Suomen sisäinen turvallisuus

Jossain päin Itä-Suomea on joskus aikanaan ollut nimismies, joka ripusti ajokortit työhuoneensa ikkunalle viritettyyn pyykkinaruun.

Jos oikein muistan, niin oikeudenkäyntiä odottavia kortteja edusti tyhjä muovitasku ja raastuvassa raadeltujen kortit roikkuivat sellaisinaan.
Sulkava.
 
Mahtoiko miliisi virittää ladojansa 70-90 -luvuilla? Olisiko viriosia ollut edes saatavilla neukuissa? Turbot lienevät olleet ulottumattomissa olevaa tekniikka NL:ssä noiden vuosien aikana. Vakio 1500S:lle ilmoitettiin Suomessa huippuvauhdiksi 150 km/h. 1600 kulki ilmoitusten mukaan 152. Ilmanvastuskerroin oli silmämääräisesti sitä luokkaa että neukuissa tuskin oli 200 huippunopeuteen pystyvää laatikkomallin Ladaa.

Jos laittoi Italialaisen Fiat 124:n moottorin 1750 kuutiosenttii ja 5-lovisen laatikon kunnon kaasarilla, niin kyllä se liikkui. Ilman erityistä viritystä 185-190. Tuosta pääsee sitten konsteilla helposti 200 paremmalle puolelle. Kädet on syytä pitää ratissa.
 
Mahtoiko miliisi virittää ladojansa 70-90 -luvuilla? Olisiko viriosia ollut edes saatavilla neukuissa? Turbot lienevät olleet ulottumattomissa olevaa tekniikka NL:ssä noiden vuosien aikana. Vakio 1500S:lle ilmoitettiin Suomessa huippuvauhdiksi 150 km/h. 1600 kulki ilmoitusten mukaan 152. Ilmanvastuskerroin oli silmämääräisesti sitä luokkaa että neukuissa tuskin oli 200 huippunopeuteen pystyvää laatikkomallin Ladaa.
Tonniviissatanen latukka kulki sataaviittäkymppiä, käytiin kokeilemassa kun oli kaverin kanssa laitettu uusi pakoputki kiinni, muistaakseni putkesta ei paljon enempää kuin kiitokset tarvinnut liikkeessä maksaa. Se sinkitty putki sinistyi kauniisti sillä reissulla :giggle:
 
Kun Ladan ensin teki koneremontin.
( koneremontin→ nokka, lohko, kaasuttajat, sytytys jne,)
Sitten vielä alustan, niin kyllä sillä ajoi.

Varsikin soralla oli tosi hyvä ja kaupungilla saattoi kiusata

1627586558943.jpeg

Ps.
Alussa oli vain vaikeuksia kun männät eivät kestäneet kuin 3000 km (nakutua).
Mutta kun vaihtoi vähemmän lasketun kannen ( 0,5 mm) :solthum: , niin alkoivat kestää.

615a3ddd56e9.jpg
 
Kun Ladan ensin teki koneremontin.
( koneremontin→ nokka, lohko, kaasuttajat, sytytys jne,)
Sitten vielä alustan, niin kyllä sillä ajoi.

Varsikin soralla oli tosi hyvä ja kaupungilla saattoi kiusata
Jos osasi käyttää kytkintä ja kaasua, niin lähti valoista aika uskomattoman helposti, varsinkin tuo 1500, sen välitykset ja iskun pituus sopi hyvin.

EDIT: Eihän tää enää turvallisuuteen liity millään tavalla.
 
Kalajoen metsäpalojen sammuttamiseen on saatu tornilta avuksi peräti kolme varusmiestä. Suomen oloissa laaja katastrofi. Olen aikaisemminkin kritisoinut tornin jäykkyyttä lähettää varusmiehiä siviilikatastrofien hallinan avuksi. Armeijalla luulisi olevan sekä ukkoja että kalustoa, mutta kolme varusmiestä on paras mihin tässä on pystytty. Presidentin kiitokset vastuussa olevalle everstille olisivat nyt paikallaan.
 
Kalajoen metsäpalojen sammuttamiseen on saatu tornilta avuksi peräti kolme varusmiestä. Suomen oloissa laaja katastrofi. Olen aikaisemminkin kritisoinut tornin jäykkyyttä lähettää varusmiehiä siviilikatastrofien hallinan avuksi. Armeijalla luulisi olevan sekä ukkoja että kalustoa, mutta kolme varusmiestä on paras mihin tässä on pystytty. Presidentin kiitokset vastuussa olevalle everstille olisivat nyt paikallaan.
Miksi ei kouluteta sivareita esim. maastopalojen sammutukseen?
 
Kalajoen metsäpalojen sammuttamiseen on saatu tornilta avuksi peräti kolme varusmiestä. Suomen oloissa laaja katastrofi. Olen aikaisemminkin kritisoinut tornin jäykkyyttä lähettää varusmiehiä siviilikatastrofien hallinan avuksi. Armeijalla luulisi olevan sekä ukkoja että kalustoa, mutta kolme varusmiestä on paras mihin tässä on pystytty. Presidentin kiitokset vastuussa olevalle everstille olisivat nyt paikallaan.
Niin, totta kyllä kolmesta varusmiehestä on ollut puhetta. Vain. En tiedä miten se on mahdollista, mutta ei ole kyllä kauhean hyvä suoritus jos tämä oikeasti on totuus.
 
