Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei poliisillakaan ole kristallipalloa. Tässä tapauksessa oli syytä epäillä, ettei ajoneuvo esimerkiksi poistu maasta kokonaisena tai edes osina. Lisäksi kyseessä oli helposti tunnistettavaa omaisuutta. Tällöin silminnäkijähavaintoja kannattaa hakea somen välityksellä. Esimerkiksi polkupyöriä ja perämoottoreita on löydetty kohtuullisen nopeasti tällä keinolla, joskin polkupyörästä ei riitä pelkkä kuva pyörästä, vaan myös selkeä tunniste, esimerkiksi runkonumero on syytä pistää jakoon.Poliisi kehotti tekemään autovarkaudesta päivityksen Facebookiin! Enpä olisi uskonut...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005524067.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005523564.html
Suomen poliisin toiminta tehdään mahdottomaksi resurssien vähyyden vuoksi...
Heh.. ollaas nyt. Poliiseja on vähän, mutta usein autovaras jää kiinni kolmella tapaa: Sivullinen ilmoittaa kuskista, kuski tötöilee tai poliisin partio tulee vastaan.Eipä tuokaan "käyttövarkaus" olisi selvinnyt poliisin toimesta.
Omaehtoinen rikosten selvittäminen eli vigilantismi ja korpilaki tulee kasvamaan ihan vaan poliisin puutteen vuoksi.
Heh.. ollaas nyt. Poliiseja on vähän, mutta usein autovaras jää kiinni kolmella tapaa: Sivullinen ilmoittaa kuskista, kuski tötöilee tai poliisin partio tulee vastaan.
Mitkähän ne poliisin omat toimet olisivat olleet tässä tapauksessa?
Ei poliisillakaan ole kristallipalloa. Tässä tapauksessa oli syytä epäillä, ettei ajoneuvo esimerkiksi poistu maasta kokonaisena tai edes osina. Lisäksi kyseessä oli helposti tunnistettavaa omaisuutta. Tällöin silminnäkijähavaintoja kannattaa hakea somen välityksellä. Esimerkiksi polkupyöriä ja perämoottoreita on löydetty kohtuullisen nopeasti tällä keinolla, joskin polkupyörästä ei riitä pelkkä kuva pyörästä, vaan myös selkeä tunniste, esimerkiksi runkonumero on syytä pistää jakoon.
Ehkä (lähi)tulevaisuudessa myös poliisilla on käytössään nettisivu, josta pystyy tarkistamaan varastetun tavaran tuntomerkkejä. Kyseinen järjestelmä on jo käytössä muutamissa maissa, mutta sitä tosiaan rajoittaa usein varastetun omaisuuden tunnistettavuus ja huonolaatuiset tunnistuskuvat.
Ja kun jää samoille kulmille pyörimään vastakäännetyn auton kanssa niin voi olla myös melko todennäköistä että voi tulla nenä kipeäksi ennen seuraavaa päivää. Ja jos auto on otettu vähemmän pidäkkeitä omaavalta kaverilta niin voi olla että ei jää kipu pelkästään nenään. Tietysti pakko todeta että alun kolmattakymmenettä vuotta vanhan Hondan varastaja ei ehkä ole se penaalin terävin kynä. Tai kuten täällä joku veisteli: ei ole kaikki imaamit minareetissa. Eli ehkä näitä asioita ei ole hirveästi mietitty tekijän päässä.Tässä täytyy tietää, että anastuspaikan ja löytöpaikan välillä on tyyliin 5km, ja että jos anastat Korsolaiselta ysärihondalla ajelevalta autoasentajalta auton ja pyörit muina miehinä sen kanssa Keravan Mäkillä, on kiinnijäämisen todennäköisyys yli 9000. Tätä voisi verrata siihen, että ryöstät juutalaisen korusepän liikkeen ja menet sitten helyt kaulassa parin korttelin päässä sijaitsevan Synagogan parkkipaikalle viettämään aikaa muina miehinä.
Aika paljonhan noista varastetuista tavaroista huudellaan eri FB-yhteisöissä ja seinillä. En osaa sanoa kuinka monessa tapauksessa tästä on apua, mutta informaation levittämiseen ihan ykköskanava: Kuvamateriaalia saa liitettyä ja ystävät ja sidosryhmät suhtautuvat asiaan huomattavalla pieteetillä.
https://www.moottori.fi/liikenne/ju...ner-kiinan-ajokortit-kelpaavat-pian-suomessa/Irakin, Afganistanin ja Manner-Kiinan ajokortit kelpaavat pian Suomessa
Helmikuun alusta lähtien Manner-Suomessa ajamiseen hyväksytään kaikissa Suomen tunnustamissa valtioissa annetut ajokortit.
Muutoksen jälkeen muualla ulkomailla annettu ajokortti hyväksytään yhden vuoden ajan ajokortin haltijan maahantulosta, jos kortti on voimassa sen myöntäneessä maassa ja se täyttää tietyt muotovaatimukset.
