Suomen sisäinen turvallisuus

Täällä keskustellaan paljon.

Mutta eiköhän ole aika ottaa ratkaisuja omiinkin käsiin ihan käytännössä.
Sovitaan niin, että se joka joutuu tilanteeseen missä itseään puolustaa niin antaa takaisin niin, että vastapuolella tuntuu kunnolla. Asia julkisuuteen ja lehdistö paikalle: Itsepuolustusta.

Sama asia kun havaitsee tuntemattoman joutuvan pahoinpitelyn kohteeksi. Siihen vaan reippaasti väliin ja pahoinpitelijälle pahoinpitelyä pataan niin että tuntuu. Sen jälkeen asia julkisuuteen ja lehdistö paikalle: Kansalaisen terveyttä puolustettu.

Tää homma nimittäin muuttuu välittömästi kun suomalainen löytää munansa ja tilanteesta poissaolevat poliisi sekä oikeuslaitos alkaa ymäärtää jonkun muun tekevän heidän hommansa kansalaisten puolustamiseksi.

Nää tapaukset joissa kansalaiset ratkaisevat pahoinpitelyt paikalla pitää nostaa paremmin julkisuuteen. Vain ääliö alkaa puolustamaan pahantekijää.

.
Hyeenat osaavat valita saaliinsa. Mies joka pystyy puolustamaan itseään eikä pukeudu Guccin hinttipussiin ei ole näiden kiikarissa. Vaarassa ovat pojat ja tytöt. Meillä on kohtaanto-ongelma.

Täällä keskustellaan paljon.

Mutta eiköhän ole aika ottaa ratkaisuja omiinkin käsiin ihan käytännössä.
Sovitaan niin, että se joka joutuu tilanteeseen missä itseään puolustaa niin antaa takaisin niin, että vastapuolella tuntuu kunnolla. Asia julkisuuteen ja lehdistö paikalle: Itsepuolustusta.

Sama asia kun havaitsee tuntemattoman joutuvan pahoinpitelyn kohteeksi. Siihen vaan reippaasti väliin ja pahoinpitelijälle pahoinpitelyä pataan niin että tuntuu. Sen jälkeen asia julkisuuteen ja lehdistö paikalle: Kansalaisen terveyttä puolustettu.

Tää homma nimittäin muuttuu välittömästi kun suomalainen löytää munansa ja tilanteesta poissaolevat poliisi sekä oikeuslaitos alkaa ymäärtää jonkun muun tekevän heidän hommansa kansalaisten puolustamiseksi.

Nää tapaukset joissa kansalaiset ratkaisevat pahoinpitelyt paikalla pitää nostaa paremmin julkisuuteen. Vain ääliö alkaa puolustamaan pahantekijää.

.
Juuri näin. Tietyistä kulttuureista tulevat rikastajat, eivät usko kuin kovia otteita, väkivaltaa tai sen uhkaa. Meidän pohjoismaiden lainsäädännölle ja rangaistuksille ne nauraa makeasti. todella makeasti.

Oma fyysinen turvallisuus ja oikeusturva pitää toki huomioida. Jos on kaveri mukana niin se voi kuvata koko tilanteen, jolloin se pätkitty videoklippi ei ole ainoa todiste. Mutta ei tuokaan toki mikään aukoton juttu ole.

Oma Go pro rintaan kiinni samalla tavalla kuin monilla on autoissa kameroita...

Mutta joo, tällainen perseily loppuisi pikku hiljaa jos perseilijät huomaisivat että se ei kannata. Se vaatii sen, että tilanteita ei katsella sivusta.

Kannattaa kokeilla vaikka kunnon karjutaa ainakin. Itse olen huomannut että toimii varsin hyvin ainakin kotoperäiseen nuorisoon. Eivät ole tottuneet että aikuinen äijä huutaa kitarisat ulkona.

Viimeksi muokattu:
Tässä taannoin kuuntelin erään naisopettajan juttuja. Hänestä ei ollut mitenkään häiritsevää jos jotakuta välitunnilla vähän muilutettiin eikä opetussuunnitelmassakaan ole aikaa näiden selvittelyyn.
Jos ei heti alkuunsa puututa niiin antaahan se singnaalin että sallittua on.

Viimeksi muokattu:
Omalla kohdalla ei tarvitse toiminta mallia miettiä. Olen sen pohtinut jo aikaa sitten. Jos uhka kohdistuu allekirjoittaneeseen enkä paikalta pääse pois niin sitten se kohdataan keinoja kaihtamatta. On aivan se ja sama onko vastapuolella pottunokka narkkari tai muualta tullut. Jompikumpi lähtee sairaalaan tai hautuumaalle. Jos se on vastapuoli niin hyvä, jos se on itse niin tulipahan koetettua. Jos näen, että joku koettaa raiskata jonkun tai joku pahoinpitelee altavastaajaa niin sama homma. Soitto häkeen, että lähettävät apua ja sen jälkeen lähintä kättä pidempää matkaan ja käy pistelemässä hyökkääjät uuteen uskoon. Toki Suomalaisen oikeuskäytännön tuntien samalla istumisella hoitaisi sitten vastapuolen mananmaille eikä tarvitsisi lopunelämää maksella vahingonkorvauksia.

