Onhan ne siedettävät, jos tarkoituksena on vain säilyttää lippaita. Sitten kun pitäisi kiiressä ottaa lippaita pois, tulee aika nopeasti mieleen se "Ei jatkoon". Se kuppimainen läppä siinä päällä tekee ongelman. Sen lisäksi puuttuu lippaat paikoillaan pitävä(t) kuminauha(t).
Se läppä on loppujen lopuksi erittäin hyvä idea aseen toimintavarmuuden kannalta.
Itse olen käyttänyt M05-lipastaskujen lisäksi avoreunaisia HSGI:n Universal Magazine Poucheja, ja noissa UMP:issa kaikki tauhka menee suoraan lipastaskuun kunnolla ryynätessä - oli kesä tai talvi. Lippaat ovat täynnä roskaa sen jälkeen, ja ase tekee myös häiriötä sen vuoksi
Kyseinen tasku on siis tällainen, muuten kyllä erittäin hyvä:
Tuntuu siltä, että amerikkalaiset suunnittelevat varusteensa siten, että ajattelevat, että ei tarvitse ryynätä munat turpeessa, vaan korpo riittää.
Etenkin sateella ja nollakelillä M05:n kuppimainen läppä puoltaa paikkaansa, koska märkä hiekka ja muu märkä roska aiheuttaa aseen toimintahäiriöitä kaikkein helpoimmin.
Samasta syystä olen varsin skeptinen pikavetotaskujen kanssa. Kyllä niillä varmasti paikkansa on, mutta ei ehkä metsäjääkärin (tai PST-taistelijan) taisteluvarustuksessa.
Ja mitä tuohon solkeen tulee, itse tykkään siitä, että Spanish Flyssä vedin törröttää yläviistoon (jo sisäänajetuissa paljon paremmin oikeastaan, uusissahan se on vielä täysin ylöspäin). Siitä saa kätevästi otteen (tavallisella nyrkki-voimaotteella) vetämistä varten, ja liike on nopeampi, kuin pistosoljella, joka vaatii enemmän hienomotoriikkaa avaamiseen. Myös pelkkä tarranauhakiinnitys vaatii sen, että koukistaa sormet läpän alle, ja repäisee sen auki.
Sulkeminen tietenkin on tuskaista sitten tuolla Spanish Flyllä, jos on kiire. Toinen Spanish Flyn ongelma on sen kestävyys: olen noita riuhtonut useampia rikki eri kohdista, vaikka avaankin "oikealla tavalla", eli sivulle viistoon vetämällä.