Suomen sisäinen turvallisuus

"Pirkkalan pakenija pakotti aseella poliisit ulos ja varasti poliisiauton – poliisi ampui renkaat puhki, mutta mies ajoi karkuun"
Lähde ja koko artikkeli: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/pi...nkaat-puhki-mutta-mies-ajoi-karkuun-200233504

Toinen aika kuumottava uutinen tältä aamulta, kovaa peliä Pirkanmaalla. Tuntuu jotenkin (todennäköisesti enemmän modernin tiedonvälityksen helppoutta kuin todellista syytä) että rikollisilla laittomien aseiden kanssa suhraaminen ja poliisinkin niillä uhkaaminen on paljon yleisempää kuin aiemmin. Sanoisin että jossain kohtaaa mennyt poliisilla toimintamalli vähän mönkään kun noin päässyt käymään mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
 
"Sarjasurmaaja hekumoi somessa häiriintyneillä teoillaan ja vapautuu aina uudelleen vankilasta – lakiin tarvitaan oikea elinkautinen"
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/sa...akiin-tarvitaan-oikea-elinkautinen-200234550/

Vaikea sanoa yhtään mitään muuta kuin "niin tarvitaan ja mielellään nopeasti". Nämä tällaiset porsaanreiät syö hyvin nopeasti uskottavuutta oikeuslaitokselta kun ovat hampaattomia jonkun taparikollisen edessä.
Tämä on vain oikeuslaitoksen munattomuutta.

Tuollainen ihminen ei ole yleisen mittapuun mukaan terve, ja sairas ihminen voidaan laittaa oikeuspsykiatriseen valtion mielisairaalaan. Tottakai päätös on lääkäreiden takana mutta huono on se lääkäri, joka tuollaisen terveeksi toteaa.

Ymmärtääkseni se on ollut oikeuslaitos joka on tehnyt asiantuntijoiden kannan vastaisia päätöksiä, noin yleensä.
 
Tämä on vain oikeuslaitoksen munattomuutta.

Tuollainen ihminen ei ole yleisen mittapuun mukaan terve, ja sairas ihminen voidaan laittaa oikeuspsykiatriseen valtion mielisairaalaan. Tottakai päätös on lääkäreiden takana mutta huono on se lääkäri, joka tuollaisen terveeksi toteaa.

Ymmärtääkseni se on ollut oikeuslaitos joka on tehnyt asiantuntijoiden kannan vastaisia päätöksiä, noin yleensä.
Ei riitä itsellä kompetenssi arvioida tarkemmin, mutta oli tuo vika laissa tai oikeuslaitoksessa niin moinen touhu pitää saada kuriin.
 
Savon Sanomat 28.06.2017:
Syyttäjä hakee neljän vuoden vankeusrangaistusta Michael Penttilälle, 52, törkeän henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta.

Oikeudenkäynti asiassa alkoi keskiviikkoaamuna Helsingin käräjäoikeudessa.

Penttilä on Suomessa harvoja rikollisia, jonka FBI on luokitellut täyttävän sarjamurhaajan tunnusmerkit. Hänet on tuomittu aiemmin useista henki- ja seksuaalirikoksista.

Syyttäjän mukaan Penttilä laati alkuvuonna Helsingin Myllypurossa suunnitelman tavata näkemänsä ja seuraamansa 17-vuotias tyttö, joka asui hänen kanssaan samassa kerrostalossa. Syyttäjän mukaan mies pyrki myös tytön asuntoon seurattuaan ensin, milloin muut perheen jäsenet olivat poistuneet paikalta.

Ehtii tappamaan vielä monta..aina edellisistä tuomioista vapauduttuaan.

Tässä on vain yksi esimerkki siitä kuinka demla-vetoinen oikeuslaitos ylläpitää rikollisuutta yhteiskunnassa. Todennäköisesti kyseinen murhaaja (virallisesti hän ei ole murhaaja, vaan oikeuden mielestä syyllistynyt tappoihin ja kuolemantuottamuksiin) pääsee jatkamaan tappamista viimeistään muutaman vuoden päästä.

Järkevästi toimivalla yhteiskunnalla tulisi olla sellainen laitos jonne nämä patologiset tappajat sijoitetaan loppuiäkseen. Se lisäisi konkreettisesti yhteiskunnan turvallisuutta.
 
Ehtii tappamaan vielä monta..aina edellisistä tuomioista vapauduttuaan.