Edit. Tämä nyt ei ollut mikään kehotus toiminta malliin vaan lähinnä kuvaus siitä, miten itse en pystyisi seuraamaan sivusta rikoksen tekoa tai olemaan itse uhrina tekemättä mitään.

Omalla kohdalla ei tarvitse toiminta mallia miettiä. Olen sen pohtinut jo aikaa sitten. Jos uhka kohdistuu allekirjoittaneeseen enkä paikalta pääse pois niin sitten se kohdataan keinoja kaihtamatta. On aivan se ja sama onko vastapuolella pottunokka narkkari tai muualta tullut. Jompikumpi lähtee sairaalaan tai hautuumaalle. Jos se on vastapuoli niin hyvä, jos se on itse niin tulipahan koetettua. Jos näen, että joku koettaa raiskata jonkun tai joku pahoinpitelee altavastaajaa niin sama homma. Soitto häkeen, että lähettävät apua ja sen jälkeen lähintä kättä pidempää matkaan ja käy pistelemässä hyökkääjät uuteen uskoon. Toki Suomalaisen oikeuskäytännön tuntien samalla istumisella hoitaisi sitten vastapuolen mananmaille eikä tarvitsisi lopunelämää maksella vahingonkorvauksia.

Edit. Tämä nyt ei ollut mikään kehotus toiminta malliin vaan lähinnä kuvaus siitä, miten itse en pystyisi seuraamaan sivusta rikoksen tekoa tai olemaan itse uhrina tekemättä mitään.

Ajattelen hyvin samalla tavalla.
Lisäksi naurattaa se kun eräät pelkäävät aselupiensa puolesta.
Jos jumalauta kotimaa on niin kyvytön turvallisuusratkaisuissa, että hengen ja terveyden puolustajalta lähtee aseluvat, niin saa kyllä mennäkin. Ihan oikeesti saa mennä.
Jotkin asiat on silloin todella pahasti vinossa, mutta enpä viitsi enempää siitä sanoa.

Meinaan että todella potentiaaliset muiden puolustajat - joka paikassa - on nimenomaan aktiviset reserviläiset, joten enpä lähtis rankaisuilla kovin herkästi moittimaan.

.

Kannattaa kokeilla vaikka kunnon karjutaa ainakin. Itse olen huomannut että toimii varsin hyvin ainakin kotoperäiseen nuorisoon. Evät ole tottuneet että aikuinen äijä huutaa kitarisat ulkona.
Ainakin simpanssilaumassa yhden alkaessa kiljumaan, koko lauma villiintyy. Eli, ehkei toimi.

Tekeekö virolaiset raksamiehet, thaimaalaiset marjanpoimijat tai puolalaiset telakkatyöläiset tuollaista?

Ihan höpöhöpöä vastustaa asiallista työperäistä maahanmuuttoa sillä, että joku ryhmä tekee tuollaista.

Hyvin voi suomalainen telakkatyöläinen vastustaa palkkojen polkemisella, mutta ei sillä, että Pernossa puolalaiset rautakourat ryöstelisivät vaatteita ohikulkijoiden päältä.

Nuo mainitsemani maahanmuuttajaryhmät sitäpaitsi yleensä lähtevät aikaan kotiinsakin.

Olen tästä samaa mieltä asiallisesta työperäisestä maahanmuutosta. Eikä ongelmia ole myöskään nyt parin viime vuodan aikana maahamme tulleiden ukrainalaistenkaan kanssa, vaikka heitä on tullut tähän mennessä yli 60000 Suomeen. Venäjän hyökkäyssodan jatkussa Ukrainassa vielä jopa vuosia niin yhä suurempi osa heistä tulee varmasti myös jäämään Suomeen joko vuosiksi tai pysyvästi. Ja heille sanon: Tervetuloa (ja Slava Ukraine!). He pyrkivät parhaimpansa mukaan opettelemaan suomen kielen, opiskelemaan ja työllistymään täällä. Toivottavasti pystymme Suomessa myös auttamaan heitä parhaimman mukaan.

Kyllä se nyt vaan on niin, että ne ongelmat (katujengit, mellakat, raaistunut järjestäytynyt rikollisuus) jotka riivaavat mm. Ranskaa, Saksaa ja varsinkin nyt Ruotsia niin kyllä näitä ongelmia aiheuttavat aivan jostain muualta kuin esim: Ukrainaista tulleet.

