Suuri maatalouskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H.A
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kuivaa on, siis todella kuivaa. Parhaimmat olot jos tarvitsisi tehdä kaivoa, sellaista sementtirengas veden ottamoa.

Työn alla runsaan sadan metrin veto-ojaa putkittanut vielä näin vanhoilla päivillä niin ei ikinä ole ollut tollaisen ojanpohja noin kuiva. Heh, tulee mieleen ettei koko ojaa tarvittaisi.
Juu ja kun siihen tarvitaan maata täyttämiseen sellaiset 4kuutiota metrille on se vaan taistelua kaivaa vanhalla Vammaksella kuivaa metsänreunaa. Pölyt vaan lentää. Kiviä ihan tarpeeksi eikä kovin syvälle vaan pääse. On ne raivaajat joskua peltoja tehdessään tietäneet ne rajat mihin lopettaa. Saas nähdä miten tulkitsevat nuo meidän "ystävät" pellon pinta-alaa kun piiriojan leveys paikotellen sellaiset 4- metriä.

Voihan perse mikä viikko. Vettä on saatu niin että hämeen nälkämaillakin pääsee kohta soutelemaan.

Tällainen joutilas vanha nahka on ollut yllättävän kysyttyä työvoimaa tämänkin viikon, niin että omat hommat seisoo kuin peräkammarin pojan.. järki. Ehkä ens viikolla joudan taputella sadonkorjuhommat valmiiksi. Sen vähän mitä nyt ylipäänsä on korjattavaa

Lehtokotilot ja hirvikärpäset kukoistaa, ei mikään muu. Pyörsin puheeni olla opettamatta naapurille mitään älyttömyyksiä suomeksi. Vittu jos on pakko päästä monta kertaa viikossa puolukkaan ja sieneen just mun kanssa, niin kyllä siinä hirvikärpästen seassa kärsiessä saa opetella muutaman sivistyssanan.

Kenttäkokeessa todettiin että lehtokotilo irtoaa konepellistä 135km/h nopeudessa. En olis uskonut nauttivani tappamisesta. Lehtokotilot muutti pelin hengen.

Sitä paitsi, mä olen saanut säteilyä ihan tarpeeksi. On kuvattu niin että rajat paukkuu ja nielin yhden radioaktiivisen kapselin, siksi vähän tökkii syödä sieniä tältä alueelta mihin saatiin ihan riittoisasti tshernobyliä. Mutta joskus muotokieli on varsin puhuttelevaa

Liitteet

• 216A01EB-49ED-4D6F-9A21-538AF736725F.webp
    216A01EB-49ED-4D6F-9A21-538AF736725F.webp
    27.9 KB · Luettu: 31
Minä kun olen tämmöinen yksi perkeleen strong independent woman, eli suomeksi: ei vittu tartte auttaa, niin olen tässä nyt aivan itsenäisesti puuhastellut yhtä sun toista. Puolisoni lähti viikonlopuksi työmatkalle (ohjelmassa se virallinen osuus oli epäilyttävän lyhyt ja heti kättelyssä, eli märkää saapi imeä ilman edustusvelvoitteita pari päivää).

Minä reippaana heti aamusta haen heinäkuorman, ilman ongelmia. Muistan aivan itse laittaa auton lataukseen, oikein tärpäkkäästi lenkkeilin naapurin kanssa, davai davai vaan ja hippulat vinkuen pitäjän halki ilman yhtään kirosanaa. Ei edes siinä kohtaa kun se ilmoitti haluavansa suolle poimimaan karpaloita. Ikinä en ole ensimmäistäkään karpaloa poiminut, enkä tiedä miltä vtun suolta niitä löytyy, tai missä on edes joku suo. Tiistaihin aikaa selvittää.

Olen kyytinyt lapsia edes takaisin aivan sujuvasti ja jopa ruokkinut ne ja kaikki eläimet.

