Suomen sisäinen turvallisuus

Ei tietenkään yhtään mitään.

Mutta ei kai sen takia pidä tänne työn perässä tulleita heittää ulos?

Siis työllään elävät pois, jotta saadaan nauttia mainitsemistasi nuorukaisista? Ei voi ymmärtää tätä logiikkaa.
Ensinnäkin, noista 32000 :sta ei kovin suuri luku ole, joka tänä päivänä itsensä ihan rehellisesti Suomessa elättää (olis mukavaa tietää ihan raaka todellinen luku), ilman että saa valtiolta kunnilta tukia.
OK, jos ne saa jäädä, niin aika iso jäännösjoukko ei ole aiheuttanut Suomessa muuta kuin erinlaisia taloudellisia menoja, työllistäneet viranomaisia ja kasvattaneet rikostilastokäyrää.
Unohtamatta rikollisjengejä, ryöstöjä, raiskauksia ja tappoja.
 
Ensinnäkin, noista 32000 :sta ei kovin suuri luku ole, joka tänä päivänä itsensä ihan rehellisesti Suomessa elättää (olis mukavaa tietää ihan raaka todellinen luku), ilman että saa valtiolta kunnilta tukia.
Onko joku muuta väittänyt? En minä ainakaan.

Siksi niin suuresti ihmettelen intoa potkia maasta pois tänne työhön tulleita. Kauhea tarmo heidän heittämiseksi pihalle 3 kk jälkeen, kun taas kultamunat ovat koskemattomia. Ei riitä ymmärrys minulla.
OK, jos ne saa jäädä, niin aika iso jäännösjoukko ei ole aiheuttanut Suomessa muuta kuin erinlaisia taloudellisia menoja, työllistäneet viranomaisia ja kasvattaneet rikostilastokäyrää.
Itseltäsikö kysyt?

Minusta pitäisi keskittyä turvapaikkaa hakeneiden, mutta sitä saamatta jääneiden nopeaan poistamiseen ja muutoinkin olisi syytä jakaa vain määräaikaisia asyylejä.

Mutta ei yhtään mitään sellaista ole hallitukselta kuulunut.
 
Turvapaikkaprosessissa varmaan suurimmat valuviat ovat se, että uusia hakemuksia uusilla perusteella voi laittaa aina kun edellisestä on tullut hylkäys ja valitustie on käyty loppuun; sekä tietysti se karkotusten pitkittäminen päätöksistä valittamalla.

Toki itse prosessikin saattaa kestää, mutta se ei käsittääkseni ole niinkään järjestelmän vika vaan ainakin osittain resurssikysymys.

Päätöksistä valittaminen on osa oikeusturvaa, mutta prosessiin pitäisi saada vauhtia ja pitäisi tutkia, onko mahdollista käännyttää valituksesta huolimatta, tai sijoittaa suljettuun ja odottamaan valituksen käsittelyä, mikä toki olisi kalliimpaa kuin avoimeen VOKiin sijoittaminen.
 
Turvapaikkaprosessissa varmaan suurimmat valuviat ovat se, että uusia hakemuksia uusilla perusteella voi laittaa aina kun edellisestä on tullut hylkäys ja valitustie on käyty loppuun; sekä tietysti se karkotusten pitkittäminen päätöksistä valittamalla.
En usko, että tuo on valuvika. Lakiehdotuksen vaikutukset kammataan sen verran hyvin läpi valmisteluvaiheessa. Lisäksi tuosta on puhuttu sen 10+ vuotta, eikä sitä ole muutettu.

Ominaisuuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Turvapaikkaprosessissa varmaan suurimmat valuviat ovat se, että uusia hakemuksia uusilla perusteella voi laittaa aina kun edellisestä on tullut hylkäys ja valitustie on käyty loppuun; sekä tietysti se karkotusten pitkittäminen päätöksistä valittamalla.
Sekä vaihtaa perusteet joka kerran.

Ensin lähtömaan turvattomuus, sitten vaikka poliittinen vaino, seuraavaksi ehkä uskonto, homous jne
 
Imaamin näkemys aiheesta
Imaamihan on selvästi äärioikeistolainen salaliittoteoreetikko, kun julistaa äärioikeistolaista väestönvaihto-salaliittoteoriaa! Canceloidaan! Canceloidaan! Eikun sori, se olikin muslimi, ei mitään.
 
