Suomen sisäinen turvallisuus

Ottaen huomioon, missä kunnossa olevia poliisi keräilee kyytiin, niin ei tuossa tarvitse olla muuta kuin joku omaan oksennukseensa tukehtunut alkoholimyrkytys. Kerran tuli ostarilla parin muun sivullisen kanssa nähtyä ja ilmoitettua häkeen tyypistä, joka tippui elokuvatyyliin suorilta jaloilta polvilleen ja siitä about suoraan pää edellä maahan lähes tulkoon kylkiasentoon. Jotain örisi kyseltäessä, mutta ei siitä mitään tolkkua saanut. Häke lähetti poliisit hakemaan talteen...

Joo kyllähän varsinkii näin kesällä ihmisiä voi jos jonkulaisessa kunnossa löytää kadulta jne. Parempi kyyti näille jotka ovat vain sekaisin olisi mielestäni ambulanssi.
 
Kaiken kaikkiaan ihmeellinen keissi tuo vene. Venesatama on huono paikka purkaa laitonta tavaraa - enemmän tuolla on silminnäkijöitä ja sivullisia ihmettelijöitä kuin laiturillisessa vuokramökissä merenrannalla. Tai asumattomalla rantakaistaleella, jolle menee kuitenkin metsäautotie tai muu ajoura.

Ylipäätään, miksi rantautua itäisellä Suomenlahdella, kun on tulossa Ruotsista? Jos on menossa kotiin Venäjälle, niin sen kuin jatkaa Suomenlahtea pitkin kv-vesillä. Jos on taas tulossa Suomeen, niin miksi ei rantautua Pohjanlahdella, Turun seudulla tai Helsingin seudulla?

No, ehkä tästä joskus kuullaan lisää.
 
Itselläni oli ala-asteella opettajana Neuvostoliiton ihailija ja SDP:n kannattaja (oliko peräti jäsen). Repi pelihousunsa, kun huomautin, että poliittisessa kartassa (BKT:n mukaan väritettynä) Neuvostoliitto oli kehitysmaa.

Tällä opettajalla oli haaveena matkustaa Neuvostoliiton halki junalla. Haave ei valitettavasti ikinä päässyt toteutumaan. Olisi saattanut silmät aueta.

Noihin aikoihin eräs kommunisti oli päässyt oikein vierailemaan Moskovassa. Siellä oli käynyt katsomassa Neuvostoliiton suurinta saavutusta joka oli h€lvetin iso käpy. Kommarit ajoivat aina Ladoilla joilla oli heidän mielestään ihmeellisiä ominaisuuksia. Esimerkiksi huippunopeus oli yli 200 km/h.
Jep, kumma juttu miten noita komu-akkoja oli ala- ja yläasteella, varsinkin jossain Viherissä, joka oli ehkä Kehä III:sen sisällä olevan Espoon synkimpiä persläpiä... Viherlaaksoon ei suostuttu avaamaan edes ALKO:a, vaikka/ koska pitkäripaisen nykiminen olisi oletettavasti ollut vilkasta vaikka 24h :) . Edelleen lähin Alko on vissiin Kauniaisissa, tosin Jupperiin on avattu viinialko rikkaiselle paskiaisille. Kävin kerran Tapiola Stokkan yhteydessä olevassa viinialkossa kysymässä kotimaisia väkeviä marjaviinejä, kuten Herukkaa!
Meikäläistä mulkattiin kuin turvapaikanhakijaa ja ehdotettiin että menen vaikka Espoon keskustaan, tai mihin tahansa pois.
Mut oli mulla aisaakin; kun menin Tapiolan Yhteiskouluun lukioon, äidinkielen miesopettajalla oli Suomen lippu tarrana salkussa.
Tiesin heti päässeeni parempaan paikkaan :).
 