Niin, totta kyllä kolmesta varusmiehestä on ollut puhetta. Vain. En tiedä miten se on mahdollista, mutta ei ole kyllä kauhean hyvä suoritus jos tämä oikeasti on totuus.
Oliskohan tankkiautoja + kuskit 3kpl?
 
Eikö enää lähde virka-apuosastoa? Itsekin olin jotain metsäpaloa sammuttelemassa. Vai onko tämä todettu jotenkin erityisen vaaralliseksi paikaksi varusmiehiä laittaa?
 
Sillä lailla... nyt voi vähän jännittää kundeja oman ja perheen turvallisuuden puolesta...

PARIKYMPPISTEN tamperelaismiesten epäillään hankkineen kansainväliseltä rikollisorganisaatiolta sata kiloa amfetamiinia suurelta osin velaksi. Poliisi sai takavarikoitua epäiltyjen hankkimasta sadasta huumekilosta noin yhdeksänkymmentä.

Lisäksi ainakin osa heistä on edelleen poliisin käsityksen mukaan kansainvälisille rikollisorganisaatiolle noin puoli miljoonaa euroa velkaa.
 
Mahtoiko miliisi virittää ladojansa 70-90 -luvuilla? Olisiko viriosia ollut edes saatavilla neukuissa? Turbot lienevät olleet ulottumattomissa olevaa tekniikka NL:ssä noiden vuosien aikana. Vakio 1500S:lle ilmoitettiin Suomessa huippuvauhdiksi 150 km/h. 1600 kulki ilmoitusten mukaan 152. Ilmanvastuskerroin oli silmämääräisesti sitä luokkaa että neukuissa tuskin oli 200 huippunopeuteen pystyvää laatikkomallin Ladaa.
Asiaa voidaan hahmottaa esim kahdella tavalla:

A:
Vectra A:n ilmanvastuskerroin on 0.29 ja Ladan luokkaa 0.46. Ilmanvastuksen aiheuttaman kulkuvastuksen tehontarve on P=0.5*[tiheys]*v³*[poikkileikkausala]*[ilmanvastuskerroin]
Vectra A 85kW / 115 hp koneella kulkee noin 200 km/h. Mikäli poikkileikkausala oletetaan samaksi (voi olla tai ei), Ladan tehontarve 200 km/h nopeuteen olisi ilmanvastuskertoimien suhde eli 0.46/0.29=1.59 kerrottuna Vectran tehontarpeella. Huipputeho ei välttämättä ilmene huippunopeudella, mutta jos välitykset on yhtä hyvin optimoitu huippunopeudelle, Ladan tehontarve @200 km/h: 135kW / 182 hp

B:
Tehon tarve on suoraan verrannollinen nopeuden kolmanteen potenssiin. Lada 1500:n huippunopeudeksi ilmoitetaan 150 km/h 75 hp tehoisella moottorilla.
Samanlaisella välitysten optimoinnilla tehontarve olisi siis: 200³/150³*75hp = 2.37 * 75 hp = 178 hp

Kyllähän tuollaisia tehoja saisi Ladaankin loihdittua nykyisin saatavilla olevilla keinoilla, mutta 80-luvulla vakio-osilla ei niinkään.

Luultavasti olisi jännittävä ajaa vakioalustaisella Ladalla 200 km/h. On kyllä tullut ajettua sellaisella Ladalla johon oli vaihdettu jäykemmät jouset, iskarit, pienempi ratti ja paremmat penkit niin kovaa kuin se kulki. Se oli jopa melko hyvä ajettavuudeltaan. Luokkaa 110 km/h märällä asfaltilla tapahtunut 100 m pitkä nelipyöräluisukin pysyi jopa tiellä.
 
Soh soh. Ladalla oli heikkoutensa, mutta lähti avaimesta kääntämällä säällä kuin säällä. Neuvistoliiiton teitä varten vahvistettu rakenne soveltui myös Suomessa valtaväylien sivupoluille. Korjaaminen onnistui myös perustyökaluin. Se oli soiva peli aikaansa ja kehä kolmosen tuolle puolen, missä hybridit olisivat olleet kusessa.
Jep. Sittemmin tulivat korealaiset Kia ja Hyundai sekä Dacia Romaniasta viemään näiden itäautojen markkinaosuuden. Nykyiset Ladat eivät pysty esim. Daciaa vastaan millään tavalla kilpailemaan ominaisuuksissa ja ilmeisesti olisivat vieläpä kalliimpia Suomeen tuotuna
 
Niin uutisiin oli haastateltu kolmea varusmiestä. Kyllä siellä on kalustoa ja miehiä paljon enemmän. Sitä voisikin kysyä, miksi eivät muut viranomaiset aina kerro jos Puolustusvoimat avustaa vai jättääkö media kertomatta?
"Kohteessa on kaksi Puolustusvoimien hälytyskomennuskuntaa ja kaksi telakuorma-autoa letkuperävaunuineen.
Helikoptereita on neljä: kaksi Puolustusvoimilta, yksi Rajavartiolaitokselta sekä Aslak-pelastushelikopteri Lapista."
 
Sillä lailla... nyt voi vähän jännittää kundeja oman ja perheen turvallisuuden puolesta...


Ei tuossa oo mitään jännittämistä, kv ja kotimaisilla rikollisilla on ihan reilut maksuehdot ja käytännöt: Sinä maksat tai maksat..
 
Back
Top