Suuri Lidl keskustelu

Asioitko Lidlissä?

  • No en helkkarissa

    Ääniä: 4 5.5%
  • Joskus harvoin

    Ääniä: 27 37.0%
  • Totta kai

    Ääniä: 42 57.5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    73
Myös einesruokia on tullut naposteltua. Oma suosikkini on 5e:n hintainen porkkanakakku, joka maistuu aivan samalta kuin aito.
1709143.jpg
 
Myös einesruokia on tullut naposteltua. Oma suosikkini on 5e:n hintainen porkkanakakku, joka maistuu aivan samalta kuin aito.
1709143.jpg
Pakaste?

LIdlissa on erinomainen tiramisu kakku, sellainen 2 pientä yhdessä pakkauksessa.
 
Erittäin harvoin tulee käytyä.

Marketit eivät ole yleensä mitään hyvin suunniteltuja saatika tyylikkyyden palatseja, mutta Lidlistä oikein huokuu halpuus yms mikä yleensä puuttuu muista pikkupuodeista. Sellainen "tänään ensimmäistä kertaa auki eikä meillä ole ollut aikaa järjestellä, evvk" tulee mieleen kun Lidleissä seikkailee. Kilpailu on tietenkin tervetullutta.
 
Lidl houkuttelee asiakkaita halvalla oluella. Äsken myyntiin tullutta kotimaista Lager-olutta kaupataan tappiolla. Itsehän olen tuota kyseistä bisseä maistanut ja sen jälkeen todennut sen olevan oikein passelia hinta/laatu suhteen kohdalla. Suosittelen kokeilemaan.

http://www.helsinginuutiset.fi/arti...-tuotteen-rajusti-tappiolla-oletko-jo-ostanut
Lidl myy tämän tuotteen rajusti tappiolla – oletko jo ostanut?
halpaolut_0.jpg

Lidl toi äskettäin myyntiin suomalaisen 82 senttiä maksavan III-oluen. Aiemmin saksalaisketju myös samaan hintaan saksalaista keskiolutta.


Kun Lidl myy kotimaisen oluen näin halvalla, siitä tulee pakosta selvää tappiota. Valtio ja kuluttaja saavat toki omansa.

Kuluttajalle 0,33:n tölkki maksaa 82 senttiä.

Hinnasta 16 senttiä on arvonlisäveroa, jonka jälkeen myyjälle jää 66 senttiä.

Siitä on valmistajan pitänyt maksaa 50 senttiä alkoholiveroa. (Katso oheinen kuvio.)

Jäljelle jää 16 senttiä, josta pantin osuus on 15 senttiä.

1 sentillä pitäisi kustantaa 7-8 sentiä maksava tyhjä tölkki, 0,33 litraa olutta tölkin sisään ja kuljetukset.

Miten tämä on mahdollista? Voiko tämä olla kannattavaa?

Olvin yhteiskuntasuhdejohtaja Olli Heikkilä sanoo, että heillä on kaupan sopimuksissa aina sellainen pykälä, etteivät he kommentoi valmistuttajan asioita.

Lidl vastasi sähköpostitse:

– Kotimainen lager-olut on uutuustuote ja se kuuluu meillä vakiovalikoimaan. En lähde kommentoimaan sen enempää kannattavuutta, mutta voin todeta, että hinta määräytyy kilpailutilanteen mukaan. Me haluamme tarjota asiakkaillemme markkinoiden halvimman ostoskorin ja se tarkoittaa meillä sitä, että olemme jokaisessa tuotteessa hintakilpailukykyisiä, kuului kaupallisen johtajan Timo Hansion selvitys.

Suomen alkoholiveroja korotetiin viimeksi 1.1.2014. Oluen, siiderin ja long drink -juomien verotusta kiristettiin 8,2 prosenttia, viinien 8,6 prosenttia ja väkevien 5,3 prosenttia. Tällä hetkellä normaalihintaisen oluen litrahinnasta kaupassa 60–80 prosenttia on jo veroja.
 
Itse käydään emännän kanssa S-mafialla (koska BOONUS) mutta ollaan idiotteeja kuten kaikki muutkin. Ei perkele mitä touhua. Lidl tuo tovittua kilpailua skeneen. Piste.
 
Pakaste?