20-vuotiasta keskisuomalaista miestä epäillään mahdollisesti jopa kahdensadan alakouluikäisen lapsen hyväksikäytöistä​

Poliisin mukaan mies esiintyi lapsena sosiaalisessa mediassa ja sai uhrit lähettämään hänelle videoita.
213cc14d72807891632d7205f6a205f9.jpg

Keski-Suomen käräjäoikeus jatkoi torstaina nuoren miehen vangitsemista lukuisista uusista rikoksista epäiltynä.
KUVA: JANNE NOUSIAINEN



NUORTA keskisuomalaista miestä epäillään mahdollisesti jopa noin kahdensadan alakouluikäisen lapsen seksuaalisista hyväksikäytöistä. Mahdollisista uhreista on tunnistettu tähän mennessä 53.

Epäillyt rikokset ovat tapahtuneet sosiaalisen median välityksellä vuosina 2019–2021. Poliisi pitää huolestuttavana sitä, että suuresta uhrien määrästä huolimatta vyyhdistä oli tehty vain yksi rikosilmoitus.


20-VUOTIAAN miehen epäillään esiintyneen sosiaalisessa mediassa alakouluikäisenä ja saaneen lapset lähettämään itselleen videoita, joissa he esiintyvät poliisin mukaan seksuaalisesti tai tekevät itselleen seksuaalisia tekoja.

Mies oli tallentanut videot itselleen. Häneltä löytyi kotietsinnän yhteydessä yhteensä noin 2 000 videota.


Videoita oli lähetetty miehelle noin kahdestasadasta sosiaalisen median käyttäjäprofiilista. Nuorimmat uhrit ovat olleet kahdeksanvuotiaita.

MIES on ollut vangittuna huhtikuusta lähtien epäiltynä seitsemästä seksuaalirikoksesta.

Poliisi vaati häntä edelleen vangittavaksi lukuisista uusista rikoksista epäiltynä torstaina Keski-Suomen käräjäoikeudessa. Oikeus hyväksyi poliisin vaatimuksen.


Miestä epäillään nyt 25 törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, 26 lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, 52 sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittämisestä ja 52 sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapidosta.


TUTKINNANJOHTAJAN, rikoskomisario Saara Asmundelan mukaan rikosepäily tuli poliisin tietoon, kun eräs vanhempi oli löytänyt yhdeksänvuotiaan lapsensa puhelimesta keskustelun, jossa lapsi puhui ystäviensä kanssa rikoksista epäillystä miehestä.

Lapsi oli kertonut vanhemmalle, että epäilty oli pyytänyt häneltä kuvaa, jossa lapsi on ilman paitaa.


Muita rikosilmoituksia miestä vastaan ei tiettävästi ole toistaiseksi tehty.


Rikoskomisario Asmundela pitää erittäin huolestuttavana sitä, että näin laajasta kokonaisuudesta vain yksi epäilty rikos oli tullut vanhempien tai viranomaisten tietoon.

”Tutkimusten perusteella tiedetään, että aikuisten seksuaaliset yhteydenotot lapsiin netissä ovat yleisiä mutta jäävät suurelta osin piilorikollisuudeksi”, Sisä-Suomen poliisilaitos kertoo tiedotteessa.


Pelastakaa lapset -yhdistyksen tuoreen kyselytutkimuksen mukaan yli puolet 11–17-vuotiaista vastaajista sai ainakin kuukausittain seksuaalisia viestejä aikuisilta. Kolmannes heistä ei ollut kertonut niistä kenellekään.


Sähköiseen kyselytutkimukseen vastasi yli 1 700 iältään 11–17-vuotista lasta tämän vuoden helmi–maaliskuussa.


POLIISIN mukaan lapsi voi kokea tapahtuneen vuoksi häpeää tai syyllisyyttä. Siksi hänen voi olla vaikea kertoa siitä aikuiselle. Lapsi ei myöskään välttämättä tunnista tapahtunutta rikokseksi.

”Siksi lapselta on hyvä päivittäin kysyä reaalimaailman kuulumisten lisäksi myös somen kuulumiset: mitä lapsi on siellä tehnyt, mitä sovelluksia käyttänyt sekä kenen kanssa ja mistä jutellut”, rikoskomisario Saara Asmundela sanoo.
 
