Suurpeto keskustelu

Ähh... vaikutat tieteellisen koulutuksen saaneelta ja hyvin kirjoittavalta foorumin jäseneltä, joten sanon tämän suoraan Luken raporteista: ne ovat läpeensä politisoitua epä-tiedettä, jossa "tutkimuksen" lopputulos on etukäteen marxilaisen fasisti-komitean päättämä.
Kyseessä on yksi Suomen yli sadasta suojatyöpaikasta, koulutushaaransa ja elämantapavalintansa väärin tehneille häviäjille, jotka pääsevat kostamaan oman alisuoriutumisensa ihmisille jotka oikeasti yrittävät kehittää Isänmaata, ja maksavat koko lystin vielä.
Eläketurvakeskus on oman alani klassikkoesimerkki, 399 luuseria jotka eivät todellakaan turvaa mitään, ja johto istuu konttorituoleissaan turvavyö kiinnitettynä nauttimassa 155,000 euroa vuodessa viranhaltijana! Ja heidän eläkkeensä määräytyvät viimeisen 5 työvuoden keskiansion perusteella, defined benefit -periaatteella (vs. defined contribution yksityisellä sektorilla), mikä on moraalisesti ja taloudellisesti käsittämätöntä - miten heidän elinkaari-"tuottavuutensa" muka määräytyy viimeisten viiden virkavuoden perusteella, mutta yksityisellä puolella ei ikinä? Ja hyvästä syystä, koska firma olisi yli-yön konkassa tuollaisten vastuiden kanssa!

Vuoden 2014 jälkeen Suomen valtion virkamieskunnan kustannuksista yli puolet on ollut eläkkeitä, ensimmäistä kertaa. VER on persaukinen, suojatyöpaikka niinkuin noi muutkin. Budjettirahoitteinen. Keva on persaukinen suhteessa vastuisiinsa.

Onneksi asun Norjassa.
Hyvin sanottu. Vaikka olisi sitä älliä ja koulutettukkin, meillä on kaikilla ne heikkoudet jotka tulee ilmi jossain kohtaa, meitä ns. vedätetään johonkin suuntaan.

Hyvä esimerkki tästä vedätyksestä on tämä suunenäsuoja gate. Tilattiin emeritus professorilta selvitys, tutkimus että ei niistä suojista ole mitään hyötyä vaan jopa haittaa. Sellainen tarvittiin kun huomattiin suojien puute.

Kyllä sitä ihminen voi kompastua niin maharottoman paljon ettei edes huomaa.
 
Näistä Väliraportin tutkijoista olin aiemmassa viestissä ottanut taustat selville. Osa oli LUKE:n tutkijoita ja osa tuli yliopistoista ja olivat, todennäköisesti alansa huippuja, geneetikkoja.
Käsitykseni mukaan nämä alat ovat niin suosittuja että sinne sihti on riittävän tiheää lahjakkuuksien seulomiseen.
Genetiikka on alue jossa ei voi huskata. Jos jonkulla on taipumusta huskaamiseen niin hän jää siitä armottomasti kiinni.
Tällä alalla tutkijat ovat kouliintuneita kurinalaisuuten ja totuuten kuin yleensäkin luonnontieteissä. Sen minkä taaksensa jättää sen edestänsä löytää.
Genetiikka taitaa olla se vähiten marksilaisia kiinnostava alue. Siinä aatteessahan ei perimän pitäisi vaikuttaa laisinkaan.
Tutkimusraportin pääroolissa oli juuri genetiikka, jonka asiantuntijat tulivat yliopistoista ja etenkin Oulun Yliopistosta, jos oikein muistan.
Myöskin LUKE on varmasti suosittu työnantaja biologien ja etenkin nais-biologien keskuudessa.

Yleensä poliittisuus ilmenee ei-luonnontieteellisillä aloilla. Poikkeuksiakin on mutta eivät he mitään oikeita biologeja ole. Stalinin lempibiologi Lysenko sai muuten välittömästi potkut Stalinin kuoltua.
Onhan Linkolakin puolikas-biologi, mutta ei hänellä ole mitään tieteellistä näyttöä vaan enemmänkin näyttö kiivailevana kansankiihottajana ja romantikona.

