Suomen sisäinen turvallisuus

Viimeinen suomalainen


Vs: Hauskat kuvat

« Vastaus #38471 : 20.01.2021, 11:39:50 »

Ylilaudalta Sipilää, lainataan myös kuvateksti samalta langalta:

Ylis: " Uskomatonta että tämäkin taipuu taas näin:
>sipilä sanoo saaneensa maailman eniten turpaan kadulla
>hallitus,media,poliisi yms broilerit vinkuvat että näin ei voi jatkua
>some tuomitsi jo persut murhayrityksestä
>vuodetusta videosta käy ilmi että Sipilä aukoo päätään todnäk mamulle liikennesäänöistä ja mamu sanoo takaisin ainoalla tavalla jonka osaa, tönäisee
>sipilä hädintuskin horjahtaa
<sipilä tajuaa taas jääneensä kiinni valheesta
<hallitus on hiljaa, media syyttää vudeon vuotajaa rikoksesta, poliisi tutkii tietovuotoa
<syylliseksi leimataan persu, rikos keksitään myöhemmin
<sipilän valehtelu katoaa mediasta 2vko kukaan ei muista
<"persu hakkasi Ju(mala)ha Sipilän sairaalakuntoon 3vko sitten, Halla-Aho ei koe olevansa vastuussa"
<"krp tutkii mahdollisuutta estää ps:n toiminnan äärioikestolaisen väkivallan uhan takia"

1611332155289.png
 

Liitteet

  • 1611332115433.png
    1611332115433.png
    35.7 KB · Luettu: 63
No tietynlainen turvallisuuteen liittyvä seikka
Kenties pitää kuljetusautojen alkaa varustautua ketjuilla kun on huonot kelit.
 
Kenties pitää kuljetusautojen alkaa varustautua ketjuilla kun on huonot kelit.
Tämä lumiasia näkyy myös toisenakin ketjuna kuin lumiketjuna. Tämä moderni ketjutettu materiaalivirtojen optimointi "just on time" on kyllä pelottavan arkaa häiriöille. Toki tilastollinen toimitusvarmuus paranee vuosi vuodelta teknologioiden kehittyessä mutta aina silloin kun entistä hiotumpi ketju häiriintyy niin isompi häiriö ketjun loppupäässä koska välivarastot minimoidaan tuoton (ja tavarakierron) maksimoinniksi/kulujen ja resurssien kulutuksen minimoinniksi.
 
Mjoo, ketjut on ehkä enemmän ryteikköä ja hätätilanteita varten, pikitie kynnetään nopeasti pilalle jos rekat jyrryttelevät ketjut renkaissa sitä pitkin. Saako lie edes ajaa oikealla tiellä? Varmaan ainakin osassa rekkoja sellaisia löytyy, mutta niitten laitto on hiiidasta puuhaa, vauhti tippuu viiteenkymppiin ja ne pitää myös ottaa pois kun keli sallii.
 

Oulun perhesurma järkytti, Muhoksen kirkko avasi heti ovensa tukea tarvitseville – "Toivon, että kodeissa sytytetään muistokynttilöitä"​


Poliisi epäilee keski-ikäisen äidin surmanneen ensin lapsensa ja sitten itsensä.​

 
No tietynlainen turvallisuuteen liittyvä seikka
Kilpailutus; halvin voittaa ja halvin on se joka uskaltaa laittaa pienimmän hinnan. Ja tämän voi tehdä se joka uskoo saavansa paljon alueita hoitoonsa ja toivoo hyvin leutoa talvea jolloin isonkin urakka-alueen hoito onnistuu ilman ongelmia. Vähäiset lumet sulaa (suolalla pääosin) pois ennen seuraavia ja takuumaksut tulee tilille. Sitten kun tulee tällainen talvi niin kaikki on jumissa. Sama juttu sekä teillä että kiinteistöillä. Oma lisänsä lumikaaoksen syntyyn on se, että kaupungit yms on suunnittelussaan täysin unohtaneet koko talvikunnossapidon.
 