Yllätyskäänne: Kai-Pekka Savolaisen murhasta epäillyt vapautettiin – ”Tämä on ollut vaativa murhatutkinta alusta pitäen”


Aikasemmin päiväl uutisoitiin et nämä 5 ois vangittu. Eräs näistä asui talossa jonka kellarista tämä ruumis löytyi ja ollut istumassa aikasemminkii. Sattumaa selvästi vain kaikki. Toivottavasti tekijät joutuvat vastuuseen ja jos siel on henkilöitä joilla on tähä ihmisten hengen riistämiseen enemmänkii taipumusta ni moiset voidaan vaikka sijoittaa tonne Niuvaan vaikka.
 
Ladoja muuten valmistettiin tehokkaammilla moottoreilla, kuin mitä oli yleisesti myynnissä. Miliisin Ladoissa oli Wankel-moottoreita (120-140 hv lähteestä riippuen). Kantti-kopan Ladalla tuski pääsi kahta sataa, mutta Samaran kopalla on varmaan päässyt.
https://tekniikanmaailma.fi/tiesitk...-heppainen-kantti-lada-oli-kgbn-salainen-ase/
Noi vaan kestää tosi huonosti nämä triangulaari-wankelit... Mazda on niistä ollut pulassa Englannissa kun ovat joutuneet maksamaan korvauksia, taisi olla RX-8 joskus 2011 viimeinen vankkelilla... vaikka moottori on kevyt, sen hyötysuhde on huono verrattuna nelosiinkin, nyky turbokolmosista puhumattakaan, ja päästörajat vilkkuu punaisella
 
Noi vaan kestää tosi huonosti nämä triangulaari-wankelit... Mazda on niistä ollut pulassa Englannissa kun ovat joutuneet maksamaan korvauksia, taisi olla RX-8 joskus 2011 viimeinen vankkelilla... vaikka moottori on kevyt, sen hyötysuhde on huono verrattuna nelosiinkin, nyky turbokolmosista puhumattakaan, ja päästörajat vilkkuu punaisella
Taisi olla aina moottorirempan tarvetta sadan tonnin jälkeen, vähän kuin vw-konsernilla nykyään... :cool:
 
Noi vaan kestää tosi huonosti nämä triangulaari-wankelit... Mazda on niistä ollut pulassa Englannissa kun ovat joutuneet maksamaan korvauksia, taisi olla RX-8 joskus 2011 viimeinen vankkelilla... vaikka moottori on kevyt, sen hyötysuhde on huono verrattuna nelosiinkin, nyky turbokolmosista puhumattakaan, ja päästörajat vilkkuu punaisella
Niinhän se on. Neuvostoliiton miliiseille bensankulutuksella tai ympäristöarvoilla tuskin oli merkitystä. Lieneekö ollut heikolla kestävyydelläkään?
 
Taisi olla aina moottorirempan tarvetta sadan tonnin jälkeen, vähän kuin vw-konsernilla nykyään... :cool:
Joo... ja aika iso remppa kyseessä. Ideana Wankel-kone oli niin hyvä kuin hyvät ideat ovat, kunnes tulee arki vastaan. Mutta pienempiin moottoreihin päinhän tässä ollaan menossa, iskutilavuudesta puhuttaen, joten olihan toi jonkinlainen aikansa airut siinä kysymyksessä.
Ja tämä liittyy kiinteästi Suomen sisäiseen polttonesteturvallisuuteen :) ... sorry, slightly off topic.
 
Soh soh. Ladalla oli heikkoutensa, mutta lähti avaimesta kääntämällä säällä kuin säällä. Neuvistoliiiton teitä varten vahvistettu rakenne soveltui myös Suomessa valtaväylien sivupoluille. Korjaaminen onnistui myös perustyökaluin. Se oli soiva peli aikaansa ja kehä kolmosen tuolle puolen, missä hybridit olisivat olleet kusessa.
 