Tässä on vain yksi esimerkki siitä kuinka demla-vetoinen oikeuslaitos ylläpitää rikollisuutta yhteiskunnassa. Todennäköisesti kyseinen murhaaja (virallisesti hän ei ole murhaaja, vaan oikeuden mielestä syyllistynyt tappoihin ja kuolemantuottamuksiin) pääsee jatkamaan tappamista viimeistään muutaman vuoden päästä.

Järkevästi toimivalla yhteiskunnalla tulisi olla sellainen laitos jonne nämä patologiset tappajat sijoitetaan loppuiäkseen. Se lisäisi konkreettisesti yhteiskunnan turvallisuutta.

Valitettavasti suurin ongelma Suomessa pitkän kakun antamisessa vaarallisille rikollisille on se ikävän tylsä, eli raha.

Mielestäni valtion pitäisi kuitenkin pyrkiä turvaamaan rehellisten veronmaksajien turvallisuus. Meidänhän rahoilla se ylläpito siellä betoniseinien sisällä kuitenkin lopulta kustannetaan!

Enkä nyt tarkoita sitä että pienistä kolttosista pitäisi loppuiäkseen joutua tiilenpäitä lukemaan vaan nimenomaan tuollaisten vaarallisten väkivaltataparikollisten sulkeminen laitoksiin olisi kyllä mielstäni erittäin suotavaa.

Allekirjoittanut olisi valmis maksamaan enemmän verojakin kunhan tähän saataisiin muutos aikaseksi!

ps. tuntuu ihan hitollisen absurdilta että ties mihin epäolennaisuuksiin on rajaton piikki auki mutta isoihin ja tärkeisiin asioihin (poliisi, vankilat, puolustusvoimat jne) ei sitten ollakaan yhtä hanakasti satsaamassa...
 
Valitettavasti suurin ongelma Suomessa pitkän kakun antamisessa vaarallisille rikollisille on se ikävän tylsä, eli raha.

Mielestäni valtion pitäisi kuitenkin pyrkiä turvaamaan rehellisten veronmaksajien turvallisuus. Meidänhän rahoilla se ylläpito siellä betoniseinien sisällä kuitenkin lopulta kustannetaan!

Kysymys ei ole rahasta, vaikka sitä yritetään tarjota yhdeksi syyksi.

Syyt väkivaltarikollisuuden suhteellisen lieville sanktioille ovat erittäin syvällä meidän yhteiskunnassa. Suomi poikkeaa muista länsimaista kun vertaillaan eri rikoslajien paheksuttavuutta rangaistuskäytäntöjen osalta. Monissa muissa maissa ihmisen koskemattomuuden loukkaukset (väkivalta jne.) ovat huomattavasti ankarammin sanktioituja kuin meillä. Suomalainen lain määräämä rangaistusasteikko väkivaltarikollisuudessa on erityisen lievää, alkaen jo pahoinpitelyistä jne.
Joskus aikaisempina vuosisatoina varkauksista jne. annettavat tuomiot olivat äärimmäisen ankaria. Pienestäkin varkaudesta joutui hirteen, miestaposta selvisi usein rahallisilla korvauksilla.

Uudistuksista huolimatta suomalainen lainsäädäntö periytyy osittain aina Venäjän vallan (ennen vuotta 1917) aikaiseen, autonomisessa Suomessa voimassa olleeseen, lainsäädäntöön. Sadan vuotta sitten ja vielä sotia edeltävänä aikana väkivallankäyttöä ei nähty Suomessa kovin tuomittavana rikoksena. Poikkeuksena jos/kun väkivalta kohdistui järjestysvaltaa pitäviin virkamiehiin tai yhteiskunnan "arvokkaampaan väkeen". Kartanon isäntä sai vapaasti hakata/kurittaa alaisiaan, mutta jos alainen löi takaisiin se olikin erityisen rangaistavaa.
- edelleenkin meidän lainsäädännössämme virkamieheen kohdistuva väkivalta tai jopa vastustaminen on aina ankarammin tuomittava rikos.
- toisaalta virkamiehen kansalaiseen kohdistama, tai ihmisten keskinäinen, pahoinpitely tmv. nähdään varsin lievänä rikkomuksena. Oikeuskäytäntö pyrkii myös monella tavoin lieventämään rikoksen tunnusmerkistöä..jopa selkeitä tappoja lievennetään oikeudenkäynneissä pahoinpitelyiksi ja kuolemantuottamuksiksi. (Ehkäpä kaikkein aikojen törkeimpänä esimerkkinä somalinuorten porukalla hakkaama ja kuoliaaksi potkittu kadettiupseeri Helsingissä 2000-luvun alussa)

