setämies
Kenraali
Roikkuu hihnasta kaulassa, päällimmäisten vaatekerrosten alla.- Juomapullo puetaan kaulalle, jotta kehon lämpö pitää sen sulana pakkasessa.
?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Roikkuu hihnasta kaulassa, päällimmäisten vaatekerrosten alla.- Juomapullo puetaan kaulalle, jotta kehon lämpö pitää sen sulana pakkasessa.
?
Roikkuu hihnasta kaulassa, päällimmäisten vaatekerrosten alla.
Joudun myöntämään tämän pitkin hampain, mutta SavPr ei tuota kouluttanut. Miten voi olla, ettei hyvä käytäntö ole liikkunut joukko-osastojen välillä? Nimimerkillä puoliksi jäätynyttä vettä kenttäpullosta joskus nauttinut- Juomapullo puetaan kaulalle, jotta kehon lämpö pitää sen sulana pakkasessa.
?
Pohjoisessahan jaetaan termospullot taistelijoille, joihin sit kuuma vesi/mehu. Siis tuon kenttäpullokikan lisäksiMoro. Tähän yksi siviilielämässä havaittu juttu. Tuo juomapullo todella siellä anorakin alla ja vielä lisävuorattuna neopreenikerroksella. Tuo veden olomuodon muuttaminen kiinteästä juoksevaksi vaatii niin paljon polttoainetta ja aikaa, on tosi järkevää säilyttää se juoksevana mahd. pitkään ja tuolla kombolla jopa lämpimänä.
Onko tosiaan niin pahasti että PV;llä ei ole tämmöistä vastaavaa vaan tämä on vain Varustelekan keksimä käsinemalli?
Myös ne noukkareiden liipaisinsormelliset sisälapaset ovat ihan hyvät. Joissain tilanteissa niitä voi käyttää ihan yksinäänkin, meillä neuvottiin tekemään niin pikkupakkasella, jos ei ollut omia hanskoja.M05 noukkarit on intin laajamittaisessa jaossa olevista hanskoista about ainoat käyttökelpoiset, kaikki muu on enemmän tai vähemmän kurapaskaa. Noista palveluskäsineistä ei nyt kannata edes alkaa raapimaan päätään, niin luokattomat. Kaikennäköstä gorehanskasta asti on suunniteltu ja protoiltu, muttei ole otettu käyttöön.
Toisaalta hanskat on mulle kyllä, ehkä tämän pakon sanelemana, enemmänkin semmonen henkilökohtanen varusesine, joka hankitaan itse omien mieltymysten mukaan. Toki nykyisten hinnalla saakin sitten kahelle joukkueelle noi puutarhahanskat palveluksen ajaksi...
Moro. Niinhän se on, kaikki sormet samassa lämpimässä pesässä on hyväksi. Ja tarkoitan tällä nyt ja ainoastaan noita rukkasia.Mulla on pakkasilla -aseenkin- kanssa rukkaset, väljät vuoratut rukkaset, ja alla sitten käypäinen käsine. Kun on SE hetki, rukkanen roikkuu vitjasta ranteesta ja käpälä kyllä tarkenee sen hetkensä...erityisesti, jos on takana liikuntaa, ilmastoon tottumista ja konsteja...ja tilanteen mentyä rukkanen käteen. Ammuntahanskan pitää -mielestäni- olla suht napakka, ei liian iso ja otepinnoiltaan tarttuvan sorttinen. Tosin talvella haulikossani on molemmilla otepinnoilla karheaa teippiä, sellaista vähän kuin hiekkapaperia. Pysyy jäisissäkin rukkasissa, märkänä, unessa, pimeässä...aina käsissä. Tuota samaa taitaa olla jokaisessa aseessa, joita nyt löytyy, tykkään.
En tykkää noista kolmen sormen rukkasista. Kun pitää ampua, teen sen ilman liberaaleja temppuja. Ja hyväksyn senkin, että joskus oikean käden on koettava kylmää. Ei siihen kuole tai sairastu. Eikä mikään pakota pitämään kättä kuolleena kylmässä, sormia ja käpälän lihaksia pumppaamalla lämpö ja toimintakyky säilyy, yksinkertaisia liikkeitä, eivätkä haittaa pätkääkään suorittelua.
Sormien luja harittaminen, nyrkkiin puristaminen, harittaminen, puristus, ranteen luja vääntö ylös alas oikealle vasempaan jne. Kokeilkaa, mulla on toiminut jo hau evö.
Meinaan, tarvis olisi pariinkin kirvesvarteen ja yhteen jäätuuraan. Olen nyt punonut noihin jotain grippiteippiä, mitä esim. salibändimailoissa käytetään, Eivät vaan tahdo märkänä ja pakkasessa pysyä
Ilmeisesti samaa mitä käytetään veneissä liukuesteeksi.
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Teipit/Liukuesteteipit/Liukuesteteippi-2000017581/