Soh soh. Ladalla oli heikkoutensa, mutta lähti avaimesta kääntämällä säällä kuin säällä. Neuvistoliiiton teitä varten vahvistettu rakenne soveltui myös Suomessa valtaväylien sivupoluille. Korjaaminen onnistui myös perustyökaluin. Se oli soiva peli aikaansa ja kehä kolmosen tuolle puolen, missä hybridit olisivat olleet kusessa.
Totta, ja jos ei avaimesta kääntämällä lähtenyt, veivillä lähti! Oman Lada 1200L mallini mahdollista 200 km/h huippunopeutta en kyllä koskaan uskaltanut tavoitella, kun jo kasikympin vauhdissa alkoi meno hirvittää, varsinkin talviolosuhteissa
 
Jep, kumma juttu miten noita komu-akkoja oli ala- ja yläasteella, varsinkin jossain Viherissä, joka oli ehkä Kehä III:sen sisällä olevan Espoon synkimpiä persläpiä... Viherlaaksoon ei suostuttu avaamaan edes ALKO:a, vaikka/ koska pitkäripaisen nykiminen olisi oletettavasti ollut vilkasta vaikka 24h :) . Edelleen lähin Alko on vissiin Kauniaisissa, tosin Jupperiin on avattu viinialko rikkaiselle paskiaisille. Kävin kerran Tapiola Stokkan yhteydessä olevassa viinialkossa kysymässä kotimaisia väkeviä marjaviinejä, kuten Herukkaa!
Meikäläistä mulkattiin kuin turvapaikanhakijaa ja ehdotettiin että menen vaikka Espoon keskustaan, tai mihin tahansa pois.
Mut oli mulla aisaakin; kun menin Tapiolan Yhteiskouluun lukioon, äidinkielen miesopettajalla oli Suomen lippu tarrana salkussa.
Tiesin heti päässeeni parempaan paikkaan :).
Olihan siellä Viherissä Buranabar josta sai vaikka ja mitä. Tosin parhaat tuotteet myytiin muualta kuin tiskiltä.:)
 
Ottaen huomioon, missä kunnossa olevia poliisi keräilee kyytiin, niin ei tuossa tarvitse olla muuta kuin joku omaan oksennukseensa tukehtunut alkoholimyrkytys. Kerran tuli ostarilla parin muun sivullisen kanssa nähtyä ja ilmoitettua häkeen tyypistä, joka tippui elokuvatyyliin suorilta jaloilta polvilleen ja siitä about suoraan pää edellä maahan lähes tulkoon kylkiasentoon. Jotain örisi kyseltäessä, mutta ei siitä mitään tolkkua saanut. Häke lähetti poliisit hakemaan talteen...
Maijaan on vain niin helppo tukehtua, ilman että kukaan sitä huomaa. Eikä konstaapelit voi asialle oikein mitään.
Ei vaikka haluaisivat.
 
Totta, ja jos ei avaimesta kääntämällä lähtenyt, veivillä lähti! Oman Lada 1200L mallini mahdollista 200 km/h huippunopeutta en kyllä koskaan uskaltanut tavoitella, kun jo kasikympin vauhdissa alkoi meno hirvittää, varsinkin talviolosuhteissa
Joo, takamoottorinen Skoda oli aika perso tarjoamaan persettä, varsinkin alamäkeen... Leppävaaran liittymästä kun kiihdytti stadiin päin, Tarvaspään eli Akseli Gallen-Kallelan museon suuntaan, Munkkiniemeen päin, niin koko auto niiasi häijysti oikealle... vauhtia ehkä 100 kmt, joka oli noin 20kmt rakenteellisen huippunopeuden yli. Pelottava kyyti, peppu viipotti sinne ja takaisin tänne. Missä oli kaikki massa. Ja renkaat nyt oli ihan mitä sattuu... :)
 
Olihan siellä Viherissä Buranabar josta sai vaikka ja mitä. Tosin parhaat tuotteet myytiin muualta kuin tiskiltä.:)
Siellä oli Scottish Arms... ja Putkosen veljekset, jotka olivat olleet miestaposta istumassa sekä yhdessä, että erikseen. Täyden palvelun talo, näes :cool:
EDIT: mutta et ollut mies etkä mitään, jollet ainakin kerran viettänyt aikaa Nihtisillan sumpussa... nykyään vissiin joku pakolaiskeskus.
Ja jos kävi apulaisnimismies Röpelisen puheilla (vältettävää), niin kirjahyllyssä kuivumassa olevista ajokorteista näki että kuka frendeistä ajaa just nyt ilman tsettiä... :)
 
Kantti-kopan Ladalla tuski pääsi kahta sataa, mutta Samaran kopalla on varmaan päässyt.
Ajelin joskus prätkällä muuan innokas poliisi jahtasi mua omalla Ladallaan.