Kaikkien em. perinteiden lisäksi suomalaiseen oikeuspolitiikkaan on merkittävällä tavalla vaikuttanut myös ns. DEMLA..
Oikeuspoliittinen yhdistys Demla ry on vuonna 1954 perustettu puolueisiin sitoutumaton, alun perin kansandemokraattiseen liikkeeseen ja kommunistiseen puolueeseen liittynyt aatteellinen yhdistys, jonka tavoitteena on Suomen oikeus- ja yhteiskuntapolitiikkaan vaikuttaminen. Demla pyrkii edistämään perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista. Yhdistys toimii oikeusturvaa, tasa-arvoa, ympäristökysymyksiä ja sosiaalista oikeudenmukaisuutta puolustavien lakimiesten yhdyssiteenä.
Kyseisen porukan toimesta on Suomessa toteutettu huomattavan paljon sellaista oikeuspolitiikkaa jossa länsimaisiin arvoihin perustuva yhteiskunta on ideologisilla syillä asetettu vastuulliseksi rikollisuudesta.

Vielä 2000 -luvun aikana presidentti halonen nimitti kaikkiin hänen nimitysvallassaan oleviin valtakunnan korkeimpiin oikeushallinnon (syyttäjälaitos, korkeimman oikeusasteet, jopa yliopistot jne.) virkoihin vain ja ainoastaan demlan jäseniä (saattaa olla joku muukin joukossa mutta sellainen on varmasti tapahtunut erehdyksessä). Käytännössä Demlan jäsenyys on näihin päiviin asti ollut välttämätön edellytys jos oikeustieteitä opiskellut henkilö on halunnut tehdä ja menestyä työurallaan Suomen oikeus-/julkishallinnon viroissa.

Kaikista näistä syistä (ja monista muista vastaavista) johtuen Suomen lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö tulee säilymään vielä pitkään ideologisesti vihervasemmistolaisena. Tällainen oikeuslaitoksen poliittinen vääristymä näkyy usein jopa törkeällä tavalla korkeampien oikeusasteiden ratkaisuissa/tuomioissa.

Seuratkaapa korkeimpien oikeusasteiden tuomioita ja päätöksiä niin hämmästytte. Joskus niistä jopa kirjoitellaan uutisia..

Tässä oli vain pieni ja sekava raapaisu syistä...mutta voimme olla varmoja ettei tappajia tulla erityisen ankarasti rankaisemaan tulevaisuudessakaan.

Varsinkaan siksi että tulevaisuudessa rikollisuus tulee yhä enemmän profiloitumaan tiettyihin kansalaisryhmiin. Rikoksen tekijöinä ja oikeuslaitoksen asiakkaina tulevat korostuneesti esiintymään henkilöt joiden sopeutuminen suomalaiseen yhteiskuntaan on jäänyt pysyvästi sosiaaliturvan kuittaamisen tasolle.

Tulevaisuudessa entistäkin suurimpana perussyynä rikollisuuteen olemme me, tavalliset suomalaiset. Näin siksi koska suomalainen yhteiskunta ei kykene tarjoamaan riittävää toimeentuloa ja turvaa tietyille erityisryhmille. Siksi monet heistä ovat olleet käytännössä pakotettuja hakemaan apua järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelta..huumeista, terrorismista, rikollisuudesta jne..
 
Rodullistettu toimittaja – tarpeeton provokaatio
Poliisi poisti rodullistettuja toimittajia paikalta Suomi ensin -leirin purkupaikalta vedoten siihen, että nämä provosoivat.

Helsingin poliisin ylikomisario Jari Taponen allekirjoitti 26. kesäkuuta määräyksen purkaa Suomi Ensin -leiri. Poliisin tietoon tulleet pahoinpitelyt ja muu rikollinen käytös leirin läheisyydessä juhannuksena ja aiemmin keväällä johtivat purkumääräykseen, jonka toimitti leirille komisario Katja Nissinen. Helsingin rautatientorilla helmikuusta asti seissyt leiri määrättiin purettavaksi saman päivän iltakuuteen mennessä.

Me allekirjoittaneet, Ruskeat Tytöt -median toimittaja Jasmina Amzil ja valokuvaaja Uwa Iduozee saavuimme paikalle hieman ennen kuutta seuraamaan leirin purkua ja dokumentoimaan tilannetta. Yleisöä oli paikalla arviolta useita kymmeniä. Paikalla oli arviomme mukaan ähes sata ihmistä.

Useat Suomi ensin -aktiivit, osa selkeän päihtyneenä, videokuvasivat tilannetta ja paikalle kerääntynyttä yleisöä. Yleisöstä moni kuvasi tilannetta puhelimilla ja kameroilla, ja paikalla oli useiden eri medioiden toimittajia ja kuvaajia. Poliisi oli rajannut yleisön ja toimittajat purettavan leirin ulkopuolelle muodostamalla ringin muun muassa poliisiautojen avulla Suomi ensin -leirin eteen.

