Suomen sisäinen turvallisuus

En ole asiantuntija, mutta näkemissäni videoissa akkupalo purskauttaa liekkiä ja kipinöitä sivusuunnassa. Ylhäältä tuleva vesi lähinnä kastelee autojen kattoja. Parkkihallissa pitäisi siis olla parkkiruutu jaon mukaiset vesiseinät, jotka työntäisivät riittävällä paineella ja virtauksella vesisumuseinän kahden auton väliin. Riittävä paine ja virtaus saattaa kuitenkin tarkoittaa täysin eri kokoluokan laitteistoja kuin normaalit spriklerjärjestelmien osalta.
Ei tarvita edes isoa virtausta, kun painetta on riittävästi, ja kyseessa on muuten suomalainen innovaatio:


Ilman sprinklausta palo leviää helposti autosta toiseen oli ne sitten bensa- tai sähköautoja. Hyvällä sprinklauksella viereinen auto ei mene paaliin vaan maalaamon ja otsonoinnin kautta takaisin käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan talon sprinklerijärjestelmä toiminut oikein? Mikähän niissä mahtaa olla mitoitusperiaate? Olisi ainakin toivottavaa, että sprinklerit estäisivät viereisten autojen syttymisen vaikka litium-paloa ei saataisikaan sammuksiin.
Kovasti varmoja tunnutaan olevan, että se on nimenomaan akku joka on syttynyt. Näinhän ei mitenkään automaattisesti ole vaan palaa niitä autoja muutoinkin, eikä ole mitään syytä miksei ladattavakin auto syttyisi jostakin muusta syystä tuleen.
 
Kovasti varmoja tunnutaan olevan, että se on nimenomaan akku joka on syttynyt. Näinhän ei mitenkään automaattisesti ole vaan palaa niitä autoja muutoinkin, eikä ole mitään syytä miksei ladattavakin auto syttyisi jostakin muusta syystä tuleen.
Lähiliikenteen bussit tuntuvat olevan varsinaisia palopommeja. Niitä palaa tienpientareelle harva se viikko.
 
"Poliisilla on tällä hetkellä 28 epäiltyä, joista suurin osa on Ruotsin ja Suomen kansalaisia. Pääepäiltynä on 19 henkilöä, jotka ovat iältään nuoria, noin 25–40-vuotiaita.

Lisäksi poliisi on paljastanut 327 epäiltyä suomalaista rahanpesijää. Rikollisryhmällä on ollut soittokeskukset Espanjassa, Marokossa, Irlannissa ja Ruotsissa."



"Sit sä vaan jauhat niiden kanssa, että sä tunnet sadness - - ."

1000029891.webp

 
Pahassa kolarissa autossa olijoita jää joskus jumiin, ja irrotus saattaa kestää. Toki tulipalovaara on myös polttomoottoriautoissa, mutta sähköautossa saattaa tulla tukalat oltavat tuollaisessa tilanteessa.

Hyvä puoli ehkä se, että homma on selvä melko nopeasti, jos akut syttyvät.
 
Ja säästyy perikunnan rahat. Tuhkaus kun tapahtuu välittömästi. Uhrien jäänteet voi raapia tuhkakuppiin.
 
Jos haluaisin aiheuttaa yleistä hämminkiä, sytyttelisin useampia sähköautoja tuleen parkkihalleissa neljän aikaan. Siitä kun lähtee leviämään, niin palaa kohta kaikki autot hallissa, eikä uhreiltakaan voi välttyä.
 
Jos haluaisin aiheuttaa yleistä hämminkiä, sytyttelisin useampia sähköautoja tuleen parkkihalleissa neljän aikaan. Siitä kun lähtee leviämään, niin palaa kohta kaikki autot hallissa, eikä uhreiltakaan voi välttyä.
Kannattaakin antaa vinkkiä -kröhöm- löyhille kaveriporukoille. No, ehkä joku niistä on niin noheva, että keksii ilman ulkopuolista vihjettäkin.

 
Kannattaakin antaa vinkkiä -kröhöm- löyhille kaveriporukoille. No, ehkä joku niistä on niin noheva, että keksii ilman ulkopuolista vihjettäkin.


Jos tässä tavallisella kansalaiselle tulee tämä heti mieleen, niin kyllä se tulee mieleen ihmisillä, jotka tekee näitä "ammatikseen".

Tuo aiemmin mainittu hifog on tämän takaamiseen hyvä, mutta kallis.
 