Eli siis aivan tavallisia jokapäiväisiä toimia. Sellasia mitä normaalit aikuiset puuhaa.

Nyt sitten ajattelin että on aivan timanttinen tilaisuus mädäntyä sohvalle, ottaa siideri ja katsoa netflixistä vaikka joku leppoisa fifty shades ilman että saa kuunnella vittuilua jouluun asti. Ja eikö jumalautasaatana, minä en osaa käyttää meidän telkkaria.

Tajusin justiin etten ole tota laitetta kertaakaan käyttänyt. Vittu ikinä. Minä, tämmöinen moderni pystyihminen, en jumalauta osaa käyttää helvetin telkkarin perkelettä. Sain sen päälle, en nettiin enkä mihinkään muuallekaan.

Ehkä unohdan sen siiderin ja lähden otsalampun valossa kattelemaan vaikka kuokan kanssa että mitä harmaan sävyjä löytyy pottumaalta

Oli mulla kyllä sellainen maatalouttakin sivuava aatos. Tämä veronmaksajien rahoilla Ja valtionhallinnon siunauksessa toteutettava ihmiskauppa tai orjatyö, tuliko siihen jotain rotia ettei niitä ihmisparkoja saa perseraiskata aivan tolkuttomasti?

Meidän takapihalla kun on tuo käpyviljelmä, metsähallituksen siis. Sinne on taas tuotettu thaikuista kävystäjät. Keräävät 7 päivää viikossa ja aamu seitsemästä puoleen yöhön. Joka vitun ikinen päivä ja aivan sama mikä myrsky, rankkasade, ukkonen tai vedenpaisumus. Siellä keräävät. 26ha on sellanen sarka ettei riitä viikko eikä kaksi. Ehtivät nauttia ne lumimyrskytkin. Niin sitä pohdin että onko toi vielä nykypäivänäkin ihan ookoo meininkiä suomessa

Siis se on sellanen siemenviljelmä. Metsähallituksella on niitä ilmeisesti pitkin poikin suomea. Aika karuhko kokonaisuus, sellanen mäntyjen keskitysleiri, pellolle istutettu tasaisesti muutaman metrin välein mäntyjä, aivan lasersuoriin riveihin

En yhtään tiedä. Kaikki mitä tiedän on että se on siemenviljelmä ja olikohan niin ettö ne oli jotenkin sellasia geenistöltään muokattuja mäntyjä, eli voisin kuvitella että niistä siemenistä sitten kasvatellaan uusia mäntyjä. Mutta siis aivan arvailua

En yhtään tiedä. Kaikki mitä tiedän on että se on siemenviljelmä ja olikohan niin ettö ne oli jotenkin sellasia geenistöltään muokattuja mäntyjä, eli voisin kuvitella että niistä siemenistä sitten kasvatellaan uusia mäntyjä. Mutta siis aivan arvailua

Joo männyntaimia niistä räkämännyn siemenistä kasvatetaan. Ne "puut" jotka törröttää sinä viljelmillä, ovat siis oksia. Voit tarkistaa asian menemällä puun juurelle. Huomaat, että puu on aikanaan vartettu. Kannossa vartekohdasta alaspäin on kilpikaarnaa ja ylöspäin samaa kaarnaa jota oksassa on. Oksan solurakenne on erilainen kuin rungon. Siitä paska ulkonäkö. Ne siis ovat jalostettuja hyvistä männyistä. Vähän samalla lailla kuin omenapuutkin. Paska puu on vartettu hyvällä omenapuulla.

Voihan vittu taas, nyt on tarjolla sellaista viikonloppulystiä että joku keskikokoinen ohjusisku tänne hämeen nälkämaille olis pelkästään virkistävää vaihtelua. Olin suunnitellut että viikonlopun ottaa levon kannalta, lapset on kipeinä ja mies metsästämässä

Tuli välittäjältä viesti, sopiiko näyttö sunnuntaina. No tottakai se sopii jos kerran pirtti tarttis saada myytyä. No noin muuten yhtä tyhjän kanssa, jos ostajalla ei ole rahat sukanvarressa, jää ostamatta.

