Suomi NATOn jäseneksi - or not?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RPG83
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
  • Tagit Tagit
    nato

Pitäisikö Suomen hakea NATOn jäseneksi

• Äänestäjiä yhteensä
    885
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Suomi myy Turkille terästä
Paljon tästä ei puhuta, että turkkilainen OYAK-eläkerahasto osti juuri ennen Turkin Syyriaan menemistä Miilux Oystä 70%. OYAK on mm. Turkin armeijan upseerien, aliupseerien ja virkamiehien ym. eläkerahasto: Saattanut ketuttaa kalkkunamaassa aiemmat vientikiellot.

Li Andersson on ilmeisesti lähtenyt kampittamaan NATO-jäsenyyttä ja ryhtynyt nimittelemään Turkkia.

"Vasemmistoliitto ei kannata puolustusmateriaalin viemistä sotaa käyviin tai ihmisoikeuksia loukkaaviin maihin."

VMP mitä toimintaa kun tietää millainen herkkähipiäinen sulttaani siellä mediaa seuraa.

Kieltämättä lupa olisi syytä antaa ehdollisena: mikäli NATO-hakemusta ei hyväksytä jo eilen, niin lupia ei myönnetä vastaisuudessakaan.

Biden on nyt pariin otteeseen käyttänyt samaa kielikuvaa, "Venäjä halusi Euroopan suomettumista, mutta saikin Suomen NATOttumisen" tai jotain. Tuossa kyllä jenkkien presidentti pistää koko jenkkien arvovallan pelilaudalle, joten siinä mielessä hyvää signaalia.

Biden on nyt pariin otteeseen käyttänyt samaa kielikuvaa, "Venäjä halusi Euroopan suomettumista, mutta saikin Suomen NATOttumisen" tai jotain. Tuossa kyllä jenkkien presidentti pistää koko jenkkien arvovallan pelilaudalle, joten siinä mielessä hyvää signaalia.
Tuon punchlinin jälkeen aattelin, että homma menee 100% varmuudella maaliin. Ei Putin tai kukaan voi/anneta pilata Bidenin vitsiä.

Viimeksi muokattu:
Tai voisi jättää kirjojen polttamisen kokonaan väliin. Sitä harrastettiin innolla Saksanmaalla 1933 lähtien. Ei mitenkään lahjakkaimpien yksilöiden toimintaa.

Tämä Paludan tosin vaikuttaa siltä, että kiinnostus ei niinkään ole niissä kirjoissa joita hän on polttanut vaan siinä, että sillä kirjanpoltolla saa mellakoita aikaiseksi kuin nappia painamalla. Koraanit eivät myöskään polttamalla lopu Ruotsista.

Mistä tiedämme, että Turkki hyväksyisi Suomen jäseneksi ilman Ruotsia?

Itse pidän todennäköisenä, että siinäkin olisi voittamattoman monta mutkaa vastassa, eli asia ei millään tavoin ole nyt meidän käsissämme.

Itse pidän todennäköisenä, että siinäkin olisi voittamattoman monta mutkaa vastassa, eli asia ei millään tavoin ole nyt meidän käsissämme.
Olen vähän samaa mieltä; maalitolpat kyllä siirtyvät tarvittaessa.

Olen vähän samaa mieltä; maalitolpat kyllä siirtyvät tarvittaessa.
Kaksi erillistä hakemustahan siellä on: Yhtä aikaa haettu, mutta eihän se mikään paketti ole.
Olisi Turkilta kyllä peliliike, kun ratifioisivat vain Suomen liittymisen (Unkari sitten vaikka molemmat: Who cares?).

