Suomen sisäinen turvallisuus

Terot käyttää noita propaanipulloja. Niitä on useampi yleensä kyydissä Ja alkupaukkuna niissä on jotain (C4) räjähtävää. Ja sähkönallilla lähtee...

Noit assupaukkuja amatsun pojat yleensä kokeilevat. Pelkkä asetyleeni... no paukahtaa... mutta kun sekaan vielä laittaa happea, niin tippuu äänieristeet katosta.

Kyse ei ole kovin suurista kaasumääristä pieni tuhaus pillistä piisaa!

En mää vaan, mutta noi pojjaat..

Lainaus Ylen uutisesta:
"Itä-Suomen poliisista kerrotaan, että hotelli Joronjäljen pihalla räjähtäneessä pakettiautossa oli kaksi hitsaukseen käytettävää kaasupulloa, joista toinen sisälsi happea ja toinen asetyleeniä."
 
Viimeksi muokattu:
Terot käyttää noita propaanipulloja. Niitä on useampi yleensä kyydissä Ja alkupaukkuna niissä on jotain (C4) räjähtävää. Ja sähkönallilla lähtee...

Noit assupaukkuja amatsun pojat yleensä kokeilevat. Pelkkä asetyleeni... no paukahtaa... mutta kun sekaan vielä laittaa happea, niin tippuu äänieristeet katosta.

Kyse ei ole kovin suurista kaasumääristä pieni tuhaus pillistä piisaa!

En mää vaan, mutta noi pojjaat..
Etelän hetelmien tuotoksia Syyriasta:

1762175095147.webp
 
Ja se asetyleeni on siitä katala aine, että pullo voi alkaa pikkuhiljaa kuumenemaan esim. ulkoisen kolhun seurauksena ja kosahtaa sitten jossain välissä. Ei todennäköistä, mutta mahdolista.
Asetyleeni voi hajota itsestään vedyksi ja hiileksi (josta vapautuu lämpöä), mutta vaatii useiden asioiden tapahtumista. Pullon pitäisi vaurioitua sillä tavalla, että huokoiseen massaan tulisi aukko. Tämä taas ainakin brittiläisen dokumentin mukaan vaatisi pullon tiputtamisen useamman kerroksen korkeudesta.

Huokoinen massa sammuttaa normaalisti hajaantumisreaktion. Massassa oleva aukko mahdollistaisi laajemman määrän hajaantumisen jolloin pullon paine voi nousta niin korkealle, että varoventtiili aukeaa. Suomalaiset toimijat eivät halua käyttäjien tietävän onko pullossa varoventtiiliä mutta ainakin brittien pullossa on. Hajaantumisreaktio vaatii korkean lämpötilan joten se voi alkaa joko tulipalossa tai käytön aikana takatulitilanteessa. Letkuissa pitäisi olla takaiskuventtiilit jotka estävät takatulen.

Kovin epätodennäköinen tilanne siis tosiaan olisi eikä pullon repeäminen aiheuta yhtä tymäkkää paukkua kuin seoksen räjähtäminen pakettiauton sisällä.

"
Decomposition can be initiated by a flash back from welding or
cutting equipment, or by exposure to intense heat. It requires heat
in excess of 400 °C which is normally only achieved by the direct
impingement of flames on a cylinder.

There is also a theoretical possibility of decomposition initiated from
a severe shock to the cylinder, such as dropping the cylinder from a
height of several storeys off a building. This could result in damage to
the cylinder shell and an internal cavity being created in the monolithic
mass. This would then leave the cylinder prone to decomposition from
any subsequent shocks.
...
The cylinder‘s bursting discs release any potentially dangerous
pressure safely. So if the cylinder pressure builds, this outlet minimises
the risk of the cylinder rupturing or exploding.
"
 
Jotenkin muistelisin, että tuo asetyleeni olisi vielä siellä pullossa sitoutettu asetooniin, jonka takia pullo tulisi aina olla pystyssä ymv. Voi olla, että muisti tekee tässä kyllä tenän. Sen verran on kyllä leikitty kaasuilla, että noita jätesäkkipaukkuja on kokeiltu, mutta vaan bensalla ja paperisilpulla🤦🏻🤣
 
Terot käyttää noita propaanipulloja. Niitä on useampi yleensä kyydissä Ja alkupaukkuna niissä on jotain (C4) räjähtävää. Ja sähkönallilla lähtee...

Noit assupaukkuja amatsun pojat yleensä kokeilevat. Pelkkä asetyleeni... no paukahtaa... mutta kun sekaan vielä laittaa happea, niin tippuu äänieristeet katosta.

Kyse ei ole kovin suurista kaasumääristä pieni tuhaus pillistä piisaa!

En mää vaan, mutta noi pojjaat..