En huomannu koko ukkoa, vaan pysähdyin aikanaan moottoeikerholle ja äijä ilmestyi sinne meuhkaamaan. Väitti ajaneensa 170 mitä lattarauta kulki, eikä saanut kiinni. Laittoi tohkeissaan vähän omiaan, luulen.
 
Itselläni oli ala-asteella opettajana Neuvostoliiton ihailija ja SDP:n kannattaja (oliko peräti jäsen). Repi pelihousunsa, kun huomautin, että poliittisessa kartassa (BKT:n mukaan väritettynä) Neuvostoliitto oli kehitysmaa.

Tällä opettajalla oli haaveena matkustaa Neuvostoliiton halki junalla. Haave ei valitettavasti ikinä päässyt toteutumaan. Olisi saattanut silmät aueta.

Noihin aikoihin eräs kommunisti oli päässyt oikein vierailemaan Moskovassa. Siellä oli käynyt katsomassa Neuvostoliiton suurinta saavutusta joka oli h€lvetin iso käpy. Kommarit ajoivat aina Ladoilla joilla oli heidän mielestään ihmeellisiä ominaisuuksia. Esimerkiksi huippunopeus oli yli 200 km/h.
Taidan olla niitä, jotka myös on tuon kävyn nähneet. Kansantalouden saavutusten näyttely. En vieläkään tiedä mitä se esitti.
 
  • Tykkää
Reactions: PM
Ladoja muuten valmistettiin tehokkaammilla moottoreilla, kuin mitä oli yleisesti myynnissä. Miliisin Ladoissa oli Wankel-moottoreita (120-140 hv lähteestä riippuen). Kantti-kopan Ladalla tuski pääsi kahta sataa, mutta Samaran kopalla on varmaan päässyt.
https://tekniikanmaailma.fi/tiesitk...-heppainen-kantti-lada-oli-kgbn-salainen-ase/
170 otti huiput pienen tiukennuksen jälkeen. Kokeeks vaan, sitten löysäsin ettei pala venttiilit. 1500S.
Edit: saihan noita porattua ja vaihettua nokka-akseleita jne. Ei se 200 mikään legenda ole. Italialaista suunnittelua kuitenkin.
 
Ja jos kävi apulaisnimismies Röpelisen puheilla (vältettävää), niin kirjahyllyssä kuivumassa olevista ajokorteista näki että kuka frendeistä ajaa just nyt ilman tsettiä... :)

Jossain päin Itä-Suomea on joskus aikanaan ollut nimismies, joka ripusti ajokortit työhuoneensa ikkunalle viritettyyn pyykkinaruun.

Jos oikein muistan, niin oikeudenkäyntiä odottavia kortteja edusti tyhjä muovitasku ja raastuvassa raadeltujen kortit roikkuivat sellaisinaan.
 
170 otti huiput pienen tiukennuksen jälkeen. Kokeeks vaan, sitten löysäsin ettei pala venttiilit. 1500S.
Edit: saihan noita porattua ja vaihettua nokka-akseleita jne. Ei se 200 mikään legenda ole. Italialaista suunnittelua kuitenkin.
Mahtoiko miliisi virittää ladojansa 70-90 -luvuilla? Olisiko viriosia ollut edes saatavilla neukuissa? Turbot lienevät olleet ulottumattomissa olevaa tekniikka NL:ssä noiden vuosien aikana. Vakio 1500S:lle ilmoitettiin Suomessa huippuvauhdiksi 150 km/h. 1600 kulki ilmoitusten mukaan 152. Ilmanvastuskerroin oli silmämääräisesti sitä luokkaa että neukuissa tuskin oli 200 huippunopeuteen pystyvää laatikkomallin Ladaa.
 
  • Tykkää
Reactions: PM
Back
Top