Suuri maatalouskeskustelu

Oon joskus valutellu pulloon mahlaa, nyt ei ole muutamaan vuoteen tullu tehtyä, simaahan vois tehä, mahlalla ja hunajalla,pittääpi koettaa kun hunajaakin on vielä melko paljon.
 
Joko ne on etelässä äkeen kärkilaput vaihdettu ja kylvökonekin lähtöasemissa?

Kyllä se taas maatalousnäyttelyä lykkää ku vehkeet on ajettu näyttäviin riveihin hallien eteen. Pestyinä, kiillotettuina ja isoin parhaiten näytille. Nyt ollaan perinteisen vuodenkierron siinä kohtaa kun transportterit kiertää kylää kartoittamassa muiden konekantaa ja jännitetään että kuka lähtee eka. Sitten tietysti ralli jatkuu kun täytyy vahtia muiden oraita ja myrkytyksiä.

Alkaahan nuo pellot jo kuivamaan, ja jos myöhästyy niin nää savipellot on sitte sellasta peruskallion pehmeetä lystiä mihin ei uppoo mikään kuokka.
 
on se kyllä yksi perkele miten kelit vaihtelee per vuosi viljelyn kannalta.
Jos tästä joku saa VOIMAA niin hyvä vaikka ei se enää ratkaise koneaikana
 
Joko ne on etelässä äkeen kärkilaput vaihdettu ja kylvökonekin lähtöasemissa?
Pohjoisessa 40 cm lunta pellolla ja routa on ko Perkele.

Tosin seuraavaan 10 päivään ja edelliseen 3 päivään ei sääennustuksen mukaan olisi pakkasta missään vaiheessa, joten kevät keikkuen tulevi.
 
Savotta tältä talvelta tehty, 70 mottia liiterissä klapeina, juhannuksen tietämillä vielä lehtipuun kaatoa rasiin, Hakki Pilke ja Coventryn ikiliikkuja saa nyt levätä, ja minä otan nyt saunakaljat!!
 
Itse olisin varovainen noiden mottien kanssa, vihervassarit lykkääpi vielä jonkin kätevän motteihin perustuvan rangaistus veron.
Pienhiukkasten päästövero olisi kätevä. Hallitusratkaisusta hieman riippuen, eiköhän se sieltä tule.

Edit: unohtui ne luonnollisesti pakolliseksi tulevat hiukkassuotimet savupiippuihin.. ja hiilidioksidin talteenotto järjestelmä.
 
Täälläpäin Pirkanmaata pölisee jo. Syysviljoille levitellään apulantoja ja veikkaan, et ensi viikon loppupuolella homma lähtee isosti liikkeelle. Itse sain nyt taimikkohommat pulkkaan lauantaina ja tänään siirryttiin klapien tekoon. Ainoa murhe, että uskollinen brittiratsumme DB nostaa lämmöt hotin rajoille jo alta puolen tunnin klapinteon, eikä tokene, vaikka vaihtaa 540 perälle isommille kierroksille. Taidan koittaa ensin uudella anturilla ja sitten vasta vesipumpun vaihtoon. Jäähdytin on peruskorjattu pari vuotta sitten. Hemmetti kun menevät rikki, just kun ovat hädintuskin 50 vuotta täyttäneet. Mikään ole nykyään enää ikuista. No pyöritelköön tuo nuorempi ja janoisempi hakkia vuorostaan.
 
Back
Top