Valiokunta kiinnittää huomiota siihen, että osin erilaisista liikennekulttuureista ja olosuhteista tulevien ulkomaalaisten kuljettajien määrän kasvu voi lisätä jossain määrin liikenneturvallisuusriskejä myös liikennesuoritteiden määrän lisääntymisen myötä. Ajokorttien haltijoilla saattaa olla haasteita esimerkiksi liukkaalla kelillä, pimeässä tai kylmissä olosuhteissa ajamisessa.
Saadun selvityksen perusteella valiokunta ei kuitenkaan pidä tätä merkittävänä riskitekijänä. Valiokunta ei myöskään näe perusteita arvioida, että liikenneturvallisuus vaarantuisi esityksessä tarkoitettujen uusien maiden kuljettajien myötä enemmän kuin Geneven ja Wienin tieliikennesopimuksiin kuuluvien maiden kuljettajien takia.
http://www.aljazeera.com/indepth/fe...han-traffic-departments-2014627228805766.htmlCorruption rife in Afghan traffic departments
Kabul, Afghanistan - Afghanistan's driver licencing-system is a mess.
Licences can be easily bought, forgeries are readily available, bribery is widespread, and many Afghans on the road have not passed a driving test
Jyväskylän putka suljettiin, poliisi joutuu ajamaan humalaiset jopa Tampereelle asti – ”Meistä tuli lopullisesti taksikuskeja”
Julkaistu: 16.1. 7:12
Huono sisäilma sulki Jyväskylän putkan. Päihtyneen matka pahnoille voi Sisä-Suomen poliisilaitoksen alueella olla jatkossa jopa 320 kilometriä – yhteen suuntaan.
Mahtaako rekkakortit käydäOlikos tästä jo juttua täällä?
Laitan "sisäinen turvallisuus"- osioon, koska ei tuo ainakaan turvallisuutta paranna:
https://www.moottori.fi/liikenne/ju...a-lehden-sivuille-nostetut-keskustelunaiheet/
Hommaa selitellään turismilla sun muulla, mutta itse näen tämän enemmänkin niin että kyllä tässäkin on turvapaikanhakijoista kyse. Onko tämä sitten taas kerran hyvä idea, sitä voi miettiä kun vilkaisee esim. miten Afganistanissa hommat hoidetaan:
http://www.aljazeera.com/indepth/fe...han-traffic-departments-2014627228805766.html
Yli puolet Afgaaneista on maksanut lahjuksia saadakseen ajokortin. Ajokorttijärjestelmä on täysin pelleilyä Afganistanissa, kuten olettaa saattaa. "Virallisesti" kortti maksaa $12, mutta kiireisempi koneinsinööri saa sen kuitenkin välikätenä toimivan "agentin" avulla $140:llä, jolloin suunnilleen puolet rahasta menee lahjuksiin sun muuhun, ja toinen puolet agentin omaan taskuun. 60% haastatelluista on hankkinut kortin muuta kuin "ns. virallista" kautta, jne...
Saattaa alkaa monikulttuuriset kohtaamiset lisääntyä liikenteessäkin...
Varmaan samalla saavat panostajan kortit kuorma-autokortin liitteenä...Mahtaako rekkakortit käydä
Todennäköisesti. Suomessa tehdään kyllä jotenkin kaikki päin vittua mikä liittyy kansalaisten turvallisuuteen. Ei voi mitään.Varmaan samalla saavat panostajan kortit kuorma-autokortin liitteenä...
Saattaa alkaa monikulttuuriset kohtaamiset lisääntyä liikenteessäkin...
Aivan varmasti, huoli pois!Sopii toivoa, että edes vähän skarppaavat Suomessa ajelevat afgaanit.
Aivan varmasti, huoli pois!
Jussi Halla-aho
31 mins · Helsingin Sanomat HS ·
Tuntomerkit muuttuvat aina vain käyttökelpoisemmaksi. Nyt on jo silmien väri. Aiemmin oli vain lippiksen ja housujen väri.
"Rikoksesta epäilty poika liikkui noin kymmenen nuoren porukassa, joukossa yksi tyttö ja loput poikia. Epäillyllä oli päällään musta lippis, sininen reppu, harmaat farkut ja musta takki. Hänellä on tummanruskeat silmät."
Teinipoika uhkasi ikätoveria nyrkkiraudalla ja ryösti tämän Tapiolassa sunnuntaina – ryöstäjäksi epäilty liikkui isossa porukassa
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005526752.html?share=26d7e3c824b112a06fbb7531ee7ea454Espoon poliisi etsii arviolta 12–14-vuotiasta poikaa.
Rikollisen kiinnisaaminen lisää BKT:a, mutta syö samalla poliisin ja vankeudenhoidon määrärahoja. Tässä tapauksessa lastensuojelun ellei tekijää tunnisteta 30 -vuotiaaksi mieheksi.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005526752.html?share=26d7e3c824b112a06fbb7531ee7ea454