Sattui olemaan oppikoulussa hieno biologian opettaja. Ei hän marksilainen ollut mutta jotain pientä Linkolan tyyliä hänen kirjoituksistaan paistoi läpi.
Tässä tapauksessa niitä positiivisia piirteitä eli kansallisromantiikkaa.

Edelleenkin pidän LUKE:n toimintaa hyvin luetettavana.
Esimmäisenä tukimukset ovat todistettava vääriksi. Kuitenkin leimaamalla tutkijat on huono todiste varsinkin kun se esitetään yleiselle tasolle.

Noista eläkeasiasioista olen kyllä paljolti sama mieltä @Fremen kanssa. Ne ovat yhtä suurta ketjukirjettä ja pyramidihuijausta.
Ne kuuluvat kuitenkin johonkin toiseen säikeeseen.
 
Näistä Väliraportin tutkijoista olin aiemmassa viestissä ottanut taustat selville. Osa oli LUKE:n tutkijoita ja osa tuli yliopistoista ja olivat, todennäköisesti alansa huippuja, geneetikkoja.
Käsitykseni mukaan nämä alat ovat niin suosittuja että sinne sihti on riittävän tiheää lahjakkuuksien seulomiseen.
Genetiikka on alue jossa ei voi huskata. Jos jonkulla on taipumusta huskaamiseen niin hän jää siitä armottomasti kiinni.
Tällä alalla tutkijat ovat kouliintuneita kurinalaisuuten ja totuuten kuin yleensäkin luonnontieteissä. Sen minkä taaksensa jättää sen edestänsä löytää.
Genetiikka taitaa olla se vähiten marksilaisia kiinnostava alue. Siinä aatteessahan ei perimän pitäisi vaikuttaa laisinkaan.
Tutkimusraportin pääroolissa oli juuri genetiikka, jonka asiantuntijat tulivat yliopistoista ja etenkin Oulun Yliopistosta, jos oikein muistan.
Myöskin LUKE on varmasti suosittu työnantaja biologien ja etenkin nais-biologien keskuudessa.

Yleensä poliittisuus ilmenee ei-luonnontieteellisillä aloilla. Poikkeuksiakin on mutta eivät he mitään oikeita biologeja ole. Stalinin lempibiologi Lysenko sai muuten välittömästi potkut Stalinin kuoltua.
Onhan Linkolakin puolikas-biologi, mutta ei hänellä ole mitään tieteellistä näyttöä vaan enemmänkin näyttö kiivailevana kansankiihottajana ja romantikona.

Sattui olemaan oppikoulussa hieno biologian opettaja. Ei hän marksilainen ollut mutta jotain pientä Linkolan tyyliä hänen kirjoituksistaan paistoi läpi.
Tässä tapauksessa niitä positiivisia piirteitä eli kansallisromantiikkaa.

Edelleenkin pidän LUKE:n toimintaa hyvin luetettavana.
Esimmäisenä tukimukset ovat todistettava vääriksi. Kuitenkin leimaamalla tutkijat on huono todiste varsinkin kun se esitetään yleiselle tasolle.

Noista eläkeasiasioista olen kyllä paljolti sama mieltä @Fremen kanssa. Ne ovat yhtä suurta ketjukirjettä ja pyramidihuijausta.
Ne kuuluvat kuitenkin johonkin toiseen säikeeseen.
Ööö, mitähän tässä yrität kertoa? Ei se vaan aukene tyhmille johon itsenikin luokittelen.

Luke on luetettava. ÖÖÖÖÖ siis miksi? Ne tasapainoilee omien työpaikkojensa puolesta, ihan varmasti!

Ihan heittona, onko sinulla yliopisto taustaa? Jos kerta olet yli 60 vuotias( olet niin kertonut) niin ne opinnot on EHKÄ vanhentuneita.
 
