Suomen sisäinen turvallisuus

Etnisyys ja suku tuskin muodostavat rikosten tekemistä varten muodostetun järjestön; vai miten se sanamuoto nyt menikään. Onhan noita prosenttijengejä ja muita järjestöjä kielletty ennenkin.

Tämä on malliesimerkki yhteiskunnallsien keskustelun kaksoisstandardeista:

- Etnisyydestä täytyy vaieta jos siihen liittyy ikäviä tilastotietoja.
- Etnisyyttä korostetaan jos voidaan esittää uhrina.

Olen itse sitä mieltä että yhteiskunta on tehnyt pahan karhunpalveluksen romaneille kun on hijlaisesti hyväksytty heidän klaani-pohjainen elämäntapansa. Sulkeutuminen normaalin yhteiskunnan ulkorajalle on surullinen elämäntapa.

Tuossa pari satunnaista YLE-uutista esimerkiksi kaksoisstandardeista:

Nyt kun Suomella on oma mies Somalimaan presidenttinä, niin luulisi pakkopalautusten alkavan rullaamaan:

Kehitysyhteistyön nimissä kaikki muutkin kultamunat voisi palauttaa tuonne omaa kotimaataan kehittämään!
Somalimaa on itsenäiseksi julistautunut osa Somaliaa. Suomi ei ole tunnustanut Somalimaan itsenäistä statusta, vaikka Kosovo muistaakseni on tunnustettu. Oikeus seuraa vahvemman miekkaa vaimitenseoli

Tämä on malliesimerkki yhteiskunnallsien keskustelun kaksoisstandardeista:
En tiedä, miten minun viestini oli malliesimerkki kaksoisstandardeista tai edes littyy niihin, kun epäilin että romanisukuun kuuluminen ei ole rinnastettavissa prosenttijengeihin ja siihen, että prosenttijengiä/-jengejä yritetään kieltää. Ja että epäilemäsi ongelma ei ole ongelma, koska prosenttijengejä ja vastaavia on kielletty onnistuneesti.

Sinänsä olen samaa mieltä siitä että esim etnisyyden peittely on huono strategia. Sillä on ehkä alun perin ollut hyvä tarkoitus, mutta se on johtanut siihen että kaikesta uutisoinnista etsitään piilomerkityksiä joita siellä ei välttämättä edes ole, ja samalla luottamus viranomaisiin on kärsinyt.

En tiedä, miten minun viestini oli malliesimerkki kaksoisstandardeista tai edes littyy niihin, kun epäilin että romanisukuun kuuluminen ei ole rinnastettavissa prosenttijengeihin ja siihen, että prosenttijengiä/-jengejä yritetään kieltää. Ja että epäilemäsi ongelma ei ole ongelma, koska prosenttijengejä ja vastaavia on kielletty onnistuneesti.

Sinänsä olen samaa mieltä siitä että esim etnisyyden peittely on huono strategia. Sillä on ehkä alun perin ollut hyvä tarkoitus, mutta se on johtanut siihen että kaikesta uutisoinnista etsitään piilomerkityksiä joita siellä ei välttämättä edes ole, ja samalla luottamus viranomaisiin on kärsinyt.

Minun sanamuoto oli huono, siitä varmaan ymmärsi että kritisoisin sinun mielipidettä. Luulen että meillä on aika yhtenevä ajatusmaailma tässä.

Erityisesti olen samaa mieltä että entisyyden peittelystä on enemmän haittaa kuin hyötyä, vaikka tarkoitus oln varmasti ollut hyvä.

Tarkennan omaa kommenttiani: Ihan hyvä että yhteiskunta puuttuu prosenttijengeihin. Mutta samoilla perusteilla pitäisi puuttua myös muuhunkin klaani-pohjaiseen (rikollis)toimintaan, tai ainakaan yhteyskunnan ei pitäisi tukea sellaista elämäntapaa.

Sosialistit tuuppas rahaa maailmalle ja jätettiin taas kotimaamme teiden ja siltojen huolto tekemättä .. on ne yhteiskunnan syöpää kyllä.
Kaupungin omistama tuo, enpä olisi 5v sitten uskonut miten retuperällä voi silta-asiat olla isoissakin kaupungeissa, siihen vielä politikointi ja säästötavoitteet päälle. Nyt on joutunut hieman perehtymään, niin huh huh.

Somalimaa on itsenäiseksi julistautunut osa Somaliaa. Suomi ei ole tunnustanut Somalimaan itsenäistä statusta, vaikka Kosovo muistaakseni on tunnustettu. Oikeus seuraa vahvemman miekkaa vaimitenseoli
Minulla ei ole mitään käsitystä, millaisena separatistijohtajana tai terroristipäällikkönä tätä Abdullahia pidetään Somalian puolella? Tästä ei tullut Suomelle uutta Fazeria, Stockmannia, Sinebrychoffia eikä Finlaysonia mutta saatiinko Somalialle uusi Lenin-setä?

Olen itse sitä mieltä että yhteiskunta on tehnyt pahan karhunpalveluksen romaneille kun on hijlaisesti hyväksytty heidän klaani-pohjainen elämäntapansa. Sulkeutuminen normaalin yhteiskunnan ulkorajalle on surullinen elämäntapa.
Romanien elämäntapa on paremmin tunnettu, mutta yhteiskunnassa on uusia ryhmiä joiden klaanit ovat vähemmän tunnettuja. Islamilaisissa yhteisöissä naiset ovat yleisesti alistettuja ja klaanit toteuttavat sisäisesti omia lakejaan.

Lisäksi on erilaisia kristinuskoon liityviä lahkoja, joissa on tiukat moraalisäännöt tai sosiaaliset normit, ja sosiaalinen paine pitää yksittäisiä ihmisiä yhteisön otteessa.

Kun yhteisö on hyvin tiivis ja käytännössä kaikki sosiaaliset kontaktit ovat uskonnollisen yhteisön sisällä, ja uskonnosta irtisanoutuminen tarkoittaa yhteisön ulkopuolelle joutumista, voi olla korkea kynnys irtaantua, vaikka mitään varsinaista kostoakaan ei tarvitsisi pelätä. Ja joissakin tapauksissa ilmeisesti myös se kostaminenkin on ollut vähintään uhkana, ellei ole toteutunutkin.

Back