Mulle ei ole ikinä valjennut, MIKSI se ajoviima pitää sallia tai ylipäätään tehdä dieselistä semmoinen, ettei moottori vahingossakaan lämpene? Ei tehokkuuden kasvattaminen ole siihen syynä, vaan se, että jäähdytys on edelleen samalla tasolla kuin joskus 20v sitten. Ei ole tajuttu supistaa tai muokata jäähdytystä nykyisen lämmöntuotannon mukaan. Fysiikan laitkin sanovat kyllä selvästi, että kuuma moottori käy tehokkaammin, pätee myös dieseliin. Siksi onkin outoa, että valmistajat eivät pidä huolta siitä, että jäähdytys olisi sellainen, että mitään jäähdytystä ei oikeastaan olisi kunnes motti saavuttaa jonkun 80C lämpötilan ja sitten sitä jäähdystystä lisätään sen mukaan, jos lämpötila ei pysy tuossa. Mieluusti vielä niin, että ENSIN jäähdytetään moottoria auton sisätiloihin ja jos tuo ei riitä (niin, jos se ei ole päällä lainkaan kesäkuumalla niin silloin "se ei riitä") niin sitten vasta alkaa kiertovesipumppu lykkäämään jäähdystysnestettä pitkin autoa...ja jos sekään ei riitä, SITTEN vasta aukeaa maski ja päästää kylmää ajoviimaa ja jos sekään ei riitä, käynnistyy vielä puhaltimit sun muut. Ei luulisi olevan ylivoimainen homma toteuttaa.
On mielipuolisuutta jäähdyttää auton moottorin lämpö ilmaan ja samalla iskeä sisäilman lämmittimet toimimaan jollain sähköllä tai webastolla tms. Mielipuolista. Kyllä sieltä moottorista hukkalämpöä siihen hommaan piisaa. Vittuakos sitä on pakko ilmaan päästää oletuksana?!?