Trump -psykoosi

Onhan tuo USA:n systeemi "aavistuksen ongelmallinen", mitä muutoksen suorittamiseen tarvittaessa tulee. Kaksinapaisuus jos mikä ruokkii alttiutta aggressiiviseen markkinointiin.
Ja yksinapaisuudessa markkinointia ei enää juuri tarvitakaan, sanoma tehdään hyvin selväksi muilla keinoin.
 
Muutenkin, en nyt olisi varma siitä että konservatiivinen keskiluokka tai tuon määritelmän tiimoilla oleva osa väestöstä olisi tässä Trump-mallissa voittajia.

Mutta hyvin on agitprop toiminut. Mikäli tavoitteena on ollut valtion sisäisen koheesion mureneminen. Vastakkainasettelun kärjistäminen. Leimaaminen.

Ja onhan tässä tässä jo ennestään värikkäässä poliittisessa kielenkäytössä menty useita tasoja alaspäin. Ongelmana saattaa olla normalisoituminen. Jos huudat eri mieltä olevalle naama punaisena haista vittua. Vastareaktio voi olla samankaltainen.
 
Mutta hyvin on agitprop toiminut. Mikäli tavoitteena on ollut valtion sisäisen koheesion mureneminen. Vastakkainasettelun kärjistäminen. Leimaaminen.

Se on ikivanha kikka ja toimii pelottavan hyvin kun olosuhteet ovat suotuisat ja juuri nyt ne ovat sitä. Populistit eivät varsinaisesti murenna eivätkä hajota yhtään mitään vaan kyse on enemmän judosta kun nyrkkeilystä.

»Jos vastassani on mies, jonka määrittelemme voimaltaan kymmenen yksikön vahvuiseksi, kun taas itse olen seitsemän yksikön vahvuinen, ei minun auta ruveta työntämään häntä. Hänhän työntäisi minut kumoon helposti. Jos taas annan hänelle vastusta sopivasti, jotta hän työntäisi koko voimallaan minua ja sitten väistän, kaatuu hän itse.»

36802952_403.jpg


Trump on toki poikkeus säännöistä. Se jätkä on norsu posliinikaupassa ja jälki on sen mukaista :ROFLMAO:
 
Kyllä Kiinasta puhutaan jopa "hyysärimedian" pääkirjoituksissa vaikka ei siitä puhumisesta taida kovin paljon hyötyä olla :ROFLMAO:

Yksinvaltainen ja asemansa eliniäksi varmistanut presidentti Xi Jinping piti kansalaisille puheen Kiinan kommunistipuolueen 100-vuotisjuhlissa Pekingissä torstaina. Xin mukaan Kiina ei aio koskaan sallia minkään muun valtion pelotella, sortaa tai alistaa sitä. Vastassa on ”teräsmuuri, joka on rakennettu 1,4 miljardin kiinalaisen lihasta ja verestä”, Xi varoitti.

Vaikka Xin mahtipontinen ja kansallismielinen retoriikka olikin tarkoitettu lähinnä kotiyleisölle, Kiinan nousevaa mahtia ei voi kiistää.
Maan talous kasvoi viime vuonna jo yhtä suureksi kuin Euroopan unionin. Kiina on selkeä uhka Yhdysvaltain asemalle maailmantalouden keskeisenä toimijana.



Kiinan strategiset valtapyrkimykset ovat haaste, johon Yhdysvaltojen ja EU:n on vaikea vastata. Kiristyvästä ilmapiiristä huolimatta länsimaiset yritykset haluavat investoida Kiinaan, jota pidetään kasvualueena. Kiinan vihamielinen toiminta kybermaailmassa, orwellilaisen valvontayhteiskunnan rakentaminen maan sisälle, Xinjiangin maakunnan uiguurivähemmistön räikeä sorto ja Hongkongin poliittisten vapauksien nopea purkaminen ”kansallisen turvallisuuden” nimissä eivät pelota voittoja hakevia sijoittajia.

ahtarin-pandat-harjoittelivat-lisaantymista-paasiaisena-2021.jpg


Euroopassa kiinalainen raha näkyy muun muassa Kreikassa. Kiinalainen Cosco omistaa enemmistön Pireuksen tärkeän sataman hallinnosta, ja kiinalaisilla yhtiöillä on isoja investointeja myös muissa eurooppalaisissa satamissa.