Suomi ensin -leirin aktivistit kuvasivat vastapuoleksi mieltämiään ihmisiä erittäin läheltä ja selkeän provosoivasti, ja he myös verbaalisesti solvasivat paikalla olleita. Paikalla olleita rodullistettuja yleisön jäseniä solvattiin rasistisin sanankääntein, ja valkoisia naisia nimiteltiin halventavasti. Myös Ilta-Sanomat kertoo, että valokuvaajaa uhkailtiin. Poliisit eivät puuttuneet tähän toimintaan millään tavalla.

Valokuvaaja Iduozeen kuvatessa Suomi ensin -mielenosoittajia rauhallisesti näköetäisyydeltä, hänelle huudeltiin kovaan ääneen n-sanaa, käskettiin “mennä pois tieltä” ja “matuleiriin”, käyttäen myös halventavaa sanaa muslimeista. Tilannetta vieressä seuranneet poliisit seisoivat hievahtamatta, puuttumatta toimintaan. Suomi ensin -aktiivit alkoivat vaatia kuvaajaa poistumaan, jolloin poliisi puuttui tilanteeseen ja antoi kuvaajalle käskyn “mennä pois siitä ärsyttämästä”.

Paikalla oli myös esimerkiksi STT:n kuvaaja, joka kuvasi Suomi ensin -aktiiveja lähietäisyydeltä useaan otteeseen. Poliisi ei puuttunut toimintaan, eikä tulkinnut kuvaajan läsnäoloa provosoivaksi vaan antoi tämän tehdä työnsä. Me Ruskeiden Tyttöjen edustajat siirryimme poliisin käskystä kauemmas ja valokuvaajamme lopetti kuvaamisen. Samaan aikaan Suomi ensin -aktiivit sekä kaikki muut, valkoiset, kuvaajat jatkoivat kuvaamista.

Liityimme muun yleisön joukkoon seuraten tapahtumia ja pitäytyen kuvaamasta. Hetken kuluttua meitä ja kanssamme seissyttä toimittaja Maryan Abdulkarimia lähestyi poliisikonstaapeli joka antoi käskyn poistua alueelta. Käsky oli konstaapelin mukaan kenttäjohtaja Katja Nissisen, mutta perusteluja ei konstaapeli kertonut. Kerroimme poliiseille poistuvamme muidenkin poistuessa, mutta tämä piti kiinni ohjeistuksestaan poistaa meidät torialueelta, samalla kun muu yleisö seisoi vielä paikallaan.


On kestämätöntä, mikäli Suomessa
normalisoidaan käytäntö,
jossa toimittajan etninen tausta tulkitaan esteeksi
hänen neutraaliudelleen tai mahdollisuuksilleen
seurata merkittäviä yhteiskunnallisia tapahtumia läheltä ja raportoida niistä.



Tästä herää useita kysymyksiä, joita Ruskeat Tytöt esitti myös kenttäjohtajana toimineelle Komisario Katja Nissiselle puhelimitse leirin purusta seuraavana päivänä. Miksi rodullistetut toimittajat saivat poistumiskäskyn? Miksi käsky annettiin hänen nimissään?

“Se miksi se konstaapeli käveli teidän luokse, mulla ei ole harmainta aavistusta, minä en tiedä”, sanoi Katja Nissinen.

“Fakta on se, että poistumiskäsky on annettu, mutta minä en ole antanut erillistä käskyä poistaa sinua, en tiedä kenestä konstaapelista on kyse kun en ole nähnyt tilannetta itse” Nissinen jatkoi.

Nissinen totesi, että poliisia ohjeistettiin puuttumaan provosoivaan kuvaamiseen. Epäselväksi jäi, miten kukin yksittäinen poliisi tämän tulkitsi. Linjaksi näyttää muodostuneen se, että ei-valkoiset toimittajat ja kuvaajat poistettiin Suomi ensin -aktiivien läheisyydestä tai kokonaan paikalta.

