Tapaus Hussein al-Taeen

Hänhän ilmoitti että oli päässyt toiseen koulutusohjelmaan ja ehti myös opiskella vuoden verran tuossa linjassa. Tämän toisen tutkinnon opinnot siis loppuivat kun hän sai cmi:ltä työpaikan.
LinkedIn ei mahdollistanut ainakaan tuona aikana koulutuksen tägäämistä keskeneräisenä, koska itse opiskelin myös samaan aikaan ja linkedinissä ilmoitin koulutuksen arvioidun keston about samalla tavalla kuin herra taee.

HAT saa nyt ihan aiheesta kärsiä siitä että tämä tulee niiden aiempien perseilyjen päälle. Yksinään tämä tutkintohässäkkä olisi vielä ymmärrettävissä. Erilaiset kömpelöt verkkopalvelut ja tutkintonimikkeiden käännökset voivat ihan ymmärrettävästi aiheuttaa sekaannuksia. Herralla sentään on joku oikea tutkintokin alla. Jos ei myöhemmin toisin todisteta...

Onhan Suomessakin matkan varrella nähty kokonaan tekaistuja tohtoreita yms. Piireihin on pitänyt päästä mutta lukuhaluja ja/tai lahjoja ei ole ollut. Kepun kansanedustajaehdokkaana oli aikanaan joku intialainen jolla ei ollut kuin ostettu tohtorindiplomi. Ja muuan kulttuuripiireissä muita nenänvartta pitkin tähyillyt Carl Öhman oli kusettanut oikein kunnolla ja useammassa eri vaiheessa. Tohtorinväitös oli ihan huttua ja kun asiaa kaiveltiin niin lisurikupongitkin osoittautuivat höyhenenkevyiksi. Hänen metodinaan olivat omasta päästä keksityt lähteet mikä varmaankin keventää väitöskirjan tms. laadintaa ihan olennaisesti. :D

Parempi olla ikiteekkari niin kuin meikäläinen. Ei tule akateemisia suorituspaineita. Linkediniin voisi kyllä raapaista jonkun mehevän ulkomaisen tutkinnon.
 
Viimeksi muokattu:
Itse asiassa jos olisin asunut Israelissa 7v putkeen oleskeluluvalla, olisin saanut Israelin kansalaisuuden ja passin. Passiin olisi voinut valita hebrealaisen nimen.

Oma olisi ollut Amichay Barak. :D
 
Mitä outoa tossa passiasiassa on? Itselläkin on useita passeja, yksi omalla nimellä, muut erinimisiä on stanley, kapro ja yksi minkä nimeä en nyt muista kun ei ole tullut käytettyä, kaikki erimittaisia. Tuumasin että iltapuhteena värkkäisin jälkimmäisiin valokuvat, olis niinqu virallisempia. :p
Minullakin on useita passeja. Eri nimisiä ja -kokoisia. Yksi on jopa sellainen elektronisesti muuntuva passi tilanteita varten, joissa katsantakulman tarvitsee olla tarkalleen tietyn suunnan mukainen.

HAT-hatilla on vähän sellaista Pinokkion taipumusta noiden kirjoitteluiden suhteen ja luikuri livahtaa lahkeeseen myös herkästi kun oppiarvoja luetellaan. Mutta sehän on julkisuudessa ihan ok kun kyseessä on arvopohjaltaan oikeassa olevien ihmiSten eDustaja oikeasta Puolueesta.

Itse asiassa jos olisin asunut Israelissa 7v putkeen oleskeluluvalla, olisin saanut Israelin kansalaisuuden ja passin. Passiin olisi voinut valita hebrealaisen nimen.

Oma olisi ollut Amichay Barak. :D
Tuohan on kätevää, ehdotan heti, että neljän vuoden eduskuntapalvelun jälkeen HATille annetaan uusi nimi ja passi! Nimeksi sopii hänen ominaisuuksiaan monipuolisesti kuvaava Risto Reipas.
 
