Suomen sisäinen turvallisuus

Kuten ketjusta on pikaisen luennan perusteella tullut esille, lähiaikoina on maassamme vipinää tuntunut riittävän varsinkin mielenosoituuksiin liittyen. Nähdäkseni ihan järkevistä syistä SE-miekkari purettiin eilen (omaan silmään on jo aiemmin pistäneet agressiivisen oloiset kuulapäät), joskin erittäin hyvä kysymys on miksi ei ulkomaalaisten, ja mahdollisesti laittomasti maassa olevien vastaavaa mielenosoitusta ole purettu ja miksi ei poliisi ainakaan aiemman uutisoinnin perusteella edes tarkista onko paikalla olevilla paperit kunnossa. Kyllähän näistä toimista ihan ymmärrettävästi herää kysymys, keitä poliisi todellisuudessa suojelee ja onko Suomessa otettu käyttöön kahdenlaiset standardit ja lainkäyttö. (Alunperin järkevintä olisi ollut tietenkin poistaa molemmat leirit tasapuolisuuden nimissä, jotta jälkipuheita ei olisi tullut)
Henk.koht olen sitä mieltä, että pysyvien leirien paikka on muualla kuin Rautatientorilla. Mielipiteenvapaus on kuitenkin maassamme vahva, ja hyvä niin.

Leireillä on kuitenkin eroa. Siinä missä pakolaisten leiri on lähinnä esteettinen haitta, on agressiivisten nahkapäiden ja humalaisten idioottien miehittämä Suomi ensin -leiri oikeasti uhkaava. Sivullisten kanssa haastetaan riitaa ja ilmeisesti on myös päästy painimaan.

Tässä asiassa luotan täysin poliisin uhka-arvioon. Youtubeen ladattu ääliöiden itsensä kuvaama leirin tyhjennys puhuu puolestaan. Peukkua poliisille, joka tyylikkään vähäeleisesti tyhjentää leirin ja kantaa kiljuvan de Witin autoon :solthum:
 
Minä en ymmärrä tätä pakoon juoksemista. Ei näin! Kyllä se tilanne ja tila otetaan haltuun ja suojellaan muita ihmisiä.
Kenenkä itseään kunnioittavan miehen kunnia kestää sen että joku "hullu" uhkaa läheisen tai ihan kenenkä vaan henkeä. Ja itse juokset karkuun, menet piiloon ja soitat kissalan pojat paikalle, jotka tulevat ehkä joskus ja jouluna. Jolloin joku saattaa olla jo kuollut...

Sinun olisi pitänyt olla paikalla Bataclanissa, Charlie Hebdon toimituksessa ja Nizzassa.

Kyllä noilla poliisin ohjeilla useampi säilyy hengissä, kuin hyökkäämällä ja puuttumalla tilanteeseen. Etenkin kun keskiverto aseistus nykyään on puhelin ja lompakko.

Yksittäisen nistin puukkouhkailuihin toki voi puuttua, koska lyhytkin harhautus antaa mahdollisuuden sille lasten kanssa olevalle naiselle paeta, piiloutua ja hälyttää.

Poliisin ohjeet lienee kuitenkin laadittu terroristit, rynkky ja kuorma-auto mielessä.
 
Sinun olisi pitänyt olla paikalla Bataclanissa, Charlie Hebdon toimituksessa ja Nizzassa.

Kyllä noilla poliisin ohjeilla useampi säilyy hengissä, kuin hyökkäämällä ja puuttumalla tilanteeseen. Etenkin kun keskiverto aseistus nykyään on puhelin ja lompakko.

Yksittäisen nistin puukkouhkailuihin toki voi puuttua, koska lyhytkin harhautus antaa mahdollisuuden sille lasten kanssa olevalle naiselle paeta, piiloutua ja hälyttää.

Poliisin ohjeet lienee kuitenkin laadittu terroristit, rynkky ja kuorma-auto mielessä.

Kukaan tuskin rynkkyä päin juoksee mutta Britanniassa oli selkeästi apua vastarinnasta, ihmiset jopa yhdessä heittelivät terassikalusteita.
Yksi ihminen voi pelastaa monta muuta antautumalla itse vaaraan, ne muut voivat olla naisia ja lapsia.
 
