Eivät nuo esittämäni jutut vaatisi mitään muuta kuin pari säädintä/katkaisinta/termostaattia jäähdystyssysteemiputkistoon, maskin sulkemis/avaamismahdollisuutta ja pientä muutosta sisäilman lämmityssysteemiin (lähinnä siis jäähdytyssysteemistä pieni pätkä eristettyä putkea sisäilmanottoon sitä lämmittämään). Aivan triviaaleja pikkujuttuja. Hinta ei varmaan olisi tehdasvalmisteisena muutamaa kymppiä kalliimpi tai pari sataa maks. ja sillä seurauksella, että auton polttoaineen kulutus myös laskisi koska moottori toimisi kuumempana.
No, siinäpä se juuri onkin. Jos auton hinta nousee tehtaalla pari sataa, niin hintalapussa se näkyy äkkiä tonnina. Ja se vaikuttaa ostopäätökseen. Mutta uskoisin, että polttoaineen kulutus saattaisi laskea myös siksi, että autosta voisi saada aerodynaamisemman, kun luukut on kiinni.