Hänhän ilmoitti että oli päässyt toiseen koulutusohjelmaan ja ehti myös opiskella vuoden verran tuossa linjassa. Tämän toisen tutkinnon opinnot siis loppuivat kun hän sai cmi:ltä työpaikan.
LinkedIn ei mahdollistanut ainakaan tuona aikana koulutuksen tägäämistä keskeneräisenä, koska itse opiskelin myös samaan aikaan ja linkedinissä ilmoitin koulutuksen arvioidun keston about samalla tavalla kuin herra taee.
Kuten totesin, fiksut ihmiset käyttävät omaa älyään paikatakseen epäjohodonmukaisuudet huijarin tarinassa. Tuosta yhdestä tutkinnosta tuskin olisi hälyä noussut, jos hän ei olisi osoittautunut valehtelijaksi jo aiemmin.

Mutta kuinka vain, nostetaan herra kansakunnan kaapin päälle, kun meitä on tuollaisella kerran siunattu.
 
Olemattomien tutkintojen keksisminen CV:hen ei ole kaunistelua, se on valehtelua...

Ja itse asiassa aika alkeellista valehtelua, koska asia on niin helppo tarkastaa. Hienostuneempi tapa voisi olla tarinoida puuta heinää toinen toistaan hienommista asiakasprojekteista ja mitä kaikkea niissä saavutti ja kuinka paljon tuotti lisäarvoa asiakkaille - kun yritetään selvittää, että mitä firmoja nämä asiakkaat olivat, niin voi vedota liikesalaisuuteen ja ettei ole asiakkaan lupaa paljastaa heidän nimeään. Paljon vaikeampi homma faktantarkastajalle.
 
HAT saa nyt ihan aiheesta kärsiä siitä että tämä tulee niiden aiempien perseilyjen päälle. Yksinään tämä tutkintohässäkkä olisi vielä ymmärrettävissä. Erilaiset kömpelöt verkkopalvelut ja tutkintonimikkeiden käännökset voivat ihan ymmärrettävästi aiheuttaa sekaannuksia. Herralla sentään on joku oikea tutkintokin alla. Jos ei myöhemmin toisin todisteta...

Onhan Suomessakin matkan varrella nähty kokonaan tekaistuja tohtoreita yms. Piireihin on pitänyt päästä mutta lukuhaluja ja/tai lahjoja ei ole ollut. Kepun kansanedustajaehdokkaana oli aikanaan joku intialainen jolla ei ollut kuin ostettu tohtorindiplomi. Ja muuan kulttuuripiireissä muita nenänvartta pitkin tähyillyt Carl Öhman oli kusettanut oikein kunnolla ja useammassa eri vaiheessa. Tohtorinväitös oli ihan huttua ja kun asiaa kaiveltiin niin lisurikupongitkin osoittautuivat höyhenenkevyiksi. Hänen metodinaan olivat omasta päästä keksityt lähteet mikä varmaankin keventää väitöskirjan tms. laadintaa ihan olennaisesti. :D

Parempi olla ikiteekkari niin kuin meikäläinen. Ei tule akateemisia suorituspaineita. Linkediniin voisi kyllä raapaista jonkun mehevän ulkomaisen tutkinnon.

Monissa noissa humanisti-akateeminen-koulutus-hötöissähän koulutus on sitä että luetaan kasa kirjoja. Jotka ei sitten liity mitenkään itse työhön. Työt opitaan sitten tekemällä. Jossain vaiheessa puuttuvat opintopisteet katoavat ceeveestä ja kaveri "valmistuu"
 
Ihminen kasvaa ja muuttuu muutamien tuntien ja päivien aikana, uskoo kuka tahtoo.

Suomalaiset kyllä uskovat. Sanotaan, että huijarit pystyvät huijaamaan älykkäitä ihmisiä helposti. Näillä on kyky selittää asiat itselleen ja tarpeen vaatiessa keksiä pätevät selitykset tarinan puutteellisuuksiin ja epäjohdonmukaisuuksiin.

Juuri niin näyttää nyt käyneen.

Suomalaiset kyllä tosiaan uskovat. Ja kun katuu aktiivisesti, niin kaikki on jees.

