Piti rekisteröityä tälle foorumille kun muutama asia mietityttänyt armeijan loppumisesta asti.
Elikkä kävin armeijan joskus 2006 Kainuun tiedustelukomppanijassa. Mielestäni vedin sen läpi reilusti keskivertoa paremmin. Kunto ja lihaskunto oli kiitettävä, ampuminen parasta (harrastanut ampumista ja eräilyä lapsesta asti), käyttäydyin viimeisen päälle hyvin ym. Edelleen olen varmasti maastokelpoisempi kuin 95% suomalaismiehistä koska suuri osa vapaa-ajasta kuluu maastossa ja loppukesästä talveen asehommat ovat pääasia.
Viimeisenä päivänä kun laput saatiin niin olihan se melkoinen järkytys. Sotilaspassissa kenttäkelpoisuus kiitettävä mutta yleisarvostelu tyydyttävä?? Toisessa lapussa käyttäytyminen oli merkattu todella huonoksi. Tästä tulikin sitten sellainen kestovitutus. Huvittavinta tässä kaikessa on se että toisen joukkueen kaveri, joka perseli minkä pystyy, eli iltavapailla jäi juopotteleen ja räyhäsi kännissä kasarmilla sai käyttäytymisestä täydet pisteet. Olen aika 100% varma että meidät on sekoitettu koska ilmesesti aakkosjärjestyksessä meidät listattu ja nimilistalla ollaan vierekkäin sen tyypin kanssa. Tuollaista vääryyttä tuskin pystyy korjaamaan ja monta kertaa käynyt mielessä että eroan koko armeijasta. Nyt Ukrainan sodan myötä on tullut mieleen että mulla olisi kyllä aika paljon annettavaa maan puolustukseen.
Toinen ihmettelyn aihe on se että kertausharjoituksia minulla ei ole ollut koskaan. Onko normaalia? Sodan ajan sijoitus oli myös jollain ihme varastolla
Koulutetaan tiedustelijaksi ja sijoitus varastolla, meneekö aivan oikein?
Kiitoksia jos joku kehtaa vastailla. Pitkään oli tarkoitus kysellä tuosta melko varmasta virheestä mikä arvosteluun tullut, vaan tulin tulokseen että turhaa hommaa enää jälkeenpäin eikä siihen muutosta saa.