Leiri oli määrätty purettavaksi kello 18 mennessä Taposen päätöksellä. Tuntia myöhemmin leirin ympärillä oli poliisin muodostama rinki ja vartiossa seisoi leirin aktiivi Suomen lippu kädessään. Symbolisesti he siis dominoivat tilaa ja osoittivat mieltään vielä iltakahdeksan maissa poliisin vartioidessa. Kysyimme järjestyspoliisilta, mikä on yleinen sääntö mielenilmauksen jatkamisesta purkumääräyksen jälkeen. Järjestyspoliisin mukaan poistumismääräystä noudattamattomalle voidaan antaa sakko niskoittelusta tai hänet voidaan ottaa kiinni. Järjestyspoliisi ei kuitenkaan ottanut kantaa tähän tapaukseen, jossa vastuu ja linjausten teko on ollut ylikomisario Jari Taposella. Emme tavoittaneet useista yrityksistä huolimatta Taposta haastatteluun.

On kestämätöntä, mikäli Suomessa normalisoidaan käytäntö, jossa toimittajan etninen tausta tulkitaan esteeksi hänen neutraaliudelleen tai mahdollisuuksilleen seurata merkittäviä yhteiskunnallisia tapahtumia läheltä ja raportoida niistä. Vetoamalla ohjeistukseen puuttua provokatiiviseen kuvaamiseen ja toteuttamalla tämä nimenomaan ihonvärin perusteella, poliisi antaa vaarallisen esimerkin. Mustien ja ruskeiden ihmisten poistaminen tiloista siksi, että häiriköivät rasistit eivät pahoittaisi mieltään ja käyttäytyisi aggressiivisemmin ei ole yhteiskuntarauhan turvaamista.

Suomi ensin -leiri purettiin, koska toimijat siellä puuttuivat julkista tilaa käyttävien helsinkiläisten liikkumisvapauteen, kuvasivat ihmisiä ja solvasivat. He eivät ole oikeusmurhan uhreja vaan ihmisiä joita vastuutettiin omasta toiminnastaan. Poliisi epäonnistui kohtelemaan toimittajia yhdenvertaisesti rajoittamalla rodullistettujen toimittajien toimintavapauksia tilanteessa missä sille ei ollut selkeää syytä.

Poliisin ratkaisu purkaa leiri on askel oikeaan suuntaan, mutta keskittämällä voimavaransa saartorenkaan ulkopuolella olevien ei-kantasuomalaisten paikallaolon rajoittamiseen poliisit antoivat ymmärtää, että rasisteilla on oikeus huudella loukkauksia, ja heidän ympäristössään oleskelua tulee välttää, jos ulkonäkö ei miellytä rasisteja, silloinkin kun tekee toimittajan työtä.

Teksti: Maryan Abdulkarim ja Jasmina Amzil
https://www.ruskeattytot.fi/rakenteet/tarpeetonprovokaatio
 
Ruskeat tytöt taitaa alunperin olla valkoihoisen juutalaisen Koko Hubaran pitämä blogi.
 
Puukotus Hämeenkadulla Tampereella 28.6. - poliisi pyytää havaintoja tapahtuneesta

29.06.2017 Sisä-Suomi

Keskiviikkona 28.6.2017 aamuyöllä puoli kolmen aikaan Tampereella Hämeenkadun ja Pellavatehtaankadun (H&M-liikkeen) kulmauksessa tapahtui puukotus. Puukotuksen uhriksi joutui vuonna 1989 syntynyt mies. Uhri sai hengenvaarallisia vammoja, mutta hänen tilansa on vakaa.

Poliisi on ottanut teon johdosta kaksi henkilöä kiinni, joiden osuutta tekoon selvitetään. Tekoa tutkitaan tapon yrityksenä.

Poliisi kaipaa havaintoja tapaukseen liittyen, jotka voisivat auttaa rikoksen selvittämisessä. Tapahtumapaikalla oli useita henkilöitä, jotka viittelöivät poliisille, mutta poliisilla ei ollut mahdollisuutta puhuttaa heitä. Näitä henkilöitä pyydetään myös ilmoittautumaan poliisille. Poliisin tavoittaa virka-aikaan numerosta 0295 445 890. Jos numeroon ei vastata, voit jättää yhteystietosi. Vihjeitä voi jättää myös sähköpostiin [email protected]

Tutkinnallisista syistä tapahtuneesta ei tässä vaiheessa voi tiedottaa tarkemmin.

Poliisi tiedottaa asiasta lisää maanantaina kello 12 mennessä.
http://www.poliisi.fi/sisa-suomi/ti...poliisi_pyytaa_havaintoja_tapahtuneesta_60906
 
Kysymys ei ole rahasta, vaikka sitä yritetään tarjota yhdeksi syyksi.

