Jos luit toisen kirjoitukseni, niin hoksaat, että luotaimeni eivät suinkaan ole suljetut ja ymmärrykseni pelaa kohtuullisesti. Äiskä-rodinan kutsuahan ei ole jätetty lainkaan yksilön kulloistenkin mielihalujen varaan tai siihen, että joku ajattelisi asioitaan vain yksilökeskeisesti. Ei, laki on laadittu sillä tavoin, että tuo kiusallinen mahdollisuus poistuu tarvittaessa.
Ullatuksena nämä tapahtumat eivät sentään voi enää tulla, kyllähän tätä on odotettu. Minun perskohtainen eroni foorumin valtavirtaan syntyy juuri tässä: minä olen saletti siitä, että tietyn isoslaavilaisen hegemoniantavoittelun kanssa olemme tekemisissä luoja tietää miten kauan eteenpäin....tämä voidaan maustaa monin eri tavoin....tämä on siis JO DE FACTO. Eli minun katsannossani ei tarvi odottaa panssarilauttaa Pälkäneelle tai Urakaanin rakettiryöppyjä Lemillä.
Hybridus maximus, joka lienee temppukavalkadin latinalainen nimitys
on siis läsnä vahvasti. Miten parhaiden pelataan tuota ameebamaista uhkaa vastaan: maltilla ja vouhkaamatta. Kukin hoitaa oman leiviskänsä ja pyrkii tukemaan omaa kotimaataan, päättäjiä, viranomaisia ja on valmis tarvittaessa uhraamaan oman etunsa yhteisen hyväksi.