strelailija
Majuri
No nyt viimeistään se Mäntyharjun-Kymijoen-kanavahanke käyntiin ja rahanhakuun Brysselistä. Mars-mars!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
#ennenolikunnollista Voisin arvata, että omalla loppusodalla ei ollut edes nimeä, ja jos oli, niin jotain tyyliin LOHTAJA 87.
Muoks timanttista kommentointia vitjassa
Kipeää tekee, mutta ei tässä muu auta kuin napsia kaikki riippuvuudet ryssästä pois!HS: Venäläinen kansanedustaja vaati Saimaan kanavan vuokrasopimuksen purkua
43 kilometriä pitkä Saimaan kanava kulkee osittain Venäjältä vuokratulla alueella.yle.fi
Suomalaisten pitäisi raportoida noista kuulusteluista suomen rajavartijoille suomeen palatessaan. Eniten minua kiinnostaisi selvityttää, että millä perusteella kuulusteltavat suomalaiset joukosta poimitaan.Suomalaiset joutuneet kuulusteluihin Venäjän rajalla: ”Heitä kiinnosti sotilasarvo, palveluspaikka ja yhteydet Suomen armeijaan”
Ylen tietojen mukaan kuulustelut ovat alkaneet sen jälkeen, kun Suomi liittyi Natoon.yle.fi
Eikös tästä olisi pelkkää hyötyä. Laivoja ei liiku pitkään aikaan, mutta vuokraa maksetaan. Vuokrarahat voisi käyttää johonkin hyödyllisempään.HS: Venäläinen kansanedustaja vaati Saimaan kanavan vuokrasopimuksen purkua
43 kilometriä pitkä Saimaan kanava kulkee osittain Venäjältä vuokratulla alueella.yle.fi
Suomalaiset joutuneet kuulusteluihin Venäjän rajalla: ”Heitä kiinnosti sotilasarvo, palveluspaikka ja yhteydet Suomen armeijaan”
Ylen tietojen mukaan kuulustelut ovat alkaneet sen jälkeen, kun Suomi liittyi Natoon.yle.fi
En jaksa kuunnella 25 min podcastia mutta jos joku teistä kuuntelee, niin olisi mielenkiintoista kuulla mitä itse asiassa Marin ja erityisesti Tuomioja tässä tekivät. Kirjoitetussa artikkelissa ei ollut mitään tästä.Haavisto avaa Nato-hakuprosessia. Tämän mukaan Örkki Tuomioja ja Marin taivuttelivat Ruotsin hakemaan jäsenyyttä yhdessä Suomen kanssa. Turkin jarrutus tuli yllätyksenä, vaikka välit turkkilaisiin olivat kunnossa.
Haavisto: ”Sanna Marin ja Erkki Tuomioja taivuttelivat Ruotsin demarit Natoon”
Ulkoministeri Pekka Haavisto kertoo Uutispodcastille, että Nato-hakuvuosi oli diplomaattisuhteiden koitos Suomelle.yle.fi
Minullakin oli passissa sotilaskuva. Venäjän rajamies kiinnitti siihen kerran huomionsa, selitti jotain finski armii-juttua, tuli tiskinsä takaa kättelemään minua ja veti kättä lippaan. Ilmeisesti arvosti asevoimiamme.Itselläni oli aikanaan passissa kuva itsestäni sotilasasussa ja koppalakissa. Neukkulan rajalla se aiheutti siihen aikaan vain hyväksyvän nyökkäyksen.
En jaksa kuunnella 25 min podcastia mutta jos joku teistä kuuntelee, niin olisi mielenkiintoista kuulla mitä itse asiassa Marin ja erityisesti Tuomioja tässä tekivät. Kirjoitetussa artikkelissa ei ollut mitään tästä.
Tuomioja tunnetusti vuoti valheellisen tiedon, että Ruotsi ja Suomi olisivat neuvotelleet kahden välisestä sotilasliitosta.
Mitä tahansa, jotta ei liittoon pahan USA:n kanssa. Harmi että Neuvostoliitto kuoli, se varmasti Erkin mielestä olisi suojannut meitä Venäjältä.
