tulikomento
Supreme Leader
Ilveksen muroihin on suomalaiset kusseet. Sen verran hanakasti aina räksyttää. En minä näitä kotimaan lapasia puolusta mutta ei Ilveskään luettele tuossa aseita joita Ruotsi on Ukrainaan vienyt. Eikä Virokaan veisi mitään jos huolehtisi itse omasta turvallisuudestaan tai edes ilmavalvonnasta. Ilves on sen sortin kekkuli, että polleena huutelee Natosta ja vielä vaatii jopa Suomelta lisää.
Ilveksen ja hänen virolaisia hengenhoimolaisia kun kuuntelee, niin hieman ymmärtää miksi joissakin piireissä karsastetaan Natojäsenyyden myötä meille kaavailtuja vastuita Baltian puolustuksesta. Tiedä kuinka relevantti tuo velvoite enää olisi mutta on kuitenkin julkisuudessa ollut.
Itse ajattelen, että jos Venäjä paskaa heittää tuulettimeen, niin meille kyllä riittää puolustettavaa omissakin rajoissa joten Viroa saa sitten auttaa muut hieman paskasateen ulkopuolelta. Eiköhän tämä Natoesikunnissakin näin menisi vaikka siellä olisimmekin.
Aika tylyä vittuilua Ilves kyllä sai myös Tavjalta, joka selitti että tämä ja virolaiset kärsivät posttraumaattisesta neuvostohysteriasta tms. Virolle joka sai nauttia vuosikymmenten neuvostomiehityksestä, oli tuo Haloskan kommentti kova loukkaus. Virolle NATO-jäsenyys oli ja on ainoa realistinen tapa varmistaa maan turvallisuus Venäjän ollessa uhka kansalliselle olemassaololle.