Mjoo, ketjut on ehkä enemmän ryteikköä ja hätätilanteita varten, pikitie kynnetään nopeasti pilalle jos rekat jyrryttelevät ketjut renkaissa sitä pitkin. Saako lie edes ajaa oikealla tiellä? Varmaan ainakin osassa rekkoja sellaisia löytyy, mutta niitten laitto on hiiidasta puuhaa, vauhti tippuu viiteenkymppiin ja ne pitää myös ottaa pois kun keli sallii.
No kumpi on parempi; laitaa ketjut ja päästä eteenpäin vaikkaikin hitaasti tai odotella paikalla tuntikausia ellei puoli vuorokautta.
 
Mjoo, ketjut on ehkä enemmän ryteikköä ja hätätilanteita varten, pikitie kynnetään nopeasti pilalle jos rekat jyrryttelevät ketjut renkaissa sitä pitkin. Saako lie edes ajaa oikealla tiellä? Varmaan ainakin osassa rekkoja sellaisia löytyy, mutta niitten laitto on hiiidasta puuhaa, vauhti tippuu viiteenkymppiin ja ne pitää myös ottaa pois kun keli sallii.
Joo, samaa mieltä. Ei ne taida ketjut kuulua eikä ehkä pidäkään kuulua 76-tonnisen ja 32 metrin pituisen rekan vetäjän varustukseen. Puu, loka, maito-yms -autojen kanssa sitten eri asia. Ja ainahan on sitten on-spot jos tarvii äkkiä apua. Näitähän näkee aika monessakin autossa.
 
No kumpi on parempi; laitaa ketjut ja päästä eteenpäin vaikkaikin hitaasti tai odotella paikalla tuntikausia ellei puoli vuorokautta.
Parempihan olisi se, että väylävirasto tai kunta vai kuka onkaan jyvittäisi tarpeeksi rahnaa auraamista varten :giggle: muuten tuossa on vain huonon eri puolia: ähellät ketjujen kanssa ja aura pyyhkäisee viimeisen renkaan kohdalla ohi kilometrin letka perässään tai ajelet hiljaa ja ajojärjestelijä pommittaa korvanappia
 
Kilpailutus; halvin voittaa ja halvin on se joka uskaltaa laittaa pienimmän hinnan. Ja tämän voi tehdä se joka uskoo saavansa paljon alueita hoitoonsa ja toivoo hyvin leutoa talvea jolloin isonkin urakka-alueen hoito onnistuu ilman ongelmia. Vähäiset lumet sulaa (suolalla pääosin) pois ennen seuraavia ja takuumaksut tulee tilille. Sitten kun tulee tällainen talvi niin kaikki on jumissa. Sama juttu sekä teillä että kiinteistöillä. Oma lisänsä lumikaaoksen syntyyn on se, että kaupungit yms on suunnittelussaan täysin unohtaneet koko talvikunnossapidon.
"Vain halvin on kyllin hyvää".
 
Kyllä se tuossa auraushommassa on niin, että kun joku on laskenut voivansa homman tietyllä hinnalla hoitaa täytyy se sitten hoitaa. Jos kalusto loppuu, ostaa lisää tai tarjoaa muille niitä hommia, se että avusta joutuu maksamaan oikean hinnan on alkuperäisen urakoitsijan ongelma iteppä on hinnan polkenut. Turha syyttää kilpailua, kun ite on tehnyt laskuvirheen. Menköön konkkaan, ensi talvena siinä hommassa voi sitten joku hankkia vaikka maksaa oikeaa palkkaakin.
 