Hyeenat osaavat valita saaliinsa. Mies joka pystyy puolustamaan itseään eikä pukeudu Guccin hinttipussiin ei ole näiden kiikarissa. Vaarassa ovat pojat ja tytöt. Meillä on kohtaanto-ongelma.
Ruotsalainen tutkija kertoi, että Ruotsissa katuryöstöt on tehty sykleissä. Ensimmäinen aalto oli jo 1980-luvulla, ja osaksi se pysyi vielä silloin kohtuullisena ongelmana siksi, että siihen aikaan ruotsalaiset vielä puolustivat itseään. Ryöstäjä sai helposti itsekin nyrkistä. Nykyisin touhu on yksinkertaisesti paljon helpompaa.

Mikähän "joukkotappelu" tämäkin muka on ollut. Oletettavasti 3 hakkasi yhden. En jaksa etsiä videota, en viitsisi edes katsoa. Olen riittävän paljon katsonut niitä ja niissä on aina sama kuvio. Kantasuomalaiset ottavat pataansa, joka ikinen kerta. Eikä se tule muuttumaan.

"Kyseessä on ollut koulupäivän aikana kouluikäisten välinen väkivaltatilanne, todellinen ylilyönti, joka johti siihen, että yksi osallisista vietiin ambulanssilla sairaalaan"

"Askolan yläkoulun rehtori Kaija Impola-Peltomaa vakuutti koulun olevan turvallinen väkivaltaisuuksista huolimatta.
– Kenenkään ei pidä pelätä kouluun tuloa tai vanhempien ei tarvitse huolehtia lastensa puolesta."

Siltähän se tosiaan näyttää ? EI voi olla totta mitä paskaa voidaan puhua koulun suulla.... lääkintähelikoptereitä ei ihan pienestä paikalle lähetetä.

"Välinen väkivaltatilanne", "tappelu" ja mitä näitä on. Kuvaamaan tilanteita, joissa ryhmässä kohdistetaan väkivaltaa heikommassa asemassa olevaan.

Mikäli suunta on tilastollisesti merkittäväksi tekijöiden taustan suhteen katsottava. Tämän esiin kertominen. Olisi mielestäni osa tiedonvälityksen roolia. Ehdottomasti. Tähän suuntaan on Ruotsissa jo (jouduttu) menty.

Sillä, että todellisuutta yritetään modifioida miellyttävämmäksi - vaikka kuinka hyvillä tarkoitusperillä - saadaan todennäköisesti vain ruokittua ei-haluttua ääriliikehdintää.

Ei anneta paskoille tilaa. Oman kokemukseni mukaan, alkaa teinillä tutti tutisemaan kun havaitsee ettei taka-askelia ole odotettavissa. Järki päässä tietenkin. 112.

Tuo taitaa olla surullisen totta. Nämä paskat metsästävät itselleen sopivia uhreja. Heikolta näyttäviä, tavalla tai toisella.

On tullut jossakin muussa kuin pumpulissa kasvuvuosia elettyä. Tuo vallan demostraatio ilman omaa riskiä, vetää meikäläisellä heti punaiselle.

Siinä määrin erinäinen ryhmällä tilan haltuun ottaminen riepoo. Että olen vuosikymmeniä samana pysyneellä kävelyreitillä, edelleen Kaisaniemen puistoon pysähtynyt. Istuskelemaan. Afrikka-Hulinaporukoiden tilaa vallatessa ja kamaa välittäessä, leikkisästi ääntä ja monipuolista elehdintää harrastaen. Ei ole ongelmia silmille tullut. Jos olisi ikää ja massaa vähemmän, aralla olemuksella. Saattaisi kuvio eri olla.

Saattaa tosiaan olla, että meillä on kohtaanto-ongelma. Lisääntyvässä määrin.

Laitetaan ny tänne.. Alkaa otsikot olemaan Remes-tasoa.

Sotilasasiantuntija varoittaa kylmäävästä Venäjä-uhasta​

Suomen presidentinvaaleihin vaikuttaminen tai jopa jonkun Kremlille epämieluisan ehdokkaan salamurha ei ole sotilasasiantuntija Juhani Pihlajamaan mukaan kaukaa haettua.

Oma fyysinen turvallisuus ja oikeusturva pitää toki huomioida. Jos on kaveri mukana niin se voi kuvata koko tilanteen, jolloin se pätkitty videoklippi ei ole ainoa todiste. Mutta ei tuokaan toki mikään aukoton juttu ole.

Oma Go pro rintaan kiinni samalla tavalla kuin monilla on autoissa kameroita...

Mutta joo, tällainen perseily loppuisi pikku hiljaa jos perseilijät huomaisivat että se ei kannata. Se vaatii sen, että tilanteita ei katsella sivusta.
Nykyään ongelma on se, vaikka haluttais pistää pikkugansteria kunnolla pataan, täytyy varautua siihen, että heiltä löytyy vähintään teräaseet myös.

Back