Tekopyhyyttä ilmassa?

RDF

Kapteeni
BAN
Koska palstalla on susi1 tavoin melkoista tekopyhyyttä toisinaan ilmassa niin haluaisin että ihmiset ottavat kantaa seuraaviin asioihin.

Esimerkiksi miksi eräät palstan tahot ovat ensimmäisinä tuomitsemassa tarvikehankinnat israelista ja vaatimassa maata boikotiin, mutta samalla suorastaan vaativat hankintojen tulevan Venäjältä. En tiedä kuka on se maailman suurin saatana mutta jos asiaa lähtee miettimään, niin eikös Venäjänkin synnit Tsetseniassa ja sen lähialueilla ole aika suuret olleet 90- luvulla ja 2000-luvun alussa? Muutenkaan Venäjän ihmisoikeus, sananvapaus ym tilanne ei liene ainkaan kovin kadehdittava, joten täman valossa varmaankaan ole soveliasta, että roippeita sieltä ostettaisiin. Toisinaan väläytellään myös Kiinaa, mutta vähän samojen seikkojen takia senkin pitäisi tippua pois laskuista. Samanlaisia esimerkkejä voidaan löytää varmaankin jokaisesta isommasta sotilasmahdista.

Samat henkilöt toisinaan vastustavat kaikkea rauhanturvaamista ja muiden asioisiin sekaantumista, ainakin jos Nato ja Usa ovat mukana, mutta sitten taas toisaalla vaativat kaiken maailman pakotteita langetettavaksi ja boikottiin asettamista...jotenkin tuo logiikka tässä tuntuu olevan hukassa.

Toisaalta mitään uuttahan tässä ei ole, samat asiat näkyy maailmalla paljon suuremmissa mittakaavoissa. Kyllä ihmiset on outoja:a-tongue:
 
RDF kirjoitti:
Koska palstalla on susi1 tavoin melkoista tekopyhyyttä toisinaan ilmassa niin haluaisin että ihmiset ottavat kantaa seuraaviin asioihin.

Maailma on tekopyhyyttä täynnä.

Ns. tiedostavat nuoret vaativat 60-luvulla hyvin äänekkäästi USA:ta pois Vietnamista. Samat piirit vaikenivat Neuvostoliiton sotaretken Afganistaniin täysin kuoliaaksi, eikä kukaan puolella sanallakaan kritisoinut suuren ja mahtavan toimintaa.

Samat tiedostavat piirit vaikenivat tyystin vuonna 2008 Georgian sodasta - tai siis Venäjän sisäpolitiikkaan kuuluvasta insidenssistä, mutta samaan aikaan paheksuttiin jyrkästi USA:n sotatoimia Irakissa.

Edelleen samat piirit eivät olleet lainkaan pahoillaan YYA-sopimukseen kuuluneista sotilaallisista artikloista. Siis niistä, jotka muutoin kuin suomettuneilla silmillä näkee selvästi jonkinasteiseksi sotilaalliseksi liittoutumiseksi.
 
skärdis kirjoitti:
RDF kirjoitti:
Koska palstalla on susi1 tavoin melkoista tekopyhyyttä toisinaan ilmassa niin haluaisin että ihmiset ottavat kantaa seuraaviin asioihin.

Maailma on tekopyhyyttä täynnä.

Ns. tiedostavat nuoret vaativat 60-luvulla hyvin äänekkäästi USA:ta pois Vietnamista. Samat piirit vaikenivat Neuvostoliiton sotaretken Afganistaniin täysin kuoliaaksi, eikä kukaan puolella sanallakaan kritisoinut suuren ja mahtavan toimintaa.

Samat tiedostavat piirit vaikenivat tyystin vuonna 2008 Georgian sodasta - tai siis Venäjän sisäpolitiikkaan kuuluvasta insidenssistä, mutta samaan aikaan paheksuttiin jyrkästi USA:n sotatoimia Irakissa.

Edelleen samat piirit eivät olleet lainkaan pahoillaan YYA-sopimukseen kuuluneista sotilaallisista artikloista. Siis niistä, jotka muutoin kuin suomettuneilla silmillä näkee selvästi jonkinasteiseksi sotilaalliseksi liittoutumiseksi.

Ei sillä, että tiukka vasemmisto olisi yksin yksisilmäisyytensä kanssa.

Erilaiset vapaussodan muiston vaalimisen muistoyhdistykset tarkastelevat asioita ja tapahtumia yhtä yksipuolisesti omalta kannaltaan.