Kukaan tuskin rynkkyä päin juoksee mutta Britanniassa oli selkeästi apua vastarinnasta, ihmiset jopa yhdessä heittelivät terassikalusteita.
Yksi ihminen voi pelastaa monta muuta antautumalla itse vaaraan, ne muut voivat olla naisia ja lapsia.

Niinpä. Riippuu tilanteesta voiko puuttua. Puukkoa vastaan pärjää toki joukolla ja jollain astaloilla, tai vaikkapa autolla. Keskimäärin kuitenkin veikkaan, että ohjeistus pakenemiseen säästää enemmän verta, kuin jokin toisenlainen ohje.
 
Niinpä. Riippuu tilanteesta voiko puuttua. Puukkoa vastaan pärjää toki joukolla ja jollain astaloilla, tai vaikkapa autolla. Keskimäärin kuitenkin veikkaan, että ohjeistus pakenemiseen säästää enemmän verta, kuin jokin toisenlainen ohje.


Viranomaiset eivät voi antaa ohjeita vastarintaan koska valtion ydintoimintoja kansalaisille eli omistajilleen on sisäisen ja ulkoisen turvallisuuden takaaminen ja se on tässä nyt epäonnistunut.
 
Jokainen tietysti mahdollisuuksiensa ja kykyjensä mukaan.
Itse en tod.näk. pystyisi sulattamaan sitä että joku, menettää henkensä sen takia, sen takia etten edes yrittänyt auttaa...

Vastarinta agressoria vastaan lähtee ensisijaisesti oman pään sisältä.
 
Jokainen tietysti mahdollisuuksiensa ja kykyjensä mukaan.
Itse en tod.näk. pystyisi sulattamaan sitä että joku, menettää henkensä sen takia, sen takia etten edes yrittänyt auttaa...

Vastarinta agressoria vastaan lähtee ensisijaisesti oman pään sisältä.

Itsellä juurikin pelon voittaa ajatus siitä häpeästä jos toimisin toisin kuin mitä arvoni ovat.
 
Kyllä, en ainakaan mene väliin tullakseen puukotetuksi. Minulla ei ole lihaksia eikä fysiikkaa ruveta kenenkään kanssa mihinkään väkivaltaan. Olen huonokuntoinen ja ylipainoinen eikä ollenkaan sankariainesta.

Et sitten ole Millwall-fani :D

Fuck you...I'm Millwall!!!


nintchdbpict0003294810745.jpg


http://www.dailymail.co.uk/news/art...an-tells-fought-London-Bridge-terrorists.html
 
Tässä näkyy oikeusjärjestelmämme pahin valuvika. Se ei edes yritä suojella sivullisia rikoksentekijöiltä kuin hetkellisesti. Ei vaikka kaikki hyvin ymmärtävät että nämä tulevat erittäin todennäköisesti jatkamaan rikoksen tiellä vapautumisen jälkeen. En keksi yhtään syytä miksi henkirikokseen syyllistyneen pitäisi enää päästä vapaalle jalalle. Etenkään lapseen kohdistuneen henkirikoksen.
Suomen ongelma on suuri vihervasemmisto joka on aikojen saatossa saanut hyvän jalansijan sopivissa viroissa poliittisten virkanimitysten, lehmänkauppojen ja ihan hyvä veli järjestelmää hyväksi käyttäen. Suomessa on vankeinHOITOlaitos ei rangaistuslaitosta eli tavoite on, että jokainen pääsee toteuttamaan määrä välein itseään.
 
Penttilä on iso ja ruma aukko suomalaisessa kriminaalipolitiikassa. Näitä poikkeuksellisen vaarallisia sekopäitä ei ole tässä maassa paljon, mutta yksikin on liikaa jos se ei ole pysyvästi lukkojen takana.

On suorastaan rikollista ja edesvastuutonta että näitä tapauksia työnnetään säännöllisin väliajoin ihmisten ilmoille etsimään lisää uhreja.

