Syyrian konflikti

https://www.reuters.com/article/us-...-chaos-if-west-hits-syria-again-idUSKBN1HM0BK

Nyt itse Putin uhkailee seuraamuksilla, jos länsi iskee uudelleen Syyriassa. Tässä jää miettimään, mahtaako tuo ennakoida uusia kaasuiskuja Assadin porukalta.

Ja aikooko Venäjä edelleen jatkaa linjallaan? Eli uhkailu Syyriaan iskevien koneiden ja ohjusten alasampumisesta jatkuu? Kuinka monta kertaa pelipöydässä voi bluffata ennen kuin kasvot menee?

Putinin uhkauksille nauravat jo variksetkin. USA teurasti 300 venäläistä yhdessä ainoassa iskussa. Putin ei iskenyt takaisin mitenkään. Putin uhkasi ampua amerikkalaisten ohjuslavetit niin maalla, meressä kuin ilmassakin. Yhtään venäläistä torjuntaohjusta ei ammuttu. Ja nyt siellä uhkaillaan vakavilla seurauksilla. Mitä ne on? Olen itse asiassa yllättynyt, kuinka paljon Putin pelkää amerikkalaisia. Tiesin, että hän kadehtii amerikkalaisia, mutta en tiennyt, että hän myös pelkää heitä näin kovasti.
 
Se että en hyväksy Amerikan ja kumppaneiden toimia ei todellakaan tarkoita että ylistäisin Putinia.
Mitä "Amerikan toimia" sinä et hyväksy Syyrian konflikti ketjussa? Et selvästi tykkä Assadin kemiallisia aseita valmistavien tehtaiden tuhomiasta. Ja juuri niistä Venäjä on vastussa. Siksi USA:n uudet sanktiot Venäjälle laitetaan lisää heti ensi viikon alusta Assadin regimen tukemisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Putinin uhkauksille nauravat jo variksetkin. USA teurasti 300 venäläistä yhdessä ainoassa iskussa. Putin ei iskenyt takaisin mitenkään. Putin uhkasi ampua amerikkalaisten ohjuslavetit niin maalla, meressä kuin ilmassakin. Yhtään venäläistä torjuntaohjusta ei ammuttu. Ja nyt siellä uhkaillaan vakavilla seurauksilla. Mitä ne on? Olen itse asiassa yllättynyt, kuinka paljon Putin pelkää amerikkalaisia. Tiesin, että hän kadehtii amerikkalaisia, mutta en tiennyt, että hän myös pelkää heitä näin kovasti.

Näinpä.

Tässä tweetissä on todettu aika hyvin, mikä Putinia pelottaa.

 
Missä on todisteet? Voitteko todistaa, että hän ei ollut jo pitkään ollut masentunut, jättänyt jälkeensä itsemurhaviestiä ja hypännyt omasta tahdostaan ikkunasta?

(Koitan ehtiä ennen ensimmäistä trollia, koska kohta sieltä aletaan taas vaatia todisteita....)

Eikö Venäjän hallinnon arvostelu ole jo itsemurhaviesti? Ja eikö sitä arvostelua muka tehty omasta halusta?
 

Da2NPgAU0AAKRVb.jpg
 
Mitä "Amerikan toimia" sinä et hyväksy Syyria ketjussa? Et selvästi tykkä Assadin kemiallisia aseita valmistavien tehtaiden tuhomiasta. Ja juuri niistä Venäjä on vastussa. Siksi USA:n uudet sanktiot laitetaan heti ensi viikon alusta. Loukannu rauhassa.

Esimerkiksi niitä toimia joissa se yrittää kaataa laillisen hallinnon aseistamalla sunnimuslimi kiihkoilijoita. Ja onko Venäjä vastuussa Assadin kemiallisia aseita valmistavien tehtaiden tuhoamisesta?
 
Putinin uhkauksille nauravat jo variksetkin. USA teurasti 300 venäläistä yhdessä ainoassa iskussa. Putin ei iskenyt takaisin mitenkään. Putin uhkasi ampua amerikkalaisten ohjuslavetit niin maalla, meressä kuin ilmassakin. Yhtään venäläistä torjuntaohjusta ei ammuttu. Ja nyt siellä uhkaillaan vakavilla seurauksilla. Mitä ne on? Olen itse asiassa yllättynyt, kuinka paljon Putin pelkää amerikkalaisia. Tiesin, että hän kadehtii amerikkalaisia, mutta en tiennyt, että hän myös pelkää heitä näin kovasti.
Putin häviää aina viikoksi jonnekin jos jotain tapahtuu ja maailman pelottavin vehje "admiral kuzja" on remontissa, voi-voi.

