Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vieläkin on varmuuden vuoksi tämä kappale artikkelissa säilytetty:
Kaasun lähde ei pelastuslaitoksen tiedotteen mukaan ollut kahdelta iltapäivällä vielä selvinnyt. Poliisin tekniikan kerrottiin jatkavan lähteen selvittämistä.
Hengitystä ärsyttävää ainetta on ehkä ruiskutettu tahallaan talossa sijaitsevan maahanmuuttajien kotoutuskeskuksen tiloihin, kertoi ylikomisario Jorma Makkonen poliisista.
”Mitään muuta järkevää syytä ei ole löydetty”, Makkonen sanoi HS:lle.
Tapahtuma-aikaan paikalla olleet olivat pääosin aikuisia ja ulkomaalaistaustaisia. Sairaalaan vietiin tiedotteen mukaan hengitysoireiden takia tarkastettavaksi viisi ihmistä.
Pelastuslaitos ei ole tunnistanut ainetta. Myöskään päivystävän palomestarin mukaan ei voida sulkea pois sitä, että aine olisi päästetty tilaan tahallisesti.
Ei harmita yhtään Lipposkan eläke, jos sen sillä saa hiljaiseksi...hyvä sijoitusLuulen että Lipposka on hyvin hiljaa nykyään eikä kommentoi yhtään mitään johtuen saamastaan huomiosta koskien eduskunnan eläkettään.
Haloselle voisivat maksaa vähän enemmän josko hiljenisi sekin lopullisesti...Ei harmita yhtään Lipposkan eläke, jos sen sillä saa hiljaiseksi...hyvä sijoitus
Voisivat tarjota sairaseläkettä yhdelle naispastorillekin....
Toiminnallaan sai aikaiseksi, että ainakin minun osaltani loppui hänen palkan-ja eläkkeen maksunsa.Voisivat tarjota sairaseläkettä yhdelle naispastorillekin....
Ihan hiukan särähtää, että Makkonen kuuli teon tahallisuudesta paikan päältä, heti lausunto lehdistölle joka laittoi netin laulamaan. Ja Rasmuksessa bakkanaalit käyntiin.- Näin olen kuullut paikan päältä, että kysymys olisi tahallisesta teosta. Vielä asiasta ei ole varmaa tietoa, mutta sitä ei voida myöskään pois sulkea, ylikomisario Makkonen kertoi aiemmin Iltalehdelle.
Voi ainakin todeta, että tämä helvetin rasistinen mikro sai somenkin lämpiämään riehakkaasti.
Ihan hiukan särähtää, että Makkonen kuuli teon tahallisuudesta paikan päältä, heti lausunto lehdistölle joka laittoi netin laulamaan. Ja Rasmuksessa bakkanaalit käyntiin.
Miten meni, Makkonen, noin niinkuin omasta mielestä?
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005329101.htmlPelastuslaitos suoritti tarvittavat toimet maahanmuuttajien kotouttamiskeskuksessa epäillyn kaasuhyökkäyksen seurauksena. Tilanne oli ohi nopeasti. (KUVA: AKSELI VALMUNEN / HS)
Linkki @hansai n viestistäVoisi kyllä ihan aiheesta kysyä poliisilta mistä tämä kaasuhyökkäys "epäily" syntyi?
Meidän ohi ajoi mopo ilman äänenvaimentajaa. Luulen että se oli muslimi, joka on korvannut pakoputken pommilla. Meidän talossa asuu lähes 100% ev.luterilaisia (koiraa ei ole kastettu kristillisesti).- Näin olen kuullut paikan päältä, että kysymys olisi tahallisesta teosta. Vielä asiasta ei ole varmaa tietoa, mutta sitä ei voida myöskään pois sulkea, ylikomisario Makkonen kertoi aiemmin Iltalehdelle.
Myös Mannerheimintie 160 -osoitteessa opiskeleva silminnäkijä arvioi, että on hankala arvioida, mistä kaasulle altistus johtuu.
- 70 prosenttia opiskelijoistamme on muslimeja. En viittaa vihjaa mihinkään, mutta kerrokset ja luokat ovat erittäin simppeleitä, keittiössä on vain jääkaappi, kahvinkeitin ja mikro: ei ollut mitään paikkaa, mistä kaasu olisi voinut vuotaa, nainen pohtii Iltalehdelle lähettämässään sähköpostissa.
Silminnäkijän mukaan kyseisen monikulttuurikeskuksen sihteeri löi päälle kaikki mahdolliset palohälyttimet ja käski kaikkien kiinteistössä tuolloin oleskelleiden juosta ulos.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708172200332834_u0.shtml
Eli palaneen muovin tuoksu aiheutti ilmeisesti jonkinlaisen paniikin.
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005330029.html?ref=rssRazmyar ihmettelee myös puolueen hiljaisuutta maahanmuuton ongelmista.
”Tämä hiljaisuus häiritsee minua. Jos meillä on kerrostaloja, joiden asukkaista 60 prosenttia on vieraskielisiä, se on ongelma, josta täytyy pystyä keskustelemaan. Aiheesta pitää uskaltaa puhua ääneen ottamatta kuitenkaan rasistin leimaa.”
Voi kun joku jatkaisi tuon jampan kommenttiin, että niinpä, mikron kanssa töhöillyt olisi heti voinut kertoa eteenpäin, että kävi muuten tällainen vahinko.
Siis hetkinen. Kyse on siis kärventyneestä muovista . Jos minun sieraimiini leijailee kärventyneen muovin haju, niin minä perhana tunnistan sen palaneeksi muoviksi. Mistä helvetistä tämä ensimmäisenä tuli mieleen, että nyt on joku halvatun kaasuisku tehty? Ja virkavalta paikalle ja media jo melkein juhli rasistien iskulla...
Nyt raivostuttaa Siis talo täynnä ihmisiä, eikä järjen ääntä missään.