Suurpeto keskustelu

Nuo peuran/kauriin ruokintapaikat pitäis lailla kieltää, ne kerää susia nurkkiin😠😠😠niitä elukoita saa kyllä pakastimeen ihan kykkimällä puskissakin, kokemusta on.
No niin se taitaa olla. Meitin mailla olen antanut ruokintapaikan pitämisen ja toiveissa ollut se kannan vähentäminen. Hirvistä ei haittaa niinkään mutta ne peurat/kauriit senkun lisääntyy.
Lumen maassa ollessa sen vähänkään aikaa ne tulee ihan pihaan jälkien perusteella. Hyvä ettei ovikelloa soita kun lintujen ruokintapaikan jyvät vähissä.
 
Tuo peuran ampuminen pitää alottaa heti kun kausi alkaa eikä odottaa lunta ja kuutamoita, kauden alussa kun kulkee metsässä ja peltojen laidoilla niin niitä saa tiputettua valoisaan aikaan todella helposti, hiukan kun katselee missä sorkkapolut kulkee ja missä on puna-apilaa niin siellä niihin törmää, ei ole vaikeaa kun hiukan miettii, se että jokunen liha kilo jää saamatta aikaisen aloituksen vuoksi kun ei ole vasa kasvanut lihaa on yks v..tun maku.
 
Viimeksi muokattu:
Taas alkaa hyminä:”Kyllä minä niin ymmärrän”.
Oikeastaan kyllä te olette sen tienneet pitkään!
Eikä tule yllätyksenä.
Nyt tatisti löysäät jokapoikapaidan kaulusta ja vetäset rentouttavaa hainkyrpä- kauraoraspirtelöä että rauhotut. Ja päivität tst- kartat ensi kesän lupiiniexodusta varten...
 
Tuleeko ne luvat sitten muualle?
 
Nii mutku Suomen tulee noudattaa niitä lakia ja asetuksia! Sitä jaksan ihmetellä aina vaan miten monessa asiassa muualla niitä lakeja tulkitaan "vähän" eritavalla, niistä voidaan poiketa jos tarve vaatii. Eli taas tullaan siihen että jos EU:ssa vaaditaan hyppäämään metri niin täällä hypätään varmuudeksi vähintään 2 metriä.
 

MT pääkirjoitus 31.1. Susijahti vaihtui hallinnolliseksi farssiksi.

Sanokaas yllätyittekö?

Noh. Pieni kotikaupuntini rajautuu tuossa järveen. Kolmisensataa metriä -ydinkeskustasta- aloittivat sudet juoksurallinsa jäällä, niitä on nähty laiturien nokissa ja jälkiä on kystaa kyllin. Odotan milloin Ilta-sanomat käy ne kuvaamassa.:) Varmaan tänään. Kaksi sutta näyttäisi olevan, mitä minä niitä jälkiä illalla kahtelin. Kesysti ovat taas vipeltäneet, koiria kyttäävät. Kaurislauma on nimittäin pari kilsaa pohjoiseen tästä humppasupaikasta.

Minä jo arvelinkin, kun näin kauriit jalkakäytävällä viime viikonloppuna, että voi voi, on taas irtokoirat laukkuuttaneet punkkijunia.:cool: Ehkä ne hakeutuivat taas asutuksen sekaan, kun valtion koirien haju tuli turpaan. Ruokaa niillä on tuossa järven päässä kystaa kyllin, sen verran ovat paaleja aukoneet, ei ne omenien perään taajamaan rynnänneet.

Hiihtäjiä ei kuulemma kiinnosta käyttää tuota järvilatua ainakaan pimeällä. Mutta mitä merkitystä sillä olisi? Koska susi ei syö ihmistä, niin eikun vaan sekaan joukkoon harmaaseen. Kyllä siihen tottuu ja susille on annettava mahis occupyyn.
 
Juu, tausin ullattaen. :)

Kyllä tämä susipitäjissä pahaa happea herättää, ei voi mitään. Susien oikeudet peittosivat kymmenien tuhansien ihmisten oikeudet.
 
Back
Top