Suomen sisäinen turvallisuus

Oli ryöstäjät kanta-Suomalaisia tai hiekkamaiden- afrikan seuduilta, 80 v. papalle nostan hattua:salut:. Ei missään tapauksessa saisi tuomita mistään, ennemminkin palkita. Omaa kotiaan ja koskemattomuuttaan, pitää saada puolustaa kovinkin ottein, ilman minkäänlaista rangaistusta.
Jos uutisoinnista voi jotain päätellä niin hyvinkin mahdollista että kyseessä on lain mukainen hätävarjelutilanne ja iäkkäämmällä herrasmiehellä on ollut täydet perusteet suojata henkeään ja terveyttään ampuma-aseella. Kunnioitusta herättävä teko noilla vuosilla kyetä moiseen suoritukseen, voisi epäonnistua monelta puolet nuoremmaltakin jo pelkän henkisen paineen johdosta.
 
@Tex Miten ihmeessä sait karenssia jos sinut irtisanottiin? Ei pitäisi olla mahdollista ellet itse tehnyt jotain väärin, kieltäytynyt jostain TE-keskuksen ehdottamasta tai vastaavaa. Kerro toki tarkemin jos viitsit, kiitos!

Työnantajani henkinen tila on heikentynyt hiljalleen vuosien aikana, ja nyt ilmeisesti tuli raja vastaan naamani kanssa. Piti sellaset huutokonsertit ja vuoden jo halunnu mut pois ja yrittäny neuvoa kysyä muualtakin miten tällasen vittupään sais irtisanottua. Ja tämän konsertin jälkeen syvä hiljaisuus. Oli perjantai. Maanantaina menin työmaalle ja aloin järjestelemään hommia muitten tehtäväks, alkoi vittuilemaan ja perumaan ja sulkeutui kuoreensa kun ilmotin että sähän olet irtisanonut meikän jo.

Lähdin nostelemaan ja siinä se. No ei. Irtisanominen on laiton, ei toimittanu lappua eikä työtodistusta, meinas jättää palkat maksamatta. Normijamppaa olisin jo lyönyt tuossa kohtaa, mutta takaraivossa tako, ettei janari oo enää tässä maailmassa.

Tökärin mukaan pitää riitauttaa laiton irtisanominen tai pysyn karenssilla. Jotenkin en viitsi maksaa asianajajalle, ja ottaa riskiä häviämisestä, ja taas ei se jannu oo enää oikeustoimikelponen mun silmissä. Lähinnä tuntuu väärältä lähteä riitauttamaan tollasta, ei mun talous oo kiinni 1500e, ja se reppana ei kyllä tajua maailmasta enää mitään, että kannattas oikeuteen lähteä nyhtämään.

Ehkä mä olen vähän tyhmä, mutta olkoot. Se on yksin, avovaimo on ainoo enää sillä jäljellä, kaikki muut se on ajanu pois elämästään. Tuskin kauaa elääkään noilla vammoilla. Mä olen kääntänyt katseeni hänestä pois. Enää ei veri ole elävää hänessä.

Niin ja siis kyllähän mä palkkani lopulta sain, et senkin puolesta ohi olkoot.
 
Oli ryöstäjät kanta-Suomalaisia tai hiekkamaiden- afrikan seuduilta, 80 v. papalle nostan hattua:salut:. Ei missään tapauksessa saisi tuomita mistään, ennemminkin palkita. Omaa kotiaan ja koskemattomuuttaan, pitää saada puolustaa kovinkin ottein, ilman minkäänlaista rangaistusta.
Kyllä tuossa Mokka tuoksuu ja iskelmä kuuluu
 
Oulun muslimiyhteisö asetti vartijat turvaamaan rukoushetkiä moskeijassa, jossa hyväksikäyttö tapahtui: ”Tuntuu, että emme ole turvassa täällä”
moskeijan eteinen



JULKAISTU 9 MINUUTTIA SITTEN

Seksuaalirikokset kuumentavat tunteita Oulussa. Viimeisin tuomio keskiviikolta on nostattanut vihaa Oulun islamilaisen yhteisön päälle siinä määrin, että moskeijassa on kiristetty turvatoimia.
– Olimme aina ajatelleet että Suomi on hyvä maa, rauhan maa. Nyt tuntuu että meillä ei ole rauhaa täällä Suomessa. Aina joku inhoaa meitä, sanoo vapaaehtoisena vartijana toimiva Kazbek Batirov.

