pstsika
Haukka
kimmo.j kirjoitti:Hep, minä täällä.
Uskon että Nato tarjoaisi meille hyötyä jota nyt ei ole, mitään haittaa siitä ei olisi. Suomi on pieni nappula maailman politiikassa ja meidät myydään jos hyväksi nähdään. Liittolaista ei kuitenkaan myydä ihan niin helposti. Nytkin joukkomme sotivat Naton komennossa, emme vain ole mukana täysvaltaisena jäsenenä. Velvoitteet ovat siis käytännössä jo meillä, mutta eivät edut. Tosi hyvä kauppa.
Mielenkiintoista on punikki Tuomiojan erikoinen suhtautuminen asiaan, "asiaa selvitetään positiivisessa hengessä". Kaverista näkyy selvästi inho Natoa ja Jenkkejä kohtaan. Oikean asian puolesta voidaan toki liittoutua ja lähettää joukkoja maailmalle, mutta inhottavien imperialistien kanssa ei kyllä olla kavereita.
Tuomioja olisi varmaan vaatimassa osallistumista Venäjä johtoiseen operaatioon, jossa taantumuksellisia kapinallisia ahdisteltaisiin napalmin avulla.
Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni, jokainen saa olla vapaasti erimieltä, en pahoita mieltäni.
Et ole ainoa. Olen kanssasi samaa mieltä.
Nato-jäsenyys mahdollisesti tarjoaa jotain hyötyjä tiukanpaikan tullen ja jos ei tarjoa niin tilanne ei muutu nykyisestä ainakaan huonommaksi. Naton jäsenenä on kuitenkin mahdollisuus siihen, että joku ihan oikeasti auttaa.
baikal kirjoitti:Mitä lopultakin tarkoittaa se, että Usa keskittyy Aasiaan ja Lähi-itään se on jo keskittynytkin. Samalla Usassa todetaan, että kyky taistella kahdessa paikassa yhtä aikaa voidaan jättää pois......Usan intressit on mielenkiintoinen juttu. Tällä hetkellä intressi-Eurooppa on ilman muuta vähenevä kanta.
Ja Naton asevoima isolla nyrkillä on yhtä kuin Usa, ei siitä mihin pääse.
Libyan hallinnon kurittaminen oli ponnistus läntisille ISOILLE eurooppalaisille tekijöille, hinkalot alkoivat paistaa pohjistaan, kun oli ammuttu muutama sata ohjustinta ja herran tähen, Gaddafi sentään kyyristyi kuin orava näädän edessä. Miten hitossa Länsi-Eurooppa voisi sotilaallisesti kurittaa nykyisellään ravakkaa hyökkääjää? Harmaat vaiheet ja valmistelut, joo, mutta hyökkääjällä on aina etunsakin.
Rankasti voisi sanoa, että Usa työnsi Venäjän heikkouden hetkellä puskuriaan itään eurooppalaisesta näkökulmasta. Mitä Usa lykkäsi tuohon puskuriin? Häh. Poliittista turvaa tai jotain vai. Paskaa rukkaseen, se lykkäsi vaihtonappulan, joka syötetään vaihtokaupoissa pois. Näin se vaan menee, oikeasti, kun unohdetaan joutavuudet ja haaveet.
Vahvensin hieman.
Velho toi esiin sen, mitä olen itsekin miettinyt jonkun verran eli nykypäivän etupiirijaon. Olen erittäin hämmästynyt jos tuollaista ei ole olemassa.
Iranin tuleva kahakka kertoo varmaan joillekkin isoja nappeja kantaville sekä analyytikoille aika paljon. Vanjahan on uhitellut melkein yhtä paljon tuossa asiassa kuin jenkit ja jos itäinen naapurimme ei sotilaallisesti tai muuten puutu asioihin tuon sodan yhteydessä niin mitä se kertoo?
Voisiko se kertoa, että Venäjä antaa amerikkalaisille vapaat kädet rättipäiden kuritukseen ja saa vastineeksi jotain? Mitä on tuo "jokin"?