Suomen sisäinen turvallisuus

Eipä ne sprinklerit vettä sinne auton alle tuuppaa, missä akku on. Akku kuumenee palaessaan yli tuhanteen asteeseen ja sen lämpö pitäisi saada alle 250 asteen, jotta palo hidastuisi ja mahdollisesti sammuisi. Tuossa hybridin akussa on noin 8-10 kiloa litiumia, joten jäähdytysvettä tarvittaisiin paljon ja akkuun, ylhäältä se ei auta akkupalossa.
Jännä juttu, että kaikki Suomen pysäköintihallit ovat täynnä ihan tehottomia sprinklereitä! :ROFLMAO:

Jonkin rakennusnormin mukaan ne sprinklerit on kumminkin sinne suunniteltu ja asennettu eikä sammutusjärjestelmän tarvitse sammuttaa palavaa autoa ollakseen hyödyllinen. Voi olla, että systeemi on suunniteltu hidastamaan paloa, suojaamaan hallin rakenteita, sekä estämään palon leviäminen viereisiin autoihin kunnes palokunta ehtii paikalle. Ilman sprinklerijärjestelmää tulipalo leviäisi nopeasti autosta toiseen ja koko halli muuttuisi bensa/diesel/litium -uuniksi: sen betonirakenteet lohkeilisivat, harjateräkset muuttuisivat löysäksi spagetiksi ja lopulta koko rakennus sortuisi niskaan.
 
Jännä juttu, että kaikki Suomen pysäköintihallit ovat täynnä ihan tehottomia sprinklereitä! :ROFLMAO:

Jonkin rakennusnormin mukaan ne sprinklerit on kumminkin sinne suunniteltu ja asennettu eikä sammutusjärjestelmän tarvitse sammuttaa palavaa autoa ollakseen hyödyllinen. Voi olla, että systeemi on suunniteltu hidastamaan paloa, suojaamaan hallin rakenteita, sekä estämään palon leviäminen viereisiin autoihin kunnes palokunta ehtii paikalle. Ilman sprinklerijärjestelmää tulipalo leviäisi nopeasti autosta toiseen ja koko halli muuttuisi bensa/diesel/litium -uuniksi: sen betonirakenteet lohkeilisivat, harjateräkset muuttuisivat löysäksi spagetiksi ja lopulta koko rakennus sortuisi niskaan.
Olet oikeassa spriklerin tarkoituksesta, se ei vain ota huomioon erilaisia tilanteita. Ja ne varmasti hidastavat palon kehitystä, mutta ilmeisesti eivät tarpeeksi. Väitän, että suurimmassa osassa pysäköintilaitoksissa, spriklereissä ei ole otettu huomioon nykyisen kaltaisia akkupaloja.

Eiköhän tästä parin vuoden kuluttua ole tarjolla tietoa.
 
Jospa olisi pohjaton kontti, vähän autoa korkeampi, jonka laskisi auton päälle ja täyttäisi vedellä. Nurinpäin upotettu tai sitten väärin sammutettu
Helpointa tehdä normaali "roskalava" jossa oven edessä pönkät, jotka estävät kuljetettaessa autoa hakkaamasta oviin. Ovissa tietysti tiivisteet, että ves pysyy sisällä paremmin.
Kyljissä useampi 3" venttiilillä varustettu syöttöaukko josta vesi saadaan sisään ja ulos.

Auto saadaan konttiin nostamalla koura-autollajolla kontti voidaan sitten kuljettaa sopivaan paikkaan jäähtymisen ajaksi.
 
Jännä juttu, että kaikki Suomen pysäköintihallit ovat täynnä ihan tehottomia sprinklereitä! :ROFLMAO:

Jonkin rakennusnormin mukaan ne sprinklerit on kumminkin sinne suunniteltu ja asennettu eikä sammutusjärjestelmän tarvitse sammuttaa palavaa autoa ollakseen hyödyllinen. Voi olla, että systeemi on suunniteltu hidastamaan paloa, suojaamaan hallin rakenteita, sekä estämään palon leviäminen viereisiin autoihin kunnes palokunta ehtii paikalle. Ilman sprinklerijärjestelmää tulipalo leviäisi nopeasti autosta toiseen ja koko halli muuttuisi bensa/diesel/litium -uuniksi: sen betonirakenteet lohkeilisivat, harjateräkset muuttuisivat löysäksi spagetiksi ja lopulta koko rakennus sortuisi niskaan.
Spinklerit ei ole suunniteltu sammuttamaan sähköautojen akkupaloja. Yritä ymmärtää:ROFLMAO:

Polttoainepaloihin yms pieniin paloihin ne tehoaa muttei tuollaiseen paloon, missä on kaikki paloon tarvittavat aineet itsessään ja sitä vielä ruokitaan vedellä :D Akkupalon kohdalla pieni sumu ei auta mitään, kun se akun energia vapautuu. Palavan sähköauton yläpuolelta vaikka tuupattaisiin 100 kutiota vettä minuutissa ei auta, kun se palava akku pitää saada jäähtymään!
 
Helpointa tehdä normaali "roskalava" jossa oven edessä pönkät, jotka estävät kuljetettaessa autoa hakkaamasta oviin. Ovissa tietysti tiivisteet, että ves pysyy sisällä paremmin.
Kyljissä useampi 3" venttiilillä varustettu syöttöaukko josta vesi saadaan sisään ja ulos.

Auto saadaan konttiin nostamalla koura-autollajolla kontti voidaan sitten kuljettaa sopivaan paikkaan jäähtymisen ajaksi.

Vesiyhteet autoihin pakollisiksi. Niistä pääsisi syöttämään vettä suoraan akulle.

Latauksen yhteydessä nämä kai yleensä lähtee, joten lisätään vesiyhde latauspistokkeeseen ja se automaattiseen järjestelmään...
 
Back
Top