Perjantain rukoushetki kokoaa usein 200–250 ihmistä moskeijaan, joka sijaitsee kaupungin keskustassa kerrostalon alakerroksessa. Sisään moskeijaan valuu etupäässä nuoria miehiä, mutta myös iäkkäämpi ihmisiä.
Kaikki tervehtivät kohteliaasti, mutta naapuritalosta saapuu nainen koiransa kanssa paikalle vihaisena.
– Me haluamme, että he lähtevät täältä! uhoaa nainen.

Taustalla 10-vuotiaan hyväksikäyttö
Taustalla on viime keskiviikkona annettu raiskaustuomio miehelle, joka käytti hyväkseen alle kymmenvuotiasta lasta. Teon on kerrottu tapahtuneen moskeijassa. Hyväksikäyttö järkyttää myös rukoushetkeen tulijoita.
Emme missään tapauksessa voi hyväksyä sellaista. Mutta pahoja ihmisiä on kaikissa kulttuureissa ja kaikissa uskontokunnissa. Ei ole niin, että jos yksi meistä on paha, kaikki ovat pahoja, sanoo Halid Nahemy.
Hänen mielestään on oikein, että poliisi ja oikeuslaitos tutkivat ja tuomitsevat. Sen sijaan tavallisten ihmisten muslimiyhteisön ylle langettama viha ei saa ymmärrystä nuorelta mieheltä.
– Tuntuu, että suomalaiset yleistävät nyt niin, että me kaikki olemme raiskaajia. Tämä on yllättänyt. Olin ajatellut, että Suomi on sivistysmaa, jossa oikeuslaitos tuomitsee, eivät tavalliset ihmiset, sanoo Halid Nahemy.


"Vapaaehtoisia veljiä" turvaamassa rukoushetkiä, poliisi seuraa tilannetta
Imaani Abdul Mannam ei halua haastatteluun, mutta antaa vapaaehtoisille vartijoille luvan kertoa tuntemuksistaan. Hän on tehnyt päätöksen vartioinnin lisäämisestä viimeaikaisten tapahtumien pohjalta.
– Meillä on 10–12 vapaaehtoista veljeä turvaamassa rukoushetkiä. Lisäksi poliisin partio kiertelee ympärillä seuraamassa tilannetta, kertoo Abdul Mannam.

kazbek
Kazbek Batirov on yksi vapaaehtoisista vartijoista.


Poliisilaitoksella valvonnasta vastaava ylikomisario Jyrki Kivirinta kertoo, että poliisi ei ole kohdistanut erityisiä toimia moskeijan ympäristöön.
– Partioimme kaupungilla ja moskeijahan on siinä keskustan tuntumassa. Mutta seuraamme tilannetta tiiviisti, myös somekeskustelua. Siellähän keskustelu käy kovana, mutta väkivallanteoiksi se ei saa kääntyä, sanoo Kivirinta.

"Aina ne rikkovat ikkunat ja ovet"
Jo edellisen seksuaalirikosoikeudenkäynnin aikana vajaa kuukausi sitten moskeijaan heitettiin savukranaatti. Se oli yhdeksäs moskeijaan kohdistunut isku kahden vuoden sisällä.
– Aina ne rikkovat ikkunat ja ovet. Viimeksi oli vaara, että tulipalo syttyy, kun kranaatti lensi matolle, kertoo Kazbek Batirov.
– Viimeiset kuukaudet on tuntunut siltä, että emme ole turvassa täällä, sanoo Halid Nahemy.

kazbek ja halid
Moskeija on aina auki, mikä on koettu turvallisuusuhkaksi.


Poliisin mukaan ilkivallantekojen motiiveista ei ole ilmennyt tavallisuudesta poikkeavaa.
– Siihen mitä moskeijaan on kohdistunut, on ollut ilkivaltaa. Ja sen suurempia motiiveja ei ole tällä hetkellä tiedossa.
Rukoushetki alkaa, vapaaehtoiset vartijat jäävät seisoskelemaan moskeijan seinustoille. Poliisipartio on kiertänyt paikalla muutaman kerran. Kuinka kauan vartiointi jatkuu?

– Varmasti niin kauan kuin se on tarpeellista, ja toivomme myös poliisilta apua, sanoo Batirov.

 
Työnantajani henkinen tila on heikentynyt hiljalleen vuosien aikana, ja nyt ilmeisesti tuli raja vastaan naamani kanssa. Piti sellaset huutokonsertit ja vuoden jo halunnu mut pois ja yrittäny neuvoa kysyä muualtakin miten tällasen vittupään sais irtisanottua. Ja tämän konsertin jälkeen syvä hiljaisuus. Oli perjantai. Maanantaina menin työmaalle ja aloin järjestelemään hommia muitten tehtäväks, alkoi vittuilemaan ja perumaan ja sulkeutui kuoreensa kun ilmotin että sähän olet irtisanonut meikän jo.

