Millainen onkaan maa, jossa virkamiehen ura vaarantuu, jos hän puuttuu veronkiertoon, korruptioon ja petoksiin.Oma veikkaus on, että nyt tähän uskalletaan puuttua. Aikaisemmin olisi ollut ura itsemurha alkaa tutkimaan systemaattista huijausta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Millainen onkaan maa, jossa virkamiehen ura vaarantuu, jos hän puuttuu veronkiertoon, korruptioon ja petoksiin.Oma veikkaus on, että nyt tähän uskalletaan puuttua. Aikaisemmin olisi ollut ura itsemurha alkaa tutkimaan systemaattista huijausta.
Sellainen jossa sosialistit hallitsevat.Millainen onkaan maa, jossa virkamiehen ura vaarantuu, jos hän puuttuu veronkiertoon, korruptioon ja petoksiin.
Liikennekuolemat ovat olleet yleisesti laskussa 50 vuotta, mutta 17-vuotiaat ovat näissä nykytilastoissa todella ikävä piikki, etenkin jos laskee loukkaantuneet mukaan. Paljon pahoja onnettomuuksia.Kuolleiden määrähän näyttää olevan laskussa.
Toisaalta millainen lienee tilasto esim omalta nuoruus ajalta 80-luvun lopusta, tai 90-luvun alusta.
Nuoruuteen on aina kuulunut riskinotto ja sen kun yhdistää kokemattomuuteen ja kuolemattomuuden tunteeseen, syntyy ruumiita.
No tietysti ihkaoikea Berneriläinen paratiisi, missä EU-alueen ulkopuolelta haalittu halpatyövoima paikkaa kestävyysvajeen ja tuottaa jännittäviä pelihetkiä! Taksikuskien kielitaito ja ajokortti ovat luksusta, mihin meillä ei enää ole varaa!Millainen onkaan maa, jossa virkamiehen ura vaarantuu, jos hän puuttuu veronkiertoon, korruptioon ja petoksiin.
1975 oli 1 miljoona autoa ja kuolleita 1 000.Onnettomuuksissa kuolleiden määrä 1970-luvun alussa oli yli tuhat vuosittain, vaikka autoja oli paljon vähemmän! Siitä se putosi alle viiteensataan 1990-luvulla ja alle kahteensataan 2020-luvulla..
Sellainen, jossa ei ole korruptiota. Liturgian mukaan.Sellainen jossa sosialistit hallitsevat.
Totta, mutta me taidamme ajaa vanhemmilla autoilla kuin muut pohjoismaat. Euroopassa meitä vanhemmalla kalustolla ajetaan jossa Romaniassa. Tiemme ovat huonompia kuin Ruotsin ja Tanskan tiet.Liikennekuolemat ovat olleet yleisesti laskussa 50 vuotta, mutta 17-vuotiaat ovat näissä nykytilastoissa todella ikävä piikki, etenkin jos laskee loukkaantuneet mukaan. Paljon pahoja onnettomuuksia.
Nuorten tieliikenneturvallisuus on Suomessa heikommalla tasolla kuin esimerkiksi muissa Pohjoismaissa.
Onnettomuuksissa kuolleiden määrä 1970-luvun alussa oli yli tuhat vuosittain, vaikka autoja oli paljon vähemmän! Siitä se putosi alle viiteensataan 1990-luvulla ja alle kahteensataan 2020-luvulla.
Liikenneinfrastruktuuri on parempaa ja ajoneuvojen turvatekniikka kehittyy koko ajan. On nopeusrajoituksia.
18 on jo parempi. Paljon.Kuten sanoin, nuoruus yhdistettynä muihin tuhoisiin asioihin on aina tuhoisaa, mutta autoilua ei voi oppia koulussa, joten se on aloitettava joskus, mikä olisi sitten "turvallinen" ikä?
Oi aikoja. Sama kehitys on koskenut moottoripyöriä. Vuonna 1975 vainajien suhdeluku sataatuhatta prätkää kohti oli 103,9, kun se esimerkiksi vuonna 2017 oli enää 7,6 / 100 000.1975 oli 1 miljoona autoa ja kuolleita 1 000.
2025 autoja on 3,5 miljoona ja kuolleita alle 200.
50 vuotta sitten pelkästään koululaisia kuoli 30 eli yksi luokallinen vuodessa. 2023 ei kuollut yhtäkään, mutta viime vuonna meni useampi.
Itse jouduin tai pääsin taksin rattiin pääkaupunkiseudulla 2008. Koulussa jo näki, että ketkä pääsee ja kenen sukulaisella on kortti. Yleinen käytäntö oli, että serkulla kortti, veljellä äly ja ahmed ajoi taksia.Ei hyvin mene näilläkään.
"Menimme pari viikkoa sitten rohkeasti Puhoksen ostoskeskuksen pihaan. Pysäytimme viisi taksia, joista kolmessa kuljettaja ei osannut sanaakaan suomea, kertoo ylikonstaapeli Ilari Vilén Helsingin poliisista.
Puhoksen ostoskeskus sijaitsee Puotinharjussa Itä-Helsingissä ja se tunnetaan muun muassa etnisistä ruokakaupoistaan.
Ostoskeskuksen pihalla viranomaiset kysyivät yhdeltä kuljettajalta, miten hän on pystynyt suorittamaan taksikokeen, kun laki edellyttää siinä suomen tai ruotsin kielen taitoa.
– Hän silmät kirkkaana väitti, että on tehnyt sen englannin kielellä. Hän ei sitä enempää ryhtynyt avaamaan, kun tajusi olevansa heikoilla jäillä, Vilén sanoo.
Ylikonstaapelin mukaan valvonnassa on tullut ilmi myös, että osa taksinkuljettajista ei tunnista edes liikennemerkkejä.
