Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jännä juttu, että kaikki Suomen pysäköintihallit ovat täynnä ihan tehottomia sprinklereitä!Eipä ne sprinklerit vettä sinne auton alle tuuppaa, missä akku on. Akku kuumenee palaessaan yli tuhanteen asteeseen ja sen lämpö pitäisi saada alle 250 asteen, jotta palo hidastuisi ja mahdollisesti sammuisi. Tuossa hybridin akussa on noin 8-10 kiloa litiumia, joten jäähdytysvettä tarvittaisiin paljon ja akkuun, ylhäältä se ei auta akkupalossa.
Upotetaan vesisäiliöön. Ei niin helposti tehty käytännössä. Palaa muuten loppuun saakka.Jatkuva vesijäähdytys sen jälkeen kun palo on saatu hallintaan.
Ja täytyy muistaa että akun palokaasut ovat tappavia. Ihan taistelukaasu meininkiä. HF on se sana. Savu nousee ylös katon rajaan ja laskeutuu sieltä sitten alas, Nam.Kyse on voimasta, pikku suihkut ei auta, upottaminen on se juttu. Allas.
Olet oikeassa spriklerin tarkoituksesta, se ei vain ota huomioon erilaisia tilanteita. Ja ne varmasti hidastavat palon kehitystä, mutta ilmeisesti eivät tarpeeksi. Väitän, että suurimmassa osassa pysäköintilaitoksissa, spriklereissä ei ole otettu huomioon nykyisen kaltaisia akkupaloja.Jännä juttu, että kaikki Suomen pysäköintihallit ovat täynnä ihan tehottomia sprinklereitä!
Jonkin rakennusnormin mukaan ne sprinklerit on kumminkin sinne suunniteltu ja asennettu eikä sammutusjärjestelmän tarvitse sammuttaa palavaa autoa ollakseen hyödyllinen. Voi olla, että systeemi on suunniteltu hidastamaan paloa, suojaamaan hallin rakenteita, sekä estämään palon leviäminen viereisiin autoihin kunnes palokunta ehtii paikalle. Ilman sprinklerijärjestelmää tulipalo leviäisi nopeasti autosta toiseen ja koko halli muuttuisi bensa/diesel/litium -uuniksi: sen betonirakenteet lohkeilisivat, harjateräkset muuttuisivat löysäksi spagetiksi ja lopulta koko rakennus sortuisi niskaan.
Jospa olisi pohjaton kontti, vähän autoa korkeampi, jonka laskisi auton päälle ja täyttäisi vedellä. Nurinpäin upotettu tai sitten väärin sammutettuNiin, upotus lienee tehokkain konsti.
Helpointa tehdä normaali "roskalava" jossa oven edessä pönkät, jotka estävät kuljetettaessa autoa hakkaamasta oviin. Ovissa tietysti tiivisteet, että ves pysyy sisällä paremmin.Jospa olisi pohjaton kontti, vähän autoa korkeampi, jonka laskisi auton päälle ja täyttäisi vedellä. Nurinpäin upotettu tai sitten väärin sammutettu
Laivassa?Upotetaan vesisäiliöön. Ei niin helposti tehty käytännössä. Palaa muuten loppuun saakka.
Upotetaan laiva?Laivassa?