LIdlissa on erinomainen tiramisu kakku, sellainen 2 pientä yhdessä pakkauksessa.
Nytpä on maistettu Lidlin Deluxe tuoteperheen Premium Tiramisu. Tämä on selvästi tuote minun makuuni. Sisältää muun muassa voimakasta marsalaviiniä. :)

Samalla reissulla ostin myös 5 pakettia Preisdentti-kahvia, jota myytiin 4e pakettihintaan.
 
Itse olen Lidlin suuri fani, ja tulee käytyä viikottain. Paljon tuttuja myös hommissa ko yhtymässä ja ovat viihtyneet.

Mielenkiintoisina Lidl-faktoina alan parhaat palkat (pk seudulla jopa 10% Tessin päälle Lidl lisää) ja yllättävän kova veronmaksukyky Suomeen (esim
V 2016 Lidl maksoi Suomeen veroja enemmän kuin Kone, Alko tai Nokian Renkaat)
 
Mä käyn melkeestä ainoastaan lidlissä juustonjuoksuttimen haen s-kaupasta. Täällä on kauppaan 19km matkaa ja ihan joka viikko en viitsi käydä.
Lidlissä käyn koska se on pienin ja halvin. Äääsmarketti on ihan posketon halli ja jos tarttee kahvia, sokeria, kissan- ja koirannappuloita, ei sitä jaksa kiertää. K-kauppa on kallis ja huono, en käy.

Vaikka teenkin viinit ja siiderit ite, karkkipäivinä lipsahan ja haluan lidlin perry light "siideriä", pelkkää ee-koodia.. Mut mä tykkään.
 
Ääshketju käytännössä puolitti polttoaine poonukset (max. 8 snt. => max. 4 snt.) , jonka luulisi piakkoin näkyvän myynnissä. Toki ex. 8 snt/ltr. ei joka paikassa edes auttanut, kun toisaalla polttoaineen lähtöhinta 11 snt. pienempi. Omalla kohdalla St-1, Shell ja Shell Express on ollut parempia vaihtoehtoja jo pitkään.
 
Mä tulin viime talvella humalaan L.sesonki "luksus" jäätelöstä. En muista tarkkaan nimeä mutta joku rusinat sampanajassa sellaisissa pienissa purkisa. Oliko peräti ranskalainen..Oli sairaan hyvä. Humala oli huono, koska taisin ahmia ne jäätelöt panacodin päälle. Eli tuli kuvottava olo.
Suosittelen, mutta ilman panacodia :)
 
Pilsneriä tulee haettua, ei juuri muuta, melkoisen hyvää ykkös-olutta siellä.
 
En käy Lidlissä. En käytä S ja K ryhmän omia halvennus tuotemerkkejä. Puhdas periaatekysymys tuottajien, ja kotimaisen ruokateollisuutemme puolesta.

Ja älkää lainatko tätä ja alkako sitä "kyllä Lidlin maito on ihan suomalaista" paskanjauhamista. Se "Pohjolan meijerin" maito tulee Juustoportin ja satamaidon meijereilta/tuottajilta, mutta homman nimi on sama kuin K ja S ryhmän halvennus tuotteissakin, tavallistakin pienempi osuus niille, jotka ovat eniten sen eteen tehneet.
 
Lidl on minulle täydentävä kauppa, josta haen sesonkiaikoina tiettyjä välimerellisen tyyppisiä tuotteita ja myös saksalaisia, esim. jouluaikana yhden Christstollen-pullan. Mikään kalja-, maito- ja päivittäistavarakauppa se ei minulle ole, johtuen etäisyydestä. Maitopurkille alkaa tulla vaivaa, jos pitää lähteä hakemaan sieltä. K-kauppa on vieressä.

Jos on tarkka markasta, missään pienessä Alepassa tai K-kaupassa ei tietenkään kannattaisi käydä.

Suomalainen ruokapolitiikka on pyllystä ja kilpailu on hyvästä. Se mikä suomalaisesta ruoasta tekee kallista, ovat ne kaikki välikädet ja portaat, jotka tuottajan ja kaupan väliin on huolella rakennettu. Tuottajahinnat eivät ole ostajan ongelma. Vaikka hinnat nousisivat eurokaupalla, tuottajahinnoissa puhutaan penneistä.

