Ei minua kiinnosta nämä kuvitellut natsitervehdykset ynnä kuviteltu muu paska. Totuushan oli että osa esim. Waffen-SS porukasta oli todella kovia sotilaita, sitä tuskin kiistää kukaan. Aatun ( ja Putinin) suurin virhe oli se että molemmat alkoivat silmittömästi tappamaan tavallisia ihmisiä, Aatu aikoinaan lähinnä juutalaisia ja Putler lähinnä ukrainalaisia. Molemmat olivat ja ovat lopulta despooteja, hulluja vallasta sotkeutuneita diktaatoreita ja tavallisten ihmisten murhaajia ja alistajia. Rosvoja siis molemmat. Hitler ampui itsensä ja toivottavasti Putler kokee jonkin samanlaisen lopun.
Trumpin osalta minun kysymys kuuluukin, kuuluuko hän tähän kategoriaan? Kun katselin tätä virkaanastujaisia niin mietin vaan lähinnä sitä että saadaanko tämä ukko lopulta suosiolla pois vallasta 4 vuoden päästä kuten kuuluu? Paskokoon nyt ihan rauhassa 4 vuotta USAa, Natoa, vihreää siirtymää, ilmastonmuutosta ja kaikkea muutakin mikä lännessä ja sen demokratiossa on hyvää ja arvostettua mutta sen jälkeen häipyy viettämään eläkepäiviään niin kaikki on minusta ok. Uskon ja haluan uskoa USA:n demokratiaan, sen instituutioihin ja lopulta myös Usan kansan tahtoon.
Kovin, kovin vaikea oli Rumpin hyväksyä tappionsa v 2020. Eikä ole sitä koskaan kai hyväksynyt.
Ja se mietityttää minua eniten.