Aikoinaan oltiin vähän telttailemassa ja siinä sitte heittimilläkin vähän harjotuskranuja rätkittiin. Mulle sitte sotilasmestaaja sano että "oppilas Savu menee tuohon tieuralle vahtimaan ettei kukaan siitä kulje, koska heittimet ampuu siitä yli". Minä sitte mettäautotielle vahtaamaan. Eikös sieltä sitte tullu joku ukko pappatunturillaan... Minä käsi pystyssä keskelle tietä ja selvitin ettei tästä nyt voi mennä, kun ammutaan... Ukko ei ollu yhtään samaa mieltä, vaan kävi karjahtelemaan kuinka hän mökilleen menee ammuttiin tai ei... Minä toppuuttelin että kun ei mennä nyt... Sehän polkas moponsa uudestaan käyntiin ja koitti väkisin ohi mennä... Siinä oli sitte kyljellään pappatunturia ja ukkoa... Mutta ei menty. Sitte kerkes jo sotilasmestaria ja muita paikalle ja loppu se menohalu kyllä. Sotilasmestari sitte sano mulle, että heitätten polkupyöränne tonne traktorin lavalle, pakkaatte varusteene ja lähdette seuraavalla mahdollisella ajoneuvolla takaisin Haminaan, teillä alkaa pidennetty velvi sillä kellon lyömällä kun ehditte varuskunnan portista ulos
Jossain tuolla paikkeilla 1. oli tulijoukkue, minä tossa kohdassa 2. ja maali tuolla kentällä 3. ... Vissiin joillain puolikkailla peruspanoksilla muistaakseni amuskeltiin, ku matkakin oli noin lyhyt...
Katso liite: 97230