– Kun katsoo heidän ajotyyliään, on pakko olla niin, etteivät he ole käyneet ajokoulua.
Helsingin poliisissa on tutkinnassa viime vuodelta parikymmentä tapausta väärennetyistä ajokorteista. Tyypillisessä jutussa vakituisesti Suomessa asuva ulkomaan kansalainen on jäänyt kiinni väärennetystä ajokortista, kun hän on yrittänyt vaihtaa ulkomaan ajokorttia suomalaiseen."
![]()
Viranomainen paljastaa yksityiskohtia härskistä taksikuskien huijausvyyhdistä: ”Pelottava yhtälö”
Viranomaisvalvonnassa on havahduttu siihen, kuinka härskein ja vilpillisin keinoin taksialalle pyritään Suomessa. Taksinkuljettajien kielitaidon puutteen lisäksi viranomaisilla on aihetta epäillä liikenneturvallisuuden kannalta vielä vaarallisempaa seikkaa.www.is.fi
En ole vakuuttunut tästä, kun ne 18v aikuiset ovat aikaisemmin olleet se ongelma.18 on jo parempi. Paljon.
Lapsissa tapahtuu valtavia kypsyysmuutoksia pelkästään yhden vuoden aikana ikävuodet 0 - 18 ovat rakettimaisen kasvun aikaa, kun vertaa loppuelämää. Sillä ei ole väliä, onko kuski 25- vai 26-vuotias, mutta heidän voi sentään katsoa olevan aikuisuutensa alussa.
Toinen huono ja joskus nopeasti muuttuva käyrä alkaa sitten jossain päälle 74 vuoden.
Jos 17-vuotias on ongelma, hyvä ratkaisu ei varmaakaan olisi laskea ajo-oikeuden ikärajaa 16 vuoteen.En ole vakuuttunut tästä, kun ne 18v aikuiset ovat aikaisemmin olleet se ongelma.
Ongelma ei ole ikä, vaan asenteet, lisäksi vanhat romuautot joilla nuoret ajavat ovat usein turvattomampia kun esim 10v autot.
Ehkä nämä hämeenlinnalaiset motoristit olivat 16-vuotiaita?Oi aikoja. Sama kehitys on koskenut moottoripyöriä. Vuonna 1975 vainajien suhdeluku sataatuhatta prätkää kohti oli 103,9, kun se esimerkiksi vuonna 2017 oli enää 7,6 / 100 000.
17-vuotiaat eivät kuitenkaan ole kaksipyöräisillä ongelma.
Toivottavasti asenteet alkaneet muuttumaan. Pikkasen yllättynyt että asiaa on edes alettu tutkimaan. No varmaan löytyy joku ukrainalainen naispuolinen kristitty yksinhuoltaja perheenäiti taksiyrittäjä sotaleski jonka yhteystiedot ajantasalla ja oikea henkilöllisyys tiedossa, joten syytteitä voi alkaa kasaamaan oikeaan suuntaan.Itse jouduin tai pääsin taksin rattiin pääkaupunkiseudulla 2008. Koulussa jo näki, että ketkä pääsee ja kenen sukulaisella on kortti. Yleinen käytäntö oli, että serkulla kortti, veljellä äly ja ahmed ajoi taksia.
Siitä tehtiin monta kantelua, mutta ei. vihvas totesi, että kiva kun nigerian pojat tekee töitä.
Itse jouduin tai pääsin taksin rattiin pääkaupunkiseudulla 2008. Koulussa jo näki, että ketkä pääsee ja kenen sukulaisella on kortti. Yleinen käytäntö oli, että serkulla kortti, veljellä äly ja ahmed ajoi taksia.
Siitä tehtiin monta kantelua, mutta ei. vihvas totesi, että kiva kun nigerian pojat tekee töitä.
Ehkä nämä hämeenlinnalaiset motoristit olivat 16-vuotiaita?
Ilman kypäriä liikkeellä ja ohittavat vasemmalle kääntyvää työkoneiden kulkuetta.
![]()
Kaksi ilman kypärää ajanutta nuorta törmäsi harjakoneeseen: loukkaantuivat vakavasti
Ensihoito kuljetti molemmat vakavasti loukkaantuneet nuoret hoitoon.www.is.fi
Ongelma on asenteissa, huonolla asenteella liikenteessä olevia ihmisiä on kaikissa ikäryhmissä.Jos 17-vuotias on ongelma, hyvä ratkaisu ei varmaakaan olisi laskea ajo-oikeuden ikärajaa 16 vuoteen.
18-vuotias on täysi-ikäinen, ei oikeastaan aikuinen, mutta on parempi auton rattiin kuin 17-vuotias, kun puhutaan massoista.
Vaihe, miten 17-vuotias luo identiteettiään ja miten aivot käyvät läpi suurta muutosprosessia, on seestymisvaihetta, mutta yleisesti kehityspsykologia näkee murrosiän vasta päättyvän silloin. Tämä vaihe on oikein omiaan väärään "asenteeseen", ja tulokset on todellakin nähty.
Tietenkin nuoret ovat aina kokonaisuutenakin piikki jonnekin 24:ään ikävuoteen, jolloin he tulevat aikuisiksi. Kalustokin voi olla huonoa, mutta minä puhun nyt tästä ikäpoikkeusluvasta, josta on tullut liki uusi ajo-oikeusikä ainakin maaseudulla. Se on "piikin piikki".
Ongelma on asenteissa, huonolla asenteella liikenteessä olevia ihmisiä on kaikissa ikäryhmissä.
Se että muutama 17 vuotias ei kykene hillitsemään itseään ei voi olla kaikkien 17 v vika.