Lainaus Ylen uutisesta:
"Itä-Suomen poliisista kerrotaan, että hotelli Joronjäljen pihalla räjähtäneessä pakettiautossa oli kaksi hitsaukseen käytettävää kaasupulloa, joista toinen sisälsi happea ja toinen asetyleeniä."
Niissä terojen propaanipulloissa ei enää ollut propaania vaan toimivat pelkästään kuorina räjähteelle ja sirpaleina käytettävälle materiaalille.
23BB21BF00000578-2862517-A_rebel_prepares_the_homemade_shells_which_are_made_from_highly_-a-5_1417856453177.jpg


The cannon barrel is about 3 feet long, mounted on wheels and towed. It is muzzle loaded. An explosive such as ANFO is first dropped into the muzzle and tamped with a wooden stick.

The projectile is a re-purposed gas cylinder filled with explosives and shrapnel (the payload).
https://en.wikipedia.org/wiki/Improvised_artillery_in_the_Syrian_civil_war

Propaani ei muutenkaan pala yhtä tymäkästi kuin asetyleeni. Asetyleeni vapauttaa lämpöä käytettyä happea kohti hiukan enemmän. Vielä merkityksellisempää on, että palorintaman nopeus on asetyleenillä moninkertainen.

Eron huomaa jopa sytyttäessä liekkiä. Propaanilla on pehmeämpi leimahdus. Tuossa videolla eroa on havainnollistettu vaikka kyseessä ei olekaan ilmaan esisekoitettu tilanne kuten nykyisin viikoittain räjähtelevissä pakettiautoissa:
 
Jotenkin muistelisin, että tuo asetyleeni olisi vielä siellä pullossa sitoutettu asetooniin, jonka takia pullo tulisi aina olla pystyssä ymv. Voi olla, että muisti tekee tässä kyllä tenän. Sen verran on kyllä leikitty kaasuilla, että noita jätesäkkipaukkuja on kokeiltu, mutta vaan bensalla ja paperisilpulla🤦🏻🤣
Ihan oikein muistit. Asetyleenipullot on aina säilytettävä ja käsiteltävä pystyasennossa. Jos pullo on ollut vaaka-asennossa, sitä on säilytettävä pystyssä 24 tuntia ennen venttiilin avaamista.

Muuta huomattavaa:

Sulkuventtiili suljetaan ennen kuljetusta ja varastoinnin ajaksi. Ei siis pidä koskaan luottaa, että kaasulaitteet, kuten kaasupolttimet tai säätimet, katkaisevat kaasun virtauksen. Sulje kaasuntulo aina asetyleenipullosta.

Ne pitäisi kuljettaa ajoneuvossa, jossa on riittävä ilmanvaihto, mieluiten kuorma-autossa tai lava-autossa tai suljetussa kaasutilassa, jossa on ilmanvaihto. Pullot pitää kiinnittää huolellisesti ja venttiilit suojata kuljetuksen ajaksi.

Asetyleenipullot pitää purkaa heti kohteeseen saavuttuasi. Jos pullot olivat vaaka-asennossa, niiden pitää seistä pystysuunnassa vähintään 30 minuuttia ennen käyttöä.

Asetyleenipulloja ei saa koskaan säilyttää yön yli ajoneuvossa, jossa ei ole ilmanvaihtoa.
 
Mulla on ollut reilu 20 vuotta pullot autossa kun oon ravannut ympäri maakuntaa hommissa ja kerran on poliisit pysäyttäessä kysellyt kun takalasissa on kaasupullot kyltti että onko mittarit kiinni.

Ja pakko sanoo että kyllä tuolla työmailla näkee jos jonkunmoista seppää hääräämässä niitten kans.
Yllättävän monella on mittarit ja letkut kokoajan pulloissa kiinni ja pullot autossa.
Sitten näkee niitä joitten letkuissa on 3m välein joku jatkoholkki kun letkut on niin rapistuneita että ne on vuotanu ja "paikattu"
Se mikä on fakta niin ei ne pullot nyt itsellään mihinkään lähde taikka vuoda jos ne on oikeesti sidottu kiinni asianmukasesti,ilman mittareita.
Sen pihinän kyllä kuulee ja haistaa jos mittareita irrottaessa ei oo muistanu pulloo sulkee.
Eriasia jos kulkee se aasinlakki päässä,siihen ei mikään auta.

E.
Niin kai tässä nyt kielletään pullojen kuljettaminen kokonaan tai vähintään pitää käydä kahden viikon kurssi jotta voidaan varmasti syyttää sitä pullojen käsittelijää.
 
