Suuri maatalouskeskustelu

Kuulostaa siltä, että olet opiskellut Mustialassa.
En myönnä, Hyvinkäällä kylläkin sen sijaan.. Tosin ei nämä tällaiset ja muutkaan vastaavat "elämän opiskelut" ole paikkakunta- tai koulukohtaisia. Että kyllä niissä maatalousoppilaitoksissa kautta maan on kuulemma sattunut ja tapahtunut kaikenlaista..
 
Unohtakaa koronat, nyt on isompi kriisi käsillä. Multa hajos paimen. Ei kellään oo nurkissa lojumassa tollasta oikeeta vanhaa paimenta ja voisi sellasen mulle myydä? Vaikka noi kyytöt onkin tollasia marsun kokoisia vehkeitä niin ne nykyiset paimenet ei piä hamsteriakaan aidassa

tässä vainaja:
A6BF96F4-A693-431A-9142-4A3D2B6A152A.jpeg
 
Unohtakaa koronat, nyt on isompi kriisi käsillä. Multa hajos paimen. Ei kellään oo nurkissa lojumassa tollasta oikeeta vanhaa paimenta ja voisi sellasen mulle myydä? Vaikka noi kyytöt onkin tollasia marsun kokoisia vehkeitä niin ne nykyiset paimenet ei piä hamsteriakaan aidassa

tässä vainaja:
Katso liite: 37611

No jokaisellahan noita nurkasta löytyy. Hilkkakin ilahtuu kun on kuvakin mukana...:).

Kuvahaun tulos: electric fence
 
Unohtakaa koronat, nyt on isompi kriisi käsillä. Multa hajos paimen. Ei kellään oo nurkissa lojumassa tollasta oikeeta vanhaa paimenta ja voisi sellasen mulle myydä? Vaikka noi kyytöt onkin tollasia marsun kokoisia vehkeitä niin ne nykyiset paimenet ei piä hamsteriakaan aidassa

tässä vainaja:
Katso liite: 37611
On kaksikin, De Laval ja joku toinen merkki, saattoi olla SAC tai Senior. Molemmat lyö niin lujaa, että lähes taju lähtee:) Yhtään ei tee mieli testata itseäni koekaniina käyttäen, että toimiiko..

Kesällä ''testisulakkeena'' voi käyttää tuoretta heinän lehteä, se johtaa virtaa, mutta heikommin kuin esim. rautalanka, isku näpeille ei tällöin tunnu lekan lyönniltä..

Hinta ja muita neuvotteluja yv:llä.
IMG_20200227_212120.jpg
Kerran ihmettelin, että miksi elukat laukkailee jatkuvasti kaikkialla muualla, paitsi ei aidoissa. Paimen oli kyrvähtänyt ja joku niistä keksi, että nyt alkoi ilon ja onnen päivät:)

Hymy hyytyi, kun hommasin tilalle tuon 8 K Energizerin.
 
Viimeksi muokattu:
Unohtakaa koronat, nyt on isompi kriisi käsillä. Multa hajos paimen. Ei kellään oo nurkissa lojumassa tollasta oikeeta vanhaa paimenta ja voisi sellasen mulle myydä? Vaikka noi kyytöt onkin tollasia marsun kokoisia vehkeitä niin ne nykyiset paimenet ei piä hamsteriakaan aidassa

tässä vainaja:
Katso liite: 37611

Vedä suoraan verkosta, toimii varmasti. On noitakin nähty :devilish:
 
Vedä suoraan verkosta, toimii varmasti. On noitakin nähty :devilish:

tiiät sitte mitä on käyny kun uutisoidaan että hämeessä kyrvähti koko kylän sulaketaulut ja tolpasta löytyi käryävä akka.

vaikka vois kyllä kuvitella että jossain päin toi on ihan yleistä.

ehkä vähän ylimitoitettua jos tarve on saada lehmät rajattua omalle tontille, kypsentää niitä ei sentäs tartte (vielä..):ROFLMAO:
 
On kaksikin, De Laval ja joku toinen merkki, saattoi olla SAC tai Senior. Molemmat lyö niin lujaa, että lähes taju lähtee:) Yhtään ei tee mieli testata itseäni koekaniina käyttäen, että toimiiko..

Kesällä ''testisulakkeena'' voi käyttää tuoretta heinän lehteä, se johtaa virtaa, mutta heikommin kuin esim. rautalanka, isku näpeille ei tällöin tunnu lekan lyönniltä..

Hinta ja muita neuvotteluja yv:llä.
Katso liite: 37618
Kerran ihmettelin, että miksi elukat laukkailee jatkuvasti kaikkialla muualla, paitsi ei aidoissa. Paimen oli kyrvähtänyt ja joku niistä keksi, että nyt alkoi ilon ja onnen päivät:)

Hymy hyytyi, kun hommasin tilalle tuon 8 K Energizerin.
Hifistelyä :D
Olli se pitää olla.
http://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1508251983/all
 
Avasitko sen paimenen? Kuinka hyvä sä olet kolvin, yleismittarin ja elektroniikan kanssa?

ihan yleisen turvallisuuden takia mä pysyn todella kaukana rikkinäisistä sähkölaitteista. Olen myös pyrkinyt aktiivisesti kieltämään kaikki savun hälvettyä tarkistan kytkennät-tyyppiset diy-sähkötyöt meillä kotona.

mutta siis se rikkinäinen paimen oli toki asiaan kuuluvasti purettuna kyökissä ja ympärille oli jo kerääntynyt näyttävä asetelma meisseleitä, kolvi, mittari, kevi-teippi ja mitä nyt tollaseen puuhasteluun kuuluu. Homma ilmeisesti kariutui siihen että paimen oli niin vanha ettei netistä löytynyt minkäänlaista kytkäriä, lisäksi ilmoitin että talon polttaminen kivijalkaan on täysin tarpeetonta rikkinäisen paimenen takia kun uusi oli jo löytynyt.

se kolvi kavereineen lojuu muuten edelleen tossa pakastimen päällä.
 
ihan yleisen turvallisuuden takia mä pysyn todella kaukana rikkinäisistä sähkölaitteista. Olen myös pyrkinyt aktiivisesti kieltämään kaikki savun hälvettyä tarkistan kytkennät-tyyppiset diy-sähkötyöt meillä kotona.

mutta siis se rikkinäinen paimen oli toki asiaan kuuluvasti purettuna kyökissä ja ympärille oli jo kerääntynyt näyttävä asetelma meisseleitä, kolvi, mittari, kevi-teippi ja mitä nyt tollaseen puuhasteluun kuuluu. Homma ilmeisesti kariutui siihen että paimen oli niin vanha ettei netistä löytynyt minkäänlaista kytkäriä, lisäksi ilmoitin että talon polttaminen kivijalkaan on täysin tarpeetonta rikkinäisen paimenen takia kun uusi oli jo löytynyt.

:salut:

No se oli hyvä päätös. Kunnioitan.
 
Back
Top