Turvapaikkaprosessissa varmaan suurimmat valuviat ovat se, että uusia hakemuksia uusilla perusteella voi laittaa aina kun edellisestä on tullut hylkäys ja valitustie on käyty loppuun; sekä tietysti se karkotusten pitkittäminen päätöksistä valittamalla.
Yksi iso valuvika on, että tänne tulevista ei oteta tarkkoja DNA- iiris- ja sormenjälkiä EU:n yhteiseen rekisteriin ja näitä sitten aina vertailla keskenään, jotta voitaisiin selvittää, ettei sama henkilö liiku eri identiteeteillä eri maissa ja että kun karkoitus on tehty niin myöskin pysyy poissa EU:sta. Nythän ei millään noista muista toimista ole MITÄÄN merkitystä, kun Ahmed hakee uuden identiteetin kehitysmaasta ja tulee taas aloittamaan koko rumban alusta täällä kaikista aikaisemmista päätöksistä ja toimista riippumatta.
 
Onko joku muuta väittänyt? En minä ainakaan.

Siksi niin suuresti ihmettelen intoa potkia maasta pois tänne työhön tulleita. Kauhea tarmo heidän heittämiseksi pihalle 3 kk jälkeen, kun taas kultamunat ovat koskemattomia. Ei riitä ymmärrys minulla.

Itseltäsikö kysyt?

Minusta pitäisi keskittyä turvapaikkaa hakeneiden, mutta sitä saamatta jääneiden nopeaan poistamiseen ja muutoinkin olisi syytä jakaa vain määräaikaisia asyylejä.

Mutta ei yhtään mitään sellaista ole hallitukselta kuulunut.
Kyllähän tänne töihin tulevia olisi läjäpäin. Eri asia sitten, työllistyvätkö ja jos työllistyminen tuottaa ongelmia, niin mikä etu tästä työhön tulleesta on yhteiskunnallemme, jos se ei pysty työllistymään enää? En ymmärrä, mikä oikeus on jäädä Suomeen, jos työt loppuvat ja uutta ei kuulu. Kuka vastaa näiden elättämisestä työttömyysaikana?
 
Yksi iso valuvika on, että tänne tulevista ei oteta tarkkoja DNA- iiris- ja sormenjälkiä EU:n yhteiseen rekisteriin ja näitä sitten aina vertailla keskenään, jotta voitaisiin selvittää, ettei sama henkilö liiku eri identiteeteillä eri maissa ja että kun karkoitus on tehty niin myöskin pysyy poissa EU:sta. Nythän ei millään noista muista toimista ole MITÄÄN merkitystä, kun Ahmed hakee uuden identiteetin kehitysmaasta ja tulee taas aloittamaan koko rumban alusta täällä kaikista aikaisemmista päätöksistä ja toimista riippumatta.
Jaa, mulla on käsitys että ainakin sormenjäljet otetaan ja ne tallennetaan Eurodac-järjestelmään.
 
Jaa, mulla on käsitys että ainakin sormenjäljet otetaan ja ne tallennetaan Eurodac-järjestelmään.
Eurodac on vain silmänlumetta, jolla koetetaan vakuuttaa kansalaisille, että homma on hallussa ja tiedetään tänne tulijat ja täällä olijat. Pelkkää silmänlumetta:
"Sormenjäljet tallennetaan 18 kuukauden ajaksi. Sen jälkeen ne poistetaan tietokannasta automaattisesti. Eurodac-tietokantaan tallennetaan vain sormenjälkitiedot ja tieto sukupuolesta. Eurodac-tietokantaan ei tallenneta nimeä, valokuvaa, syntymäaikaa eikä kansalaisuutta"

TIETENKIN ne tiedot pitäisi säilyttää tyyliin 100 vuotta ja TIETENKIN laittaa tietoihin myös tiedot väitetyistä nimistä, väitetystä syntymäajasta ja väitetystä kansalaisuudesta. Koska sormenjälkiä voi muuttaa tai hävittää, tulisi myös ottaa iiris- ja DNA-tiedot talteen. Mutta näin ei tehdä, koska koko systeemi on silmänlumetta.
 