Sitä olen tässä miettinyt että miten pitkään tämmönen voi jatkua? Siis se ettei pankit lainoita mitään ja ainoat palvelut mitä pankit tarjoaa, on kaatuilevat verkkopankit, toimimattomat kortit, rahankäytönkyttäys ja paskat rahastot.

Anyway, palon jälkeen kun suunnittelin tätä taloa, en ottanut huomioon yhtä pikkujuttua, nimittäin sitä että me asutaan täällä. Tämähän on ihan tosi kaunis, vaalea, valoisa ja blaablaa. Vittu että näyttää nätiltä lehmänpaska eteisen valkoisella marmorilaatalla ja valkolakatussa saarniparketissa näkyy aivan saatanan hyvin joka ikinen lähmänen tassujälki, irtokarva ja aivan vitun kaikki. Koska kaikki on käytännössä uutta, niin näkyy vielä paremmin. Halusin myös sellaiset tosi korkeat ja moniuraiset lattialistat, ne urat kerää kivasti pölyä ja niitä on jokunen metri pyyhittäväksi

Näin rospuuttoaikaan sitä sedimenttiä kulkeutuu pirttiin vallan jonkun verran ihmisten ja elukoiden mukana. Tämän siivous näyttökuntoon on vähän roskien vientiä isompi työmaa ja vaikka mä olen hyvin suurpiirteinen, niin näytöille siivouksessa mä olen neuroottinen pilkunnussija ja aikaa siihen menee vallan perkeleesti

Sitten tulikin yksi aivan saatanallinen hanke melko puskista. Naapurin mummeli muuttaa kirkolle. Äkkiä vois kuvitella että jos sähköt on katkaistu jo keväällä, niin näin talven kynnyksellä tämmöiset muuttohankkeet ei tulis puskista. Jostain aivan vitun käsittämättömästä syystä tuon mummon muutto jäi mun operaatioksi. Haen siis huomenna aamusella toiselta naapurilta pakun lainaan ja alan työstää. Tonni vetoa ettei mitään ole pakattu valmiiksi.

Eli huomenna tarttis hoitaa yksi muutto ja yksi parinsadan neliön siivous paraatikuntoon. Voihan vittu.

Lisäksi sunnuntain ratoksi heinäkuormaa ja viljakuormaa ja mitä näitä nyt on. Loput perunat pitäis nostaa, kasvihuoneet tyhjentää

Voihan vittu taas, nyt on tarjolla sellaista viikonloppulystiä että joku keskikokoinen ohjusisku tänne hämeen nälkämaille olis pelkästään virkistävää vaihtelua. Olin suunnitellut että viikonlopun ottaa levon kannalta, lapset on kipeinä ja mies metsästämässä

Tuli välittäjältä viesti, sopiiko näyttö sunnuntaina. No tottakai se sopii jos kerran pirtti tarttis saada myytyä. No noin muuten yhtä tyhjän kanssa, jos ostajalla ei ole rahat sukanvarressa, jää ostamatta.

Sitä olen tässä miettinyt että miten pitkään tämmönen voi jatkua? Siis se ettei pankit lainoita mitään ja ainoat palvelut mitä pankit tarjoaa, on kaatuilevat verkkopankit, toimimattomat kortit, rahankäytönkyttäys ja paskat rahastot.