Syyt väkivaltarikollisuuden suhteellisen lieville sanktioille ovat erittäin syvällä meidän yhteiskunnassa. Suomi poikkeaa muista länsimaista kun vertaillaan eri rikoslajien paheksuttavuutta rangaistuskäytäntöjen osalta. Monissa muissa maissa ihmisen koskemattomuuden loukkaukset (väkivalta jne.) ovat huomattavasti ankarammin sanktioituja kuin meillä. Suomalainen lain määräämä rangaistusasteikko väkivaltarikollisuudessa on erityisen lievää, alkaen jo pahoinpitelyistä jne.
Joskus aikaisempina vuosisatoina varkauksista jne. annettavat tuomiot olivat äärimmäisen ankaria. Pienestäkin varkaudesta joutui hirteen, miestaposta selvisi usein rahallisilla korvauksilla.

Uudistuksista huolimatta suomalainen lainsäädäntö periytyy osittain aina Venäjän vallan (ennen vuotta 1917) aikaiseen, autonomisessa Suomessa voimassa olleeseen, lainsäädäntöön. Sadan vuotta sitten ja vielä sotia edeltävänä aikana väkivallankäyttöä ei nähty Suomessa kovin tuomittavana rikoksena. Poikkeuksena jos/kun väkivalta kohdistui järjestysvaltaa pitäviin virkamiehiin tai yhteiskunnan "arvokkaampaan väkeen". Kartanon isäntä sai vapaasti hakata/kurittaa alaisiaan, mutta jos alainen löi takaisiin se olikin erityisen rangaistavaa.
- edelleenkin meidän lainsäädännössämme virkamieheen kohdistuva väkivalta tai jopa vastustaminen on aina ankarammin tuomittava rikos.
- toisaalta virkamiehen kansalaiseen kohdistama, tai ihmisten keskinäinen, pahoinpitely tmv. nähdään varsin lievänä rikkomuksena. Oikeuskäytäntö pyrkii myös monella tavoin lieventämään rikoksen tunnusmerkistöä..jopa selkeitä tappoja lievennetään oikeudenkäynneissä pahoinpitelyiksi ja kuolemantuottamuksiksi. (Ehkäpä kaikkein aikojen törkeimpänä esimerkkinä somalinuorten porukalla hakkaama ja kuoliaaksi potkittu kadettiupseeri Helsingissä 2000-luvun alussa)

Kaikkien em. perinteiden lisäksi suomalaiseen oikeuspolitiikkaan on merkittävällä tavalla vaikuttanut myös ns. DEMLA..

Kyseisen porukan toimesta on Suomessa toteutettu huomattavan paljon sellaista oikeuspolitiikkaa jossa länsimaisiin arvoihin perustuva yhteiskunta on ideologisilla syillä asetettu vastuulliseksi rikollisuudesta.

Vielä 2000 -luvun aikana presidentti halonen nimitti kaikkiin hänen nimitysvallassaan oleviin valtakunnan korkeimpiin oikeushallinnon (syyttäjälaitos, korkeimman oikeusasteet, jopa yliopistot jne.) virkoihin vain ja ainoastaan demlan jäseniä (saattaa olla joku muukin joukossa mutta sellainen on varmasti tapahtunut erehdyksessä). Käytännössä Demlan jäsenyys on näihin päiviin asti ollut välttämätön edellytys jos oikeustieteitä opiskellut henkilö on halunnut tehdä ja menestyä työurallaan Suomen oikeus-/julkishallinnon viroissa.

Kaikista näistä syistä (ja monista muista vastaavista) johtuen Suomen lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö tulee säilymään vielä pitkään ideologisesti vihervasemmistolaisena. Tällainen oikeuslaitoksen poliittinen vääristymä näkyy usein jopa törkeällä tavalla korkeampien oikeusasteiden ratkaisuissa/tuomioissa.

Seuratkaapa korkeimpien oikeusasteiden tuomioita ja päätöksiä niin hämmästytte. Joskus niistä jopa kirjoitellaan uutisia..

Tässä oli vain pieni ja sekava raapaisu syistä...mutta voimme olla varmoja ettei tappajia tulla erityisen ankarasti rankaisemaan tulevaisuudessakaan.

Varsinkaan siksi että tulevaisuudessa rikollisuus tulee yhä enemmän profiloitumaan tiettyihin kansalaisryhmiin. Rikoksen tekijöinä ja oikeuslaitoksen asiakkaina tulevat korostuneesti esiintymään henkilöt joiden sopeutuminen suomalaiseen yhteiskuntaan on jäänyt pysyvästi sosiaaliturvan kuittaamisen tasolle.

