Suomen sisäinen turvallisuus

Tai ei kokonaan, vaan tehtiin soppari tietystä määrästä Vitoja. Ekat tulivat viime vuoden lopulla.

Onhan se neliveto, mutta muuten ei kuulemma kovin hyvä. Muun muassa on liian pieni maavara jopa kaupunkiin, mutta vastineeksi kääntösäde on liian suuri. Itse en ole Vitolla vielä ajanut.
Mä törmäsin johon itselle tuntemattomaan poliisin maijaan tuossa taannoin. Oli aika perus maijan näköinen mutta maavaraa oli enemmän ja taisi olla nelivetoinen? Merkkiä en muista. Osaatko sanoa onko poliisille tullut peruspartiokäyttöön tällaisia paremmin maastoon sopivia vehkeitä?
 
Ainakin Helsingissä koira-autot ovat olleet jo pitkään nelivetoisia; maavaraan en ole kiinnittänyt huomiota. Voi olla että varsinkin jossain syrjäseuduilla missä ajetaan paljon huonoilla teillä, on korkeampaa maavaraa myös. Laitoksethan tekevät ajoneuvohankinnat itsenäisesti tiettyjen raamien puitteissa.
 
Mä törmäsin johon itselle tuntemattomaan poliisin maijaan tuossa taannoin. Oli aika perus maijan näköinen mutta maavaraa oli enemmän ja taisi olla nelivetoinen? Merkkiä en muista. Osaatko sanoa onko poliisille tullut peruspartiokäyttöön tällaisia paremmin maastoon sopivia vehkeitä?

Oliko tasanen kyyti?
 
Oliko tasanen kyyti?
:D En käynyt kokeilemassa. Oli yhdellä pysäkillä odottamassa jotain. Oli vain niin erinäköinen kuin nämä maijat mihin oon törmännyt. Tässä oli reilumman puoleisesti maavaraa.
 
Tarkoitatko tollasta?
Poliisi1.jpg
 
Voi voi. Niin masentavaa tällainen. Karmeita nää nuorten kohtalot. Mitähän noistakin tekijöistä vielä paljastuu?
Omille lapsilleni aina painotan ettei pidä joutua joutua vaikeuksiin ja kavereista pidettävä huolta, eikä liikuta yksin iltaisin/yöllä.
Tappo tapahtui illalla noin kello 22.30 aikoihin.

.
 
Tarkoitatko tollasta?
Poliisi1.jpg
Asiasta tarkemmin tietämättä uskon tuon kuorma-auton tarkoittavan nimenomaan kevytkuorma-autoa. Kuten Sprintterit usein ovat. Tosin ykköspyöräistä Sprintteria voi olla myös pakettiautona, kuten uskon tuon kuvan auton olevan. Nelivetoisen Sprintterin erottaa käytännössä aina takavetoisesta hivenen suuremman maavaran yms takia. Viton ja Transporterin nelivetoisuus ei käsittääkseni niinkään näy päällepäin selvästi. Erilaisten nelivetopajojen, kuten Seikelin rakentelemat neliveto-Transportterit kyllä erottaa se Sokea Reettakin.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko tollasta?
Poliisi1.jpg
Juurikin tuon näköinen.
 
Joo, tosiaankin Sprintteri. Näitähän on myös jouhakäytössä ja muissa tehtävissä joissa on isompia partioita. Osa on lehmä-värityksessä.
 
Voi voi. Niin masentavaa tällainen. Karmeita nää nuorten kohtalot. Mitähän noistakin tekijöistä vielä paljastuu?
Omille lapsilleni aina painotan ettei pidä joutua joutua vaikeuksiin ja kavereista pidettävä huolta, eikä liikuta yksin iltaisin/yöllä.
Tappo tapahtui illalla noin kello 22.30 aikoihin.

.

Kannelmäki, Gamlas - Suomen Las Palmas.
Tuolla lähiöiden rosoinen elämä on käsinkosketeltavasti framilla. Ainoa tilannetta lieventävä asianhaara on, että rupusakki kähisee pääsääntöisesti keskenään, eli normikansalainen on vallitsevilta asiantiloilta verrattain turvassa, jos pitää katseen eteenpäin ja askeleen rivakkana.
 