Aika rankkaa tekstiä mr. kukalie on suoltanut. Onneksi kohtasi valaistumisen vihan tieltä ja lähti seuraamaan rakkauden ja sovinnon tähteä. Mitä nyt hetkeksi pääsi kulttuurinen taustafinni puhkeamaan ja tulikin ladeltua juutalaisista ja homoista kaikenlaista....homopuheet voi kuitata ensi vuonna osallistumalla Prideen kirjava hattu ja oranssi mekko päällä. Juutalaiset ovat vähän hankalampia, heillä on vähän pidempi muisti......

Verrokkina voisi pitää erään herra hakkaraisen ammoisia sanomisia ja tuomioita.....
 
Kuten totesin, fiksut ihmiset käyttävät omaa älyään paikatakseen epäjohodonmukaisuudet huijarin tarinassa. Tuosta yhdestä tutkinnosta tuskin olisi hälyä noussut, jos hän ei olisi osoittautunut valehtelijaksi jo aiemmin.

Mutta kuinka vain, nostetaan herra kansakunnan kaapin päälle, kun meitä on tuollaisella kerran siunattu.
Itse näen asian niin että olisi parempi keskittyä oikeaan ongelmaan (jutkut uuniin -tason heittoihin rauhanneuvottelijalta) kuin (ainakin omasta mielestä) inhimilliseen virheeseen.

Se on vähän sama kuin haukkuisi li Anderssonin pukeutumista, kun voisi kritisoida yhteyksiä väkivaltaa käyttävään antifaan. Parempi keskittyä olennaiseen.

Jos perusteettomista tutkinnoista haluaa vihreille huudella niin Pekka Haavistollahan oli todella pitkään merkittäviä epäselvyyksiä kun erinäisissä projekteissa ja cv:ssä oli ylioppilaasta tullut tohtori.

Muuten lähestytään ns. Trump-kommentointiin jossa miehen kävelytyylikin on rasistinen ja ketsuppi pihvin päällä moukkamainen virhe joka kertoo miehen olevan epäkelpo luopio.

Rautalangasta väännettynä:
Omasta mielestäni Taeen aikaisemmat puheet ovat tuomittavia ja huomion arvoisia

Linkedinin päivittämättä jättäminen ei ole kovin suuri synti

Se että päivittämättä jättäminen ei ole suuri ongelma ei tarkoita sitä että aikaisemmat kommentit olisivat ongelmattomia
 
Viimeksi muokattu:
"Erilaiset kömpelöt verkkopalvelut ja tutkintonimikkeiden käännökset voivat ihan ymmärrettävästi aiheuttaa sekaannuksia."
(Lainattu osa tekstistä)
Näistähän CV:n vastaanottajan pitäisi luoda käsitys kaverista, toki tarkastettuaan ensin tiedot.
Ei CV ole mikään virallinen kuponki, se on vähän kuin lähettäisi kuvan jossa on tukka hyvin ja mitskut rinnassa.
Kyllähän kaikki lykkäisi tuubaa, jos tietäisi, ettei sitä tarkisteta.
 
Tuo CV:n vääristely on maan tapa. Siitä on nyt jäänyt lyhyellä aikaa kiinni Al-Taee ja Metoon Heidi Lindeen.

Mielestäni CV:n vääristely aloilla, joissa ei ole lakisääteisiä pätevyysvaatimuksia on vähän niin ja näin.

Lakisääteisissäkin vaatimuksissa pätevyydet tarkastetaan (pitäisi tarkastaa) virallisesta tutkintotodistuksesta, ei nettipalvelun CV:stä. Sen päälle vielä mieluusti ristiintarkastus oppilaitoksesta.

Eipä ole minunkaan tutkintotodistusta koskaan vilautettu, vaikka olen työskennellyt virassa, johon oli lakisääteinen pätevyysvaatimus.. Mitäpä niitä tarkastamaan kun miehen sanaan luotetaan.

Edit: Enkä todellakaan puolusta Rauhan-Taetta, enkä valehtelua edes CV:ssä.