Ei tarvita edes isoa virtausta, kun painetta on riittävästi, ja kyseessa on muuten suomalinen innovaatio:


Ilman sprinklausta palo leviää helposti autosta toiseen oli ne sitten bensa- tai sähköautoja. Hyvällä sprinklauksella viereinen auto ei mene paaliin vaan maalaamon ja otsonoinnin kautta takaisin käyttöön.
Totta, mutta tuo on tuskin sen halvempi toteuttaa.
Lisäksi en ole täysin varma tuon kyvystä imeä kaikkea autopalon lämpöenergiaa itseensä jos suihku tulee ylhäältä.
 
"Poliisilla on tällä hetkellä 28 epäiltyä, joista suurin osa on Ruotsin ja Suomen kansalaisia. Pääepäiltynä on 19 henkilöä, jotka ovat iältään nuoria, noin 25–40-vuotiaita.

Lisäksi poliisi on paljastanut 327 epäiltyä suomalaista rahanpesijää. Rikollisryhmällä on ollut soittokeskukset Espanjassa, Marokossa, Irlannissa ja Ruotsissa."



"Sit sä vaan jauhat niiden kanssa, että sä tunnet sadness - - ."

Katso liite: 125278

Tuosta keissistä mieleen tuli muutaman vuoden takainen, hyvin samantyyppinen rikoskokonaisuus, jossa kiihottuminen ilmeisesti ylitti syvän kunnioituksen vallihaudan:

"Romanien parissa vanhusten kunnioittaminen on syvällä kulttuurissa.

– Siksi se on raukkamaista, että rikos kohdistui aina vanhoihin. Vanhoja ihmisiä pitää kunnioittaa, eikä käyttää hyväksi.

– Nolo juttu, kun sitä on tullut tehtyä, hän sanoo nyt.

Hänen mukaansa helppo raha kuitenkin kiihottaa ihmistä".


Se on tosiaan noloa, että juuri ja vasta kiinnijäämisen jälkeen. Omatunto huomaa itsestään ilmoitella.


Jo pelkästään tuosta linkittämästäsi: "Sit sä vaan jauhat niiden kanssa, että sä tunnet sadness - - .", oikeasuhteinen tuomio olisi törkeässä tekomuodossa tehdystä suomen kielen pahoinpitelystä,
viisi vuotta päivästä päivään kuritushuonetta. Muut rikokset sitten erikseen.
 
Totta, mutta tuo on tuskin sen halvempi toteuttaa.
Lisäksi en ole täysin varma tuon kyvystä imeä kaikkea autopalon lämpöenergiaa itseensä jos suihku tulee ylhäältä.

Tekee savusumun joka menee jokaiseen rakoon. Käytetään laivoilla mm. konepalojen sammutukseen.
 
Tekee savusumun joka menee jokaiseen rakoon. Käytetään laivoilla mm. konepalojen sammutukseen.
Juu, mitä pienempi sumu, sitä helpommin vesi höyrystyy, eli imee palon lämpöenergian itseensä.

Juttu on kuitenkin se, että sumun muoto on pallomainen, erikseen on olemassa suojaukseen tarkoitettuja vesiseiniä, jotka muodostavat tiheän vesisumuseinämän joka imee itseensä lämmön ja sammuttaa kipinät/kekäleet. Itse en luota tuon ohuen ylhäältä tulevan sumun riittävyyteen.

Eiköhän tähän joku ratkaisu löydy, kun maksaja löytyy.
 
Onkohan talon sprinklerijärjestelmä toiminut oikein? Mikähän niissä mahtaa olla mitoitusperiaate? Olisi ainakin toivottavaa, että sprinklerit estäisivät viereisten autojen syttymisen vaikka litium-paloa ei saataisikaan sammuksiin.
Eipä ne sprinklerit vettä sinne auton alle tuuppaa, missä akku on. Akku kuumenee palaessaan yli tuhanteen asteeseen ja sen lämpö pitäisi saada alle 250 asteen, jotta palo hidastuisi ja mahdollisesti sammuisi. Tuossa hybridin akussa on noin 8-10 kiloa litiumia, joten jäähdytysvettä tarvittaisiin paljon ja akkuun, ylhäältä se ei auta akkupalossa.
 
Ei tarvita edes isoa virtausta, kun painetta on riittävästi, ja kyseessa on muuten suomalainen innovaatio:


Ilman sprinklausta palo leviää helposti autosta toiseen oli ne sitten bensa- tai sähköautoja. Hyvällä sprinklauksella viereinen auto ei mene paaliin vaan maalaamon ja otsonoinnin kautta takaisin käyttöön.
Akkupalo on aivan eri kuin dieselpalo. Pieni vesisuihku vaan kiihdyttää litiumpaloa...
 
Back
Top