Ööö, mitähän tässä yrität kertoa? Ei se vaan aukene tyhmille johon itsenikin luokittelen.

Luke on luetettava. ÖÖÖÖÖ siis miksi? Ne tasapainoilee omien työpaikkojensa puolesta, ihan varmasti!

Ihan heittona, onko sinulla yliopisto taustaa? Jos kerta olet yli 60 vuotias( olet niin kertonut) niin ne opinnot on EHKÄ vanhentuneita.
Te ette halua puhua ASIASTA vaan aina alatte leimaamaan ja teette distraktioita!
Se verran on ikää että olen nuo temput nähnyt ties kuinka montaa kertaa!

Tämäkin säie on täynnä tyhjänpäiväisijä lonkalta vedettyjä viestejä ilman minkäännäköistä vaivannäköä taikka perehtyneisyyttä.
 
Noista eläkeasiasioista olen kyllä paljolti sama mieltä @Fremen kanssa. Ne ovat yhtä suurta ketjukirjettä ja pyramidihuijausta.
Ne kuuluvat kuitenkin johonkin toiseen säikeeseen.
Terve, pahoittelut jos muotoilin viestini huonosti, se ei ollut tarkoitukseni, enkä todellakaan halua loukata sinua kirjoittajana ja suomalaisena reserviläisenä.
Ikävä kyllä kynä/ näppäimistö voitti järjen ja lavensin keskustelua alueelle joka ei kuulu tähän ketjuun. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, ja onneksi meillä on foorumi niiden ilmaisemiseen jotenkin jouhevasti.
Mutta olen edelleen eri mieltä kanssasi, norjalainen menetelmä sopisi mielestäni Suomeen paremmin kuin nykyinen kotimainen lähestymistapa susiongelmaan.
 
Te ette halua puhua ASIASTA vaan aina alatte leimaamaan ja teette distraktioita!
Se verran on ikää että olen nuo temput nähnyt ties kuinka montaa kertaa!

Tämäkin säie on täynnä tyhjänpäiväisijä lonkalta vedettyjä viestejä ilman minkäännäköistä vaivannäköä taikka perehtyneisyyttä.
Juu, me kaikki muut olemme alempiarvoisia.

Ei siis saa kyseenalaistaa mitään mitä sinä postaat tänne.

Minä kumarran syvään ja poistun, ainakin tänään.:sleep:
 
Ei sanakaan itse asiasta vaan reilusti heti leimaamaan ilman mitään tieto!:ROFLMAO:
Onhan tuo helppoa kun vain vetää mitä mieleen juolahtaa.

Voin vakuuttaa etten kuuluu mihinkään järjestöön enkä ole sitä tehnyt koko elämäni aikana.
Enkä ole minkään tahon palkkalistoilla. Minua vain ovat nämä luonnon asiat kiinnostaneet.

@rty19
Miksi sitten se 500? Se on tällä hetkellä se lukumäärä mitä LUKE suosittelee, mutta selvitys on vielä kesken.
Luotan niin paljon LUKEen että minulle alempikin määrä riittä jos LUKE siihen vain päätyy.
Kysymyshän on jatkuvasti ns efektiivisestä susikannasta, ei siitä syksyllä olevasta huippukannasta.

Monet asiat ovat luettavissa netistä, mutta yllätykseni näyttää siltä että perehtymättömyys niihin on sääntö kuin poikkeus.
Tämäkin on mielenkiintoista kuinka tuntematonta täällä on se että Ruotsin susikannan elinvoimaluvut ovat laskettu nykyisen ortodoksitieteen valoa sietämättömällä tavalla.
Ruotsin susiluvut ovat kuin kangastusta janoisille. Toivovat näkevänsä jotain mitä kuitenkaan ei ole.
Jännä että tuo Ruotsin vituilleen laskettu susi populaatio ei ole kuollut omaan matemaattiseen mahdottomuuteensa. Onkohan ne Ruotsin sudet vaan parempia, samoin kuin Ruotsalaiset ihmiset ovat meihin paskaisiin Suomalaisiin verrattuna?
 