Osa hankkeista liittyy Uusi silkkitie -investointiohjelmaan, jonka avulla Kiina hakee portteja EU:n alueelle. Näitä hankkeita on seurattava tarkoin, sillä niillä voi olla turvallisuuspoliittista merkitystä. Suomessa puolustusvoimat esti vuonna 2018 aikeen ostaa tai vuokrata Kemijärven lentokenttä Kiinan arktisen tutkimuslaitoksen käyttöön. Aikeen toteutuminen olisi antanut Kiinalle sillanpääaseman arktiselle alueelle suuntautuvaa tiedustelua varten.
 
Viimeksi muokattu:
Venäjä on öljypitoisilla savijaloilla seisova nälkiintynyt nalle joka on vaaraksi vain itselleen ja pienille naapureilleen. Venäjä ei todellakaan kilpaile USA:n kanssa kun ne painivat ihan eri sarjassa.

88162e47acce431c9fc7fe27d8fd4a7b.jpg
 
Former President Donald Trump has filed a $100 million lawsuit in New York against his niece Mary Trump and The New York Times. He accuses Mary Trump of breach of contract and the Times and its reporters of wrongfully interfering with that contract. Specifically, he’s alleging that Mary Trump shared his tax returns with three Times reporters, breaching a prior agreement she had made to keep them confidential. The Times then printed the information.
 
Se on ikivanha kikka ja toimii pelottavan hyvin kun olosuhteet ovat suotuisat ja juuri nyt ne ovat sitä. Populistit eivät varsinaisesti murenna eivätkä hajota yhtään mitään vaan kyse on enemmän judosta kun nyrkkeilystä.

»Jos vastassani on mies, jonka määrittelemme voimaltaan kymmenen yksikön vahvuiseksi, kun taas itse olen seitsemän yksikön vahvuinen, ei minun auta ruveta työntämään häntä. Hänhän työntäisi minut kumoon helposti. Jos taas annan hänelle vastusta sopivasti, jotta hän työntäisi koko voimallaan minua ja sitten väistän, kaatuu hän itse.»

36802952_403.jpg


Trump on toki poikkeus säännöistä. Se jätkä on norsu posliinikaupassa ja jälki on sen mukaista:ROFLMAO:
Vaikka mieli saattaisi intuitionomaisesti nukkemestarille sekä narujen varassa liikkuville kannattajille naureskella. Vähämielisyyden määrää päivitellen. Ei välttämättä ole tuo ehkä kuin osa laajemmasta kuvasta.

Olen jossakin määrin päätynyt ajatuksen tynkään siitä, että Trump-ilmiö on vahvasti sidoksissa tähän kulttuuriseen muutokseen, missä esim. erinäiset laajalle levinneet "tosi-tv" -formaatit ovat niin kovin suosittuja. Osakuvia tämän ajan maailmasta, jota Trump erittäin tehokkaasti on kyennyt hyödyntämään.

Formaatit/Trumpin kampanjointi sekä retoriikka, jotka ytimeltään perustuvat toiselle ihmiselle nauramiseen. Ei kanssanauramiseen. Vaan häpäisyyn. Siihen, että kuka tahansa katselija ainakin hetken ajan voi tuntea jonkinasteista ylemmyyttä tai tasavertaisuutta, hyväksyntää. Lähtökohtien ollessa riittävän alhaisella tasolla. Mitään ponninta kehitykseen, kognitiivisen maiseman laajantamiseen ei tähän sisälly. Päinvastoin. Tässä agendassa suuttumusta, vastakkainasettelua, tietämättömyyttä täytyykin ruokkia. Tuo on kuin happi tulelle.

Ehkä tälläkin foorumilla näkyy osittain se, että agitoinnin ja propagandan ikiaikaisella metodilla saadaan vastaikkainasettelua syntymään vahvassa muodossaan. Tuon jälkeen vastavuoroisen keskustelun voi yleensä unohtaa.

Edit: kirjoitusvirheet, toisto
 
Viimeksi muokattu:
Edelliseen viestiin tarkennusta. En todellakaan ole siinä ajatuksessa, että kaikki Trumpia kannattavat henkilöt olisivat vähämielisiä, helposti ohjailtavia tms. Tuttavapiirissä on heppuja, jotka Trumpia kannattavat, ei minulla ole mitään ongelmaa heidän kanssaan muista asioista pohdintaa harrastaa.
 
Jos huudat eri mieltä olevalle naama punaisena haista vittua. Vastareaktio voi olla samankaltainen.
Tää, minäkin olen alkanut huutaa vittu ja vitun vittu. Mutten aloittanut, en taatusti aloittanut.

