Tiltujen piipitykset. (Bäckman, Putkonen, Tankki-Leena et al.)

Juu, minä olen Kekkonen ja mulla on Paasikiven kuva seinällä.

Näihin patriootteihin pätee se, että katso mitä kädet tekevät ja suu puhuu.
Putkosen tapauksessa kädet ja suu toimivat täysin linjassa, eli tuottavat Kremlin propagandaa, jopa varsin kömpelöä sellaista. Mutta tuo sen verhoaminen jonkinlaisen suomalais-isänmaallisen viikunanlehden taakse näyttää olevan yleinen tapa noissa piireissä, niin Putkosella kuin Turtiaisella ja muilla pienemmillä nilkeilläkin. Kai ne sillä joitain yksinkertaisia yrittää höynäyttää.

Putkosen tapauksessa kädet ja suu toimivat täysin linjassa, eli tuottavat Kremlin propagandaa, jopa varsin kömpelöä sellaista. Mutta tuo sen verhoaminen jonkinlaisen suomalais-isänmaallisen viikunanlehden taakse näyttää olevan yleinen tapa noissa piireissä, niin Putkosella kuin Turtiaisella ja muilla pienemmillä nilkeilläkin. Kai ne sillä joitain yksinkertaisia yrittää höynäyttää.

Ei onneksi uppoa massoihin. Propagandatavoite voi tosin olla se, että vaihtoehtoinen totuus löytyy ylipäätään. Kunhan on.

Eiköhän putkosen, turtiaisen, päkmännin ja muiden pääasiallinen tarkoitus ole vetää huomio puoleensa, jolloin me luullaan että me kyllä pystytään trollit tunnistamaan. Oikeat lymyävät muualla ja tekevät hienovaraisempaa vaikuttamista.

Lisäksi tietysti ryssät saa omiin medioihinsa sopivaa materiaalia, varsinkin tuon dosentin puheista ja turtsi oli kansanedustaja-aikanaan myös hyvä lähde.

Suomessa harva höynähtää tuohon, mutta jos mennään vaikkapa Saksaan, Ranskaan, Italiaan tai USA:han, niin siellä aika moni "kansallismielinen" on sitä mieltä, että Venäjä on hyvä liittolainen taistelussa wokea ja globalismia vastaan. Venäjällä on perinteiset konservatiiviset arvot jne.

Back