En ole kovien rangaistusten kannattaja noin yleisesti ottaen. En kaipaa tähän maahan USA:n tyylisiä elukkatehtaita, mutta kroonisesti vaaralliset yksilöt pitää sulkea pysyvästi yhteiskunnan ulkopuolelle...osa vankilaan ja loput mielisairaalan suljetulle osastolle.

Kriminaalipolitiikka on väärällä tiellä, jos se kasvattaa pikkurikollisista hirviöitä, mutta se on väärällä tiellä myös silloin, jos se on hampaaton ja voimaton kun pitäisi purra ja lyödä.

Jos minulta kysytään niin Suomi tarvitsee vankilan, jonka ovi toimii vain yhteen suuntaan. Sinne sijoitetaan vaarallisimmat kriminaalit...ne joita ei voi sijoittaa pysyvästi mielisairaalaan, mutta ei myöskään sopeuttaa yhteiskuntaan.

AlcatrazLogo.jpg


Penttilä pitäisi toimittaa elinikäiseen pakkohoitoon jo ihan maalaisjärjellä ajateltuna, mutta jostain syystä se pyörii ihan väärissä paikoissa...välillä vankilassa ja välillä naapurin oven takana raapimassa ovea :D
Tästä päästään myös siihen, että ennemmin tai myöhemmin hepun kohdalle osuu joku ei niin munaton toinen heppu joka pistää kaverin 1,5m syvyyteen katumaan syntejään. Se, että montako syytöntä täytyy seitä ennen kohdalle osua on se ikävä asia.
 
Minä en ymmärrä tätä pakoon juoksemista. Ei näin! Kyllä se tilanne ja tila otetaan haltuun ja suojellaan muita ihmisiä.
Kenenkä itseään kunnioittavan miehen kunnia kestää sen että joku "hullu" uhkaa läheisen tai ihan kenenkä vaan henkeä. Ja itse juokset karkuun, menet piiloon ja soitat kissalan pojat paikalle, jotka tulevat ehkä joskus ja jouluna. Jolloin joku saattaa olla jo kuollut...
Ja todennäköisesti on kuollut. Siittä sitten saa pienessä mielenhäiriössä tehdyistä tapoista 12 vuotta linnaa ja harrastukset voi jatkua kuntoutuksen jälkeen.
 
Henk.koht olen sitä mieltä, että pysyvien leirien paikka on muualla kuin Rautatientorilla. Mielipiteenvapaus on kuitenkin maassamme vahva, ja hyvä niin.

Leireillä on kuitenkin eroa. Siinä missä pakolaisten leiri on lähinnä esteettinen haitta, on agressiivisten nahkapäiden ja humalaisten idioottien miehittämä Suomi ensin -leiri oikeasti uhkaava. Sivullisten kanssa haastetaan riitaa ja ilmeisesti on myös päästy painimaan.

Tässä asiassa luotan täysin poliisin uhka-arvioon. Youtubeen ladattu ääliöiden itsensä kuvaama leirin tyhjennys puhuu puolestaan. Peukkua poliisille, joka tyylikkään vähäeleisesti tyhjentää leirin ja kantaa kiljuvan de Witin autoon :solthum:
Mutta kuinka paljon sitä "uhkaa" ja "painimista on tullut esim. pienen provosoinnin jälkeen? Voin vain kuvitella miten tuolla suomi ensin leirin liepeillä pyörii niiden "nahkapäiden" ympärillä rastafareja ja muita menninkäisiä.
 
Onko tuo Ahmed Al-alwanin sometuksesta otettu screenshot aito?
Mitäs mieltä Huhtela tai Tapola ovat asiasta?
 
Mutta kuinka paljon sitä "uhkaa" ja "painimista on tullut esim. pienen provosoinnin jälkeen? Voin vain kuvitella miten tuolla suomi ensin leirin liepeillä pyörii niiden "nahkapäiden" ympärillä rastafareja ja muita menninkäisiä.
:rolleyes:

Ellet usko minua, usko poliisia. Ellet usko heitäkään, katso se video.

Fakta on ettei kukaan niitä ääliöitä sinne torille kaipaa, eikä tällä ole mitään tekemistä maahanmuuttoasian kanssa.
 
Back
Top