Niin kai tässä nyt kielletään pullojen kuljettaminen kokonaan tai vähintään pitää käydä kahden viikon kurssi jotta voidaan varmasti syyttää sitä pullojen käsittelijää.
Näen sieluni silmin asetyleenityökortin, joka pitää hankkia kahden päivän kahvittelukurssilla jolla kurssittaja höpisee omia työtarinoitaan. Kortti tottakai uusittava vähintään viiden vuoden välein.
 
Onhan noita asetyleeni/happi seoksia tullut testattua, siis ihan huvikseen.
Jääköön nyt selittämättä sen tarkemmin.
Ymmärrän hyvinkin näitten räjähdysten voiman, näitten kahden.
Missään ei ole kerrottu näitten kaasupullojen käyttäjien kansllisuutta mutta hyvin voin yhtyä @YliKoo viestiin.
 
Jo on salaperäistä. Poliisi kertoo ottaneensa alkuviikon aikana ihmisiä kiinni Kaakkois-Suomessa. Krp:n mukaan tapaus liittyy käynnissä olevaan esitutkintaan, jossa rikosnimikkeenä on epäilty terrorismin rahoittaminen.

Tutkinnanjohtajana toimiva rikostarkastaja Mikko Laaksonen vahvistaa, että Ruokolahden öiset kiinniotot liittyvät tapaukseen.

Yle kertoi yöllä, että poliisi pysäytti Ruokolahdella auton kantatie 62:n lähettyvillä ja otti kiinni useamman ihmisen. Tehtävä tapahtui puolenyön ja aamuyön tuntien välillä. Ylen mukaan paikalla oli useita poliisiautoja ja suurta operaatiota hämmästeltiin paikallisessa sosiaalisen median ryhmässä.

Poliisin mukaan esitutkinnasta tullaan tiedottamaan tarkemmin myöhemmin.

Laaksonen sanoo, että asian selvitys vie aikansa, eikä tapausta voi vielä juuri valottaa. Hän ei ota kantaa muun muassa siihen, liittyykö tapaukseen muitakin rikosnimikkeitä tai ovatko kiinniotetut Suomen kansalaisia.

 
Kulttuurin värinää ja pelihetkiä Vantaalla:
Poliisin mukaan kaksi epäiltyä pakotti uhrit ryöstötarkoituksessa nousemaan pohjoisen suuntaan kulkevaan K-junaan.

Kaikki neljä olivat poistuneet junasta Koivukylän asemalla, jossa epäillyt olivat vieneet uhrit aseman vieressä sijaitsevaan metsään. Siellä epäillyt uhkailivat uhreja teräaseella.

Uhreilta vietiin puhelimet, pipot, kevytuntuvatakki, vyö ja kuulokkeet
 
Sama laulu Jyskälässä.

Sanoma-konsernissa sattuu pikku unohduksia, vaikka poliisi on siitä erikseen kertonut.

Poliisi epäilee, että kaikkien tapausten takana on sama tai ainakin osittain sama ulkomaalaistaustaisista nuorista koostuva ryhmä.

poliisin käsityksen mukaan tekojen takana on sama tai ainakin osittain sama ryhmä. Poliisin mukaan ryhmä koostuu 14–19-vuotiaista nuorista.
 
Jo on salaperäistä. Poliisi kertoo ottaneensa alkuviikon aikana ihmisiä kiinni Kaakkois-Suomessa. Krp:n mukaan tapaus liittyy käynnissä olevaan esitutkintaan, jossa rikosnimikkeenä on epäilty terrorismin rahoittaminen.

Tutkinnanjohtajana toimiva rikostarkastaja Mikko Laaksonen vahvistaa, että Ruokolahden öiset kiinniotot liittyvät tapaukseen.

Yle kertoi yöllä, että poliisi pysäytti Ruokolahdella auton kantatie 62:n lähettyvillä ja otti kiinni useamman ihmisen. Tehtävä tapahtui puolenyön ja aamuyön tuntien välillä. Ylen mukaan paikalla oli useita poliisiautoja ja suurta operaatiota hämmästeltiin paikallisessa sosiaalisen median ryhmässä.

Poliisin mukaan esitutkinnasta tullaan tiedottamaan tarkemmin myöhemmin.

Laaksonen sanoo, että asian selvitys vie aikansa, eikä tapausta voi vielä juuri valottaa. Hän ei ota kantaa muun muassa siihen, liittyykö tapaukseen muitakin rikosnimikkeitä tai ovatko kiinniotetut Suomen kansalaisia.


Kepappipitserian ja ruokalähettipalvelun rahoja laitettu ulkomaille vääriä reittejä, veikkaan.
 
Mitenkä se näiden pikkusosialistien märkä päiväuni kapitalistisen nöyryyttämiseksi lie nykyään menee? Jutun mukaan into on kova, vaikka isososkalisti tekee Ukrainassa jäätävää tuhoa, niin meillä viides kolonna vauhdissa!

 
Back
Top