Ja jos otetaan malliesimerkiksi SAFKA, niin yleensä lähdetään siitä ettei julkisuuden laadulla ole väliä kunhan sitä julkisuutta vain saadaan.

Totta ihmeessä sitä julkisuutta saadaan kun kaksi äärimmäisen marginaalista ryhmää huutaa kurkku suorana toisilleen.

Suht maltillinen osa kansasta 95%+ voi ainoastaan silmät pyöreänä seurata mukuloiden tappelua ja korkeintaan tarjota karkkia jos kakarat jaksavat jatkaa kähinäänsä.
 
Ei tietenkään pitäisi provosoitua, mutta... onko tämä joku RDF:n henkilökohtainen kostoretki?
 
juhapar kirjoitti:
Ei tietenkään pitäisi provosoitua, mutta... onko tämä joku RDF:n henkilökohtainen kostoretki?

Nämä ovat hauskoja keskusteluja. Kohta kaivetaan erilaiset kaartit esiin ja ... :uzi:
 
skärdis kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Ei tietenkään pitäisi provosoitua, mutta... onko tämä joku RDF:n henkilökohtainen kostoretki?

Nämä ovat hauskoja keskusteluja. Kohta kaivetaan erilaiset kaartit esiin ja ... :uzi:

Ilmeisesti RDF ei muuta keksinyt, niin rupesi pystyttelemään ns olkiukkoja ja hyökkäilemään niitä päin. No, konstinsa itse kenelläkin... :D
 
juhapar kirjoitti:
Ei tietenkään pitäisi provosoitua, mutta... onko tämä joku RDF:n henkilökohtainen kostoretki?

Ei vaan tarkoitus on nostattaa keskustelua aiheesta, joka on minun mielestäni tärkeä.

Eikö tästä asiasta saa milestäsi puhua?
 
juhapar kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Ei tietenkään pitäisi provosoitua, mutta... onko tämä joku RDF:n henkilökohtainen kostoretki?

Nämä ovat hauskoja keskusteluja. Kohta kaivetaan erilaiset kaartit esiin ja ... :uzi:

Ilmeisesti RDF ei muuta keksinyt, niin rupesi pystyttelemään ns olkiukkoja ja hyökkäilemään niitä päin. No, konstinsa itse kenelläkin... :D

Mitäs mieltä juhapar on, onko ok hankkia sotatarvikkeita sekä venäjältä, että israelista. Jos jompikumpi joutuu pannaan niin saisinko perustelut?
 
RDF kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
skärdis kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Ei tietenkään pitäisi provosoitua, mutta... onko tämä joku RDF:n henkilökohtainen kostoretki?

Nämä ovat hauskoja keskusteluja. Kohta kaivetaan erilaiset kaartit esiin ja ... :uzi:

Ilmeisesti RDF ei muuta keksinyt, niin rupesi pystyttelemään ns olkiukkoja ja hyökkäilemään niitä päin. No, konstinsa itse kenelläkin... :D

Mitäs mieltä juhapar on, onko ok hankkia sotatarvikkeita sekä venäjältä, että israelista. Jos jompikumpi joutuu pannaan niin saisinko perustelut?

Saako kysyä tarkentavia kysymyksiä, oi RDF?
 
RDF kirjoitti:
Koska palstalla on susi1 tavoin melkoista tekopyhyyttä toisinaan ilmassa niin haluaisin että ihmiset ottavat kantaa seuraaviin asioihin.

Esimerkiksi miksi eräät palstan tahot ovat ensimmäisinä tuomitsemassa tarvikehankinnat israelista ja vaatimassa maata boikotiin, mutta samalla suorastaan vaativat hankintojen tulevan Venäjältä.

Hmm, ehkäpä en ole lukenut foorumia riittävän tarkasti, mutta onko tällaista suhtautumista aseostoihin Israelista paljonkin tällä palstalla? En ole kyllä itse nähnyt. Ostoksia Venäjältä kannattaa tietysti tietty blokki, joista jotkut, ironista kyllä, näkevät Venäjän suurimpana uhkana. Go & figure.

