Mahdollinen yllyttäminen taitaa toimiakin niin, että informaatio pyrkii löytämään ns. yksinäiset korppikotkat, en halvenna susia tässä yhteydessä ja tai solut, jotka pitävät asiat ominaan. Tosin mulla on nokkavainu siitä, että joku ko. viisikosta on laulanut ja kontakti on luotu edellisen tutkinnan yhteydessä. Tämä on paljas arvaus, mutta jostain syystä tällainen haisu vipattaa nenäkarvoissa. Suomalaiset ovat olleet taitavia tässä kontaktin luomisessa ja kommunistien historia pursuaa esimerkkejä tyypeistä, jotka olivat Ohranan miehiä ja naisia.
Joskus mietin, että oliko esim. Breivik niin yksinäinen korppikotka kuin on haluttu kertoa? Sitä korostettiin ja sitä hierottiin yleisön naamaan niin tarmokkaasti, että jos mikä, niin juuri se tarmo pani epäilemään. Ehkä oli, mutta oliko siellä lain harmaalla alueella, viranomaisten kynsien ulottumattomissa sitten jotain.....niin minä vähän luulen. Luulo ei ole tiedon väärti, se on totta sekin.
Onko tällä viisikolla sitten niin tarkoin oma kuplansa, ehkä on, ehkä ei. Mutta voi olla tuskallisen vaikeaa näyttää mitään toteen. Täydellisen journalismin puutteen oloissa moni vaikea asia jää piiloon. Ei niitä kukaan töngi ja tongi. Ei ole aikaa, ei toimeksiantoa ei ni mitään, liekö taitoakaan enää.
Minusta tuo Isis-vertaus on vähän ontuva koska Isishän markkinoi ihanuuttaan ihan julkisesti.
Onhan näitä kiihtymisvaiheessa olevia "salaseuroja" ollut kautta aikain, eikä vain kommunistisissa piireissä.
Toisaalta jos ryhmän vaikuttavuutta ja vakavuutta arvioitaisiin nimestä, niin katoaisi pohja melko huolella..tosin saivathan esikuvat jotain harmia aikaan..Siitoin squadron
Kova tulee oleen homma lyödä pitävät todisteet pöytään, toivottavasti onnistuu