tulikomento
Supreme Leader
Asiaa Viron SS-miehistä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vaikka Ranska kohteena ei minua houkuttele, niin Wittmannin haudalla olisi mielenkiintoista käydä.Jos saksaa ymmärtää niin tässäpä panssariässä Michael Wittmannin radiohaastattelu Normandian rintamalta kesäkuulta 1944.
Onko muuten Wittmannista suomeksi mitää kirjaa.
On hyvä kirja tuo. Samoin Agten kirja Jochen Peiperista.Ei ole. Englanniksi löytyy Patrick Agten kirjoittama elämäkerta.
Lisäys Narvikin taistelun alku 1940-tekstiin.
Nimimerkki ”Juna112Porojetsiin” on aivan oikeassa. Edellisen taisteluristeilijän nimessä oli tekemäni kirjoitusvirhe ja jälkimmäisen nimi esiintyi Wikipedian lähteessä kahdessa eri muodossa. Kerrottu korjattu nimitys on taisteluristeilijä.
Wikipediassa asia oli noin, kun luin pitemmälle tekstiä.
Mainittakoon, että Narvikin rannikkotykistön saksalaiset löysivät heikossa kunnossa. Siitä ei ollut heille haittaa. Norjalaiset poliitikot eivät olleet ilmeisesti huomanneet rahoittaa maanpuolustusta tarpeeksi. Tämän aselajin edustajana olen lukenut, että saksalaiset valloituksen jälkeen alkoivat itse parantaa rannikkotykistöä Norjassa.
Kun kerran hitoriariimi kyseessa, niin haudankaivuu sallittaneen... aloitin siis ihan alusta:Haa, pätemismahdollisuus! Saksalaiset luokittelivat Scharnhorstin ja Gneisenaun taistelulaivoiksi (Schlachtschiff). Teknisesti ottaen ne olivat ihan täysiverisiä taistelulaivoja, Scharnhorstin panssarointihan oli vain vähän huonompi kuin Bismarckin. Royal Navy kutsui niitä taisteluristeilijöiksi kun saksalaiset kuitenkin käyttivät niitä risteilijäsodankäynnissä, kuin britit omia taisteluristeilijöitään.
Samaa miettinyt, mutta kahdenvalinen ei kai kay maailmansodasta?1.9.1939, kun Saksa hyökkäsi Puolaan? Esim. Japani ja Neuvostoliitto kävivät yhtämittaista sotaa keskenään Kauko-Idässä 1.7-16.9.1939
Mikä oli sakemannien ensimmäinen kopteri ja missä oli käytössä? Tuossa ainakin sanottiin, että molemmilla osapuolilla oli kopterit sodan lopussa. Liittoutuneilla sekä akselivalloilla.Helikopterit Burmassa 1945.
Mikä oli sakemannien ensimmäinen kopteri ja missä oli käytössä? Tuossa ainakin sanottiin, että molemmilla osapuolilla oli kopterit sodan lopussa. Liittoutuneilla sekä akselivalloilla.