Taisteluliivit, chestrigit, tst-vyöt ja muut kantolaitteet

Eristetty 0,5L on yleensä mukana repun kyljessä. Onhan näitä isoja taskuja mutta etsinnässä jotain kätevämpää pikakäytettävää pitkää ja kapeaa ”dumppitaskua”
 
Minulle myyjä sanoi kypärän olevan Euroopassa valmistettu.
Voi ollakkin. Kaverilla joku kiinalaisoletettu potta ja aika samanlaiselta vaikuttaa. Mitään leimaa siinä ei ole suojaustasosta tai valmistajasta. Eipä itseä haittaa kun harjotuskäytössä toimii hyvin. Pääasia että tuntuu hyvältä päässä ja comit sopi kiskoihin.
 
Mille juomapullolle? Tähän: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-yleistasku-m/56523 sopii ainakin Nalgene 1L ja kenttäpullo hyvin.
Mahtuuko litrainen nalgene tuonne titaanikupin kanssa?
Helikonilla on bushcraft dump tai joku sinnepäin
Helikon-texin bushcraft-linjan tuotteet sitten hohkaa valkoisina valonvahvistimissa ainakin jos IR-valolla sohii. Itsellä Bushcraft-linjastolta Canteen pouch ja SERE-pouch. Materiaali ja ompeleet vaikuttaa laadukkailta mutta en valonvahvistintähystyksen mahdollisuuden vuoksi "sotatarvikkeeksi" ostaisi. Viimeisissä kertauksissa oikein kylmäsi katsella kun jotkut maakkilaiset kulkivat Miltecin yleistaskut vyöllään. Toki meille peruskuolevaisille jaettiin M85-tetsarit joten samalla tavoin mekin hohkattiin...
Olisiko jollain vinkata oikeasti hyvä juomapullotasku molle kiinnityksellä. Tuo nykyinen repun kyljessä on muuten ihan ok mutta tuo kiinnitys ”2 nauhaa ja nepparit päässä” ei ole mistään kotoisin. Ei ole niitä savotan välinauhoja lainkaan eli aika pieni kiinnityspinta tulee. Heiluu ja lentää veks kun ne nepparit aina välillä aukeaa. Tarraläppä tai kuristettava. Ei vetoketjua mielellään.
Itse olen kenttäpulloa à la PV kantanut savotan taskussa, se on ollut mitä mainioin kyseiselle putelille.
 
Onko noista Stell Armorin kamoista jo jonkinlaista käyttäjäkokemusta jollakin? Oli hyvän oloiset ainakin markkinointipuheiden perusteella niin kypärä kuin plate carrier, ja hinta toki houkuttelis 🤔
Minulla on heidän PC, hyvin tehdyn oloinen mutta kovin vähän olen ehtinyt sen kanssa vasta touhuta. Ihan ensimmäisen erän lipastaskut on päin persettä mitoitetut (AR-lippaallekin turhan ahtaat), mutta toimittavat oikeankokoiset mukisematta joten toimijalle iso plussa asiallisesta asiakaspalvelusta. Vaikka firma on nuori ja vailla verkkokauppaa/sivustoakin niin ihan luottavaisin mielin siellä uskallan itse jatkossakin asioida. Tuo PC päällä itse saan ihan ok ampuma-asennon (ruumiinrakenne lyhyt ukko, voimakas selkä, leveät hartiat ja aika paksut kädet), minun levyt on normalileikkauksiset 10x12, joku shooters cut/swimmers cut levy voisi antaa vähän enemmän tuohon lisää tilaa silloinkin kun levyt on oikeaoppisesti tarpeeksi ylhäällä mutta ei mitenkään pahasti häiritse vauhdikkaampaa ampumatoimintaa tuo levyn kulma kuitenkaan. Kapeammalla ampujalla tuo todennäköisesti hankalampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top