Mää luulen, että Ruottissa välittömästi nousisi NATO-vastaisuus, koska siellä on ihan riittävästi niitä, jotka tyytyvät NATO-Suomen suojassa oloon. Panevat koko voimansa Gotlantiin ja myhäilevät, kun saavat free-riderina hyggeilla. Siksi ne Ruotsin ministerit niin vakavina oli Tiistaina.
NATO:n kannalta tämä olisi paska tilanne, koska Suomi olisi hankalassa lokosessa maantieteellisesti. Mutta, jos Suomen osalta liittyminen olisi hyväksytty kaikissa jäsenmaissa, ei NATO voisi alkaa perumaan?
Mitä se erdo ajattelee ja millaiset motivaattorit siellä takana on? Ei nuista ota selvää.
Turkki ei lähtökohtaisesti ole nykyisellään mielestäni oikein yhteensopiva näihin lännen liittoutumiin, se entinen maallisempi Turkki vähän paremmin, mutta eihän silloinkaan esmes EU-jäsenyys lähtenyt edistymään, vaikka harrastusta oli. Eikös se Rehn siellä komissaarina hypännyt ihan päntiönään?

Julkisuudessa ei ole ollut eikä ehkä tule olemaan USA:n mielipide sellaisena miten se on eräille pullikoiville maille kerrottu diplomaattista reittiä. Olen kuitenkin 100 varma, että mielipide on olemassa ja USA arvovalta ajaa asian just siihen maaliin mihin USA sen haluaa. Tavalla tai toisella.

Pohjolassa asiat on kunnossa, demokraattinen yhteys on kunnossa ja armeijaan päätetty satsata kunnolla. Tämä on toisin kuin muualla Euroopassa jota USA on joutunut NATO:ssa tukemaan liikaakin omalla rahallaan.

.

Suomi olisi hankalassa lokosessa maantieteellisesti

Sanomme itse, että logistiikan kannalta Suomi on saari ja Itämeri on elämänlankamme. Sitä samaa me olemme myös Natolle ilman Ruotsia, saari. Ruotsi on kuitenkin avainpaikalla Itämeren hallitsemiseksi. Baltian puolustus aiheuttaa Natolle nykyisellään päänvaivaa, Suomi ilman Ruotsia toisi yhden haasteen alueelle lisää.

Tämä Paludan tosin vaikuttaa siltä, että kiinnostus ei niinkään ole niissä kirjoissa joita hän on polttanut vaan siinä, että sillä kirjanpoltolla saa mellakoita aikaiseksi kuin nappia painamalla. Koraanit eivät myöskään polttamalla lopu Ruotsista.
Islamin uskoiset on helppo saada juoksemaan haluamaansa suuntaan ja tätä ns. uskonnolliset johtajat käyttävät hyväksi. Kunhan massat tämän ymmärtäisivät. 😉

Mitenkähän tuo koraanin poltto Ruotsissa vaikuttaa hallituspuolueitten ja tukipuolue Ruotsidemokraattien väleihin, ilmeisrsti ovat vähän eri linjoilla:
Ruotsidemareilla on vähän samaa murhetta kuin persuilla ja puolueen reunamilla pyörii liikaa haittaisänmaallisia tai muuten yleishaitallisia uuvatteja. Vaikka porukkaa saadaan ajan kanssa perattua niin uutta tulee toisesta ovesta tilalle.

– Nykytilanteessa tapaaminen olisi merkityksetön. Mihin tällaista tapaamista tarvitaan? Olemme tehneet sopimukset, joka edellyttää tiettyjä toimenpiteitä Suomelta ja Ruotsilta. Seuraamme miten se etenee, Çavuşoğlu sanoi

Homma siis jatkuu. Odottaakohan Turkki nyt, että Ruotsi tekee jonkun anteeksipyytelevän eleen ja esm kieltää koraanin poltot.

Turkki tietää kyllä, että koraanin poltto oli Venäjän junailema asia. Samaa voisi syntyä spontaanistikin, mutta tässä tapauksessa jälkiä ei edes yritetty peittää.

Kertoo Erdoganista hyvin paljon, että tällaista, Venäjän junailemaa ja turkkilaisia loukkaavaa asiaa käytetään Venäjän eduksi.

Tämä mennee ihan pelletouhuksi koko homma. Katsotaan vaan niin päästäänkö edes ensi viikkoa ilman, että joku apinoitsija tekee samaa Suomessa.

Ja kyllä, minun puolesta kirjoja saa polttaa ja olen valmis pitkälle puolustamaan tätä sananvapautta, mutta nyt voisi pitää tulitikut toistaiseksi taskussa. Poltellaan sitten kun ollaan maalissa.

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back