Imaamin näkemys aiheesta


Lopulta huomaavat, kun suomalaiset lakkaavat innovoimasta ja tekemästä töistä, että tämä sosialistinen unelma onkin muuttunut samanlaiseksi helvetiksi josta ovat paenneet ja joutuvat pakenemaan uudelleen. Täällä kun ei ole öljyä edes mutta soita senkin edestä ja ruuan tuotanko on kovaa hommaa niin maa muuttuu asumattomaksi. Ei täällä pärjätä enää keskiaikaisilla opeilla.
 
Mutta onhan tuo kehityskulku siis sinänsä mahdollinen, että entisestä kristitystä maasta tulee vähän toisenlainen valtio ja siellä määrää vähän toisenlainen laki. Tuossa voi sitten ihan jokainen suomalainen katsoa peiliin kun eivät ole mitään asioille tehneet.
 
Eurodac on vain silmänlumetta, jolla koetetaan vakuuttaa kansalaisille, että homma on hallussa ja tiedetään tänne tulijat ja täällä olijat. Pelkkää silmänlumetta:
"Sormenjäljet tallennetaan 18 kuukauden ajaksi. Sen jälkeen ne poistetaan tietokannasta automaattisesti. Eurodac-tietokantaan tallennetaan vain sormenjälkitiedot ja tieto sukupuolesta. Eurodac-tietokantaan ei tallenneta nimeä, valokuvaa, syntymäaikaa eikä kansalaisuutta"

TIETENKIN ne tiedot pitäisi säilyttää tyyliin 100 vuotta ja TIETENKIN laittaa tietoihin myös tiedot väitetyistä nimistä, väitetystä syntymäajasta ja väitetystä kansalaisuudesta. Koska sormenjälkiä voi muuttaa tai hävittää, tulisi myös ottaa iiris- ja DNA-tiedot talteen. Mutta näin ei tehdä, koska koko systeemi on silmänlumetta.
Joo, Deep State ja Soros ovat yhdessä Illuminatin kanssa rakentaneet järjestelmän, jonka avulla saadaan länsimaiden väestö vaihdettua, mikä aiheuttaa yhteiskunnan romahtamisen ja mahdollistaa the New World Orderin toteuttamisen ja ulkoavaruuden liskoihmisten valtaannousun. Tätä pohjustettiin internetin luomisella, jotta saadaan länsimaissa syntyvyys laskuun.
 
En usko, että tuo on valuvika. Lakiehdotuksen vaikutukset kammataan sen verran hyvin läpi valmisteluvaiheessa. Lisäksi tuosta on puhuttu sen 10+ vuotta, eikä sitä ole muutettu.

Ominaisuuksia.

En usko itsekään mihinkään valuvikoihin lakien osalta. Pitää muistaa että tämä valituskierrosprosessi on myös hurjaa rahantuloa noita pyörittäville lakimiehille.

Jos hallitusta ei kaadeta yleislakolla, niin ehkä se ehtii jotain lakiasioita korjaamaan. Seuraava vasemmistohallitus sitten taas laittaa nuo sinne takaisin.

On mielenkiintoista visioida, mitä EU:ssa tapahtuu, kuin toistuu seuraava pakolaisuusaalto. Onko Suomella jo pohjoismaiden helpoin lainsäädäntö päästä sisään vai onko Ruotsi edelleen helpoin ? En ole yhtään seuranut, miten paljon Marinin hallitus noita ehti muuttamaan.

Pitääkö EU:n ulkoraja yhtään vai mennäänkö taas läpi että heilahtaa ?

Osuuko kohdallemme täällä kertaa ihan se jättipotti eli EU:n ulkoraja murretaan pakolaishybridioperaatiolla Suomen kohdalla ? Puolaa tuskin enää kokeillaan sen verran miehekkäästi se operaation viimeksi esti.
 
Joo, Deep State ja Soros ovat yhdessä Illuminatin kanssa rakentaneet järjestelmän, jonka avulla saadaan länsimaiden väestö vaihdettua, mikä aiheuttaa yhteiskunnan romahtamisen ja mahdollistaa the New World Orderin toteuttamisen ja ulkoavaruuden liskoihmisten valtaannousun. Tätä pohjustettiin internetin luomisella, jotta saadaan länsimaissa syntyvyys laskuun.