Anyway, palon jälkeen kun suunnittelin tätä taloa, en ottanut huomioon yhtä pikkujuttua, nimittäin sitä että me asutaan täällä. Tämähän on ihan tosi kaunis, vaalea, valoisa ja blaablaa. Vittu että näyttää nätiltä lehmänpaska eteisen valkoisella marmorilaatalla ja valkolakatussa saarniparketissa näkyy aivan saatanan hyvin joka ikinen lähmänen tassujälki, irtokarva ja aivan vitun kaikki. Koska kaikki on käytännössä uutta, niin näkyy vielä paremmin. Halusin myös sellaiset tosi korkeat ja moniuraiset lattialistat, ne urat kerää kivasti pölyä ja niitä on jokunen metri pyyhittäväksi

Näin rospuuttoaikaan sitä sedimenttiä kulkeutuu pirttiin vallan jonkun verran ihmisten ja elukoiden mukana. Tämän siivous näyttökuntoon on vähän roskien vientiä isompi työmaa ja vaikka mä olen hyvin suurpiirteinen, niin näytöille siivouksessa mä olen neuroottinen pilkunnussija ja aikaa siihen menee vallan perkeleesti

Sitten tulikin yksi aivan saatanallinen hanke melko puskista. Naapurin mummeli muuttaa kirkolle. Äkkiä vois kuvitella että jos sähköt on katkaistu jo keväällä, niin näin talven kynnyksellä tämmöiset muuttohankkeet ei tulis puskista. Jostain aivan vitun käsittämättömästä syystä tuon mummon muutto jäi mun operaatioksi. Haen siis huomenna aamusella toiselta naapurilta pakun lainaan ja alan työstää. Tonni vetoa ettei mitään ole pakattu valmiiksi.

Eli huomenna tarttis hoitaa yksi muutto ja yksi parinsadan neliön siivous paraatikuntoon. Voihan vittu.

Lisäksi sunnuntain ratoksi heinäkuormaa ja viljakuormaa ja mitä näitä nyt on. Loput perunat pitäis nostaa, kasvihuoneet tyhjentää
Joskus se on vaan vaikeampaa ku aina :rolleyes:

Oli sellainen viikonloppu että huominen karpalonpoimintaretki johonkin suolle on enää pelkkää kermaa

En olis ikänäni uskonut kerääväni muuttokuormaa talosta mikä on täyttynyt vedellä, seissyt sen jälkeen kylmillään vuoden vai kaksi, en muista ja mikä on aivan vitun täynnä rottia. Seinät mustassa homeessa. Siitä sitten sohvaa kantoon, lumppukassia perään ja rotan paskat pöydältä lattialle ja autoon. Melkeen kuolin. Siis sen aivan primitiivisen yrjöttävyyden lisäksi olen tosi allerginen homeelle

Oli mukava kuurata sen session selkään tätä omaa pirttiä kun kuume nousi ja silmät muurautu melkeen umpeen

Takapihalla kaikaa joku vitun thaimaalainen kansanmusiikki

Ainoa mikä estää just nyt vetämästä perseitä, on se huominen vitun karpalonpoiminta

Kumma juttu että traumaperäinen stressihäiriö vähän oireilee

On se vaan hienoa, todella hienoa. Sitä voi aina luottaa että säännökset pysyy ja niitä tulkitaan samalla tavalla koko tukikauden.

Öh, niin kunnes asetusten TULKINTAA muutetaan kesken sopimuskauden.
En nyt ihan heti löydä toista alaa missä näin toimitaan.

En olis ikänäni uskonut kerääväni muuttokuormaa talosta mikä on täyttynyt vedellä, seissyt sen jälkeen kylmillään vuoden vai kaksi, en muista ja mikä on aivan vitun täynnä rottia. Seinät mustassa homeessa. Siitä sitten sohvaa kantoon, lumppukassia perään ja rotan paskat pöydältä lattialle ja autoon. Melkeen kuolin. Siis sen aivan primitiivisen yrjöttävyyden lisäksi olen tosi allerginen homeelle

Uskomatonta touhua, että tuollaisesta paikasta otetaan talteen yhtään mitään tekstiilistä, nahasta tai puusta tehtyä. Esimerkiksi metallin ja lasin nyt vielä pystyy puhdistamaan homeitiöistä ja homepölystä, mutta noita ei mitenkään. Siinä homeongelma vaan seuraa mukana uuteen taloon.

Back