Terve, pahoittelut jos muotoilin viestini huonosti, se ei ollut tarkoitukseni, enkä todellakaan halua loukata sinua kirjoittajana ja suomalaisena reserviläisenä.
Ikävä kyllä kynä/ näppäimistö voitti järjen ja lavensin keskustelua alueelle joka ei kuulu tähän ketjuun. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, ja onneksi meillä on foorumi niiden ilmaisemiseen jotenkin jouhevasti.
Mutta olen edelleen eri mieltä kanssasi, norjalainen menetelmä sopisi mielestäni Suomeen paremmin kuin nykyinen kotimainen lähestymistapa susiongelmaan.
Me kyllä aina ymmärretään toisiamme vaikka jossain asioissa olemme eri mieltä joka on hyvin harvoin.
Enkä ollut loukkaantunut viestistäsi lainkaan.

Kyllä meilläkin on osaksi Norjan mallia poronhoitoalueella. Varmasti se olisi samanlainen koko maassa jos meillä olisi yhtä paljon lampaita kuin Norjassa ja ne laiduntaisivat suojattomasti. Onhan Norjassa porotaloutta paljon etelämpään kuin Suomessa. Ainakin Trøndelagissa on vielä poroja.
Edellyttäen tietenkin että emme olisi EU:n lakien alaisuudessa.

Kyllä minun täyttyy olla paksunahkainen jos kerran olen jo jaksunut näinkin pitkälle tätä keskustelua.
Luulen että se tieto mitä pystyn antamaan on annettu vähäksi aikaa. Kiitos että olette lukeneet viestejäni.

Olen varmaan loukannut ihmisiä, anteeksi vain.
Ylimielisyyttäkin on nähtävästi havaittu jutuissani. Välillä lipsahtaa.😂 Ei aina jaksa olla diplomaattinen.

Voin väittää että Fennoskandian luonto on tullut tutuksi. Se riittää minulle!
 
Jotenkin ahistaa Statistin paatoksessa se että hallintoalamaisten pitää vaan sopeutua, mukautua ja joustaa muuttuneen tilanteen mukana, jonkin EU:n tai idealisti- instanssin suuren unelman johdosta. Mukaanlukien ruoantuotantoa harrastavien lammasfarmareiden tahi karjanpitoa harrastavien. Ei vittu, taitaa tuon lajin harrastajat olla aika vähissä. Lempilauseitani alkaa nykyään olla "ennen kaikki oli paremmin", mikä itsessään on hieman huolestuttavaa, mutta minun on vaikea nähdä mikä lähimenneisyyden susikannassa ja -kannahoidossa oli vikana? Lemmikki- ja tuotantoeläinvahingot olivat harvinaisia, koirien kanssa sai metästellä melko vapaasti eikä tarvinnu miettiä minkävärisen tiu'un kanssa piltit laittaa koulutielle. Ai niin, vittu unehtui tuo suden terve geenipooli vaimikävittuseoli. Luontoihmisenä, metsästävänä sellaisena, en ymmärrä miten jälleen kerran yksi eläinlaji nostetaan jollain agendalla jalustalle joka mahdollistaa ihmispoolimme elämän ja harrastamisen rajoittamisen. Samanlaista vouhkamista kuin jonkun liito- oravan kanssa.
Susi on hieno eläin ja sen kohtaaminen silmästä silmään luonnossa on sykähdyttävä kokemus. Siitäkään huolimatta en ymmärrä idealistien tavoitetta ylläpitää liian korkeaa ja ihmisiin tottunutta susikantaa tiheähkön ihmispopulaation reviirillä. Jos kyse olisi muusta kuin luonto- larppaajien talismaanieläimestä, kuten vaikkapa hilleristä, terveestä geenipopulaatiosta ei puhuisi edes Luke:n luontolarppaajat.