Mutta onneksi Assad mainitsi tarvitsevansa 400 miljardia $ nyt, joten tiedossa uusi raspil. Se hiukan parantaa gopnikin vova-putinin hermovatsaa.
 
Mitä tulee kysymykseen pitäisikö Putinin ja Assadin vain antaa voittaa sota, ja jatkaa sortovaltaansa rauhassa. Auschwitzin ja Buchenweldin keskitysleiriltä selvinnyt juutalainen, Nobelin rauhanpalkinnon saanut kirjailija, Yhdysvaltain Presidentin vapaudenmitalin ansainnut, sekä Bostonin yliopiston professori, Elie Wiesel kertoo hyvin selvästi miten asia on.

We must take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented.

-Elie Wiesel
 
Esimerkiksi niitä toimia joissa se yrittää kaataa laillisen hallinnon aseistamalla sunnimuslimi kiihkoilijoita. Ja onko Venäjä vastuussa Assadin kemiallisia aseita valmistavien tehtaiden tuhoamisesta?

On totta että sunnien joukot ovat suurelta osin ääri-islamistien käsissä, iso kuva on kuitenkin se että Syyria on Iranin ja Venäjän liittolainen ja ne ovat vielä vaarallisempia kuin sunnien marttyyriksi pyrkijät.
Jos nämä kaksi osapuolta tappavat toisiaan se on itseasiassa ihan hyvä tila vaikka pysyvästi mutta konflikti on paljon muutakin kuin näiden osapuolten välinen.
 
Mitä tulee kysymykseen pitäisikö Putinin ja Assadin vain antaa voittaa sota, ja jatkaa sortovaltaansa rauhassa. Auschwitzin ja Buchenweldin keskitysleiriltä selvinnyt juutalainen, Nobelin rauhanpalkinnon saanut kirjailija, Yhdysvaltain Presidentin vapaudenmitalin ansainnut, sekä Bostonin yliopiston professori, Elie Wiesel kertoo hyvin selvästi miten asia on.

Minua ei oikeasti kiinnosta shiiojen ja sunnien välinen konflikti, minulla molemmat edustavat vastenmielistä kulttuuria ja uskontoa.
 
Minua ei oikeasti kiinnosta shiiojen ja sunnien välinen konflikti, minulla molemmat edustavat vastenmielistä kulttuuria ja uskontoa.
No itsehän ratkaisisin ongelman muuttamalla kaikki muslimialueet lasiksi. Mutta kerta siihen soppaan on lusikka jo työnnetty... Diktaattoreille ei saa antaa esimerkkiä että voivat touhuta mitä tahansa kunhan suuri ja mahtava tsar Putin on heidän takanaan. Kaikille noille hiekkaneekereille täytyy näyttää että tässä maailmassa on säännöt. Ja jossei niitä noudata, rangaistus tulee kyllä.
 
Tosentti vai Prosentti, pitäähän Johan:in jollain tienata.... no kirjoittamalla parhaaksi näkemäänsä tuubaa. Silti kaikki kunnioitus soittimelle Tuuba.

:
 
Ei kuule itsellesi. Disinformaatiota tulee molemmista suunnista toki. Tietysti Venäjältä paljon enemmän, koska Venäjällä ei edes puolueetonta mediaa ole, vai olemmeko tästä eri mieltä?

Jos koetetaan saada Venäjää ja "länttä" jotenkin samalle viivalle tai yhtä hyviksi/pahoiksi, pelataan tässä tapauksessa suoraan Putinin pussiin. Ja näin pelaava ihminen on hyödyllinen idiootti.



Jos tarkkoja ollaan niin Suomi on jo valinnut Amerikan ja Venäjän väliltä. Mitä tulee esim. median seuraamiseen ja "propagandan uskomiseen", niin tosiaan Venäjällä media on 100% valtion kontrollissa, siis valtion suusta kaikki.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olemme ihan samaa mieltä siitä että venäläisessä yhteiskunnassa peli on paljon kovempaa ja raaempaa ja lehdistönvapaus on paljon paljon alemmalla tasolla kuin lännessä.

En vaan voi sille mitään että saan pahoja näppylöitä kun näen omasta mielestäni täysin häikäilemätöntä ja valheellista toimintaa, joka esitetään sitten julkisuudessa täysin hyväksyttävänä ja oikeana tapana toimia.

Onneksi länsimaissa on esim. briteissä vielä kutakuinkin toimiva demokraattinen järjestelmä, joka aloittaa nyt jälkipyykkiä tästäkin operaatiosta. Aikanaanhan sinne rakennettiin Blairin vedätyksen jälkeen lainsäädäntöön este, jonka piti nimenomaan tehdä mahdottomaksi sellaiset temput jotka nyt May teki.