Kyllä se tuossa auraushommassa on niin, että kun joku on laskenut voivansa homman tietyllä hinnalla hoitaa täytyy se sitten hoitaa. Jos kalusto loppuu, ostaa lisää tai tarjoaa muille niitä hommia, se että avusta joutuu maksamaan oikean hinnan on alkuperäisen urakoitsijan ongelma iteppä on hinnan polkenut. Turha syyttää kilpailua, kun ite on tehnyt laskuvirheen. Menköön konkkaan, ensi talvena siinä hommassa voi sitten joku hankkia vaikka maksaa oikeaa palkkaakin.
Noinhan sen pitäisi mennä täydellisessä maailmassa.. Mutta aina löytyy se halvemman tarjouksen tekijä joka saa homman, koska halvin tarjous voittaa.
 
Nykyisillä liikennemäärillä ja ammattiliikenteen aikatauluilla tiestön on vaan vedettävä. Ei siihen enää sovi mitenkään ketjujen kanssa nyslääminen. Ja sitten baanalle ketjut pyörissä, vauhtia kaikki 35 km tunnissa ja letkaa piisaa. Liikenneturvallisuus? Ja tien varren levikkeet täynnä rekkamiehiä pelaamassa ketjuja paikoilleen rekkamiehen kuuluisa vako loistaen kuin pöllön naama. :)
 
Noinhan sen pitäisi mennä täydellisessä maailmassa.. Mutta aina löytyy se halvemman tarjouksen tekijä joka saa homman, koska halvin tarjous voittaa

Ja kun kukaan ei oikeasti ole vastuussa mistään. Ei se päättävä virkamies eikä kukaan muukaan. Valitaan sääntöjen mukaan mikä tahansa vaihtoehto, kunhan lupaa tehdä halvalla. Jos menee vituralleen, niin so what.....eihän se kenenkään syy ole......
 
Ja kun kukaan ei oikeasti ole vastuussa mistään. Ei se päättävä virkamies eikä kukaan muukaan. Valitaan sääntöjen mukaan mikä tahansa vaihtoehto, kunhan lupaa tehdä halvalla. Jos menee vituralleen, niin so what.....eihän se kenenkään syy ole......
Virkamies on tehnyt parhaansa ja eihän se hänen syy ole jos talvella tulikin lunta.. Kaikki on kuitenkin tehty sääntöjen mukaan ja mistään ei siis olis voinut tietää...

Jos varaudut huonoon talveen ja eikä tulekkaan, saat kuulla kuinka paljon tämäkin maksoi. Jos et varaudu ja tuleekin, niin taas saat kuulla kuinka paljon tämäkin maksoi. Joten parempi vain turvata peppu ja todeta että sääntöjen ja tilastojen mukaan mennään...
 
Noinhan sen pitäisi mennä täydellisessä maailmassa.. Mutta aina löytyy se halvemman tarjouksen tekijä joka saa homman, koska halvin tarjous voittaa.
Näissä tarjouskilpailuissa pitäisi tietenkin olla selkeät reunaehdot työn nopeudesta ja laadusta, ja sanktiopykälät niistä laistamisesta - ts. ei tule maksua, jos ei pysytä kilpailutuksen reunaehdoissa.
 
Voi sanoa että tiehoito meni Ruotsin puolustusvoimien tietä. Kun moneen vuoteen ei ole kunnon talvea niin ajatellaan että ei niitä aura-autoja ja tiekarhuja tarvita niin paljon, myydän ylimääräiset pois ja säästetään. Mutta sitten kun tuli se kunnon luminen talvi ollan housut nilkoissa.
 
Voi sanoa että tiehoito meni Ruotsin puolustusvoimien tietä. Kun moneen vuoteen ei ole kunnon talvea niin ajatellaan että ei niitä aura-autoja ja tiekarhuja tarvita niin paljon, myydän ylimääräiset pois ja säästetään. Mutta sitten kun tuli se kunnon luminen talvi ollan housut nilkoissa.
Turku myi valtaosan karhuista pois. Loppu on sitten arvattavissa
 
Back
Top