Kannelmäki, Gamlas - Suomen Las Palmas.
Tuolla lähiöiden rosoinen elämä on käsinkosketeltavasti framilla. Ainoa tilannetta lieventävä asianhaara on, että rupusakki kähisee pääsääntöisesti keskenään, eli normikansalainen on vallitsevilta asiantiloilta verrattain turvassa, jos pitää katseen eteenpäin ja askeleen rivakkana.

Kannelmäki on kyllä Helsingin karseimpia paikkoja. Siellä kulkiessa kädet poistuvat taskusta ja lihakset jännittyvät ihan itsestään. Se aseman viereinen jumalanhylkäämä aukio on pahin; sitä reunustavat niljaisimmat räkälät, joissa olen koskaan epäonnekseni joutunut vierailemaan, aukiolla paikalliset denat ja piripäät pitävät niitä ikuisia istuntojaan penkeillä. Oman etnisen lisämausteen soppaan tuovat erilaiset mamujengit, täysiä roistoja koko porukka.

Muutama tuttu on saanut turpaan aukion lähettyvillä ilman mitään järkevää syytä, minulta on pöllitty tavaraa junassa aseman kohdalla. Jos tuolle asemalle joskus joutuu pysähtymään, niin järkevää on kulkea raiteiden itäpuolelta ja välttää se aukio, näin olen itse välttänyt tuolla kulkiessa pahimmat ikävyydet.
 
Oliko minulla sitten tuuria kun kerran menin Varustelekalle kun oli vanhassa paikassa, paikallisjunalla Kannelmäen asemalle ja sieltä loppumatka jalkaisin.
 
Oliko minulla sitten tuuria kun kerran menin Varustelekalle kun oli vanhassa paikassa, paikallisjunalla Kannelmäen asemalle ja sieltä loppumatka jalkaisin.

Kartalta katsottuna vaikuttaisi varsin kätevältä reitiltä. Jos siis tuntee Helsinkiä sen verran että osaa reitin. Itse maasto ja sen asukkaat ovat sitten toinen juttu.
 
Oliko minulla sitten tuuria kun kerran menin Varustelekalle kun oli vanhassa paikassa, paikallisjunalla Kannelmäen asemalle ja sieltä loppumatka jalkaisin.

No, 99 kertaa sadasta aukion kyllä ohittaa ilman välikohtauksia, joten eipä paikka sinänsä ole vaarallinen vierailla. Todennäköisyys ongelmien kohdalle osumiseen kasvaa, kun joutuu paikalla käymään jatkuvasti.
 
Kartalta katsottuna vaikuttaisi varsin kätevältä reitiltä. Jos siis tuntee Helsinkiä sen verran että osaa reitin. Itse maasto ja sen asukkaat ovat sitten toinen juttu.
Etukäteenhän minä reitin tiedustelin googlen karttaa ja ilmakuvaaa käyttäen.
Varustelekan nykyiselle paikalle pääsee kätevästi bussilla Tennispalatsin viereltä.
 
Kantsussa on vähän niinkuin kaksi eri puolta, on junaradan itäinen puoli jossa on ihan ok meininki ja sitten se radan toinen puoli, missä sijaitsee kirjasto ja tämä aiemmin mainittu "pahamaineinen" Sitratori. Tällä puolella on suurin osa näistä nuorisoporukoista, maahanmuuttajista, mustalaisista, piripäistä yms.
Alueena ei mun mielestä juurikaan poikkea läheisistä Maltsusta, Kaivokselasta, Myrtsistä tai Martsarista. Noista kaikista on omakohtaista kokemusta nuoruudesta. Toki alueet on muuttunut varmasti tässä välissä jonkun verran, koska olen asunut jo toistakymmentä vuotta pois pääkaupunkiseudulta. Mutta eiköhän siellä pääpiirteittäin sama meininki jatku edelleen.
Kantsuunhan on nyt lähiaikoina aika paljon panostettu, kun muutama vuosi sitten avattiin kauppakeskus Kaari ja koko ajan on meneillään vanhan 50-luvulla rakennetun ostarin uusiminen.
 
Etukäteenhän minä reitin tiedustelin googlen karttaa ja ilmakuvaaa käyttäen.
Varustelekan nykyiselle paikalle pääsee kätevästi bussilla Tennispalatsin viereltä.

Juu, googleahan minäkin käytin, mutta kartaksihan se on suunniteltu, joten kartta kuin kartta.
 
Back
Top