Tuhannen ja yhden yön satusedät runoilevat mitä sattuu, mutta perus pottunokka mieluummin vähättelee osaamistaan CV:Ssä.
 
Lakisääteisissäkin vaatimuksissa pätevyydet tarkastetaan (pitäisi tarkastaa) virallisesta tutkintotodistuksesta, ei nettipalvelun CV:stä. Sen päälle vielä mieluusti ristiintarkastus oppilaitoksesta.

Eipä ole minunkaan tutkintotodistusta koskaan vilautettu, vaikka olen työskennellyt virassa, johon oli lakisääteinen pätevyysvaatimus.. Mitäpä niitä tarkastamaan kun miehen sanaan luotetaan.

Edit: Enkä todellakaan puolusta Rauhan-Taetta, enkä valehtelua edes CV:ssä.

Tuhannen ja yhden yön satusedät runoilevat mitä sattuu, mutta perus pottunokka mieluummin vähättelee osaamistaan CV:Ssä.

Itekkin yllätyin kun jouduin valtion väkivaltamonopolin työhaastattelussa kaivamaan esille paperin, jossa oli esitetty että virkamies ruotsi on suoritettuna. Aikaisemmin on luotettu miehen sanaan.
 
Tämä pitää varmasti paikkaansa hänen äänestäjäkunnassaan..

Sanoisin, ettei minulla ole mitään, mikä vähentäisi äänestäjien määrää. Tästä lähtien kaikki mikä voi tulla ilmi lisää äänestäjien määrää, ja sen eteen olen valmis tekemään töitä.
 
Viddu mitä touhua bemareilta. Halutaan saada väkisin tietyn ihmisryhmän äänet. Kaikesta huolimatta. Tämäkin vahvistaa allekirjoittaneen näkemystä siitä ettei poliitikoksi lähde rehellinen, veroja maksava kunnon kansalainen.
 
Tämä pitää varmasti paikkaansa hänen äänestäjäkunnassaan..
Tämä on se toinen puoli. Jos joku on jatkuvan lyömisen kohteena niin hän alkaa näkymään altavastaaja-daavidina media-goljattia vastaan. Jenkkilän presidentti on tästä yksi hyvä esimerkki, kotimaassa vaikka Halla-aho josta on kaivettu kaikki lehtolapsi-asiat ja muut esille, mistä huolimatta tai osaltaan siitä syystä mies sai eniten ääniä vaaleissa, vaalibudjetin ollessa alle kuukausittaisen opiskelijatuen.
 
Ja itse asiassa aika alkeellista valehtelua, koska asia on niin helppo tarkastaa. Hienostuneempi tapa voisi olla tarinoida puuta heinää toinen toistaan hienommista asiakasprojekteista ja mitä kaikkea niissä saavutti ja kuinka paljon tuotti lisäarvoa asiakkaille - kun yritetään selvittää, että mitä firmoja nämä asiakkaat olivat, niin voi vedota liikesalaisuuteen ja ettei ole asiakkaan lupaa paljastaa heidän nimeään. Paljon vaikeampi homma faktantarkastajalle.

No tokkopa tommostakaan kovin paljoa Suomessa tapahtuu tai voi tapahtua, monilla aloilla on sen verran pienet piirit... Mä en hetkeäkään epäile, että moni kirjoittaa CV:nsä omia ansoita korostaen ja sokeroiden (mun tapauksessa siitä huolehti rouva joka on perheen paljon koulutetumpi puolisko) mutta ihan suoriin valheisiin tai keksittyihin ansioihin en pahemmin usko... Voi toki olla, että mä olen ihan liian sinisilmäinen.

 
Viimeksi muokattu:
No tokkopa tommostakaan kovin paljoa Suomessa tapahtuu tai voi tapahtua, monilla aloilla on sen verran pienet piirit..

Aika monta valelääkäriä on sentään paljastettu pienistä piireistä. Jätkät vetäneet lääkärin ammattia suunnilleen googlella ja vissiin ihan hyvin meni. -pieni piiri- ei ole mikään tae mistään.
 
Back
Top