Mielenkiinnolla odottelen mitä hallitus ja EU:n komissaarit seuraavaksi keksivät. Kaikenlaisten hihhuleiden, islamistien ja muun paskasakin huutelemista kestää mutta ei sitä että hallituksessa toimitaan vastuuttomasti ja EU suorastaan alkaa sosialisoida omaisuuttamme. Kolmas iso asia on myös tämä "ilmastolla" politikointi, rajat tulee vastaan, rajat tulee vastaan. Komissaareille saattaa käydä kuten saarnaajalle järven jäällä. Sillä oli varmaan väärä lähestymistapa ja niin on näillä nykyisilläkin uskonkiihkoilijoillakin.
 
Viimeksi muokattu:
Edelliseen viestiin tarkennusta. En todellakaan ole siinä ajatuksessa, että kaikki Trumpia kannattavat henkilöt olisivat vähämielisiä, helposti ohjailtavia tms. Tuttavapiirissä on heppuja, jotka Trumpia kannattavat, ei minulla ole mitään ongelmaa heidän kanssaan muista asioista pohdintaa harrastaa.
Suuri osa hyväosaisista kannattaa Amerikassa Trumpin politiikkaa. Nämä sinun
vähämieliset ja helposti ohjailtavat kommentit ovat vasemman laidan narratiiviä. Mene vaikka Fort Lauderdaleen kahdeksi viikoksi lomalle rentoutumaan. Asu vaikka viiden tähden hotellissa ja nauti dinnerit rantakadulla. Seuraa ihmisiä ja menoa, niin saattaa silmäsi avautua.
 
Suuri osa hyväosaisista kannattaa Amerikassa Trumpin politiikkaa. Nämä sinun
vähämieliset ja helposti ohjailtavat kommentit ovat vasemman laidan narratiiviä. Mene vaikka Fort Lauderdaleen kahdeksi viikoksi lomalle rentoutumaan. Asu vaikka viiden tähden hotellissa ja nauti dinnerit rantakadulla. Seuraa ihmisiä ja menoa, niin saattaa silmäsi avautua.
Älä edes ehdottele tuollaisia kapitalistien paheita suomalaisille. Hyi häpeä. Sen on oltava pottua ja voita hiljaisessa tupakeittiössä seinäkellon sekuntiviisarin säestyksellä. Kaffen ja nisun kanssa sitten napsautetaan kuvaputki tulille ja katsotaan ylen uutisista kuinka ammattimaisen rehelliset poliitikkomme kertovat maailman makaavan.
 
Älä edes ehdottele tuollaisia kapitalistien paheita suomalaisille. Hyi häpeä. Sen on oltava pottua ja voita hiljaisessa tupakeittiössä seinäkellon sekuntiviisarin säestyksellä. Kaffen ja nisun kanssa sitten napsautetaan kuvaputki tulille ja katsotaan ylen uutisista kuinka ammattimaisen rehelliset poliitikkomme kertovat maailman makaavan.
27FD97F3-D774-4873-B2B9-C2DB74667F52.jpeg
Ja tämä vielä pöydälle, niin avot.
 

Tuolla on jollain tavalla tutkittua tietoa aanestajista vuoden 2020 vaaleissa. Toki hiukan jaa hamaraksi, kuinka osa noista asioista voidaan tietaa mutta kait toi Suomesta kasin arvailua parempaa on..

Apropo, kun valinta on kahden valilla ja vaali on tasainen ei liene mikaan kaksinen yllatys etta ehdokas saa suuren osan jonkun ryhman aanista.. Toki tassa tapauksessa se toinen ehdokas taisi saada suuremman osan....

Naa jutut on kuin vaitoskirjan lukuohje:

It's widely known -> I think that
Experts agree -> Couple of my buddies think so too....
 
Viimeksi muokattu:
Suuri osa hyväosaisista kannattaa Amerikassa Trumpin politiikkaa. Nämä sinun
vähämieliset ja helposti ohjailtavat kommentit ovat vasemman laidan narratiiviä. Mene vaikka Fort Lauderdaleen kahdeksi viikoksi lomalle rentoutumaan. Asu vaikka viiden tähden hotellissa ja nauti dinnerit rantakadulla. Seuraa ihmisiä ja menoa, niin saattaa silmäsi avautua.

Montakohan kertaa tuo väite täytyy kumota.

The research found that Donald Trump won 2,584 counties accounting for 36 percent of total U.S. economic output when he beat Hillary Clinton in 2016. Even though she won far fewer counties, 472, they accounted for 64 percent of total U.S. economic output. The political outcome of this year' contest is different and the country's economic voting chasm hs widened.

Joe Biden won five more counties than Hillary Clinton and the 477 that voting for him accounted for a 70 percent share of U.S. GDP. Once again, Trump won far more counties than the Democrats - 2,497 - but they only generated 29 percent of U.S. economic output.
 
Back
Top