Suomen sisäinen turvallisuus

Ei ihme, että joskus vastaanottokeskuksissa huonekalut lentelevät.

Jos jokin pelle olisi esim. Israelissa kieltä opiskellessa tarjonnut moista "koulutusta"...niin siinä paikassa ei olisi kiveä kiven päällä. Ärsyttäväkin opettaja oli, mutta eivät koskaan kohdelleet oppilaita alentuvasti. Tuo touhu on jo sellaista, että ei helvetti...

NAINEN RYÖSTETTIIN HELSINGIN KLUUVISSA: POLIISI JULKAISI KUVAT PARIKYMPPISISTÄ EPÄILLYISTÄ - TUNNISTATKO HEIDÄT!
3.7.2017 14:24

Poliisi ilmoitti tänään maanantaina, että muutama viikko sitten vuonna 1972 syntynyt nainen ryöstettiin Helsingin Kluuvissa. Tekijöitä ei ole saatu kiinni ja nyt virkavalta on julkaissut tekijöistä valvontakamerakuvat heidän löytämisekseen.

Tapahtuma sai alkunsa 17. kesäkuuta, aamuyöllä kello 04.35, kun uhri oli kävelemässä ystävättärensä kanssa Vuorikatua kohti Kaisaniemeen. He pysähtyivät kadulla ja täysin yllättäen uhriin kohdistettiin väkivaltaa ja häneltä anastettiin omaisuutta.

Uhri sai vammoja, mutta onneksi ne eivät olleet hengenvaarallisia. Ryöstäjä vei rytäkässä naisen laukun, jossa oli hänen henkilökohtaista omaisuuttaan ja muun muassa HSL:n bussilippu, jota käytettiin myöhemmin bussissa.

kluuvi.jpg

Valvontakameroiden perusteella poliisi epäilee tekijöiksi kahta nuorta miestä, joista on nyt julkaisu kuvat.

Valvontakameroiden tallenteiden perusteella toinen epäillyistä tekijöistä on vaaleaihoinen alle 20-vuotias mies. Miehellä on ruskeat lyhyeksi leikatut hiukset. Tapahtumahetkellä hän oli pukeutunut siniseen t-paitaan ja mustiin housuihin, joissa vasemmassa lahkeessa valkoisilla isoilla kirjaimilla ilmeisesti teksti "Black". Jalassa miehellä oli valkoiset lenkkarit. Miehen kaulassa roikkui pitkä kaulaketju ja selässään mies kantoi mustaa reppua.

61023_Bussi.jpg

Toinen miehistä on tummaihoinen alle 20-vuotias mies. Miehellä on tumma kihara tukka. Mies oli jalassa tummat housut ja lenkkarit. Lisäksi hänellä oli päällään sininen huppari, jossa valkoiset hihat. Miehellä oli selässä valkoinen reppu. Saman tummaihoisen miehen epäillään myöhemmin käyttäneen asianomistajalta anastettua HSL:n matkalippua.

Tiedot miesten henkilöllisyydestä voi ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse virka-aikana numeroon 0295475455.

Oliko nainen mahdollisesti rasistisesti ylenkatsonut mielestään yhteiskunnan parasiitteja?

Tänään oli RHC-ryhmässä huhu että olisi kaksi palautuslentoa toinen Pirkkalasta ja toinen Helsingistä.
No poliisi on sitten näköjään valinnut puolensa:
http://www.poliisi.fi/tietoa_poliis...sta_ei_lahde_maastapoistettavien_lentoa_61027
03.07.2017Sisä-Suomi
Tietoomme on tullut huhu, jonka mukaan Tampere-Pirkkalan lentokentältä lähtisi tänään lento mukanaan maastapoistamispäätöksen saaneita henkilöitä. Tämä ei pidä paikkaansa. Sisä-Suomen poliisilaitoksen alueelta ei lähde tänään eikä lähitulevaisuudessa kyseisiä lentoja.

Mies hypännyt Helsinki-Vantaan lentokentän katolta
KOTIMAA JULKAISTU 03.07.2017 15:12

Lehtikuva

Itä-Uudenmaan poliisi vahvistaa, että Helsinki-Vantaan lentokentän katolta on hypännyt mies.

IS:n tietojen mukaan Helsinki-Vantaan katolla ollutta miestä yritettiin saada pelastettua katolta nosturin avulla. IS:n mukaan mies oli katolla alasti.

Itä-Uudenmaan poliisi vahvistaa MTV Uutisille, että mies on hypännyt katolta.

Poliisi tiedottaa asiasta myöhemmin lisää.