Tulevaisuudessa entistäkin suurimpana perussyynä rikollisuuteen olemme me, tavalliset suomalaiset. Näin siksi koska suomalainen yhteiskunta ei kykene tarjoamaan riittävää toimeentuloa ja turvaa tietyille erityisryhmille. Siksi monet heistä ovat olleet käytännössä pakotettuja hakemaan apua järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelta..huumeista, terrorismista, rikollisuudesta jne..
Aika hapokasta laitoit sitten veli @jurppi viimeiseen aurinkoiseen iltaan tällä viikolla... traagisesti totta joka ikinen sana. Tilanne on kirjaimellisesti perseestä, mutta ei vielä valitettavasti lähelläkään kestämätöntä. Haloskan perintö on aika kusinen, kommareilla on kierot kiemurat ihan lähtökohtaisesti koska mitenkään järjellisesti heidän touhujaan ei aikuisille miehille myydä.
Paskiaiset.
 
Valitettavasti suurin ongelma Suomessa pitkän kakun antamisessa vaarallisille rikollisille on se ikävän tylsä, eli raha.

Mielestäni valtion pitäisi kuitenkin pyrkiä turvaamaan rehellisten veronmaksajien turvallisuus. Meidänhän rahoilla se ylläpito siellä betoniseinien sisällä kuitenkin lopulta kustannetaan!

Enkä nyt tarkoita sitä että pienistä kolttosista pitäisi loppuiäkseen joutua tiilenpäitä lukemaan vaan nimenomaan tuollaisten vaarallisten väkivaltataparikollisten sulkeminen laitoksiin olisi kyllä mielstäni erittäin suotavaa.

Allekirjoittanut olisi valmis maksamaan enemmän verojakin kunhan tähän saataisiin muutos aikaseksi!

ps. tuntuu ihan hitollisen absurdilta että ties mihin epäolennaisuuksiin on rajaton piikki auki mutta isoihin ja tärkeisiin asioihin (poliisi, vankilat, puolustusvoimat jne) ei sitten ollakaan yhtä hanakasti satsaamassa...

Toisaalta vankiloiden toiminnan ei ole pakko olla kallista jos näin päätetään. Nykyisen terapiapainotteisen vankeuden rinnalle voisi ottaa käyttöön erillisen rangaistus- ja säilytyspainotteisen vankeuden, joka olisi lähinnä koppihoitoa vahvasti karsituin kustannuksin. Jos on tarkoituksena pitää joku lukkojen takana loppuikänsä niin ei tämän kuntoutusyrityksiin kamalasti kannata laittaa resursseja.

Jos tällaisen rangaistus- ja säilytyspainotteisen vankeuden kulut saataisiin tarpeeksi alas, niin voisi myös harkita sitä, että ehdollisesta vankeudesta ja ehdonalaiseen päästämisestä luovuttaisiin kokonaan, jolloin lyhyet vankeustuomiot koostuisivat pelkästä rangaistus- ja säilytyspainotteisesta vankeudesta ja pitkistä tuomioista puolet olisi rangaistus- ja säilytyspainotteista ja puolet terapiapainotteista.
 
Toisaalta vankiloiden toiminnan ei ole pakko olla kallista jos näin päätetään. Nykyisen terapiapainotteisen vankeuden rinnalle voisi ottaa käyttöön erillisen rangaistus- ja säilytyspainotteisen vankeuden, joka olisi lähinnä koppihoitoa vahvasti karsituin kustannuksin. Jos on tarkoituksena pitää joku lukkojen takana loppuikänsä niin ei tämän kuntoutusyrityksiin kamalasti kannata laittaa resursseja.

Jos tällaisen rangaistus- ja säilytyspainotteisen vankeuden kulut saataisiin tarpeeksi alas, niin voisi myös harkita sitä, että ehdollisesta vankeudesta ja ehdonalaiseen päästämisestä luovuttaisiin kokonaan, jolloin lyhyet vankeustuomiot koostuisivat pelkästä rangaistus- ja säilytyspainotteisesta vankeudesta ja pitkistä tuomioista puolet olisi rangaistus- ja säilytyspainotteista ja puolet terapiapainotteista.
Eikä paljon kannattaisi laittaa tällaisten henkilöiden kohdalla ruuaan laatuun. Sama välttäisi mitä koululaiset saavat. Elinkautinen on elinkautinen..
 
No höh! Kaikki mikä vituttaa perusmuslimia saa minun hyväksynnän. PV ja poliisi homoleimattuna sopii minun arvopohjaan.

Kova kritiikki sai Maahanmuuttoviraston perumaan osallistumisensa Pride-kulkueeseen
KOTIMAA STT 20:14 0 http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/35...on+perumaan+osallistumisensa+Pridekulkueeseen

Maahanmuuttovirasto (Migri) on perunut osallistumisensa lauantain Pride-kulkueeseen saamansa kritiikin takia.