Ja kyllä, olen käyttänyt tuhansia tunteja kk- narttuni hiomiseen ja kyllä, en ole päässyt pariin vuoteen sitä kunnolla metälle viemään. Vittusaatanavaimikäseoli.
 
Paljon on ketjussa sanottu mutta sitä, mitä LUKE tarkoittaa, ei ole selvitetty selvällä suomen kielellä.
Read my lips:
LUKE = LUulemisKEskus. Erikoisosaamisen alueena toteuttaa jatkumoa valhe, emävalhe, tilasto.
———
Susi ei ole paha tai ilkeä, se on petoeläin. Ja petoeläimenä se toteuttaa olemassaolonsa funktiota eli käyttäytyy kuin katupoika, ts. ottaa kaiken sen minkä saa ilman turpiin saamista.
 
Viimeksi muokattu:
Ei varmaan kannattaisi ruokkia trollia ihan hirveesti, mutta kohtahan tuo suden syömän koiran kohtalon näkee.
 
Jos on niin herkkä ettei kestä edes yhtä eriävää mielipidettä niin kannattaa laittaa hame päälle!
Vai onko tämä niin kuin wokessakin että pitää olla ns ”turvallinen tila” ilman ”vääriä” ajatuksia ettei ala ahdistamaan?

Antaaka vain ohjeet miten tämän tilin voi lopettaa!

Eikä nämä minun käsitykseni poikkea paljoakaan metsästäjä Aleksi Lumpeesta, jonka tänne olette linkanneet ja vieläpä peukuttaneet.
 
Jos on niin herkkä ettei kestä edes yhtä eriävää mielipidettä niin kannattaa laittaa hame päälle!
Vai onko tämä niin kuin wokessakin että pitää olla ns ”turvallinen tila” ilman ”vääriä” ajatuksia ettei ala ahdistamaan?

Antaaka vain ohjeet miten tämän tilin voi lopettaa!

Eikä nämä minun käsitykseni poikkea paljoakaan metsästäjä Aleksi Lumpeesta, jonka tänne olette linkanneet ja vieläpä peukuttaneet.
No höh, en usko että täällä kukaan haluaa että lopetat kirjoittelun tänne. Ja pahoittelut jos mun kirjoituksista on saanut sen kuvan.

Ehkei täällä myöskään kukaan tahdo susia kokonaan hävittää, vaan vain niitä liian rohkeita yksilöitä ja opettaa ne sudet elämään vähän niinkuin huomaamattomina eikä niin että se on susi joka määrää ja ihmisen pitää vaan sopeutua eläimineen(koirat tuotantoeläimet) kaikkeen suden häiriökäyttäytymiseen.
 

Suden kannanhoidollinen metsästys alkaa vuoden -22 alussa.

Viikko takaperin kansanedustaja sanoi tuossa torilla, että siinäkin voi olla vielä seikkansa. Tänään oli pari metsästyskaveriani nähnyt ensin kaksi sutta ja varttia myöhemmin kolme. Ei mitään hirmu arkoja kuulemma, mutteivät sentään tulleet makkaraakaan repuista hakemaan. Kaksi oli ollut pannoissa, yksi ilman. Pienin yksilö oli näyttänyt sudelta enää malliksi. :) Maakotka oli ollut samassa näkymässä hetken eli todennäköisesti lähellä oli haaska. Mutta eipä pojat olleet ryhtyneet tutkimaan asiaa. Mitäpä sillä tiedolla tekee. Kansalaisen osana on kerätä vapaaehtoisesti susien kakkipökäleitä ja lähettää ne viranomaisille ja tutkijoille. Ilman kakin keräilyäkin saa tosin tietää, että suden geenipohja lajina on heikko, selviytymisen rajalla on koko laji ja kansallista varantoa pitää kartuttaa. Ompa edes joku asia, jossa kansalliset intohimot saavat leiskua oikein estoitta ja varallisuuttakin on tarkoitus kerätä, sellaista oikein yhteistä vieläpä.

ps. venäläiset sudet eivät liity mihinkään. :cool:
 
Back
Top