Millä tavalla poliisi on valinnut puolensa ja minkä puolen se on valinnut?
Minä ymmärsin että Hemmo tarkoitti sitä että poliisi valinnut sen (suvakkien) puolen että ilmoittavat ettei lähde karkoituslentoa kun joku on semmoisen huhun laittanut liikkeelle. Eihän poliisin tarvitsisi (eikä minun mielestä edes saisi) reagoida yhtään mitenkään tuommoisiin huhuihin, voisivat olla hiljaa vain.

Minä ymmärsin että Hemmo tarkoitti sitä että poliisi valinnut sen (suvakkien) puolen että ilmoittavat ettei lähde karkoituslentoa kun joku on semmoisen huhun laittanut liikkeelle. Eihän poliisin tarvitsisi (eikä minun mielestä edes saisi) reagoida yhtään mitenkään tuommoisiin huhuihin, voisivat olla hiljaa vain.

Tai mieluiten niin että ilmoittavat ettei lähde vaikka lähteekin. Emme kaipaa mitään mölisevää apinalaumaa lentokentälle hulinoimaan ja virkamiesten toimintaa estämään. Tärkeintä olisi panna maastapoistot sataprosenttisesti toimeen sen jälkeen kun niistä on lainvoimainen päätös olemassa.

Koska ensimmäinen hotelliketju kieltäytyy majoittamasta karkoituslentojen miehistöjä? Luulisi ainakin Scandic pohjoismaisena ketjuna omaavan solidaariset sekä humaanit arvot.:rolleyes:

Millä tavalla poliisi on valinnut puolensa ja minkä puolen se on valinnut? Asia ei selvinnyt minulle tuosta tiedotteesta.

Kertokaa mullekin sitten, kun poliisi Suomessa ryhtyy toimimaan pääsääntöisesti lakia vastaan ja haistattaa pitkät saamillaan ohjeilla. :rolleyes: Minä en ole vielä sellaista huomannut. Mutta eipä mitään, kesällä sitä joskus pysähtyy paikallisella apsilla kahville ja kuulee kaikenlaista. Samassa pöydässä istui tuntemani mies, joka puhui poliisista "kansanvihollisena". Kun tämä oli toistunut muutaman kerran santsikuppiin päästäessä otin härkää sarvista ja kysyin: "onko poliisi mielestäsi siis kansanvihollinen"? Vastaus oli: "o".

Ohhoijjaa ja ohhoijjaa.

Kertokaa mullekin sitten, kun poliisi Suomessa ryhtyy toimimaan pääsääntöisesti lakia vastaan ja haistattaa pitkät saamillaan ohjeilla. :rolleyes: Minä en ole vielä sellaista huomannut. Mutta eipä mitään, kesällä sitä joskus pysähtyy paikallisella apsilla kahville ja kuulee kaikenlaista. Samassa pöydässä istui tuntemani mies, joka puhui poliisista "kansanvihollisena". Kun tämä oli toistunut muutaman kerran santsikuppiin päästäessä otin härkää sarvista ja kysyin: "onko poliisi mielestäsi siis kansanvihollinen"? Vastaus oli: "o".

Ohhoijjaa ja ohhoijjaa.

Niinpä. Elämme aikaa jossa jokainen joka ei ole puolellasi on vihollisesi. Mitään muita vivahteitahan ei ole :facepalm:

Poliisi saa määräyksen ja toteuttaa tehtävänsä. Näin se vielä Suomessa vaan menee.

Näin se menee ja pitää mennäkin. Keskimääräinen mielenosoitus on jotain muuta kuin viranomaisen toiminnan estämistä. Jälkimmäiselle on joku rikosnimikekin olemassa. Nämä(kin) käsitteet ovat päässeet pahasti hämärtymään.

@baikal oletko siis sitä mieltä että poliisi hoiti asian lain mukaan kun ilmoitti feissariryhmälle ettei mene nyt eikä lähitulevaisuudessa karkoituslentoa sisä-suomen poliisilaitoksen alueelta?
Minä kun olen kuvitellut että poliisi tehtävistä eivät kuulu sivullisten tietää eivätkä poliisi yleensä tiedota karkoituslennoista yleisölle.

@baikal oletko siis sitä mieltä että poliisi hoiti asian lain mukaan kun ilmoitti feissariryhmälle ettei mene nyt eikä lähitulevaisuudessa karkoituslentoa sisä-suomen poliisilaitoksen alueelta?
Minä kun olen kuvitellut että poliisi tehtävistä eivät kuulu sivullisten tietää eivätkä poliisi yleensä tiedota karkoituslennoista yleisölle.

Jos tuolla vältettiin järjestyshäiriö niin kannatti ilmoittaa. Pääsee poliisikin tekemään oikeita töitä. Niitäkin tiettävästi riittää.

Back