Lähdin nostelemaan ja siinä se. No ei. Irtisanominen on laiton, ei toimittanu lappua eikä työtodistusta, meinas jättää palkat maksamatta. Normijamppaa olisin jo lyönyt tuossa kohtaa, mutta takaraivossa tako, ettei janari oo enää tässä maailmassa.

Tökärin mukaan pitää riitauttaa laiton irtisanominen tai pysyn karenssilla. Jotenkin en viitsi maksaa asianajajalle, ja ottaa riskiä häviämisestä, ja taas ei se jannu oo enää oikeustoimikelponen mun silmissä. Lähinnä tuntuu väärältä lähteä riitauttamaan tollasta, ei mun talous oo kiinni 1500e, ja se reppana ei kyllä tajua maailmasta enää mitään, että kannattas oikeuteen lähteä nyhtämään.

Ehkä mä olen vähän tyhmä, mutta olkoot. Se on yksin, avovaimo on ainoo enää sillä jäljellä, kaikki muut se on ajanu pois elämästään. Tuskin kauaa elääkään noilla vammoilla. Mä olen kääntänyt katseeni hänestä pois. Enää ei veri ole elävää hänessä.

Niin ja siis kyllähän mä palkkani lopulta sain, et senkin puolesta ohi olkoot.
Oon aina ilmottanut työnantajalle että sitten kun mua alkaa vituttamaan niin nostan kytkintä, ja niin olen tehnytkin, ja aina mulla on työtä ollut, eipä ne ole mulle paljoa vittuillut kun tietävät tilanteen, tietävät myös senkin että saan kyllä uutta duunia, mulle kun kelpaa ns. paskatyötkin, sama se mitä tekee kun palkkaa saa, eikä niin väliä vaikka loppuis kokonaan, toimeen tullaan kyllä.
 
Oon aina ilmottanut työnantajalle että sitten kun mua alkaa vituttamaan niin nostan kytkintä, ja niin olen tehnytkin, ja aina mulla on työtä ollut, eipä ne ole mulle paljoa vittuillut kun tietävät tilanteen, tietävät myös senkin että saan kyllä uutta duunia, mulle kun kelpaa ns. paskatyötkin, sama se mitä tekee kun palkkaa saa, eikä niin väliä vaikka loppuis kokonaan, toimeen tullaan kyllä.
On jännä juttu, miten erilaisia työnantajia ja varsinkin pomoja on olemassa.
Kävin juuri nämä pakolliset vuosittaiset "kehityskeskustelut" ja pomo tuumas lopuksi, että nyt saat haukkua sitten johtoa.

Tuumasin, ettei minulla ole mitään syytä tai tarvetta haukkua. Minulla on aina ollut hyvät pomot.

Tosin vuosituhannen vaihteessa eräs menetti ehkä henkisen terveytensä ja kävi hyvin raskaaksi ja ennalta arvaamattomaksi.
Aamulla saattoi kovasti kehua ja jo ruokatunnin aikaan oli potkuja antamassa..

Tein omat ratkaisut ison talon sisällä eli vaihdoin maisemia, tilanne rauhoittui ja pomo häipyi..

En syytä tai ole katkera hänelle, mielestäni hän oli sairas.
 
Katsokaas noin 40min kohdalta kun Supon mies kertoo suomen terrorismitilanteen muuttumisesta..melko jäätävää ja ei ole uutisoinnissa juuri näkynyt..

Katso Sannikka&Ukkola Yle Areenassa:

 
Jos uutisoinnista voi jotain päätellä niin hyvinkin mahdollista että kyseessä on lain mukainen hätävarjelutilanne ja iäkkäämmällä herrasmiehellä on ollut täydet perusteet suojata henkeään ja terveyttään ampuma-aseella.
Äskettäinhän tuli juuri KKO:sta hätävarjeluoikeuden kannalta hyvä ennakkotapaus (ja on niitä aikaisemminkin ollut, ainakin Hovista), joten voi hyvin olla että selviää tapauksesta puhtain paperein. Toki asia tutkitaan, ja on joka tapauksessa rikoksesta epäiltynä jonkin aikaa, vaikka ei oikeuteen saakka päätyisikään.

En tunne tapausta muuten kuin täällä postatuista linkeistä (eli en juuri mitään), mutta lähtökohtaisesti toivoisin että syyttäjällä olisi munaa jättää syyttämättä.
 
Äskettäinhän tuli juuri KKO:sta hätävarjeluoikeuden kannalta hyvä ennakkotapaus (ja on niitä aikaisemminkin ollut, ainakin Hovista), joten voi hyvin olla että selviää tapauksesta puhtain paperein. Toki asia tutkitaan, ja on joka tapauksessa rikoksesta epäiltynä jonkin aikaa, vaikka ei oikeuteen saakka päätyisikään.