Mahdollisissa hankinnoissa sekä Israelista että Venäjältä on molemmissa hyvät & huonot puolensa. Molemmat osaavat valmistaa etevää, joiltain osin jopa ainutlaatuista sotateknologiaa. Ei myöskään ole viisasta tulla liian riippuvaiseksi yhdestä tavarantoimittajasta joten hankintojen hajauttaminen muuallekin kuin EADSille/jenkkilään on perusteltua. Lähinnä Israelissa voi arveluttaa iippojen melko tunnettu taipumus ns. sahata vastapuolta linssiin erilaisissa yhteistyöprojekteissa. Tästähän suomalaisilla on omakohtaistakin kokemusta.
 
Jos nyt otetaan tuo tekopyhyys-teema luokalle. Eikö yksi tekopyhyyden kukkanen ole sekin, että Israel ja maailman juutalaisväestö hypettää säännöllisin määrävälein juutalaisten kauheaa kohtaloa maailman melskeissä, on oltu piikkilankojen takana ja on tehty sitä ja tätä ja tuota , voi voi, ja auta armias, jos tuota ei joku älyä ymmärtää...tulee antisemitismisyytteitä ja natsikortti lävähtää alle aikayksikön. Eli tietoisesti hypetetään UHRIMENTALITEETTIA, ja kas, toisella kädellä hoidellaan palestiinalaisia kuin....niin, ketkä historiasta tulevatkaan mieleen? Kuten joku jo totesi, tekopyhyyttä tässä maailmassa riittää.
 
Hassua sinänsä että minulla on tullut tekopyhyys mieleen ihan eri kirjottajien artikkeleista kuin tämän ketjun aloittajan tarkoittamista. Se taitaa olla sitä sujektiivisuutta sitten omalta kohdaltani. Sitä en osaa sanoa, että kuinka objektiivinen on tämän ketjun aloittaja ollut omassa arviossaan. Enkä sinällään aiokaan ottaa kantaa muuten tähän keskustelun aiheeseen kuin että tämän lyhyen OT:n muodossa pohdiskelen ääneen huomioita erilaisista ajattelumalleista.
 
Olen kritisonut tässä foorumissa Israelia ja sen toimintaa minäkin mutta aseostot on eri asia. Vähän ihmettelen samaa kuin Fulcrum, en ole juuri kritiikkiin aseostoista ja Israelista täällä törmännyt. Jossakin yhteydessä tästä Israel-Palestiina aiheesta keskusteltiin ja voi sanoa että jopa väiteltiin enkä halua palata tässä tarkemmin enää tuohon vääntöön, mutta Baikal tuon asian mielestäni hyvin kiteytti kommentissaan.

Noissa alkupään kommenteissa puhuttiin "piireistä" ,mitä lienevät vasemmistopiirejä tarkoittaneet? Ei tarvitse kuulua mihinkään "piiriin" vaikka katselisi asioita eri perspektiivistä kuin valtaosa ihmisistä. Sitäpaitsi aikapitkälti nuo "aatteen ajat" on menneet kun jakauduttiin 2 leiriin.

Nykyään luojan kiitos eletään aikaa jolloin jokainen voi luoda oman mielipiteensä ihan itse ja päättää mitä asioita kritisoi ja mitä kannattaa, tulematta silti leimatuksi johonkin kastiin.

Minun puolestani ostetaan aseita mistä vaan kunhan ne menevät vain ja ainoastaan yhteen hyvään tarkoitukseen= suomen puolustamiseen ulkoisilta vihollisilta.
 
Missä tuota hypetystä näkee tai kuulee?! Minä kun en kuule tai näe missään....juutalaiset sitä tai tätä kuulee ainoastaan natsi- tai kommunisti piireissä

Muut "tavalliset ihmiset" eivät juuri juutalaisista tiedä tai kuule mitään, saati että heitä se kiinnostaisi
 
Radar kirjoitti:
Missä tuota hypetystä näkee tai kuulee?! Minä kun en kuule tai näe missään....juutalaiset sitä tai tätä kuulee ainoastaan natsi- tai kommunisti piireissä

Muut "tavalliset ihmiset" eivät juuri juutalaisista tiedä tai kuule mitään, saati että heitä se kiinnostaisi

hulaaa
 
Einomies1 kirjoitti:
Olen kritisonut tässä foorumissa Israelia ja sen toimintaa minäkin mutta aseostot on eri asia. Vähän ihmettelen samaa kuin Fulcrum, en ole juuri kritiikkiin aseostoista ja Israelista täällä törmännyt. Jossakin yhteydessä tästä Israel-Palestiina aiheesta keskusteltiin ja voi sanoa että jopa väiteltiin enkä halua palata tässä tarkemmin enää tuohon vääntöön, mutta Baikal tuon asian mielestäni hyvin kiteytti kommentissaan.

