Suuri maatalouskeskustelu

Suoraan sanottuna alkoi just vähän huolestuttamaan tämä maalaisuuskeskustelu: jos me ollaan sukulaisia?

Mulla on sukua:

- Nastolasta
- Siitä mestasta Heinolaan päin mitä kukaan ei muista
- Kiddermisterstä
- Bishops Castlesta (Wales, I hope)

(I might be safe on this genetic shit actually

ja Karjalasta, siellä on meinaan tonttia meille notha luvas
Niin, mun äitikin on syntyjään Nastolasta, jostain Villähteen suunnalta. Ei harmainta hajua siitä sukuhaarasta, en ole ketään siltä suunnalta tavannut.
 
Tämä on niin pieni maa, että vähän pitemmälle kirkonkirjoja kaivelemalla löytyisi varsin varmasti sukulaisia tältäkin foorumilta.

Ja mikä on tilanne täällä ''syvällä maaseudulla''. Jalan, hevosella, polkupyörällä on aikoinaan tansseihin lähdetty tyttöjä katsastamaan. Eli ei kovin pitkien matkojen päähän. Näissä pienissä tuppukylissä jokseenkin kaikki ovat toisilleen sukua, kolmansia tai neljänsiä serkkuja ei edes tiedä. Toisetkin serkut tekee useimmille tiukkaa

Mites se menikään.. mitä serkumpi niin sitä herkumpi.

Me ollaan vantaalta muutettu tänne. Ekana kesänä kävi ilmi että naapurit on mutsin pikkuserkkuja kanneljärveltä.

Miehen sukujuurista ei koskaan oo puhuttu mitään. Anoppi oli varuiks tuikannu tuleen kaikki mahdolliset kuvat ja paperit. Miehen isoisästä on tasan 2 kuvaa, toinen rintamalta ja toinen heinätöistä. Koskaan eivät suostuneet kertomaan mistä miehen isovanhemmat olivat putkahtaneet perustamaan rintamamiestilaansa (vai asutustila? No enivei).

Meidän tyttö kun kuoli, ensimmäiseksi ne perinnöllisyysjuttujen tutkijat kysyivät että onko meillä kummallakin suku jostain karjalan tai lapin pikkukylästä, että viittaa taudinkuva siihen. Mulla on, miehen kohalla vastattiin ettei pitäis olla.. no kattoppas saatana. Appiukko kun nyt keväällä kuoli ja vähän paljastui niitä sukujuuria sillai vahingossa.. arvatkaapa vaan että mistäs kannakselaisesta kylästä ne isovanhemmat olikaan lähtöisin.

Nämä peittyvästi periytyvät geenikepposet on kivoja.. se 25% todennäköisyys piti meillä kyllä kutinsa just eikä melkein.
 
Jos pysytään näissä huonon huumorin sukulaisuus jutuissa, just meni savustimeen 1.5kg kalkkunanrintaa cajun-maustettuna. Eiköhän nuo pikkukalkkunat hipsineet heti osallistumaan valvojaisiin.. sukukokous se on kai sekin. Yllätys yllätys, ainakin kanoilla suurinta herkkua on grillattu kana, varmaan kalkkunoillakin sama.
 

Liitteet

  • FB108671-6771-4169-B152-457C4A16B130.jpeg
    FB108671-6771-4169-B152-457C4A16B130.jpeg
    3.3 MB · Luettu: 8
Niin, mun äitikin on syntyjään Nastolasta, jostain Villähteen suunnalta. Ei harmainta hajua siitä sukuhaarasta, en ole ketään siltä suunnalta tavannut.
Noh ehkä voidaan todeta ettei tästä maasta ensimmäiseksi hämälääset lopu. Kylläpä onkin Nastola suositulla kulmalla, todella yllättävää.
 
Noh ehkä voidaan todeta ettei tästä maasta ensimmäiseksi hämälääset lopu. Kylläpä onkin Nastola suositulla kulmalla, todella yllättävää.
Oon ollut vaan tyytyväinen kun oma geeniperimä on sekoitusta hämeen suunnalta, etelä-pohjanmaalta ja keski-pohjanmaalta. Ei ole perinteisen pikkupitäjän sisäsiittoisen serkkuavioliiton tulosta :D
 
Sillai nätisti sanottuna, kyllähän se joistain yksilöistä on aistittavissa että taustalla on tanakkaa sisäsiitosta noin kymmenessä sukupolvessa.. tässä kun olen näitä seuraillut nyt 15vuotta niin ei siitä uraa uurtavasta jälkeenjääneisyydestä voi mitään tshernobylin laskeumaakaan syyttää.

Kyllähän se alkaa näin tinderin ja tuontipuolisoiden aikakaudella levenemään se geenipoolikin.
 
Hetki vielä kun jatketaan, voi palstan nimeksi vaihtaa nastolalaisten, varttinastolalaisten ja melkeen nastolalaisten kokoontumisajot. Tuntuu sellasta vauhtia putkahtelevan näitä luurankoja kaapeista.
 
Myös ex. missi Maria Drockila valmisti Nastolassa kynttilöitään.


Nykyään samoissa tiloissa on JS-Avion, joka puuhaa myös Fly Nano projektin kanssa.

 
Viimeksi muokattu:
Hämäläinen geeniperimä havaittu... :D
Haha tosiaan... häkellyttävää tässä koko Nastola-keskuteslussa ei ole se että 99% suomalaisista ei edes tiedä missä se on, vaan että minun mainittuani vaatimattoman Pikku-Kukkas -järven, eräs jäsen @baikal totesi vaatimattomasti uineensa siinä noin tuhat kertaa. Koska kyseessä oli vanha baikal (oletan hän on syntynyt ennen vuotta 1973, joten minua vanhempi), kukaan ei edes kyseenalaistanut moista pöyristyttävää liioittelua, ja koko homma levisi omille siivilleen.
Noh meikäläinen pesee nyt näppinsä tästä mutta koko keissi "Nastola" on kyllä villinnyttänyt maatalousväen melko odottamasti. Seuraavaksi Helvetinjärvi, kuka on sen lätäkön suuruimari, ilmoittautukoon. Kiinnostuneena odotan jo kaikkia joilla on ainakin tonni täynnä perseenkastamisia Helvetissä :).

Ja tossa on karttaa kaikille kaupunkilaishiirille:


Onkin oikeen kansallispuisto, olis pitänyt sekin arvata mutta kun olen hämäläinen Viherlaaksosta niin jahhah :salut: .
 
Back
Top