Viisihenkisen perheen isänä tiedän kotitalouden ruokakustannuksista jotain.
 
Kuinka joku voi ruveta halventamaan tuottajalle maksettavaa osuutta yksipuolisesti, eikö markkinatalous toimi?
Jos ei ole mahdollista myydä sellaiselle ostajalle joka tarjoaisi enemmän, niin voi epäillä kartellia, jossa ostajat ovat sopineet maksimihinnan.
On tietysti paljon alueita, jossa on etäisyyksien vuoksi vain yksi mahdollinen ostaja. Luulisi että tuottajahinnan loputon alentaminen ei ole ostajan etu.
 
Kuinka joku voi ruveta halventamaan tuottajalle maksettavaa osuutta yksipuolisesti, eikö markkinatalous toimi?
Jos ei ole mahdollista myydä sellaiselle ostajalle joka tarjoaisi enemmän, niin voi epäillä kartellia, jossa ostajat ovat sopineet maksimihinnan.

En usko että kartellin formaalit kriteerit täyttyvät. Mutta tilanne toimii kai kuitenkin täysin samoin kuin kartelli.

Ostajia on vähän, isoja ostajia vielä vähemmän. Ostajilla on varsin yhtenevä, osin maailmanmarkkinoihin perustuva käsitys siitä millä hinnalla heidän pitäisi tuotteet saada.

Kartelli edellyttäisi sopimista tai vähintään tiedonvaihtoa. Yhteinen käsitys joka perustuu yhteiseen tietoon on formaalisti ihan eri juttu vaikka tuottajan näkökulmasta toimii täysin samoin.

Esimerkki: Sulla on huoltsikka. Mulla on huoltsikka. Me molemmat päätetään menoveden hinta itsenäisesti. Mitään ei sovita eikä edes jutella asiasta keskenään. Ei siis ole kyse kartellista.

Mutta mä käyn joka aamu kattomassa Baikalin Bolttoaineen kylmäasemalta että mihis hintaan se Baikal myykään. Maanantaisin ja keskiviikkoisin myyn sentin halvemmalla. Tiistaisin ja lauantaisin myyn sentin kalliimmalla. Keskiviikkoisin, torstaisin ja sunnuntaisin myyn samaan hintaan.

Sä käyt joka aamu kattomassa Baikalin Bolttoaineen hinnat. Maanantaisin ja torstaisin myyt sentin kalliimmalla. Tiistaisin ja sunnuntaisin myyt sentin kalliimmalla. Keskiviikkoisin, perjantaisin ja lauantaisin myyt samaan hintaan.

Kukaan ei sovi mitään. Kaikkien hinnoittelu on käytännössä yhtenevää. Jokainen pystyy perustelemaan oman hinnoittelunsa ja hinnanvaihtelun rytmityksen haluamallaan tavalla, jossa termi "alalla välttämätön markkinatilanteeseen reagoiminen"on keskiössä.


Kotimaisen tuotannon osalta mä tuen ohuen lompakkoni rajoissa tuottajia niin, että pyrin ostamaan suoraan tuottajilta tai näiden suoramyyntiverkostoista edes joskus, pyrin ostamaan sellaista, missä jalostusastetta on korotettu ja pyrin ostamaan laadukasta.

Esimerkki: Yli 90% perheen jogurtista on AB-ajokortillisten vapaiden lehmien jogua, josta menee sentti tai pari enemmän tuottajalle.

Toinen esimerkki: Pyrin ostamaan puurotarpeet tilamyymälästä joka on verkostoitunut. Saan parempaa. Kaikki raha menee alku- ja pientuotannon suuntaan.

Tuottajalle suurin hyöty tulee silloin jos kaikki ketjut jäävät kokonaan pois.
 
En ole käynyt Suomen Lidlissä, minkälaista makkaraa sieltä löytyy? Poprilli , HK, venäläinen metvursti ?
 
Kotimaisen tuotannon osalta mä tuen ohuen lompakkoni rajoissa tuottajia niin,


Minä pyrin tukemaan kotimaista tuotantoa, maksamalla veroja:unsure:.
Jotta tukiin ja katokorvauksiin olisi valtiolla rahaa(y).
Kun kolikko valtiolta/EU:lta maajussin kukkaroon kilahtaa, niin siinä ei ole välikäsiä:solthum:.
 
Back
Top