Virasto kertoo Twitterissä, että osa osanottajista on halunnut jäädä pois kulkueesta, jos Migri on tapahtumassa mukana. Migri ilmoittaa jäävänsä pois kulkueesta, jotta muut voisivat juhlia Pridea hyvin mielin.

Yhdenvertaisuusvaltuutettu oli kutsunut Migrin mukaan kulkueeseen viranomaisrekassa.
 
No höh! Kaikki mikä vituttaa perusmuslimia saa minun hyväksynnän. PV ja poliisi homoleimattuna sopii minun arvopohjaan.
"Yhdenvertaisuusvaltuutettu oli kutsunut Migrin mukaan kulkueeseen viranomaisrekassa."

Hulluksi on mennyt tää Isänmaa... ja kuvittelin stallarin penskana nähneeni kaiken mahdollisen hulluuden jo kasarilla.
 
"Yhdenvertaisuusvaltuutettu oli kutsunut Migrin mukaan kulkueeseen viranomaisrekassa."

Hulluksi on mennyt tää Isänmaa... ja kuvittelin stallarin penskana nähneeni kaiken mahdollisen hulluuden jo kasarilla.


Itse en jaksaisi tapella omien kanssa joka asiasta, jos jossain olisi tilaa oman maan perustaminen olisi kivaa.
 
Toisaalta vankiloiden toiminnan ei ole pakko olla kallista jos näin päätetään. Nykyisen terapiapainotteisen vankeuden rinnalle voisi ottaa käyttöön erillisen rangaistus- ja säilytyspainotteisen vankeuden, joka olisi lähinnä koppihoitoa vahvasti karsituin kustannuksin. Jos on tarkoituksena pitää joku lukkojen takana loppuikänsä niin ei tämän kuntoutusyrityksiin kamalasti kannata laittaa resursseja.

Jos tällaisen rangaistus- ja säilytyspainotteisen vankeuden kulut saataisiin tarpeeksi alas, niin voisi myös harkita sitä, että ehdollisesta vankeudesta ja ehdonalaiseen päästämisestä luovuttaisiin kokonaan, jolloin lyhyet vankeustuomiot koostuisivat pelkästä rangaistus- ja säilytyspainotteisesta vankeudesta ja pitkistä tuomioista puolet olisi rangaistus- ja säilytyspainotteista ja puolet terapiapainotteista.
Tai sitten mm. Etelä-Korean tai Japanin malliset työrangaistukset. Ja onhan USA:ssakin mahdollisuus ainakin jossain päin lyhentää vankeuttaan työllä - esimerkiksi osa asevoimien maastopuvuista ommellaan valtion vankiompelimossa.
 
Tai sitten mm. Etelä-Korean tai Japanin malliset työrangaistukset. Ja onhan USA:ssakin mahdollisuus ainakin jossain päin lyhentää vankeuttaan työllä - esimerkiksi osa asevoimien maastopuvuista ommellaan valtion vankiompelimossa.

Tuosta tuli mieleeni että miten onnistuisi esimerkiksi sellainen että vankiloissa opetettaisiin työn kautta sitä miten "normaali yhteiskunta" pyörii. Käytännössä tarkoitan sitä että vangit voivat olla halutessaan tekemättä mitään töitä, mutta tällöin olisi vain hyyyyyyyyvin perus ylläpito.

Kun vanki tekisi töitä niin hän saisi jotain 'krediittejä', joilla voit 'ostaa' itsellesi vaikkapa paremman patjan, tyynyn, liinavaatteet ja lisää vedenkäyttöä (/lämmintä vettä). Lisäksi näitä krediittejä voitaisiin käyttää vaikka paremman sapuskan, kuntosaliajan, ulkoiluajan, läheisten tapaamisoikeuden ajan, puheluajan jne ostamiseen. Aina kun vanki töhöilee niin hän saisi 'sakkoja', ja hän siis menettäisi noita vankilan sisäisiä krediittejä. Tämän kaltainen "siperia opettaa"-homma voisi saada hieman kovempiinkin päihin iskostettua "uuden toimintamallin", joka voisi auttaa pysymään rehellisissä kuvioissa myös vapautumisen jälkeen.

Tuolla tavalla voisi siis saada istutettua tämän normaalien ihmisten tavan toimia vähän käytännön läheisemmillä tavoilla, eli siis käy töissä ja saat vaihdettua vapaa-aikaasi valitsemiisi hyödykkeisiin. Työ on vankilan ulkopuolellakin kuitenkin vain sarja köyhyyden aiheuttamia pakkoliikkeitä.
 
Back
Top