Se pari miljoonaa kanavan vuokrasta ei paljoa tunnu tämän maan budjetissa. Ei tunnu vielä sittenkään vaikka tässä tulee pari välivuotta. Kanavasta on mennyt läpi vuosittain pari miljoonaa tonnia, mikä on aika vähän. Suomen kuljetusalan liikevaihto n. 6 miljardia, ja rahtia kulkee 322 miljoonaa tonnia ≈ 18€/tonni, ja Saimaan kanavan vuokra on n. 1€/tonni eli ei näyttele kovin merkittävää osaa rahdin kokonaiskuluissa.Eikös tästä olisi pelkkää hyötyä. Laivoja ei liiku pitkään aikaan, mutta vuokraa maksetaan. Vuokrarahat voisi käyttää johonkin hyödyllisempään.
Pikkurahojahan ne ovat valtiolle, mutta näyttää kuitenkin siltä, että käyttökatko kestää pitkään, tai mistä sitä tietää...Se pari miljoonaa kanavan vuokrasta ei paljoa tunnu tämän maan budjetissa. Ei tunnu vielä sittenkään vaikka tässä tulee pari välivuotta. Kanavasta on mennyt läpi vuosittain pari miljoonaa tonnia, mikä on aika vähän. Suomen kuljetusalan liikevaihto n. 6 miljardia, ja rahtia kulkee 322 miljoonaa tonnia ≈ 18€/tonni, ja Saimaan kanavan vuokra on n. 1€/tonni eli ei näyttele kovin merkittävää osaa rahdin kokonaiskuluissa.
Kanava on rahtiliikenteen kokonaiskuvassa melko näpertelyä, mutta iso piristysruiske Kaakkois-Suomeen myös turismin kannalta. Kanava helpottaa myös kuljetuspaineita ja sitä kautta hintapaineita, pelkästään Yara on kuljettanut mereltä Siilinjärvelle 3500 täysperävaunuyhdistelmän verran tavaraa vuodessa - se kun puretaan rannikolla laivasta, lastataan 10 rekkaa päivässä ja ajetaan ne Siilinjärvelle, niin alkaa näkymään hinnassa. Raideliikenne taas on kohtalaisen tukossa tuolla Itä-Suomen suunnalla, Karjalan rata menee nytkin poikki Joensuussa kun silta huonossa kunnossa jne.
Kanavaan liittyy myös turvallisuusuhkia. Mistä me tiedämme, ettei ryssä keksi alkaa nimittämään kanavan Suomen puoleisia osia omakseen, koska he sen omistavatkin. Aivan varmasti tästä kanava-jutusta kuullaan vielä!Se pari miljoonaa kanavan vuokrasta ei paljoa tunnu tämän maan budjetissa. Ei tunnu vielä sittenkään vaikka tässä tulee pari välivuotta. Kanavasta on mennyt läpi vuosittain pari miljoonaa tonnia, mikä on aika vähän. Suomen kuljetusalan liikevaihto n. 6 miljardia, ja rahtia kulkee 322 miljoonaa tonnia ≈ 18€/tonni, ja Saimaan kanavan vuokra on n. 1€/tonni eli ei näyttele kovin merkittävää osaa rahdin kokonaiskuluissa.
Kanava on rahtiliikenteen kokonaiskuvassa melko näpertelyä, mutta iso piristysruiske Kaakkois-Suomeen myös turismin kannalta. Kanava helpottaa myös kuljetuspaineita ja sitä kautta hintapaineita, pelkästään Yara on kuljettanut mereltä Siilinjärvelle 3500 täysperävaunuyhdistelmän verran tavaraa vuodessa - se kun puretaan rannikolla laivasta, lastataan 10 rekkaa päivässä ja ajetaan ne Siilinjärvelle, niin alkaa näkymään hinnassa. Raideliikenne taas on kohtalaisen tukossa tuolla Itä-Suomen suunnalla, Karjalan rata menee nytkin poikki Joensuussa kun silta huonossa kunnossa jne.
Täh? Suomen puoli on Suomen omistamaa, Venäjän rajan puoli on Venäjää ja vuokrattu Suomelle.Kanavaan liittyy myös turvallisuusuhkia. Mistä me tiedämme, ettei ryssä keksi alkaa nimittämään kanavan Suomen puoleisia osia omakseen, koska he sen omistavatkin. Aivan varmasti tästä kanava-jutusta kuullaan vielä!