Vitsit vitseinä, vaikka nuo ei enää hirveästi nauratakaan.

Jos pitää paikkaansa, että sormenjälkiä säilytetään 18 kk, niin eipä se kummoiselta rekisteriltä kyllä vaikuta.
 
Minä ilmeisesti käsitän termin "valuvika" eri tavalla kuin jotkut muut täällä. Wikisanakirja määrittelee:

2. (kuvaannollisesti) jonkin perustavaa laatua oleva vika tai heikkous, joka on ollut siinä alusta alkaen

Perustuslaissa on valuvika, jos se sallii epävarmuuden valtion tulevasta hallinnasta.Projektissa on valuvika, joka tulee kalliiksi


Eli valuvika ei ole lastentauti joka korjataan, vaan perustavanlaatuinen vika tai puute.
 
Jos pitää paikkaansa, että sormenjälkiä säilytetään 18 kk, niin eipä se kummoiselta rekisteriltä kyllä vaikuta.
Joo, parempi toki että niitä säilytettäisiin pidempään (jossain valmistelutekstissä tms. puhuttiin että säilytetään kunnes saa kansalaisuuden), mutta on se kuitenkin parempi kuin alkuperäinen väite että sormenjälkiä ei oteta eikä vertailla muissa maissa tehtyihin TP- ym hakemuksiin.
 
Kyllähän tänne töihin tulevia olisi läjäpäin. Eri asia sitten, työllistyvätkö ja jos työllistyminen tuottaa ongelmia, niin mikä etu tästä työhön tulleesta on yhteiskunnallemme, jos se ei pysty työllistymään enää? En ymmärrä, mikä oikeus on jäädä Suomeen, jos työt loppuvat ja uutta ei kuulu. Kuka vastaa näiden elättämisestä työttömyysaikana?
Ei kukaan ole avoimia ovia avaamassa EU:n (ETA:n ja Sveitsin) ulkopuolelle. Vaan edelleen on tarveharkinta ja työluvat ovat yleensä määräaikaisia. Kun työlupa päättyy on lähdettävä. Nyt vain kyse siitä, että onko se hallituksen ajama 3 kk oikea aika vai ei.

Mielestäni ei ole, koska johan hakuprosessi soveltuvuuskokeineen ym. ottaa enemmän kuin 3 kk.

Miksi keskustelu pitää koko ajan kääntää turvapaikkaa hakeneista tähän työperäiseen maahanmuuttoon? Ei tänne ilman työpaikkaa ole EU:n ulkopuolelta päässyt muuttamaan muut kuin nämä läpsyttelijät.

Siitäkö tässä on kyse, että persujen edellisellä vahtivuorolla sisään marssi kymmeniätuhansia nuorukaisia ja nyt ei heidän poislähdöstä haluta sanoa mitään. Sen sijaan hallitus käy tarmolla oikeiden intialaista ym. insinöörien kimppuun ja haluaa heittää heidät maasta, jos lähtee työpaikka väliaikaisesti pois.

Voiko olla sattumaa, että taas ovat persut hallituksessa ja läpsytteijöillä tuntuu olevan jokin immuniteetti ja oikeus pysyä Suomessa?
 
Minä ilmeisesti käsitän termin "valuvika" eri tavalla kuin jotkut muut täällä. Wikisanakirja määrittelee:






Eli valuvika ei ole lastentauti joka korjataan, vaan perustavanlaatuinen vika tai puute.

Hyvä tarkennus. Mutta jos on olemassa kahdenlaisia valuvikoja ? Aitoja, sinne vahingossa jääneitä, mutta vaikeita korjata koska ovat niin perustavanlaatuisia.

Sitten taas osaksi tahallisia valuvikoja, joiden tekijät ovat tietäneet asiasta, mutta katsoneet olevan edullista ne sinne jättää.

Onko heti Illuminaatti-hörhö, jos epäilee että myös tällaisia jälkimmäisiä valuvikoja lainsäädäntöön ja erilaisiin sopimuksiin jätetään.
 
Back
Top