En tunne tapausta muuten kuin täällä postatuista linkeistä (eli en juuri mitään), mutta lähtökohtaisesti toivoisin että syyttäjällä olisi munaa jättää syyttämättä.
Samaa mietin, en tosin lukenut oliko tunkeutujilla jotain astaloa tms. mutta 80-vuotias vanhus omassa asunnossaan voi olla melko hätääntynyt tuollaisessa asetelmassa.
 
Katsokaas noin 40min kohdalta kun Supon mies kertoo suomen terrorismitilanteen muuttumisesta..melko jäätävää ja ei ole uutisoinnissa juuri näkynyt..

Katso Sannikka&Ukkola Yle Areenassa:

Käsi ylös joka oli yllättynyt?

Teroa puskee ja mitään ette voi, opetelkaa uimaan.
 
Katsokaas noin 40min kohdalta kun Supon mies kertoo suomen terrorismitilanteen muuttumisesta..melko jäätävää ja ei ole uutisoinnissa juuri näkynyt..

Katso Sannikka&Ukkola Yle Areenassa:

Höpsis, luepa Lapasen kolmen päivän twiitit, yli 30 kpl. Kaikissa sama teema, äärioikeiston uhka.

hästäkit -korkea poliisiviranomainen-ennalta ehkäisevän päällikkö- miksinäin

Veikkaan, että äijä on pistetty asialle kun tiedetään, että kohta kosahtaa. Sitten voidaankin sanoa, että mehän varoitettiin - äärioikeisto rellestää ja siitä seuraa radikalisoituminen ja terrori. IP-osoitteita seurantaan ja todelliset syylliset kiipeliin, ärsyttäneet viattomat muslimit terrorin tielle.
 
On se kyllä kumma että rikoksen tielle menneilä on mitään oikeuksia mihinkään. Jos minä saisin päättää niin jos rikoksia mennään tekemään niin menettää kaikki oikeudet mihinkään ja kaikki mitä tapahtuu niille on omaa syytä.
 
On se kyllä kumma että rikoksen tielle menneilä on mitään oikeuksia mihinkään. Jos minä saisin päättää niin jos rikoksia mennään tekemään niin menettää kaikki oikeudet mihinkään ja kaikki mitä tapahtuu niille on omaa syytä.

Niin paitsi jos se on meidän söpösebastian tai tiinateinipillu. Kyllä nuoret saa vähän melskata, riehua tai vähän hurjastella. Jos yksikin hiuskarva katkeaa päästä, niin se on policebrutality tai törkeä lapsen pahoinpitely. Ja pitääkö sitten vielä pilata nuoren elämä rangaistuksella, eiköhän se ole keskiluokkaiselle lellikakaralle jo ihan hirmu rangaistus, että joku bodarinatsisikakarju, jolla ei ole edes kasvatustieteen aproa huutaa? Meidän amandaltakin meni perheloman alku ihan pieleen kun oli mustelma ranteessa ja sitä itketti! Pitääkö poliisin tuolleen käydä käsiksi lapseen? Poliisi voi ihan hyvin vain väistellä niitä potkuja ja rauhoittaa tilanteen puhumalla. Jos tilanteessa on käytetty fyysistä väkivaltaa viattomaan lapseen, niin sitten se poliisi on epäonnistunut de-eskalaatiossa ja ansaitsee tuomion pahoinpitelystä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin paitsi jos se on meidän söpösebastian tai tiinateinipillu. Kyllä nuoret saa vähän melskata, riehua tai vähän hurjastella. Jos yksikin hiuskarva katkeaa päästä, niin se on policebrutality tai törkeä lapsen pahoinpitely. Ja pitääkö sitten vielä pilata nuoren elämä rangaistuksella, eiköhän se ole keskiluokkaiselle lellikakaralle jo ihan hirmu rangaistus, että joku bodarinatsisikakarju, jolla ei ole edes kasvatustieteen aproa huutaa? Meidän amandaltakin meni perheloman alku ihan pieleen kun oli mustelma ranteessa ja sitä itketti! Pitääkö poliisin tuolleen käydä käsiksi lapseen? Poliisi voi ihan hyvin vain väistellä niitä potkuja ja rauhoittaa tilanteen puhumalla. Jos tilanteessa on käytetty fyysistä väkivaltaa viattomaan lapseen, niin sitten se poliisi on epäonnistunut de-eskalaatiossa ja ansaitsee tuomion pahoinpitelystä.

 
Back
Top