Noissa alkupään kommenteissa puhuttiin "piireistä" ,mitä lienevät vasemmistopiirejä tarkoittaneet? Ei tarvitse kuulua mihinkään "piiriin" vaikka katselisi asioita eri perspektiivistä kuin valtaosa ihmisistä. Sitäpaitsi aikapitkälti nuo "aatteen ajat" on menneet kun jakauduttiin 2 leiriin.

Nykyään luojan kiitos eletään aikaa jolloin jokainen voi luoda oman mielipiteensä ihan itse ja päättää mitä asioita kritisoi ja mitä kannattaa, tulematta silti leimatuksi johonkin kastiin.

Minun puolestani ostetaan aseita mistä vaan kunhan ne menevät vain ja ainoastaan yhteen hyvään tarkoitukseen= suomen puolustamiseen ulkoisilta vihollisilta.


Tämä Israel oli mielestäni hyvä esimerkki tekopyhyydestä, koska samaa hölmöilyä harrastavat myös poliitikot ja monet muut. Tuomiojat ja moni muu olivat suunnilleen asettamassa maata boikottiin tossa jokin aika sitten. Kauppa samaan aikaan kelpasi kyllä Venäjän ja Kiinan kanssa...

Edit: typoja
 
RDF kirjoitti:
Einomies1 kirjoitti:
Olen kritisonut tässä foorumissa Israelia ja sen toimintaa minäkin mutta aseostot on eri asia. Vähän ihmettelen samaa kuin Fulcrum, en ole juuri kritiikkiin aseostoista ja Israelista täällä törmännyt. Jossakin yhteydessä tästä Israel-Palestiina aiheesta keskusteltiin ja voi sanoa että jopa väiteltiin enkä halua palata tässä tarkemmin enää tuohon vääntöön, mutta Baikal tuon asian mielestäni hyvin kiteytti kommentissaan.

Noissa alkupään kommenteissa puhuttiin "piireistä" ,mitä lienevät vasemmistopiirejä tarkoittaneet? Ei tarvitse kuulua mihinkään "piiriin" vaikka katselisi asioita eri perspektiivistä kuin valtaosa ihmisistä. Sitäpaitsi aikapitkälti nuo "aatteen ajat" on menneet kun jakauduttiin 2 leiriin.

Nykyään luojan kiitos eletään aikaa jolloin jokainen voi luoda oman mielipiteensä ihan itse ja päättää mitä asioita kritisoi ja mitä kannattaa, tulematta silti leimatuksi johonkin kastiin.

Minun puolestani ostetaan aseita mistä vaan kunhan ne menevät vain ja ainoastaan yhteen hyvään tarkoitukseen= suomen puolustamiseen ulkoisilta vihollisilta.


Tämä Israel oli mielestäni hyvä esimerkki tekopyhyydestä, koska samaa hölmöilyä harrastavat myös poliitikot ja monet muut. Tuomiojat ja moni muu oli uunnilleen asettamassa maata boikottiin tossa jokin aika sitten. Kauppa samaan aikaan kelpasi kyllä Venäjän ja Kiinan kanssa...

Juu tämä on kyllä totta ja en kertakaikkiaan ymmärrä että miksi ja mistä syystä? Tuntuu tosiaan että joidenkin poliitikkojen maalitauluna on nimenomaan Israel vaikka se ei ole ainoa eikä edes pahin (kuitenkin Israel on vain toinen osa puoli). Yhdysvallat voivat olla maalitauluna myöskin, mutta Israel tuntuu olevan maali nro 1... Samalla sitten Georgiaa syyllistetään täysin yksipuolisesti eikä pukahdeta halaistua sanaa tsetseenioista yms. Voi olla että olen väärässä mutta tämmöinen käsitys minulle on muodostunut.
 
Otsikko vaikutti siltä, että tämä voisi sopia tänne. Etenkin nuo 1. ja 2. tapaukset.

http://dailycaller.com/2010/12/27/the-top-10-un-believable-moments-of-2010/
 
SJ kirjoitti:
Otsikko vaikutti siltä, että tämä voisi sopia tänne. Etenkin nuo 1. ja 2. tapaukset.

http://dailycaller.com/2010/12/27/the-top-10-un-believable-moments-of-2010/


Aika hyvä:a-grin:

Yk:sta pitäisi päästä eroon. Plekkä hihhulijärjestö.
 
Back
Top