Trump -psykoosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ak.tied
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Aamuteeveessä sanottiin että kolmasosa jenkeistä ajattelee voivansa äänestää Muskin puoluetta. No gallupit ovat mitä ovat mutta kuitenkin.
Kun tähän lisää Yhdysvalloissa hyvin suositun kostoäänestämisen (eli, ei äänestetä jonkin puolesta, vaan jotain vastaan ja yleensä kohteena on vielä istuva puolue), niin tuo Muskin puolue voi jopa yllättää. Mutta, jäädään katsomaan. Mitään pitkäikäistä en usko tästä kuitenkaan tulvan. Arviot tuntuvat olevan sen puolella, että kyseessä on Muskin henkilökohtainen kostoprojekti, jossa hän pyrkii tuhoamaan niin Trumpin perheineen, kuin koko maga liikkeen.

Toinen teoria, mitä netissä on esitetty, on se, että Musk yrittää tällä pelastaa oman nahkansa ja yrityksensä. Eli jätetään uppoava laiva tarpeeksi ajoissa, jotta päästää voittajien puolelle reilusti ennen seuraavia vaaleja. Jos tämä pitää paikkaansa, niin muita loikkareita tullaan näkemään lähiaikoina.

Mutta, sinällään tuo Trumpin päänahka toisi hänelle valtavasti lisää vaikutusvaltaa ja varmaan myös uusi liittolaisia. Joten jäädään katsomaan. millainen peliavaus saadaan Muskin suunnasta. Veikkaisin itse hyvin aggressiivista somekampanjaa Trumppia ja häntä tukevia Republikaani poliitikkoja vastaan.

Maga-liikkeen hörhöt eivät pysty nielemään suosimiensa salaliittoteorioiden vettymistä näiden kohdatessa faktoja.
Trumpistis-Magalainen tapa syyttää kaikesta valtaeliittiä kusee kintuille kun on itse noussut vatlaeliittiin.

Näilleköhän vesille Musk heittää populistin pyydyksiään, jonkinlainen paikka olisi pitkäsiimalle.

Maga-liikkeen hörhöt eivät pysty nielemään suosimiensa salaliittoteorioiden vettymistä näiden kohdatessa faktoja.
Trumpistis-Magalainen tapa syyttää kaikesta valtaeliittiä kusee kintuille kun on itse noussut vatlaeliittiin.

Näilleköhän vesille Musk heittää populistin pyydyksiään, jonkinlainen paikka olisi pitkäsiimalle.

Populismin kirous. Ääniä on helppo saada, kun antaa helppoja tai vääriä vastauksia vaikeisiin ongelmiin. Sitten, kun oikeasti pitää kantaa vastuuta, sama strategia ei enää toimikaan.

Back