Meidän on ihan pakko olla eloonjäämissyistä tiiviissäkin yhteistyösuhteessa USA/UK-akseliin, mutta siihen pitää ottaa samanlainen pragmaattinen asenne kuin Natsi-Saksan kanssa ei-virallisesti-liittoutumiseen, mutta "kanssasotimiseen". Sekin oli aikanaan pakko tehdä ja silloin puhuttiin Hitleristä "nerokkaana johtajana" pääministerin puheessa jatkosodan syttyessä. Samoin valtionjohdon on nytkin puhuttava kieli keskellä suuta, kun on pakko.

Ja panttipataljoonat ovat jo maailmalla.
 
No itsehän ratkaisisin ongelman muuttamalla kaikki muslimialueet lasiksi. Mutta kerta siihen soppaan on lusikka jo työnnetty... Diktaattoreille ei saa antaa esimerkkiä että voivat touhuta mitä tahansa kunhan suuri ja mahtava tsar Putin on heidän takanaan. Kaikille noille hiekkaneekereille täytyy näyttää että tässä maailmassa on säännöt. Ja jossei niitä noudata, rangaistus tulee kyllä.

EU on alueellinensuurvalta -jonka heikkous on liiallinen rauhantahtoisuus-, jonka takapihalla Syyria on.

Suurvaltojen reauna-alueilla on aina jatkuvaa liikettä siihen suuntaan, kuka vaikuttaa minnekkin päin ja miksi. Me emme voi EU:ssa katsoa sivussa kun meidän takapihallamme soditaan kemiallisin asein. Jos sallimme siitä tulevan uuden normaalin jatkamalla jatkuvaa lempeilyä, niin yhtenä päivänä meidän rajasotiamme käydään sariinilla.

Syyrian kaltaiset sisällissodat ovat myös muutenkin meille uhka aiheuttamalla kansainvaelluksia. Poliittinen turvapaikka pitää kyetä antamaan toisinajattelijoille ja vainotuille. Kansoille ainot turva saadaan sillä että kansojen kotimaat ovat rauhallisia.
 
Suomen puolustusvoimien tilannekuva on salainen, erityisesti tilannekuva Venäjän osalta.

No minä olen sillä tavalla vanhanaikaisesti naiivi, että haluan uskoa ennemmin omalla nimellään julkisuuteen tulevia Maanpuolustuskorkeakoulun Venäjä-ryhmän tutkijoita (HS:n artikkelissa puhuivat Zapad:in luonteesta, maksumuurin takana: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005486560.html), kuin saksalaisen lehden haastattelemia nimettömiä ulkomaalaisia "huippuanalyytikoita".

Nämä NATO-tiedustelun lähteethän vähän aikaa sitten kertoivat päivystävälle dosentille Markku Salomaalle, että Suomen ilmatilaa loukannut venäläiskone oli huippuydinpommittaja. Ikävä kyllä suomalaiset olivat itse tunnistaneet koneen ja NATO-valhe paljastui.

Lisäksi haluan ihan aktiivisesti uskoa, että PV:n komentaja ei kirkkain silmin puhu muuteltua totuutta (kuten poliitikoilta on totuttu kuulemaan), vaikka luonnollisesti ei voi mitään salaisuuksia voi paljastaakkaan.

Tietenkin se voi olla aika hölmöä, mutta ihmisen on uskottava johonkin. Muuten hän on eläin.
 
No minä olen sillä tavalla vanhanaikaisesti naiivi, että haluan uskoa ennemmin omalla nimellään julkisuuteen tulevia Maanpuolustuskorkeakoulun Venäjä-ryhmän tutkijoita (HS:n artikkelissa puhuivat Zapad:in luonteesta, maksumuurin takana: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005486560.html), kuin saksalaisen lehden haastattelemia nimettömiä ulkomaalaisia "huippuanalyytikoita".

Nämä NATO-tiedustelun lähteethän vähän aikaa sitten kertoivat päivystävälle dosentille Markku Salomaalle, että Suomen ilmatilaa loukannut venäläiskone oli huippuydinpommittaja. Ikävä kyllä suomalaiset olivat itse tunnistaneet koneen ja NATO-valhe paljastui.

Lisäksi haluan ihan aktiivisesti uskoa, että PV:n komentaja ei kirkkain silmin puhu muuteltua totuutta (kuten poliitikoilta on totuttu kuulemaan), vaikka luonnollisesti ei voi mitään salaisuuksia voi paljastaakkaan.

Tietenkin se voi olla aika hölmöä, mutta ihmisen on uskottava johonkin. Muuten hän on eläin.


Sanotaan nyt niin että uskon että PV kaikesta huolimatta varautui Zapadiinkin.

Tyhmiähän siellä oltaisiin jos ei varauduttaisia tiedustelemaan, harjoittelemaan valmiuden nostoa jne.
 
Back
Top