Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voisiko joku kieltä paremmin ymmärtävä kertoa, mitä hittoa tuossa oikein on? Mistä tuossa on kyse? Mitä nuo ovat? Mihin tarkoitukseen?
Voisiko joku kieltä paremmin ymmärtävä kertoa, mitä hittoa tuossa oikein on? Mistä tuossa on kyse? Mitä nuo ovat? Mihin tarkoitukseen?
Ihan ensimmäiseksi haluan huomauttaa että on positiivista että ollaan ylipäätänsä linnoitettu mutta muuntoasemien betonisuojien suuaukkojen suojaksi voisi tehdä jonkinlaiset L-mutkat.
Pahimmillaan aukko on suoraan yleiselle tielle päin.
Kattoonkin voisi toki tehdä vaikka jonkun häkkipanssarin antimagneettisesta materiaalista mutta on sillä vähän merkitystä voiko yksittäinen ukko singolla tai pakettiauto jossa on Kord tavaratilassa hoitaa potin.Mutta niissä muuntamoiden laitesuojissa ei ole lainkaan kattoa, joten kovin paljoa ei maksa vaivaa oviaukkoa vahvistaa.
https://yle.fi/uutiset/3-9088340Katso liite: 24856
Kattoonkin voisi toki tehdä vaikka jonkun häkkipanssarin antimagneettisesta materiaalista mutta on sillä vähän merkitystä voiko yksittäinen ukko singolla tai pakettiauto jossa on Kord tavaratilassa hoitaa potin.
Ongelmana tuossa on että ensimmäisen kerran jälkeen olet itse metsästetty.Tai sitten vaan räjäyttää yhden voimajohtopylvään sieltä ja toisen täältä.
Kun korjauspartio saa päivän uurastuksen jälkeen kuntoon niin räjäyttää jälleen uuden vaikka 10 km päästä.
Ongelmana tuossa on että ensimmäisen kerran jälkeen olet itse metsästetty.
On toki mutta kuten itsekin mainitsit noiden korjaaminen ei kestä ikuisuutta ja lisäksi on uudelleen reitittäminen.Totta, mutta niitä pylväitä on aika perhanan paljon. Vaikka pysyttäisiin 400 kV verkossa niin pylväitä on todella paljon.
Ottaen huomioon kuinkat hyvät kartat vympeleillä oli jo kylmän sodan aikaan ja kaikki muut karttapalvelut nykyään niin eipä tuolla ole enää juuri merkitystä.Finngridin nettipalvelun karttapalvelussa on nähtävillä koko kantaverkko ja jok'ikinen pylväs. Kannattaa ihmetellä.
On toki mutta kuten itsekin mainitsit noiden korjaaminen ei kestä ikuisuutta ja lisäksi on uudelleen reitittäminen.
Itse olen miettinyt samaa asiaa kuin jäsen neme. Jos Venäjä lähtisi sille tielle, että se alkaisi järjestelmällisesti tuhoamaan meidän sähköverkon tärkeitä kohteita, niin ei kait meitä mikään estä käyttämästä muutamia JASSMeja Venäjän kriittisiin sähkönjakelun solmukohtiin ja muuntamoasemiin. Kaikkihan näkyy jo valmiiksi Google mapsissa. Sieltä sopii valita sopivat kohteet.Totta, mutta miksi suomalainen turvalllisuusajattelu lähtee puolustuksesta? Miksi armeijan nimi on Puolustusvoimat? Mikä estää tuhoamasta vihollisen sähkönjakeluverkkoa? Strategiapelejä pelanneena pienen ikäni olen aina turvautunut menestyksellä aktiiviseen hyökkäykseen ja vain shakissa päättäväiseen tilan pois ottoon.
Tai ohjus joka pudottaa hiilikuituliinoja aiheuttamaan oikosulku.
Joo, ei se yhtään sen vaikeampaa ole samoja kohteita pistää hiljaisiksi vastapuolellakin. Onhan meilläkin siihen monenmoista suorituskykyä JASSM:sta kyberkykyihin. Kyllä ne samat temput toisellekin puolelle on myös tietokonenörtin tehtävissä mitkä voidaan meidänkin puolelle tehdä.Itse olen miettinyt samaa asiaa kuin jäsen neme. Jos Venäjä lähtisi sille tielle, että se alkaisi järjestelmällisesti tuhoamaan meidän sähköverkon tärkeitä kohteita, niin ei kait meitä mikään estä käyttämästä muutamia JASSMeja Venäjän kriittisiin sähkönjakelun solmukohtiin ja muuntamoasemiin. Kaikkihan näkyy jo valmiiksi Google mapsissa. Sieltä sopii valita sopivat kohteet.