Suomen sisäinen turvallisuus

Kalajoella hukkuneet Somaleita, Imaami syyttää luonnollisesti yhteiskuntaa.

Se ei luonnollisesti ole heidän yhteisön ja vanhempien vika, että 15-vuotiaat eivät osaa uida, eikä niitä uimataidottomia vahdita rannalla vanhempien toimesta.
Kotouttamisessa on myös epäonnistuttu; ei ole saatu lapsille ymmärrystä siitä, että jos et osaa uida, niin hukut.
Eikä sitäkään, että hukkuminen puolestaan on koko lailla sama asia, kuin että kuolet,
että siksi sitä kandee välttää.

Joudun perumaan puheeni. Värinätutkan patterit uusittava.
Ei värinätutkani kovin väärässä ollutkaan.

Ylen mukaan somalinuoret oli raahattu Kalajoelle Kokkolan vastaanottokeskuksesta, jonka palveluita miehet nauttivat. Kukkahatut olivat sitten pakanneet pojjaat Transportereihin ja lähteneet hiekkarannoille.

Olen ylpeä värinätutkastani, joka ei reagoinut tapahtumaan esitietojen perusteella. Ei Kalajoella somalit rantaelämää vietä, paitsi kukkahattujen vieminä.

Ylen mukaan somalinuoret oli raahattu Kalajoelle Kokkolan vastaanottokeskuksesta, jonka palveluita miehet nauttivat. Kukkahatut olivat sitten pakanneet pojjaat Transportereihin ja lähteneet hiekkarannoille.

Olen ylpeä värinätutkastani, joka ei reagoinut tapahtumaan esitietojen perusteella. Ei Kalajoella somalit rantaelämää vietä, paitsi kukkahattujen vieminä.

Kyllähän tuolla taustalla pitäisi alkaa tutkia tättähäärien virkavelvollisuuksien rikkomisia ja kuolemantuottamuksia?

Luulin tulleeni Pahkasika-ketjuun. Mitä absoluuttista vittua minä oikein luen? 15-vuotias menee satoja metrejä jonkan puolelle, 15-vuotias menee *plops* pinnan alle, 15-vuotias ei nouse enää pintaan. Mikään valvonta, joka on kahta metriä kauempana valvottavaa, ei tässä tilanteessa auta.
En minäkään ihan heti keksi, millä määrällä horisontaalisesti 3,5 kilometrin levyistä särkkää vahtisi niin, ettei kukaan huku. Uimakiellolla ehkä.

Joka kesä ollaan käyty perheen kanssa Kalajoella ja kyllä siellä pitää olla lapsille selvät säännöt missä kulkevat. Niiden perään pitää yksinkertaisesti katsoa aina kun käyttää lapsia uimassa, vaikka olisivat uimataitoisia. Itse en missään nimessä antaisi tuonikäisten, "puutteellisten uimataito"- lasten olla kohdassa missä vettä on rintakehään asti, noissa paikoissa olen lukemattomia kertoja todennut äkkisyvänteitä rantsulla.

Joka kesä ollaan käyty perheen kanssa Kalajoella ja kyllä siellä pitää olla lapsille selvät säännöt missä kulkevat. Niiden perään pitää yksinkertaisesti katsoa aina kun käyttää lapsia uimassa, vaikka olisivat uimataitoisia. Itse en missään nimessä antaisi tuonikäisten, "puutteellisten uimataito"- lasten olla kohdassa missä vettä on rintakehään asti, noissa paikoissa olen lukemattomia kertoja todennut äkkisyvänteitä rantsulla.
Tässä tapauksessa tuo ikäkin nyt saattaa olla mitä vaan. Mun puolesta vois alkaa kuljettamaan noita tuonne isompiakin määriä.

No kyllähän kaikki tajusivat, että kyse on ankkurilapsista, jos vanhemmat asuvat Somaliassa. Näillä on vuosikymmeniä kehitetty sisäänvetoreitti.

Se ei tee ihmishenkeä arvottomammaksi. Ei toista huonommaksi kuin toista. Ei toista paremmaksi.

Katkeruus typerää maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan on yksi asia. Ei se tähän surulliseen nuorten hukkumiseen saisi sekoittua.

Tietenkin on soveliasta kysyä, miksi tämä vokkibisneksestä tienaava yritys nimeltään Babando on vienyt ilman ohjausta nämä särkille. Vai ovatko omin nokkinensa hypänneet onnikkaan? Yritys ei halua kommentoida, vaan vastailee nenäkkäästi.

Ei täällä kukaan paha silti ole. Ehkä vähän olemme tyhmiä.

Minä voin puhua karkeita, mutta kukaan ei huku, jos olen mukana. Ei niin kauan kuin minussa voimia on. Saa selkäänsä, jos yrittääkin. Oli mikä suomalainen, watussi tai eskimo hyvänsä.

Kukkahatut ja nämä babandobaronat ovat toista maata. Mukasiistit puheet ja rumaa jälkeä.

3 alaikäistä ankkurilasta maasta jossa ei ole edes sotaa.
Kysymys kuuluukin miksi he ylipäätänsä olivat täällä?
Mietin ihan samaa. Somali taustaiset ihmiset suomestakin matkusravat Somaliaan lomalle ja sinne lähetetään lapsia.
Millä ihmeen ajatuksella sieltä pitäisi paeta tänne, tai paremminkin, miksi niitä ei lähetetä takaisin, kun niillä on vanhemmatkin siellä.

Mietin ihan samaa. Somali taustaiset ihmiset suomestakin matkusravat Somaliaan lomalle ja sinne lähetetään lapsia.
Millä ihmeen ajatuksella sieltä pitäisi paeta tänne, tai paremminkin, miksi niitä ei lähetetä takaisin, kun niillä on vanhemmatkin siellä.
Asiaa voi miettiä monelta kantilta. Jos Suomessa ovet ovat auki, jäisitkö itse Somaliaan?

Ankkurilapsi matkaan ja suku perässä, tervetuloa Hölmölään. Jotkut hukkuvat matkalla.

Epäironisesti ehdottaisin idean äidille vuoden maahaanmuutto teko palkintoa...
On se kurjaa kun ensin selviää välimeren yli ja sitten hukkuu johonkin poteroon suomessa...

Koska suurin osa 17-vuotiaiksi itsensä ilmoittaneista turvapaikanhakijoista on todettu todellisuudessa jo aikuisiksi, voidaan olettaa heidänkin olleen aikuisia. Kyseessä on siis lasten surullisen pelihetken sijaan todennäköisesti aikuisten ihmisten harkintakyvyn pettäminen siinä missä kantasuomalaisten päihtyneenä veneestä tapahtuneet epäonnistuneet virtsaamisyrityksetkin.

Maahanmuuttajataustaisten ongelmat alkavat nyt näkyä elämän eri osa-alueilla aika karusti. Segregaatiokehitys jatkunee kiihtyvänä, ja ongelmat useilla alueilla vain pahenevat. Toivottavasti tästä saadaan aikaan rakentavaa yhteiskuntakeskustelua, jossa ongelmat myönnetään ja niille aletaan yrittää tehdä jotain. Nämä hukkumiskuolemat osana integraation epäonnistumista ovat osa samaa tarinaa seksuaalirikosten nopean kasvun ja koulumenestyksen romahtamisen kanssa. Seuraavia välivaiheita ovat no-go-zonet ja myöhemmin yhteiskunnalliset levottomuudet.

Back