Hylkää huomautus
Liity mukaan keskusteluun!

Rekisteröityminen ei kestä kuin hetkosen ja pääset keskusteluun mukaan, tervetuloa!

>>> REKISTERÖIDY <<<

Taistelijan funktionaalinen treenaus

Viestiketju osiossa 'Liikunta ja sotilasurheilu' , aloittaja proileri, 24.06.2017.

1. Lepukki

Lepukki Kapteeni

Tykkäykset:
    1,348
    Pisteet:
    76
    Itselläni ei ole kokemusta muusta kuin lähinnä juuri bjj:stä ja siitäkin vain vähän. Piti käydä jokin kurssikin, mutta jäi kiireessä pois. Joka kerta kuitenkin kun päässyt jossain porukassa esim. yliopiston tatamille vähän sparrailemaan, niin ai hemmetti että on mukavaa! Se matolla telmiminen ja lukkojen hakeminen tuntuu puoleksi jonkilaiselta älypelin ratkaisemiselta, jossa koitat aina yllättää vastustajan tekemällä jotain odottamatonta. Hieman sama viehätys kuin suunnistaessa.

Nyt tuli mieleeni, että taisin P-kaudella ottaa patterin jaetun ensimmäisen sijan sotilaspainissa. Siinä kai se kamppailulajien kovin saavutus mitä meikäläiseltä löytyy :D . Oli muutamakin vahvempi kaveri kehässä vastassa, mutta peruuttelin ja yritin väsyttää kunnes iskin kiinni ja yleensä kai nostin. Kai sitä voisi vielä lähempänä kolmeakymmentäkin jotain reeniä enemmän tosissaan aloittaa vaikka ei kummoita taustaa kamppailulajeista olisikaan?

Fremen tykkäsi tästä.
  2. Bodyguard

Bodyguard Kenraali Lahjoittaja

Tykkäykset:
    583
    Pisteet:
    636
    Ikä ei ole koskaan este aloittamiselle. En itsekään ollut enää mikään junnu aloittaessani nykyisen lajini. Jos tuo BJJ kiinnostaa, niin eikun mukaan vaan. Seuroja alkaa olla jo joka puolella maata...

3. Mainos

4. Sardaukar

Sardaukar Ylipäällikkö Lahjoittaja

Tykkäykset:
    18,465
    Pisteet:
    1,286
    Minusta reppumarssit ja ammunta olisivat ensisijaisia.

Fremen, Lepukki, Talvela ja nämä jäsenet tykkäsivät tästä.
  5. Jantunen

Jantunen Kersantti

Tykkäykset:
    362
    Pisteet:
    16
    Mä pääsen kokeilemaan ensi viikolla itselleni ihan uutta ja eksoottista kuntotestiä, UKK-kävelytestiä, koska lupasin työkaverille seuraksi :D Normaalisti kulutan metsäpolkuja koirien kanssa ja käyn välillä ramppaamassa erilaisia rappusia happotreeneinä, kun juoksemista vihaan. Erityissuhde mulla on kuitenkin punttisaliin, jossa oon testannut kaikenlaista perinteisestä voimanostotreenaamisestaja volyymipumppailusta crossfitiin. Tällä hetkellä tykkään jumpata 3-4 kertaa viikossa ja kaksijakoisella raskaiden liikkeiden ohjelmalla mennään. Treenit katkasee oikeastaan vaan työreissut ja maalla hengaaminen, jolloin lapiohommat korvaa treenit. Tosin mulla on mökilläkin treenivälineet nimenomaan funktionaalista treeniä varten, eli TRX-valjaat, hiekkasäkki, kahvakuulaa ja sellaista.

Duunissa on luonnollisesti hyvät treenimahdollisuudet ja useampi työpäivä vuodessa on mahdollista viettää marsseilla. Siviilinä mun ei ole niihin pakko osallistua, mutta olen noita nyt kuitenkin suorittanut.

Fremen, Lepukki ja Talvela tykkäsivät tästä.
  6. Lepukki

Lepukki Kapteeni

Tykkäykset:
    1,348
    Pisteet:
    76
    Ne on pitkälti kondiksessa, vaikka onhan tusta viimeisestä ratakäynnistä jo melkein kuukausi aikaa....:uzi:Tiedä sitten miten voisi ammuntaa "funktionaalisesti" reenata - laillisesti :cool:.

Fremen tykkäsi tästä.
  7. Fremen

Fremen Ylipäällikkö

Tykkäykset:
    8,001
    Pisteet:
    1,286
    The Nose Goes... hittolainen että harmittaa et vietin parhaat kiipeilyvuoteni Kiinassa. Ei toi menis meikäläisellä vapaaksi, mutta vähän vetämällä muutamassa kohdassa kyllä ylös olis ehkä päässyt! Samat kengät kuin mulla, mikäei tosin vättämättä takaa samaa lopputulosta :). Cruxi kohdassa 19,00, sairasta. Puut alla ovat melkein kilometrin päässä!

Todella hieno video Yosemitesta, El Capitan and the Nose goes FREE!

Jaa tämä sivu