Suomi hybridivaikuttamisen kohteena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja scip10
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tänäkin kesänä minä ja monet tuttavat ovat saaneet tuta GPS-häirinnän kaakkoissuomessa. Olen tehnyt mielenkiintoisen havainnon. Kun paikannin joutuu häirinnän kohteeksi, niin se paikantaa itsensä aina tuolle kartassa näkyvälle alueelle. Kuvassa on ympyröity sinisellä ne kohdat, joihin tämä laite on itsensä rekisteröinyt. On tapahtunut tänä kesänä jo kymmeniä kertoja. Häirintä ei siis ole mitään "kohinaa", vaan tavoitteena on huijata härinnän kohde paikantamaan itsensä väärään paikkaan, ja se on aina tuo sama paikka. Häiritsimet eivät todennäköisesti ole lähelläkään tuota kohdetta, vaan esim. suomenlahden pohjukassa. Ilmeisesti rysä ei kuitenkaan ole toistaiseksi kehdannut lähettää häirintäsignaalia, joka saisi härinnän kohteet paikantamaan itsensä meidän puolelle rajaa, vaan aivan rajan pintaan heidän puolelle. Monet muuten luulevat että tämä häirintä olisi PV-peräistä, mutta en usko siihen pätkääkään. Olen yrittänyt selittää että ei meidän avoimessa yhteiskunnassa voi sellaista tehdä jo pelkästään sen vuoksi, että sillä olisi implikaatioita siviilien turvallisuuteen.

Liitteet

• gps.webp
    gps.webp
    103.2 KB · Luettu: 155
Viimeksi muokattu:
Satelliittiviestimessä oli Saariselän suunnalla jotenkin paljon enemmän häiriöitä kuin aikaisempina vuosina.
Muutakin aktiviteettia siellä on, kun talsin muutaman tunnin pitkin rajavyöhykkeen reunaa niin sinä aikana kolmesti lennettiin itäpuolella ihan lähellä.

Back